Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:25

Nou ik ben vandaag ook weer aan de slag gegaan. Het was de planning om morgen naar buiten te gaan in menpositie met lange lijnen. Maar....ik denk na vandaag niet dat ik dat ga doen. Het ging de afgelopen tijd echt goed.

Maar wat er vandaag allemaal is gebeurd....heb ik nog geen enkele keer meegemaakt. Heb vandaag geloof ik 5x de grond van dichtbij mogen bekijken. poedersuiker hahaha, maarja t is niet anders. Natuurlijk niet gelijk loslaten dus ook nog een x aantal meters meegesleept door ponylief. Voel overal mn spieren, koppijn, duizelig....maar even rustig aan doen denk ik....

Binnenkort maar weer eens rustig aan oppakken. Weet niet wat er allemaal was, maar ken mn pony zo niet. Ze schrok overal van....was continue aan het steigeren....doet ze echt nooit! Hoop dat dit 1 keer was en ze de volgende keer weer gewoon normaal doet.....ach soms heb je een mindere dag....

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:26

Sterkte Ricie :(:) het zal vast tijdelijk zijn neem ik aan :j

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:27

Klinkt idd als een mindere dag. Waait het bij jullie ook zo hard? Misschien dat dat ook meespeelt?

https://amicigraphy.webnode.be/
Fotografie voor iedereen

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:28

Jaa het is echt drama qua weer. Denk en hoop inderdaad dat dat het is.....weet nog niet wat ik morgen doe...aan de ene kant als het weer niet te slecht is en het gaat goed in de bak misschien nog naar buiten. aan de andere kant heb ik zo iets van "laar maar even" hahaha

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:31

Ze kunnen heftig reageren op wind. :(:)

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:17

mirjamalvaro schreef:
Ze kunnen heftig reageren op wind. :(:)

Idd hier op de wei doen ze niks anders dan rennen en bokken als er weer een hevige windvlaag is. Een merrie was zelfs boos aant schrapen op het gras. :')

Limo was ondanks het weer wel rustig vandaag.

Fotografie voor iedereen

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:25

Wat jammer zo mindere dag maar niet opgeven. Was inderdaad ruig weer misschien ligt het daar wel aan.

Kane zequille sh( Dreamboy x Obelisk )
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:57

Leuk die nieuwe paardjes en wat gaaf om te zien Kabayo! Ik ben nog lang niet zo ver :')

Ik heb Kenzo laatst helemaal gepoetst, dat liet hij heel braaf toe en vertrouwde genoeg dat ik zelfs zijn benen kon doen. Dat was voorheen nog wel spannend. Helaas ontdekt dat hij mok heeft.. schoonmaken was een ramp, hij liet me tot zekere hoogte dichtbij genoeg komen, maar heb 2x een been moeten ontwijken. Uiteindelijk heb ik een spons om het uiteinde van een stok geknoopt en het daarmee schoongemaakt en ingesmeerd, dat verliep gelukkig goed. Balen van de mok, maar misschien went hij er nu ook meteen aan.

**ZADEL GEZOCHT!!**
https://www.bokt.nl/markt/ad/482561/gez ... asters-cob
"This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY." ~~}>
Kenzo. <3
Rico & Enchanted.

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:19

Afbeelding
Vandaag voor de 4e keer gelongeerd en de 1e met een licht gewicht zadeltje er op. Geen stap verkeerd gezet. Hij pikt alles zo braaf op dat ik echt moet gaan oppassen dat ik niet te snel ga. Hij is tenslotte nog jong zat. Maar goed, straks als het winter gaat worden zal het toch afgelopen zijn en dan kan ik het in het voorjaar weer rustig oppakken. Van de zomer een paar keer er op en dan weer lekker genieten van zijn jeugd.

Het leven is top met een Welsh Cob

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:26

Tof ik mis echt een like knop :)

Fotografie voor iedereen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:30

Ik heb na al het enthousiaste gebrabbel meneer ook eens aan de longe gehangen. Braaf. :)

Hij wordt in april pas 3, nog geen haar op mijn hoofd die denkt aan een zadel. Als hij zo braaf blijft wordt dit er een voor mijn man.
Van de week eens een hoofdtelletje in hangen en beginnen met conditie en spier training.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Dakota 20-03-2014 + Grace 06-06-2018 + Bubbles 28-06-2013 +

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:37

Hier komt morgen de tandarts :))
Hij is nog geen 2,5 (december pas) maar was vorige week wat sloom met hooi eten en in het algemeen met lopen. Dus wilde eerst de tandarts er bij om te zien of er iets zit wat daarvoor zorgt (en fijn om te weten voordat ik uberhaupt een bitje ga kopen)

Ben benieuwd hoe hij het doet voor de eerste keer! Hij kan met de hoefsmid soms super braaf zijn en die keer daarop een echte draak.. :=

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow
Max van stal Lingehorst

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:52

Balou_k schreef:
Ik heb na al het enthousiaste gebrabbel meneer ook eens aan de longe gehangen. Braaf. :)

Hij wordt in april pas 3, nog geen haar op mijn hoofd die denkt aan een zadel. Als hij zo braaf blijft wordt dit er een voor mijn man.
Van de week eens een hoofdtelletje in hangen en beginnen met conditie en spier training.

Het is bij mij ook echt niet de bedoeling om hem regelmatig met zadel te longeren hoor. Heb dit kunststof zadeltje gisteren gekocht en was benieuwd hoe het lag. Omdat hij er totaal niet op reageerde heb ik hem er een paar rondjes mee gelongeerd. Ding weegt bovendien bijna niets. Hoofdstel gebruik ik nog niet, longeer hem aan een kaptoom of het halster.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:56

Orchidee14 schreef:
Balou_k schreef:

Het is bij mij ook echt niet de bedoeling om hem regelmatig met zadel te longeren hoor. Heb dit kunststof zadeltje gisteren gekocht en was benieuwd hoe het lag. Omdat hij er totaal niet op reageerde heb ik hem er een paar rondjes mee gelongeerd. Ding weegt bovendien bijna niets. Hoofdstel gebruik ik nog niet, longeer hem aan een kaptoom of het halster.

Excuses als ik dit niet goed in woorden heb omgezet. Wat een ieder doet, moet men zelf weten. Ik zelf vind mijn paard momenteel nog te jeugdig om hem een zadel op te leggen. Dekens etc. krijgt hij wel om als gewenning.

Sommige paarden zijn nu eenmaal wat sneller rijp en kunnen dan best een zadeltje op hebben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:02

Pff.. Mag ik hier mensen waarschuwen!!?
Staat een connemara pony te koop via Facebook die echt, echt niet braaf is. Wordt verkocht als onbeleerd.. Maar ze is wel degelijk beleerd, alleen hartstikke smerig in gedrag.

Meerdere ruiters afgeklapt, met een gebroken arm tot gevolg. PB voor meer info..

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:04

Die zogenaamd liever dressuur ging rijden? Was nog aardig aan de prijs ook.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:10

Zoveel kwaad kan het niet om 1 keer in de maand ofzo alleen het zadeltje er 5 minuten op te leggen :=

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:13

Orchidee14 schreef:

Nee, de pony's zijn uit Engeland gekomen, vanuit een handelaar gekocht. Pony had een S van stout op de bil, maar toch de gok genomen.
Zijn al bezig met beleren sinds december. Is effectief meerdere keren gereden, maar is erg gemeen en zou volleerd rodeo paard kunnen spelen.

Pony stond eerst voor €3000,- er op.. Nu voor €1250,- onder de noemer onbeleerd....

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:16

Balou_k schreef:
Orchidee14 schreef:

Nee, de pony's zijn uit Engeland gekomen, vanuit een handelaar gekocht. Pony had een S van stout op de bil, maar toch de gok genomen.
Zijn al bezig met beleren sinds december. Is effectief meerdere keren gereden, maar is erg gemeen en zou volleerd rodeo paard kunnen spelen.

Pony stond eerst voor €3000,- er op.. Nu voor €1250,- onder de noemer onbeleerd....

Oke, dan heb ik een andere voorbij zien komen.

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:17

mirjamalvaro schreef:
Zoveel kwaad kan het niet om 1 keer in de maand ofzo alleen het zadeltje er 5 minuten op te leggen :=

Lijkt mij ook. Met beleren voor de kar beginnen ze ook zo rond 2,5 jaar toch? Krijgen ze ook al dat tuig op.
Maar zo bedoelde Balou_ k het ook niet, alleen dat haar paardje er gewoon nog niet aan toe is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:41

Ik heb vandaag limo weer van mooie voetjes voorzien.

Achtervoetjes heb ik gefotografeerd omdat ik bijhoudt hoe ze evolueren.
Van dit eind Juli (laatste keer door de smid zelf gekapt)
Rechtsachter
Afbeelding
Linksachter
Afbeelding

Naar dit: (2e keer zelf gekapt)
De stralen heb ik inmiddels al hoofsolution op gedaan tegen de Rotstraal.
Afbeelding
Afbeelding

Springschoenen zal ik ook moeten kopen. Bij zot of wild doen trapt hij zijn voorste hoefballen open.

Fotografie voor iedereen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:57

Orchidee14 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Lijkt mij ook. Met beleren voor de kar beginnen ze ook zo rond 2,5 jaar toch? Krijgen ze ook al dat tuig op.
Maar zo bedoelde Balou_ k het ook niet, alleen dat haar paardje er gewoon nog niet aan toe is.

Nee kan zeker geen kwaad! Maar mijn baby paard is er nog niet klaar voor. Vandaar dat ik er nu nog niet aan denk. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:30

Ik snap balou erg goed. Ik doe zadel wel al maar die van mij is dan ook al 3,5. Is anders wanneer je paard nog jonger is.

Fotografie voor iedereen

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:55

Art_Ificious schreef:
Ik snap balou erg goed. Ik doe zadel wel al maar die van mij is dan ook al 3,5. Is anders wanneer je paard nog jonger is.

Ik zie het probleem niet zo of ik er nu een deken, longeersingel, mentuig of zadel op leg. Het is hooguit 10 minuten geweest, zonder beugels. Het zou wat anders zijn als ik er ook opgezeten had maar spelenderwijs laten wennen aan een zadeltje wat amper wat weegt kan volgens mij geen kwaad.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:05

Orchidee14 schreef:
Art_Ificious schreef:

Ik zie het probleem niet zo of ik er nu een deken, longeersingel, mentuig of zadel op leg. Het is hooguit 10 minuten geweest, zonder beugels. Het zou wat anders zijn als ik er ook opgezeten had maar spelenderwijs laten wennen aan een zadeltje wat amper wat weegt kan volgens mij geen kwaad.

Voor jouw paard kan dat geen probleem zijn. Als Balou haar paard er niet klaar voor vind is dat toch geen probleem voor ons?

Ik heb op die van mij ook pas een zadel gelegd toen hij bijna 3 was omdat hij mentaal gewoon nog te jong was. En daarnaast ook te angstig voor dingen die rechts van hem gebeuren. Net als het longeren dat deed ik in de zomer al, maar nu kan ik zelfs de galop er al bij vragen omdat ik vind dat hij eraan toe is. En hij trekt zich ook niet los of gaat niet crossen wat mijn gevoel alleen maar heeft bevestigd.

Ieder kijkt anders naar zijn paard en dat is goed hoor.
Mijn vorige pony was al zadelmak op tweeënhalf en ingereden net enkele dagen voor hij 3 werd (misschien niet zo slim maar reed niet dagelijks). Is verkocht omdat ik me uiteindelijk slecht voelde omwille van mijn lengte en rijd nu als vierjarige op L1 niveau onder de nieuwe eigenaar en 90cm parcours (helaas iemand die groter dan mij is).

Het zadel wat Limo op krijgt weegt ook niet zoveel. Is nepleder (geen kunststof) maar heb ook nog een kunststof zadel liggen die net wat minder weegt, alleen ligt die op de lendenen en dat lijkt me ook zonder ruiter geen prettig gevoel.

Fotografie voor iedereen