[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 06:34

Rigt00 mooi paard!

Kashmiro fijn dat het goed gaat! Ziet eruit als een lief paard.

Bamii ja ik had les van Ilse Wolfs. Ik ken haar omdat ze stage bij ons liep op stal :) hele mooie foto zeg!!

Carolina mooi paard!

Jeej super Zuchini!

Leuk topic celine! :)

Horse nature, wat leuk een uldrik! Wij hebben Eeke fan e vestahoeve altijd op stal gehad. Baby uldrik was echt geweldig! Mijn moeder reed op eeke :) maar mooi paard hoor!

Hannelover goede resultaten ! :D

Hier helaas weer pech, na een waterhoofd veulen, overleden moeder nu ook mijn andere pony overleden :(
Afbeelding

Voor zilver gister hippe springschoenen gekocht en nieuw halster
Afbeelding
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:12

Wat een pech heb jij zeg!! Veel sterkte :(:)

Lau

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:16

Ach jeetje wat erg! Heel veel sterkte :(:)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:20

Vorige week vrijdag nog op wedstrijd geweest, 2 winstpunten gereden!

Alleen 1 jurylid hoort graag nummer 6 volgens mij :')
Wel een heel verschil met de vorige wedstrijd, toen had ik 4 wp gereden, en ging het voor mijn gevoel slechter... maarja blijft een jury sport he :)F
Afbeelding
Afbeelding

Every accomplishment starts with the decision to try.

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:43

Ik kom hier ook even random binnen vallen na al die tijd het topic maar te volgen :o

Ik heb hier een knappe merrie van Melle 311! Ze is ondertussen al 24 jaar :D
Afbeelding
Afbeelding

† 11'10'2008 Tara ♥
† 08'05'2018 Femke ♥

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:45

Wauw wat een knappe dame!

Mooie punten melewei

Dankjullie wel :)
Mijn knappe twenter is beleerd door mijn pup :P
Afbeelding
Show-er :D
Afbeelding

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:50

Wat een schatje Kabayo!

Dankjewel! Ze word wel steeds grijzer.. :') Maar dat mag wel met deze leeftijd. :=
Afbeelding

† 11'10'2008 Tara ♥
† 08'05'2018 Femke ♥

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:09

Ben ik ook weer eens :)

Dat is een hele leuke rit in Appelscha Annavdvelde! 3 jaar geleden ook mee gedaan :D Paard van nu is nog nooit op buitenrit geweest, moet dat eerst maar eens proberen :o

Leuke foto's Celine

Kabayo ook goed bezig.. en wat een pech zeg.. Leuke twenter! :) Hoe groot is die nu

Hoe groot is ze Rigt00? Wel een leukerd!

Kashmino ook een leukerd zeg! Jammer van de zomereczeem

Wauw Bamii, die foto! :oo Echt perfect met de achtergrond

Carolina22, de mijne heeft Fetse als opa ;) En het is een schatje.

Zuchini, spannend!!!

Serena, wat leuk!!

Twirre groeit ook zeg. Soms dacht ik, groet niet :') Als je foto's terug kijkt toen we der kocht in juli.. :D Waar uploaden jullie de foto's btw?

Hope RM (United x Balzflug) M1
Twirre (Wylster 463 x Retse)
On the way, april 2020 (Geniaal x United)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:47

Meya_ schreef:
Ben ik ook weer eens :)

Dat is een hele leuke rit in Appelscha Annavdvelde! 3 jaar geleden ook mee gedaan :D Paard van nu is nog nooit op buitenrit geweest, moet dat eerst maar eens proberen :o

Leuke foto's Celine

Kabayo ook goed bezig.. en wat een pech zeg.. Leuke twenter! :) Hoe groot is die nu

Hoe groot is ze Rigt00? Wel een leukerd!

Kashmino ook een leukerd zeg! Jammer van de zomereczeem

Wauw Bamii, die foto! :oo Echt perfect met de achtergrond

Carolina22, de mijne heeft Fetse als opa ;) En het is een schatje.

Zuchini, spannend!!!

Serena, wat leuk!!

Twirre groeit ook zeg. Soms dacht ik, groet niet :') Als je foto's terug kijkt toen we der kocht in juli.. :D Waar uploaden jullie de foto's btw?

Dankjewel! Ze is nu 160 :)

Uploaden doe ik via bokt upload

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:24

Ah ja, knopje gevonden Ze is wel een beetje vies.. Kwamen vanmiddag thuis, stond ze zo mooi te kijken. Had camera in de hand dus snel even een foto gemaakt.

Afbeelding

Ze is nu 1,28.. Hopen dat ze een mooie grote maat krijgt :)
Ze is 1 van Wylster. Heb me er nog niet in verdiept, kreeg te horen dat die niet altijd makkelijk waren. Maar met deze kan je echt alles. Hadden haar als vriendje voor mijn andere paard gekocht, maar stiekem denk ik dat deze wel leuk gaat worden later :)

Hope RM (United x Balzflug) M1
Twirre (Wylster 463 x Retse)
On the way, april 2020 (Geniaal x United)

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:55

Mijn knappe friese merrie een aantal weken geleden op de prachtige paarse hei! <3

Afbeelding
Afbeelding

En wat foto's samen <3
Afbeelding
Afbeelding

Een actie foto <3
Afbeelding

Dit is 1 van mijn favoriete foto <3
Afbeelding

Fenne & Topia <3

annavdvelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:12

Carolina,

Jente is een lieve goedzak. Ze is wel liever lui dan moe, maar met de juiste manier kan je een heel eind komen haha. :P Ze is dol op buitenritten, wedstrijden vindt ze niks aan. Dus dat doen we niet hihi.
veel afwisseling is een vereiste. Je moet haar aandacht er wel bij houden. :j Ze houdt ook erg veel van puzzeltochten met grote groepen paarden. Ook wedstrijden met veel publiek vindt ze heerlijk. zoals Ringrijden bijvoorbeeld. Een groot evenement waar veel mensen komen kijken. wij zijn toen derde geworden! :D

Jente past gewoon bij mij en haar karakter vind ik persoonlijk heerlijk. Al mocht ze wel wat meer pit hebben ;)

Afbeelding

Dit is Ringrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Rip Jente, ik zal je nooit vergeten xx

Aukje fan de Koartewei (Doaitsen x Fabe)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:36

*kruipt weer eens onder haar meeleessteen vandaan*

Wat een knappe friesjes komen er voorbij zetten

Hier ondertussen ook maar eens een keer een topic gemaakt van mijn kleine man [ITP] Knappe Eip-Jan met moeders Tjitske

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:41

Ziet er leuk uit annavdvelde!

Nowylover zal zo eens kijken :)

Prachtig felicia <3

Wat een knapperd meya :D

Ik heb weer vrijheidsdressuur les gehad :D zo trots !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zo mak... nog maar twee he :)
Afbeelding
Afbeelding

En gister bij het pleegveulen van mijn merrie geweest. Hij is zo leuk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:40

Mag ik hier ook gezellig mee komen kletsen :) ?

Sinds 7 september heb ik een leuke nieuwe uitdaging, een nieuw bijrijdpaard! :D Na 3 jaar een Westfaler merrie te hebben gereden kwam onverwachts een super lieve friese merrie op mijn pad :)

Het is een Friese merrie van 4,5 jaar oud (v. Wolfert 467), nu bijna 4 maanden drachtig van Mewes 438. Ze loopt sinds deze zomer ook voor de kar met haar eigenaresse. Het is de bedoeling dat ik haar ga doorrijden, en uiteindelijk ook starten :D

Dus erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen :o ze is nu nog erg groen onder het zadel. Sturen kunnen we ondertussen, alleen galop aanspringen vind ze nog wat lastig :)

Nu vooral veel met grondwerk bezig (Tristan Tucker methode TRT) :D Dat pakt ze goed op :)

|| Fit4Riding || http://www.fit4riding.nl || Samenwerking Oefentherapie voor Ruiters & Fysiotherapie voor paarden || Problemen oplossen door ruiter EN paard te verbeteren i.p.v. de ruiter OF het paard || Noord-Holland ||

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 01:55

Ik ga me toch melden. Heb jaren Friezen gehad.

Een merrie Tsjerk 328 x Jurjen helaas met 15 jaar overleden.

Dan mijn trots Risse zij was een Aan 416 x Tsjerk 328. Helaas op 9 jarige leeftijd een gescheurde hartspier opgelopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sinds april heb ik een arabofries Fries staan. Meer Fries dan arabier eigenlijk.

Afbeelding

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:03

Wil me ook graag aanmelden, ben al een tijdje een stille meelezer. Jarenlang lid geweest van het FPF wat opgeheven is, maar zie volgens mij wel een aantal van de leden hier terug.

Heb 2 ruinen, Bo van nu 17 jaar (Bop van de Erven Ids 300 x Teunis 332), hij is sinds 2 maanden met pensioen. Ik heb hem nu 13,5 jaar, toen hij 8 was bleek hij een afwijking aan z'n rug/achterhand te hebben waardoor we nooit verder dan klasse L zijn gekomen en de laatste jaren alleen recreatief buiten hebben gereden.
En Syb van 4 jaar (Syb van de oude kleefse baan Wolfert 467 x Maeije 440). Heb hem net zadelmak gemaakt en nu rustig verder aan het opleiden. Hoop met hem in de toekomst dressuurwedstrijden te gaan starten. Paarden staan aan huis op onze melkveeboerderij.

Twee recente foto's (links is Syb rechts is Bo)
Afbeelding

Afbeelding

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:45

Wat een nieuwe friezen erbij, leuk! Ik zal later even uitgebreider reageren.

Ik heb dinsdag afscheid moeten nemen van mn grote vriendin. Ze had een gat in haar maag en dat kan niet voorkomen worden of geopereerd, dus het enige wat we konden doen is haar zo snel mogelijk verlossen van de pijn. Da vond het verwonderlijk dat ze nog leefde, een kwpn'er of arabier had al lang doodgelegen. Ook was een iets wat vaker bij Friezen voorkwam dan bij andere paarden zei ze, heeft iemand daar ervaring mee?

;(
[ITP] Voor de állerlaatste keer: Fairytale Dieuwke!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:30

Ach wat sneu bamii ;( en zo onverwacht! Heel veel sterkte Y;(

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 00:13

Wauw bamii

Bizar zeg. Ik heb toen ook een hele mooie shoot gehad 2 weken voor mijn paard stierf. Was zo bizar. Gescheurde hartspier. Haar moeder hebben we met haar gescheurde inwanden nog vervoerd naar Utrecht die wilde de veearts niet in laten slapen. In Utrecht vonden ze het bizar dat ze nog stond en werd mij hetzelfde verteld. Had je maar een Arabier of kwpner gehad zei die arts. Dan was het in ieder geval al op stal gebeurd.

Heel veel sterkte!!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:20

Bamii schreef:

Ik heb dinsdag afscheid moeten nemen van mn grote vriendin. Ze had een gat in haar maag en dat kan niet voorkomen worden of geopereerd, dus het enige wat we konden doen is haar zo snel mogelijk verlossen van de pijn. Da vond het verwonderlijk dat ze nog leefde, een kwpn'er of arabier had al lang doodgelegen. Ook was een iets wat vaker bij Friezen voorkwam dan bij andere paarden zei ze, heeft iemand daar ervaring mee?

;(
Jeetje Bamii , heftig! ;(
En wat een prachtige fotoshoot!! :o

BopjeBo schreef:
En Syb van 4 jaar (Syb van de oude kleefse baan Wolfert 467 x Maeije 440). Heb hem net zadelmak gemaakt en nu rustig verder aan het opleiden. Hoop met hem in de toekomst dressuurwedstrijden te gaan starten. Paarden staan aan huis op onze melkveeboerderij.
BopjeBo , welkom :) Leuk zo jouw twee friesjes naast elkaar! Met Syb zit je een beetje in hetzelfde stadium als ik nu met Roos :) hoe vaak en hoe lang rij jij nu? en wat doe je voorderest nog met hem behalve rijden? :)

|| Fit4Riding || http://www.fit4riding.nl || Samenwerking Oefentherapie voor Ruiters & Fysiotherapie voor paarden || Problemen oplossen door ruiter EN paard te verbeteren i.p.v. de ruiter OF het paard || Noord-Holland ||

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:36

O jeetje Bamii wat verschrikkelijk, in dat geval kun je weinig anders.
Veel sterkte.

@Fantabulouss, grondwerk! We volgen sinds het voorjaar 'werken aan de hand' les bij m'n instructeur, om de week half uur les hierin, was ook voor mij nieuw, heb wel ooit eerder lange teugel werk gedaan met Bo maar dat is heel anders. Door werken aan de hand kan hij als super sturen, nageeflijk, overgangen halt-stap-draf-achterwaarts, pasje wijken en z'n achterhand naar binnen en naar buiten verplaatsen.
Verder ben ik vorig jaar oktober af en toe gaan longeren met Syb bij de rijvereniging, dit ben ik sinds het voorjaar 2x per week 20 min gaan doen. Paarden staan aan huis waar ik alleen een paddock van 6 x 25 m heb waar we wel werken aan de hand kunnen doen, maar longeren niet. Sinds juni ben ik er een beetje op gaan hangen in de paddock, en dit uitgebouwd naar onder het zadel stappen en korte overgangetjes naar paar passen draf. Afgelopen woensdag tijdens les voor het eerst echt los gedraafd onder het zadel in de longeerring bij de rijvereniging, vanmiddag heb ik dit voor het eerst zelfstandig met hem gedaan. In principe is dit m'n schema voor komende tijd: 1x per week longeren met bijzetteugel, 2x per week even kort aan de longe en dan stukje stap + draf erop, 2-3 x per week werken aan de hand. Alles duurt in totaal niet langer dan 30 min.
Laatst bijgewerkt door BopjeBo op 14-10-17 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:38

Bamii schreef:

;(

Wat erg! Heel veel sterkte!! Heb genoten van jullie laatste shoot.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:56

BopjeBo schreef:
@Fantabulouss, grondwerk! We volgen sinds het voorjaar 'werken aan de hand' les bij m'n instructeur, om de week half uur les hierin, was ook voor mij nieuw, heb wel ooit eerder lange teugel werk gedaan met Bo maar dat is heel anders. Door werken aan de hand kan hij als super sturen, nageeflijk, overgangen halt-stap-draf-achterwaarts, pasje wijken en z'n achterhand naar binnen en naar buiten verplaatsen.
Verder ben ik vorig jaar oktober af en toe gaan longeren met Syb bij de rijvereniging, dit ben ik sinds het voorjaar 2x per week 20 min gaan doen. Paarden staan aan huis waar ik alleen een paddock van 6 x 25 m heb waar we wel werken aan de hand kunnen doen, maar longeren niet. Sinds juni ben ik er een beetje op gaan hangen in de paddock, en dit uitgebouwd naar onder het zadel stappen en korte overgangetjes naar paar passen draf. Afgelopen woensdag tijdens les voor het eerst echt los gedraafd onder het zadel in de longeerring bij de rijvereniging, vanmiddag heb ik dit voor het eerst zelfstandig met hem gedaan. In principe is dit m'n schema voor komende tijd: 1x per week longeren met bijzetteugel, 2x per week even kort aan de longe en dan stukje stap + draf erop, 2-3 x per week werken aan de hand. Alles duurt in totaal niet langer dan 30 min.

Ik ben sinds twee weken ook bezig met grondwerk! Volg de tristan tucker methode via de online trainingsvideo's :) ze pakt het goed op! Van de zomer is ze beleerd voor de kar dus het is nu zo'n 2x per week erop en de rest gewoon afwisselen tussen longeren en een rondje voor de kar :) En idd alles niet langer dan 30min :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:18

ja precies horse_nature!

bedankt kabayo! jeetje wat een pech, heel veel sterkte! :(:) maar aha die puppy op Zilver, té schattig <3 <3 en wat een leuke vrijheidsdressuur les!

sowhee meelwei dat zijn wel heel veel zessen :') mooie punten wel!

welkom serena! :wave: knap paard!

wat een schatje meya <3

wauw geweldige foto's felicia! <3

ziet eruit alsof jullie veel plezier hadden anna, leuk!

welkom gabbergill! wat een prachtige paarden!

welkom bopjebo!

heel erg veel sterkte bami! :(:)

vorige week hadden wij de herfstmeeting die ging jammer genoeg niet echt geweldig :') we hadden 179,5 pt maatja volgende keer beter. lekker trainen voor de KFPS indoor kampioenschappen.

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!