BopjeBo schreef:@Fantabulouss, grondwerk! We volgen sinds het voorjaar 'werken aan de hand' les bij m'n instructeur, om de week half uur les hierin, was ook voor mij nieuw, heb wel ooit eerder lange teugel werk gedaan met Bo maar dat is heel anders. Door werken aan de hand kan hij als super sturen, nageeflijk, overgangen halt-stap-draf-achterwaarts, pasje wijken en z'n achterhand naar binnen en naar buiten verplaatsen.
Verder ben ik vorig jaar oktober af en toe gaan longeren met Syb bij de rijvereniging, dit ben ik sinds het voorjaar 2x per week 20 min gaan doen. Paarden staan aan huis waar ik alleen een paddock van 6 x 25 m heb waar we wel werken aan de hand kunnen doen, maar longeren niet. Sinds juni ben ik er een beetje op gaan hangen in de paddock, en dit uitgebouwd naar onder het zadel stappen en korte overgangetjes naar paar passen draf. Afgelopen woensdag tijdens les voor het eerst echt los gedraafd onder het zadel in de longeerring bij de rijvereniging, vanmiddag heb ik dit voor het eerst zelfstandig met hem gedaan. In principe is dit m'n schema voor komende tijd: 1x per week longeren met bijzetteugel, 2x per week even kort aan de longe en dan stukje stap + draf erop, 2-3 x per week werken aan de hand. Alles duurt in totaal niet langer dan 30 min.
Ik ben sinds twee weken ook bezig met grondwerk! Volg de tristan tucker methode via de online trainingsvideo's
ze pakt het goed op! Van de zomer is ze beleerd voor de kar dus het is nu zo'n 2x per week erop en de rest gewoon afwisselen tussen longeren en een rondje voor de kar
En idd alles niet langer dan 30min