Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Luna2006

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:30

Ik beleer ze eerst voor de sulky en dan gaat mijn neefje van 23kg erop. Verwacht niet dat ze gek gaat doen. Is eerst erop zitten en dan stappen. De rest volgt meestal redelijk makkelijk vanzelf.

Maylinn is 96cm en vrij fors dus dat scheelt ook wel haha. Dit is ze
Afbeelding

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:46

mirjamalvaro schreef:
Ik dacht dat je sowieso niet op een mini kon rijden. Ook kindjes niet.
Weer wat geleerd. :')

Helaas ken ik een 16 jarig meisje die op haar mini paardje rijdt. Heb haar inmiddels van mijn vriendenlijst verbannen omdat ze alle goede tips niet wil aannemen. Noodgedwongen heeft ze zelfs de filmpjes van haar fb verwijderd door alle kritiek die ze kreeg (logisch ze kon zo meelopen en is dan nog verbaasd dat de pony niet in galop wil)

En mijn vorige pony (D pony) heb ik helaas aan een handelaar verkocht die zelf ook op kleine B ponies rijdt om ze zadelmak te maken, trainen op L niveau en ermee gaat springen 70cm.
Zelf is ze 1m65 :( vind dat enorm zielig voor de ponies.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 29-09-17 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:52

Afbeelding
Mijn 4 jarige nakomeling van Wynton! 2 weken in mijn bezit, kreeg voor het eerst een halster om toen wij bij haar gingen kijken. Zijn nu bezig met lichaamsbewust maken, overal aanraken met zowel zweep als handen. Zo willen we naar het voetjes geven toe werken. Ook begonnen met borstellen, en aan de hand wandelen. Gaat fantastisch, wat een leuk paard. Van plan om thuis te gaan longeren en zadelmak te maken en het inrijden uit te besteden. Waar, weten we helaas nog niet.. Tips zijn welkom, wil er graag betrokken bij blijven, dus in noord-Holland!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:54

oh wat een leuk topic en al leuke zo verschillende paarden zien voorbijkomen,
ik meld me dan ook, mijn kleine euh grote meid zal in april 2018 naar een trainer gaan om de basis erop te steken en dan doen we er verder mee onder begeleiding.

Afbeelding

ik kijk er erg naar uit of ze heel verschillend is van haar mams, die ook nog steeds bij me staat.

ja heb ook een btje staan voor de dochter en durf er ook niet op, ik weeg wel 60kg hoor en wat brengt dat op als de dochter van 20 kg er dan op moet rijden. Die zijn ook niet dom.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:00

Zijn er hier nog mensen die alleen aan de slag gaan?
Ik kan wel raad en advies vragen en krijg best wel nuttige tips, maar verder moet ik alleen aan de slag. Heb al aan een trainer gedacht, maar vrees dat die sneller vooruit zou willen als ik. Ik heb immers geen haast en wil Quick de tijd geven om alles op zijn manier en in zijn tempo te leren. Duurt langer, maar levert in mijn ogen meer op. Alleen zou ik soms wel een extra paar ogen kunnen gebruiken die mij op mijn eigen fouten kan wijzen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:08

Ik doe dan wel het zadelmak maken zelf en inrijden met hulp.
Maar ook alles op tempo van Limoncello hoor. Anders was die nu waarschijnlijk al ingereden ook als ik hem weggebracht zou hebben in augustus maar dat is niet doorgegaan op aanraden van de Osteopaat.
(Paardje staat in behandeling bij Osteopaat wegens weinig flex in rug en bekken).
Heeft geen bekkenprobleem maar zet de rug snel vast helaas.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:48

Ik doe alles zelf!

Welkom iedereen, ik lees na het weekend weer bij :)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:07

Hoe doen jullie dat dan met hangen en longeren als je er net op zit?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:12

Zie het topic nu pas. Toevallig vanmiddag wezen kijken bij het adres waar die van mij volgende jaar heen gaat om beleerd te worden: Feather Light Horsemanship in Ede.

Het gaat om mijn zelfgefokte, nu 3 jarige Jive (Five Star x Houston). September 2018 gaat hij daarheen. Super fijn adres!

Afbeelding
Afbeelding

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:23

Longeren vind ik onzin en hangen gewoon als ze los staat of tijdens het poetsen

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:42

Rindin schreef:
Zie het topic nu pas. Toevallig vanmiddag wezen kijken bij het adres waar die van mij volgende jaar heen gaat om beleerd te worden: Feather Light Horsemanship in Ede.

Het gaat om mijn zelfgefokte, nu 3 jarige Jive (Five Star x Houston). September 2018 gaat hij daarheen. Super fijn adres!

[ [url=m/yFjViJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6LEtCs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeeh Feather Light volg ik op Facebook! Die doet dat zo goed! <3

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:45

Jaaa, ik ben ze ook via fb op het spoor gekomen. Geef m'n paard niet graag uit handen, wilde in eerste instantie alles zelf doen, maar zijn doen dat zo prachtig. Denk dat de basis die ze daar meekrijgen, de rest van het leven blijft!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:53

Rindin schreef:
Jaaa, ik ben ze ook via fb op het spoor gekomen. Geef m'n paard niet graag uit handen, wilde in eerste instantie alles zelf doen, maar zijn doen dat zo prachtig. Denk dat de basis die ze daar meekrijgen, de rest van het leven blijft!

Ja precies! En wat voor banden je paard leert krijgen met een mens, onbegrijpelijk hoe ze het doet. <3 Als ik ooit in de ver ver toekomst een jong dier heb, ga ik ook daar kijken!

(met de toekomst bedoel ik wel 10 jaar haha)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:01

Wauw Rindin...wat een mooie rooie <3
N.a.v. jullie enthousiaste reacties heb ik ze even opgezocht...ziet er super uit!
Ik heb wel meerdere adressen door heel Nederland die me aanspreken..afstand maakt me verder niets uit.
Ik kan niks vinden over hun tarieven verder...weten jullie dat?
Nou zal het onderling misschien niet heel veel schelen..

*the minute you think of giving up,think of the reason why you held on so long*
*the road isn't always easy,but the destination might be worth it*
*some days there won't be a song in your heart,try to sing anyway*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:03

Ik volg hen ook via fb :D
Helaas is dat voor mij véél te ver weg anders ging mijn paardje zeker naar heb toe. Maar wil graag bij de hele opleiding kunnen zijn dus ga ik hem niet wegbrengen. Mijn stalinstructrice is ook bijna dagelijks bezig met trainen van jonge paarden voor anderen.
Maar wat ze op FLH is zoveel mooier en fijner. Helaas niet in mijn buurt zo een stal te vinden.

Geloof dat flh 500-600€ vraagt per maand. (Heb het ze eens gevraagd).
Tel daarbij dan benzinekosten/reiskosten op dan werd het voor mij véél te veel.

Waar ik limo in augustus heen wou doen vroegen ook rond de 500€.
Dit zijn tevens prijzen inclusief stalling.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:24

Ik doe het zelf. Hangen doe ik niet. Kan er zo al zonder zadel opspringen :o verder hulp van mama

Beleren voor de kar laat ik doen

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:29

AnnetteFlame schreef:
Hoe doen jullie dat dan met hangen en longeren als je er net op zit?

Longeren doe ik zelf.

Hangen laat ik dan mijn stalinstructrice hem vasthouden maar zover zijn we nog niet.
En voor de eerste keer erop zal de stalinstructrice hem ook aan de longe nemen.

Bij mijn vorige pony was het opzadelen en wegrijden zonder problemen. Geen enkele hulp bij nodig gehad.

Maar bij Limoncello is het wel nodig hij is angstiger en dan is hulp wel fijner.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 29-09-17 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:30

Ik doe wel hangen (moeder houd paard vast). Als dat goed gaat 1 stappasje en stoppen en zo steeds wat langer.
Daarna aan longe erop en dan pas los.
:=

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:58

Wat een leuk topic. Interessant om jullie verhalen te lezen! Mag ik ook meepraten?

Ik heb sinds drie maanden een IJslander ruin van 4 jaar <3

Afbeelding

Ik heb eerder een aantal paarden ingereden en wil het nu ook weer zelf doen. Flu is een schat van een paard. Een beetje bang, maar zo braaf. Momenteel wandel ik vooral lekker veel buiten met hem en ik ben net begonnen met werken aan de hand en kort longeren onder andere over balkjes.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:17

emilyslaluna schreef:
Rindin schreef:

[ [url=m/yFjViJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6LEtCs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeeh Feather Light volg ik op Facebook! Die doet dat zo goed! <3

Ja echt heel leuk om te zien.
Heeft iemand nog een vergelijkbaar adres in het noorden?
Ik zat te denken aan Stal Faber maar dat is eigenlijk net te ver vanuit Drenthe . Ik wil het zadelmak maken combineren met les nemen, dan is het wel fijn als het een beetje in de buurt is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:20

Ik lees even mee :)

Carika, De Paardenbaak? Werkt via systeem van Emiel Voest en zit volgens mij op de grens Drenthe - Groningen.

Oy with the poodles, already

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:23

Hilary schreef:
Ik lees even mee :)

Carika, De Paardenbaak? Werkt via systeem van Emiel Voest en zit volgens mij op de grens Drenthe - Groningen.

Oh ja idd die ken ik ook al. Is zeker een optie, dankje!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:51

FLH levert zeker knap werk, ik volg haar ook. Hier min of meer dezelfde werkwijze, al moet ik zeggen dat ik ook heel erg naar het paard kijk. Het ene paard ervaart het ene als prettig, de ander weer iets anders. Dus soms is de volgorde anders of doen we dingen niet of juist extra. Daarom wil ik ook geen bedrijf, werken doe ik wel bij mn baas :)

Ik ben vandaag bij familie van mijn project op visite geweest, heel leuk om te zien van wie ze dingen heeft. En gisteren voor het eerst gewandeld in de bewoonde wereld, deed ze braaf! Bus of vrachtauto deed ze af als "normaal", alleen de Shetlanders waren monsters, hihi.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:44

Knap dat velen van jullie het allemaal zelf doen. Hoedje af.

Helaas heb ik te weinig tijd en ben veel te soft voor mijn klein prinsesje dat in mijn armen geboren is.
Bovendien wil ik absoluut de fout die ik gemaakt heb met haar moeder vermijden.
Die had nooit een deftige basis gekregen wat voor een toekomstig westernpaard een noodzaak is. Bij hoge druk of stressy wedstrijd kon zij daar niet op terugvallen en dus was er soms ontploffingsgevaar :D
En jammergenoeg vind ik, ondanks ik een trainerdiploma behaald heb, mezelf niet genoeg geschoold om die basis erin te steken. Geduld is ook een gave die ik niet heb meegekregen. }>
Hier ongeveer zelfde kost en ja na paar maanden loopt dit wel op. Maar van paarden worden we nu eenmaal niet rijk. :+

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:05

carika schreef:
Ja echt heel leuk om te zien.
Heeft iemand nog een vergelijkbaar adres in het noorden?
Ik zat te denken aan Stal Faber maar dat is eigenlijk net te ver vanuit Drenthe . Ik wil het zadelmak maken combineren met les nemen, dan is het wel fijn als het een beetje in de buurt is.

Ik kom ook vanuit het noorden, maar ga het wel doen. Geef hem echt niet graag uit handen, maar dit voelt echt goed. Hij gaat daar een basis meekrijgen, daar hebben we de rest van z'n leven plezier van.

Tarief: hartstikke duur :+ €700,- per maand ongeveer, afhankelijk van wat je wilt. Die van mij gaat pas september 2018, dus heb nog een jaar om te sparen :D