Gezellige mensen in Groningen (e.o).

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:24

Leffroi schreef:
Ja maar is er ook iets open na half 8? :Y) met een beetje mazzel ben ik 'gewoon' om half 8 vrij als er geen spoedgevallen zijn. Dus daarna wil ik graag nog even iets drinken. Maar dat wat ik weet in Groningenis allemaal om half 6 gesloten. Logisch uiteraard, maar wat is er nog wel open hahaha.

Is allemaal open!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:13

Karen1987 schreef:
Wij van de rivierenbuurt zijn goed vertegenwoordigd :D

Drank is altijd goed; ik doe mee *\o/*

@CoronaLime staat je paard nu ergens anders?

Yes! Ze is weer terug gegaan naar bij m'n ouders. Vorige maand drachtig gescand dus als alles goed gaat mag ze daar lekker blijven lopen. Wobbesheerd is een super fijne stal, maar met een studentenbudget wel een beetje duur :Y)

Sterre Mare van de Torpma Cluft | v. Stradivari
Double Gold LM | v. Don Cremello du Bois <3

__Leonie

Re: Gezellige mensen in Groningen (e.o).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:56

Drankje ben ik ook voor in! Meer mensen fan van café de oude wacht?

Inderdaad het meeste is allemaal nog wel open na half acht.

Kerstmuts

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:03

De oude wacht ben ik 1x geweest. Was op een zaterdagavond en ik was met een redelijk grote groep, dus het zat helemaal vol en we konden nergens zitten :+ Daarna nooit meer geweest..
Edit: de drie gezusters is op maandag geloof ik zelfs tot 12 open. De uurwerker is ook tot laat open weet ik, maar dat zit altijd vol met studenten. Ik weet niet precies wat voor cafeetje je zoekt?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 16:13

Eline_S_S schreef:
Keer een drankje doen lijkt me leuk! Ik moet dan wel aan de Ice tea :Y) (vanwege mijn leeftijd).
Van haren naar de kluiverboom is inderdaad een pokke eind.. Heb gelukkig een studente OV dus reis gratis, maar een enkele reis duurt wel 45min tot een uur.
Waar had je je verzorgpony staan? :)

Ja snap ik! Is inderdaad een pittig eind..
Weet even niet meer hoe ze heten, tegen over het vliegveld dat weggetje in richting VNN en daar tegenover zit zo'n kleinschalige stalling daar stond/staat ze :D

Nieuwe mensen welkom :D
Kwa café heb ik geen idee, de oude wacht zegt me ook niks :P

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:24

Als jullie een cocktail willen drinken dan is mr. Mofongo heel leuk en uniek. Wel wat prijzig maar wel leuk om een keer te zien.

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:02

Hey Robin, wat leuk dat je er ook bij komt :)!

In Groningen is altijd wel iets open, 3 is ook op maandag leuk! De oude wacht ken ik alleen als ouwelullencafe (wat overigens niet betekent dat het niet leuk is ;)). Ik ben zelf fan van de 3, news Cafe, poelestraat, uurwerker, soestdijk of chaplins

Leuk dat zoveel mensen zich melden!

Victoire d'Alani B+12/ L1+ 11/L2+11/M1
Désa L1 + 2 Dag lieverd, het ga je goed!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:18

Annet_Dottie schreef:
Eline_S_S schreef:
Keer een drankje doen lijkt me leuk! Ik moet dan wel aan de Ice tea :Y) (vanwege mijn leeftijd).
Van haren naar de kluiverboom is inderdaad een pokke eind.. Heb gelukkig een studente OV dus reis gratis, maar een enkele reis duurt wel 45min tot een uur.
Waar had je je verzorgpony staan? :)

Weet even niet meer hoe ze heten, tegen over het vliegveld dat weggetje in richting VNN en daar tegenover zit zo'n kleinschalige stalling daar stond/staat ze :D

Wat toevallig! Als je dat zandpad uit loopt kom je bij mijn stal :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:33

CarolienR schreef:
Leffroi schreef:
Ja maar is er ook iets open na half 8? :Y) met een beetje mazzel ben ik 'gewoon' om half 8 vrij als er geen spoedgevallen zijn. Dus daarna wil ik graag nog even iets drinken. Maar dat wat ik weet in Groningenis allemaal om half 6 gesloten. Logisch uiteraard, maar wat is er nog wel open hahaha.

Is allemaal open!

Bedankt! Dacht dat het allemaal op tijd dicht was omdat het maandag was. Ga ik dat overleggen :D

Marion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:45

Leffroi schreef:
Even een vraagje aan alle groningers die de stad een beetje kennen. Ik ga maandagavond na het werk iets drinken met een vriend. Die is er dan vanuit Brabant. Maar ik ben niet zo bekend in de stad. Maar is er dan uberhaupt iets open? En zo ja, wat is leuk?

Het concerthuis en de uurwerker zijn ook leuk, en open!

Maak kennis met de ijslander op Vlieland! http://staledda.nl/
https://youtu.be/Dosnslbo6lY

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:51

KaatjeV schreef:
Hi!

Ik meld me ook even als Drentenees ;-) vlakbij Groningen.

Ik ben Karin,
Werk in Winschoten (prov. Groningen)
maar woon in Borger (prov. Drenthe)

Ik heb een leasepaard en zij staat ook in Borger,
en een poezevriendinnetje van net 1 jaar.

Ik kom wel regelmatig in Groningen-stad, oa bij de Hanze Hogeschool.

Mijn hobbys zijn voltige (lesgeven en zelf doen), lezen, terrasjes, crea-bea dingetjes, koken en bakken :-)

Wat leuk, een dorp genoot *\o/*

Maar jeetje topic leeft, wat gaat alles hard zeg. Leuk alle nieuwe mensen :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 10:42

Eline_S_S schreef:
Annet_Dottie schreef:

Wat toevallig! Als je dat zandpad uit loopt kom je bij mijn stal :)

Oh dat is inderdaad toevallig! Ben wel regelmatig die kant op gelopen maar de pony werd bloed nerveus als we ergens andere paarden tegen kwamen (ik reed er ook niet op) dus ging meestal niet zo heel ver :P
Wel een fantastische locatie om te rijden!

Als ik het over rijden heb. Ik rij al een tijdje niet meer en had een paar maand geleden met een kennis een paardje gehuurd op manege gasselte en daarna afgesproken om dat vaker te gaan doen, is nooit gebeurd maar zou het wel leuk vinden af en toe ergens een paardje te huren en lekker een rit te maken, dus mocht iemand daar voor in zijn en het leuk lijken om dat samen te doen roep maar :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 13:14

Ik probeer het maar even zo _O- Is misschien niet helemaal de bedoeling maar met een oproepje op Facebook weet je al helemaal nooit wat je tegen komt..
Ik wil heel graag mijn kledingkast vandaag nog verhuisd hebben, simpel gezegd van de ene slaapkamer naar de andere. Ik dacht eenmaal leeg is hij vast wel te tillen dus alle kleding/zooi en planken zijn er uit en overal ligt wat, de buurvrouw gevraagd alles geprobeerd hem te tillen maar het lukt niet :'(
Ik ben flink aan het veranderen in huis en mijn vader komt ergens deze week het een en ander voor me ophangen, ik zou het alleen zo leuk vinden om m'n vader te laten zien dat ondanks dat ik net vrijgezel ben en dus naast hem geen handymen meer in m'n leven heb dat ik het toch zelf gefixt heb _O-
Het is gewoon een Ikea kast en voor zover ik het kon zien zijn in ieder geval de deuren er met een paar schroefjes los zo uit te pakken dus desnoods haal ik hem half uit elkaar.
Maar het in elkaar zetten lukt me niet alleen natuurlijk :P De buurvrouw moest weg dus kon niet meer helpen :P

Lang verhaal maar is er iemand die op deze mooie zondag zin heeft even te helpen en te kijken of het op de een of andere manier toch lukt ? :P In ruil voor een kopje thee :+

Lolacabana
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:11

Ik lees het nu pas, maar anders had ik je graag even komen helpen :)

Ik heb mijn huis vandaag ook opnieuw ingericht. Gisteren hebben we een nieuwe stoel, bank en kleed gekocht dus vandaag puzzelen hoe alles moest staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu weer helemaal blij :D

<:) :D{ /3 Ozosnel Sinterklaas Malle Piet Stoomboot Koudwatervrees Codewoord Stoomtrein Schoen /3 :D{ <:)

EvelijnS
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:50

Misschien handig om een HK-topic te maken voor dit soort dingen? :)

Ik kom me ook maar even melden als Groningse. :)) En ja ja, ook ik woon in de rivierenbuurt. Bij Annet in de straat. :+ Ben 26 jaar en werk als developer bij een groot ICT-bedrijf in de stad. Ik ben vrijgezel en heb sinds een paar weken een lieve poes in huis, genaamd Phoebe. Ze komt uit het asiel, daar heeft ze het grootste gedeelte van haar leven gewoond (2 jaar gezeten, ze wordt in december 3 jaar).

Verder te veel hobby's om op te noemen, maar het zijn voornamelijk creatieve hobby's. Daarnaast begin ik net met hankido, een oosterse gevechtskunst. Dat doe ik hier in de rivierenbuurt bij de Yogi School. Eind deze maand hoop ik ook met een cursus acteren te starten en ik verdiep me in het boeddhisme, Shambhala specifiek. Daarvan heb ik binnenkort ook een cursus van twee weekenden lang. Geen idee dus hoeveel tijd ik heb om te meeten de komende tijd, maar je weet het nooit. :))

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:51

Oh sorry Annet, ik lees het nu pas, maar was ook gisteren weg. Is het gelukt? Ik kan anders vanavond wel helpen als je nog hulp nodig hebt :)

Welkom EvelijnS!

Victoire d'Alani B+12/ L1+ 11/L2+11/M1
Désa L1 + 2 Dag lieverd, het ga je goed!

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 10:41

Heel mooi Lolacabana!!
Ik dacht even dat het hier nooit zou lukken maar met toch maar een facebook oproepje is het gelukt :D

Hee buurvrouw!
Je hebt een poes? Toch wel? :D Wat leuk!
Volgens mij stond ik gisteren nog voor je tuin, zat een wit katje met grote ogen me aan te staren, buurvrouw haar kat was zoek :x

Karen ja het is gelukkig gelukt maar dankje! :D

EvelijnS
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:03

De buurvrouw heeft een witte, ik denk dat je die hebt gezien. :)) Phoebe is zwart met een paar witte haartjes op haar borst.

Is de kat van de buurvrouw inmiddels weer terecht?

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 13:12

EvelijnS schreef:
De buurvrouw heeft een witte, ik denk dat je die hebt gezien. :)) Phoebe is zwart met een paar witte haartjes op haar borst.

Is de kat van de buurvrouw inmiddels weer terecht?

Oh ja ik weet wie je bedoeld inderdaad! Is ook zo.. Die zat hier laatst voor tussen de struiken voor mijn raam aan de voorkant, had ie een duif gevangen :x :x Schrok me dood..

Ja die bleek toch gewoon binnen te zitten _O- Ze had overal gekeken en normaal reageert ie gelijk op snoepjes enz dus 3 rondjes voor niks gedaan :P

Maar goed lekker off topic zo haha :P
Iemand al een datum in gedachten? :P

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-17 13:14

Wat een stilte hier :x

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:20

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:30

Ik zal eens wat leven inblazen, ik lees al een tijdje mee.

Echte naam is Lotte, woon in Finsterwolde, nabij Winschoten. Ik heb in het verleden ook in de stad gewoon en ging daar tot voor de zomer nog naar school. Inmiddels kom ik niet meer wekelijks in Groningen, maar voor leuke dingen is het niet zo ver.

Grappig dat hier ook iemand is die heen en weer rijdt tussen Winschoten en Borger, vrienden wonen in Gieten, we genieten samen van onze Tinkers, momenteel staan er 3 bij mij in de wei. Caily (17 jaar en drachtig), Hiawatha (7 jaar en drachtig) en Candy (4 jaar). Ik werk onregelmatig, bij de grote gele M in Winschoten :D daarnaast vind ik jonge paarden opleiden erg leuk/leerzaam, tijd voor andere dingen gun ik mezelf (te) weinig.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-17 13:36

MightyJoe schreef:
Ja erg stil inderdaad!

Misschien nog mensen van hier die dit interessant vinden?
[FM] [O] Paardenfoto meeting in het noorden GR.

Leuk! Foto meetings leek me altijd al eens leuk om bij te zijn!

**

Hoi Lotte!
Ik had je topic gespot dat Caily toch drachtig is en hem gestipt. Ben benieuwd! :)
Candy zag ik volgens mij nog voorbij komen op de ruil en verkoopgroep paardenspullen oost groningen (ofzoiets) op Facebook :D

Marion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:49

Zullen we een datum prikken?
Kunnen jullie komende vrijdag? :)

Grappig trouwens, in werk in Gieten en in Winschoten :P

Maak kennis met de ijslander op Vlieland! http://staledda.nl/
https://youtu.be/Dosnslbo6lY

Lolacabana
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:47

Komende vrijdag lijkt mij prima :D

<:) :D{ /3 Ozosnel Sinterklaas Malle Piet Stoomboot Koudwatervrees Codewoord Stoomtrein Schoen /3 :D{ <:)