Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Balou_k

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:16

Kabayo schreef:
Huh balou? Rijdt je man nou je twenter??

Nee :')
Hij rijdt Chavelli, de haflinger van mijn zusje. Deze is 4,5 en hebben we dit jaar beleerd.

Leuk paraplu en trailer training! Ik denk dat ik mijn twenter dit weekend nog eens pak voor wat longe werk. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Dakota 20-03-2014 + Grace 06-06-2018 + Bubbles 28-06-2013 +

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:41

Art_Ificious schreef:
Wat zouden jullie gebruiken voor zzn schriktraining?
Ik kan vlaggetjes, paraplu, balonnen, bal en een pop bedenken. Maar verder kom Ik niet.

Mijn jongens staan naast een voetbalveld. Heb dus gratis schriktraining. Net nog een bende van 7 (of meer) joelende ukkies aan de draad gehad, twas jeugdtraining vandaag. En als ze niet bij de paarden staan, lopen de meiden gillend achter elkaar. :-)

Zo krijg je dus een stel koele kikkers.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:53

Handig idd :)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:58

Hier ook vooral meelezer. Aangezien ik nog een jaartje wacht, maar wel graag meelees hoe iedereen het gaat doen. :D

Art_Ificious schreef:
Wat zouden jullie gebruiken voor zzn schriktraining?
Ik kan vlaggetjes, paraplu, balonnen, bal en een pop bedenken. Maar verder kom Ik niet.

Zet je paard naast een marine terein. Gegarrendeerd dat ze bomproef worden. Geen schriktraining meer nodig. _O-

Op het eerste land waar Elano stond waren heel veel landen van boeren.. Maar soms werd er ook gejaagd. Boeit hem niet zo veel, heel normaal als er dieren worden dood geschoten. :roll:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:21

Ik heb naast mijn jonkie nog andere paarden (mijn rijpaard, een drachtige mini, een oudere shetlander die zorgenkind is) die ook hun aandacht nodig hebben, dus ik ben echt niet dagelijks actief bezig met de jongste. Daarom ook niet dagelijks iets nieuws te melden en het gaat hier inderdaad erg hard in het topic.

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:37

@xApple wat een knap dier heb je toch! <3 en dat van die binnenvetter herken ik inderdaad! Jack is gelukkig de trailer al gewend en moet ik altijd tegenhouden om er niet in te rennen :=

@svrl en puppy, wat een ideale plekjes hebben jullie qua schriktraining! :D toevallig nog een logeerplekje over? O:)

Ik heb ook niet dagelijks dingen te melden, jack is namelijk een beetje in puber stand en doet wat lastig met voetjes geven waar hij ze eerst netjes gaf etc. Ook hapt hij weer veel -O-

Heb nu met iemand afgesproken die les geeft in clicker training en grondwerk, hopen dat het helpt want ik word licht geïrriteerd van hem als hij weer zo'n bui heeft -O-

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow
Max van stal Lingehorst

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:06

Pubers hé >;)

Ik ga Bert Swennen van Skyfarm contacteren voor grondwerk hulp. Mijn zus heeft ook enkele lesjes gehad en de relatie met haar merrie is nu veel beter. Ze kan nu zelfs zonder tuig rondrijden op die merrie.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:07

Wat betreft schriktraining, balkjes waar je tussendoor moet en overheen, zeil inderdaad, maak aan een tak stroken vast van bijv blauwe vuilniszak waar je tussendoor loopt, als een soort van vliegengordijn. Maar ook spelende kinderen is heel goed, ik laat onze zoon regelmatig even met zijn bestuurbare auto rijden, dat maakt een raar geluid, of hij vliegt met zijn drone, is ook zo leuk en ze worden er braaf van.

En leuk in de trailer oefenen, wij moeten ook weer eens, maar het is zo vroeg donker. We deden ghadir er weleens in als we naar de ponyclub waren geweest en dan nog even een rondje met hem rijden.

Wat betreft het reageren op elkaar, ik probeer het wel, zet er alleen geen namen bij, want die weet ik dan niet mee, moet soms echt veel blz bijlezen hoor, pffff

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:41

TinekeVD schreef:
Wat betreft schriktraining, balkjes waar je tussendoor moet en overheen, zeil inderdaad, maak aan een tak stroken vast van bijv blauwe vuilniszak waar je tussendoor loopt, als een soort van vliegengordijn. Maar ook spelende kinderen is heel goed, ik laat onze zoon regelmatig even met zijn bestuurbare auto rijden, dat maakt een raar geluid, of hij vliegt met zijn drone, is ook zo leuk en ze worden er braaf van.

En leuk in de trailer oefenen, wij moeten ook weer eens, maar het is zo vroeg donker. We deden ghadir er weleens in als we naar de ponyclub waren geweest en dan nog even een rondje met hem rijden.

Wat betreft het reageren op elkaar, ik probeer het wel, zet er alleen geen namen bij, want die weet ik dan niet mee, moet soms echt veel blz bijlezen hoor, pffff

Ik open bokt meestal op 2 pagina`s en begin dan met reageren op de laatste reactie die na mijn eigen laatste bericht kwam. Dan hoef je niks te onthouden :D

Dit is algemeen bedoelt hoor, zeker niet tegen een persoon gericht ofzo;

Dat meelezen is hartstikke leuk maar als je meeleest en daarna alleen je eigen verhaal neerzet is dat niet zo aardig. Dus ik snap Kabayo wel :j Even een paar reacties geven kost misschien 5 minuutjes. :)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 07:19

kleinvosje schreef:
odenxia schreef:
Je gaat alleen door de binnenste bitring dan onder de neusriem (aan de zijkant vh hoofd) en dan aan de lijn zelf weer vast. Of eventueel met een karabijn haak bevestigen. Zoals hieronder kan ook.

[ [url=m/V7QP7E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo doe ik het ook, maar dan met een lage neusriem.

De eerdere foto toont Lammert Haanstra. Ik heb een aantal malen met hem mogen werken tijdens de ORUN, en kan dus ook uitleggen hoe hij de lijn bevestigt. Hij haalt de clip door de binnenste bitring en slaat em er een keer omheen, daarna aan de buitenste bitring. Dit omdat je dan voorkomt dat je een soort notenkraker effect krijgt als er veel druk op de longe staat. Is niet echt fijn voor een paard.

Ook geleerd dat hij eigenlijk altijd met prikpaaltjes en lint een cirkel afzet. Geeft het paard toch een beetje begrenzing.

Klopt, is inderdaad de manier waarop Lammert Longeert. Nog nooit problemen gehad met een jong beest op deze manier. De manier die jij zegt is weer een andere manier als ik beschreef, maar idd ook systeem van Lammert.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester)

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:11

Vandaag met ik een stukje aan de wandel gegaan met Rosie. Rosie vindt dat prima. Ik vind het nog wel een dingetje omdat ik naast een 80km weg woon. Dit zomer heb ik 2x met haar langs de staat en door het bos gewandeld. Maar ik heb me geblokkeerd en durfde dus niet meer. Zo bang dat ze weg schiet en ...... nu eerst in de bak de commando's bevestigd. Toen even op de inrit. En daarna na de straat. Ik heb haar daar lekker laten grazen en zo kon mijn hartslag weer wat omlaag. Daarna in alle rust weer terug. Al met al voor mij een groot succes.

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:29

Tof dat je toch even op straat geweest bent.

Limo heeft zich blijkbaar maandag met het lostrekken bij longeren toch bezeerd of een angst ontwikkeld.
Stalbaas vertelde net dat limo dinsdag zich niet liet halsteren en de stalbaas hierbij omver gelopen heeft. Ook kon de stalbaas hem dinsdag en gisteren niet uit de wei halen. Zijn dochter kon dat wel.
Ik heb vandaag ook gemerkt dat hij elke beweging die je doet voor halster omdoen of afdoen eng vind en er echt op gefocust is.
Ben gaan aftasten wat het kan zijn en hij lijkt gevoelig te reageren op aanraking achter de oren. Hij laat dan oogwit zien en schudt zijn hoofd op en neer alsof hij de aanraking wil uit de weg gaan.

Voorlopig ga ik hem alleen maar los in de bak nemen en niet longeren om geen extra druk achter de oren te geven.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:36

Volgensmij zijn alle paarden een beetje ritselig met de wind van afgelopen week! Komt weer allemaal goed, positief blijven :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:42

Ik hoop dat het goedkomt. Voorlopig blijft het halster aan zodat stalbaas niet elke keer achter zijn oren moet zitten.
Nadeel is ook dat je het rechts omhoog moet doen achter de oren door en links vastgespen.
Juist de beweging rechts achter de oren door vind limo nu dus eng.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:50

Correct me if i’m wrong maar het komt op mij soms een beetje over alsof je erg veel focussed op dingen die hij eng vindt.. Of misschien eng vindt, of eng kan gaan vinden? Ik zou dit nu juist 1000x doen zodat het normaal wordt. Hij krijgt toch al een hele tijd een halster om? Dan is er toch geen enkele reden om dat opeens eng te vinden?

(Allemaal positief en goed bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd) :)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:02

xApple schreef:
Correct me if i’m wrong maar het komt op mij soms een beetje over alsof je erg veel focussed op dingen die hij eng vindt.. Of misschien eng vindt, of eng kan gaan vinden? Ik zou dit nu juist 1000x doen zodat het normaal wordt. Hij krijgt toch al een hele tijd een halster om? Dan is er toch geen enkele reden om dat opeens eng te vinden?

(Allemaal positief en goed bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd) :)

Zo kijk ik niet hoor.
Ik wil gewoon niet dat er steeds extra druk achter de oren komt door halster steeds aan en uit te doen (aandoen zal meer druk geven dichtaangespen). Weet namelijk niet of die angstreactie van pijn komt omdat hij ook gevoelig reageerde als ik druk gaf achter de oren.

Hij is daarjuist op de poetsplaats ook gaan lopen omdat ik zijn halster wou omdoen, had hem uitgedaan omdat hij gerold had en vol zand hing.
Pas daarna vertelde de stalbaas dat van dinsdag en gisteren.
Als ik dat eerder geweten had, had ik het halster niet uitgedaan.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:05

Maar had hij eerder geen problemen met halsteren?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:07

Nee eerder geen problemen. Héél in begin wel diezelfde angst voor halster rechts achter de oren te doen. Maar toen kon ik zelf amper rechts van hem staan.
Sinds juli nooit problemen gehad. Ook niet met hoofdstel omdoen.

Verder is hij gewoon kalm en geïnteresseerd in mijn GSM :') hij zou hem bijna opeten.
Afbeelding

Ook mijn favoriete merrie Black Beauty was vandaag weer lief ipv zuur. Hengstigheid zal door zijn. (Met deze rij ik in de lessen)
Voor wie haar nog niet kent: ze is een draver merrie die erg lastig kan zijn. Er mogen geen beginners op rijden omdat ze nogal erg hoog kan bokken.
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:12

Vervelend Marijke, maar dat komt vast wel goed! Jonge paarden hebben soms hun rare kuren.

Vandaag Chavelli gelongeerd, Prins is morgen aan de beurt. Ze blijven vannacht lekker buiten met een berg hooi en een berg voordroog.

Ohh.. Prins wou niet naar buiten zonder regendeken vandaag.. Als in, no way echt niet..
Kwam zijn stal niet uit.. Enkel zijn hoofd en pakte de deken continu op. Prima paard wat jij wilt. Geen idee wat hij gedacht heeft vanochtend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:45

Hahaha die wou gewoon voorbereid zijn "ja baas je weet nooit of er toch regen gaat vallen." :')

Ben benieuwd of een paar dagen extra rust goed gaan doen en of Limo daarna nog zo gevoelig reageert op druk achter zijn oren. Zo ja dan dierenarts erbij halen. Kan best dat hij door lostrekken zichzelf pijn gedaan heeft.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:17

Art, komt vast goed met Limo, misschien is hij gewoon even wat gestressed over het halster.

Mooie fotos Balou.
Hhahaha grappig Prins.

Wij hebben er sinds vorige week een nieuw veulen erbij , dus de aandacht is nu even wat verdeeld over allemaal zodat het veulen goed geaccepteerd wordt. Het gaat vrij goed.
Hier even een fotootje van Elske met het veulen Lily.

Afbeelding

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:23

Wat een leuk dier! Aparte aftekeningen op het hoofd! Wat is het voor merk? :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:29

Afbeelding

Afbeelding

Het is een pintaloosa :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:43

Ah gaaf !! Wat een leuke :D <3

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:44

Dankjewel :)