joey2010 schreef:Grappig je zou haast denken dat jij een advertentie over Callas had geschreven want het is precies zoals Callas is.
Balen dat je smid nu een gebroken hand had.
Maar gelukkig hebben jullie zelf de ijzers eraf gehaald en ik zag dat je vriend met het schuurapparaat aan de slag ging.
Dit was een hele goede zet na je akkefietje van de vorige keer
joey2010 schreef:O ik lees het net anders, ik dacht dat ze deze advertentie op het internet was tegen gekomen en dacht van "dit is het ideale paardje" . En daarbij zich realiseerde dat het precies Callas was.
En daardoor besloten heeft om verder te gaan .
Maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.
Nagini schreef:joey2010 schreef:O ik lees het net anders, ik dacht dat ze deze advertentie op het internet was tegen gekomen en dacht van "dit is het ideale paardje" . En daarbij zich realiseerde dat het precies Callas was.
En daardoor besloten heeft om verder te gaan .
Maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.
Ik las het ook zo
MaiNat schreef:Heel eerlijk, ik zou haar idd verkopen. Als een dier meer energie kost dan oplevert dan is het geen hobby meer. Het moet wel leuk blijven. Zowel voor ruiter, als paard! Gezien jouw ongelofelijke doorzettingsvermogen en positiviteit geloof ik niet dat iemand anders wel rustige ritjes zonder schrikreacties met haar kan rijden. Ik zou of haar houden en nog een paard erbij kopen waarmee je heerlijk buiten kunt rijden zonder stress. Elke keer hoop ik dat Callas verandert, maar misschien is zij nu eenmaal schrikkerig. Mensen kan je ook niet veranderen. Toch heb ik wel met je te doen, je wil zo graag dat het slaagt! Ik hoop ook dat ik het mis heb en dat er iets komt wat het 'Tij doet keren' en jullie met elkaar kunnen genieten zonder stress. Maar eerlijk gezegd gun ik jouw gewoon een bom proof paard!
Citaat:Ik zou of haar houden en nog een paard erbij kopen waarmee je heerlijk buiten kunt rijden zonder stress.
Jannepauli schreef:...
Naar mijn mening zou dat alleen nog maar meer drama opleveren: Paard Callas krijgt dan helemaal geen gelegenheid meer om met haar onzekere ruiter een vertrouwensband op te bouwen, en dan zit je binnen de kortst mogelijke tijd in een vicieuze cirkel van narigheid tussen paard en ruiter en vice versa. Een tweede paard erbij wordt dan een soort van vluchtheuvel, lost voor niemand iets op.
Ach.. het verloop heeft maar twee mogelijke uitkomsten: of het paard verkopen aan iemand die dit aankan zonder dat het een dagelijkse opgave is, of het kwartje valt bij zowel paard als ruiter en ze leven nog lang en gelukkig
henny_w schreef:@ Jannepauli, er is een groot verschil tussen een mening en een ervaring. En in mijn geval was het moeder met zoon maar het had net zo goed een ander paard geweest kunnen zijn wat bomproof was waardoor Vinni zich veel zekerder ging gedragen.
Misschien denk ik voor jou teveel naar de basis en hecht ik teveel waarde aan het kuddegedrag van paarden en het leerzame en positieve gevolg wat daar uit voort kan komen. Zeker voor een probleempaard.
Zelfs 2 angsthazen steunen elkaar meer dan dat je er met 1 apart op stap gaat. Stel dat TS er toch een paard bij zou nemen dan schiet ze er weinig mee op om alleen met dat andere paard lekker op stap te kunnen gaan en Callas een beetje bij huis in haar bak rond te sturen want aan Callas veranderd er dan niets. Krijgt ze mogelijk zelfs nog meer problemen. Ik zou dan juist een 2e paard erbij nemen als ondersteuning voor Callas en dan samen met de vriend of een andere bijrijdster met z'n tweeën op stap gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat Callas dan nog zo moeilijk en schrikkerig zal blijven.
Monique1963 schreef:Dit alles in afwachting van de klittenband"ijzers" van Megasus, die begin augustus zullen komen, dus zal ik dan het laatste paar complete easyboots weer gaan gebruiken van de rest die ze allemaal vernietigd heeft. Jammer dat die Megasus vertraging hebben want dat betekent niet meer galopperen voorlopig tot augustus want dat zou me weer mijn easyboots kunnen kosten.
Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, colunder, don110, eline27, Everest, Flieno, Hcrfjenjen, Ierpier, J_emma, kimmetje26, lianne125, melissa_93, Muga, roosjenat, Rosalie_91, soesita, Unicorn79, Vagabondo en 33 bezoekers