Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:04

@xapple, een tuig heb ik nog niet. Moet ik me nog eens goed in verdiepen...zie momenteel door de bomen het bos niet meer in de tuigen....

Kon het alleen niet laten deze set alvast te kopen. Momenteel doe ik alles nog met de longeersingel. Zondag voor het eerst naar buiten in menpositie erachter lopend ja. Even een klein stukje kijken hoe het gaat. Die week er op ligt het in de planning om een langer en groter stuk naar buiten te gaan...

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:35

odenxia schreef:
enna: knap paard! Fijne paarden van Ferdinand :j

Dankjewel! Leuk om te lezen, ik heb er nog geen gezien. :o Hopelijk verandert dat snel. :)

Don Johnson - Johnson x Fruhling B+28 - L1+28 - L2+30 - M1+30 - M2+31 *Reservekampioen LK M2* - Z1+40 *Reservekampioen LK Z1* - Z2+38 - ZZ-licht+30
Jarona - Ferdinand x Negro Ster * Voorlopig Keur * D-OC L1+9
[RIJ-ITP] Reservekampioen Z1 met Don Johnson *\o/*
[ITP] Nagenieten van een prachtige herfstshoot - Don Johnson

xAppleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:35

Leuk ! :D Ik heb Zilco tuig en ben daar super tevreden over. Past super, is heeeel makkelijk in onderhoud (ff de waterslang erover en klaar) en is licht. Wel duur maar dat merk je ook qua kwaliteit :j

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:40

Limo vandaag los gegooid in de piste. Zus stelde voor om hindernis te zetten. Ben laag gebleven ivm terug training opbouwen.
Foto's volgen ;)

Mijn zus had wilgentakken bij die heeft limo gekregen. Waren gedroogd.

Afbeelding

https://amicigraphy.webnode.be/
Fotografie voor iedereen

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:23

_enna_ schreef:
Leuk topic! Ik meld mij ook graag. Hoewel het wellicht eind 2017 wordt dat onze nieuwe aanwinst zadelmak zal worden gemaakt. :o Onze pikzwarte driejarige merrie van Ferdinand x Negro. Voorlopig keur geworden met 80/80 en in bezit van het DOC predicaat.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel knap zwartje :9

**ZADEL GEZOCHT!!**
https://www.bokt.nl/markt/ad/482561/gez ... asters-cob
"This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY." ~~}>
Kenzo. <3
Rico & Enchanted.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:35

Die Ferdinand is een knapperd hoor! Mooi dier!

Ondertussen ben ik heel blij met alles wat jullie hier neerpennen. Ik schrijf alles op waarmee ik wil gaan werken zodra Knox hier is en wat ik wil dat hij moet leren. Hoefsmid en dierenarts kent ie al want dat wordt nu gewoon bijgehouden, ik merk over twee weken wel hoe goed hij het aan het halster doet. Voordeel van dat ie nu gecastreerd gaat worden is dat hij dan een paar weken in een gewone stal komt te staan en dus veel in de hand, kan ie veel leren!

Zodra hij hier is en uit de quarantaine komt ie bij mijn merrie op stal, en het eerste waar ik hem aan ga laten wennen is de wasplaats. De merrie is nu 13 en heeft dat nooit geleerd en banjert gewoon over je heen er weer uit, dat laat ik me dus niet gebeuren bij hem!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:23

Heb plots grote vorderingen :)
Naast limo springen durfde ik eerst niet, mijn zus deed dat gisteren en limo bleef verassend braaf. Dus vandaag heb ik het zelf ook gedaan.
Maar ik steun op de schouders met mijn handen. Vind op de rug steunen wat "eng" voor de ruggengraat.
Ook rechts lukte het, staat die wel meer gespannen maar is die altijd wel rechts van hem.
Een mooie stap vooruit :D

Nota bij 1:36 wou hij naar een vlieg happen. Oktober en nog steeds lastige vliegen. :( Heb er zelf helaas ook last van.

En Vrijspringen dat kan ik zelf ook :D over 95cm/1m en heb nog wel ruimte maar hoger durf ik niet haha.

Dekentje opleggen lukt ook nog steeds. Had ferm geregend en hij was enorm nat. Dus terwijl ik stal uitmest lekker drogen onder dekentje.
Afbeelding

Fotografie voor iedereen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:44

Goede oefening! Wat me wel opvalt, is dat je 'm drie keer op het verkeerde moment beloont.
Op 0.25 ben jij aan het springen en stapt Limo opzij. Jij stopt met springen. Je beloont hem op dat moment voor het wegstappen. Iets soortgelijks zie je gebeuren op 1.04; Limo staat met zijn hoofd/hals in een vrij normale / neutrale stand. Jij begint te springen, Limo doet zijn hoofd omhoog (=spanning) en jij stopt acuut met springen. Wederom beloon je hem op het verkeerde moment.
Ik zou dit soort oefeningen altijd met twee personen doen; je moet goed met elkaar overweg kunnen en blijven communiceren.
Doe een (touw)halster om en leer je paard hoofd laten zakken op druk van het halster (=ontspanning). Als die oefening bevestigd is, ga je samen met iemand aan de slag. Die ander laat je springen, zoals je dat nu zelf deed. Op het moment dat Limo z'n hoofd omhoog doet, blijft diegene springen, terwijl jij Limo's hoofd omlaag vraagt. Zodra hij zijn hoofd iets laat zakken (hoeft geen halve meter te zijn, een beetje laten zakken is genoeg), moet de springer acuut stoppen met springen. Dan beloon je Limo op het moment dat hij richting ontspanning gaat en zal hij de volgende keer eerder naar die ontspanning zoeken.
Als hij gaat lopen ook doorgaan met springen (spring met hem mee); zodra hij (bijijijna) stilstaat, gelijk stoppen met springen.

Oy with the poodles, already

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:23

thnx voor de tips ga.ik zeker gebruiken :)

Fotografie voor iedereen

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:23

Wat leuk een 2018 topic!! Wij willen ons hier ook heel graag gaan melden.
Hier is het ook de bedoeling om kane in 2018 te gaan beleren.

Vorig jaar heb ik kane als 1.5 jarige hengst gekocht.
Dreamboy x Obelisk.
Op het moment doe ik nog niets met hem, laat hem nog even lekker genieten van zijn vrijheid, en ben daarbij zelf nu bijna 39 weken zwanger waardoor ik het risico niet wil lopen dat er wat fout gaat.
Hij is ondertussen wel gecastreerd, en is een enorme lieverd geworden!

Afbeelding
Afbeelding

Kane zequille sh( Dreamboy x Obelisk )
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

missymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 00:19

Mijn paardje Missy gaat ook in 2018 beleerd worden. Zijn wel al met grondig voorwerk bezig ( buiten wandelen, dan weer eens een schriktraining en zo om de week steeds iets anders, ook longeren met zadel en hoofdstel gaat al super. Het echte beleren doen we in het voorjaar, daarna gaat ze weer lekker de hele zomer de wei op :j tot zover vindt ze alles geweldig leuk, ze doet echt haar best en houdt gewoon van alle nieuwigheidjes die op haar worden los gelaten :)

dit is Missy, ze is een kruising tinker met? Op de achtergrond haar gezelschap/opvoedkundig maatje Romy die altijd buiten komt staan als we met haar pupil bezig zijn, ze houdt alles in de gaten :D

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 06:54

Ik denk dat YouTube het filmpje verwijderd heeft ivm de achtergrondmuziek door de radio op stal. Beetje stom dat YouTube niet eerst een verwittiging geeft. -O-

Leuk nog meer prachtige paarden die beleerd gaan worden. :D

Fotografie voor iedereen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:19

Wat een leuke nieuwe paarden! Welkom :)

Vanmiddag weer vrijheidsdressuur les. Dit keer in een binnenbak op een locatie. Dus weer even trailer rijden oefenen :D Ach ik verwacht geen problemen

xAppleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:59

@Kabayo; oh wat leuk veel plezier :D
Binnenbak is wel heel fijn want het is echt rotweer.
@Hillary; Dat viel mij ook op bij het filmpje inderdaad. Dat zie je mensen vaak doen trouwens, net op het verkeerde moment de angst/schrikreactie gaan belonen :j Het is echt een goeie om daar op te blijven letten.

De hoefsmid/tandarts was vandaag weer bij ons! Het ging hartstikke goed en zn tandjes zijn ook gecontroleerd. Hij heeft nog niks gewisseld :(:) 3poot ook weer geoefend. Hij is er niet wild van.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:07

Super mak xapple :)

Mijne deed het zo goed ♡ blok vind ze geweldig :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan er zo op springen. Onderdoor. Idioot doen. Ze is geweldig <3
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:19

Oh wauw kabayo leuke foto's. Lekker zo een mak paard :)

Fotografie voor iedereen

xAppleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:21

Super leuke foto’s !! Haha jij zit er straks echt zo op :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:21

Dat is opstappen en wegrijden :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:59

Lekker hoor zo een makkelijke!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:01

Hihi dankjullie <3 Zo makkelijk was ze echt niet. Toen ik haar kocht kwam de verkoper er eerder achteraan gesleept dan dat die haar mee nam haha. Maar ik wou haar direct :D

Erop zitten is idd ook geen probleem :o even 1 minuut erop gezeten :=
Afbeelding

xAppleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:04

Gaaf :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:20

Gaaf zeg. Veel vertrouwen zo te zien.

Vandaag met hulp van stalinstructrice limo in de piste opgezadeld inclusief stijgbeugels. Zadel heeft die al opgehad maar stijgbeugels eraan nog niet.
Hij heeft gedraafd en wat gegaloppeerd maar geen enkele keer gebokt. Wel veel aant likkenbekken en soms staan de oren ook gewoon naar voor.
:D
Afbeelding

Fotografie voor iedereen

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:35

Kabayo, echt een geweldig paard! Heerlijk hoe die nu al reageert.

Art_Ificious, Wat goed!! ik ben ook zo benieuwd hoe die van mij er straks op reageert haha

Kane zequille sh( Dreamboy x Obelisk )
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:34

Wat heerlijk zon makkelijk paard!!

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:59

Erop zitten is nog lang niet aan de orde.
Eerst moet hij volledig ontspannen kunnen rondlopen met dat zadel erop, en limo kennende kan die het de ene dag goed vinden en de andere dag is het plots weer héél erg eng.
Ik ga het nu sowieso 1x per week doen zodat er regelmaat in komt en hij er hopelijk sneller aan went.

Met dit beeld ben ik al blijer is wat ontspannender.
Afbeelding

Fotografie voor iedereen