Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SVRL

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:08

Hoop dat iedereen wat aan het genieten is van de laatste mooie dagen.

Iets oefenen lukt niet zo goed als het voetbal is. Je bent zelfs een attractie tijdens het uitmesten van de wei. Moet er niet aan denken om dan serieus met Quick te werken.

Dus gewoon maar ff bij de mannen aan het chillen geweest op een bol hooi en Quick als voetbank gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding

Een beetje al spelend leren dus.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:48

Ik reageer vanavond uitgebreid.

Maar kabayo wou dat ik dat ook kon. Maar limo trekt al los van dubbele longe omdat hij die lijnen "eng" vind. :/

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:22

Ik meld me hier ook :)

Op de planning staat dat mijn nu tweejarige volgend jaar voor de kar beleerd wordt. Op het moment ben ik haar mak aan het maken door middel van wandelingen.
Afbeelding
Dit is mijn Welsh Mountain merrie Powys Fflur-Coch, ofwel Fflur (Fleur). Geboren op 12 juni 2015 en van mij sinds 21 november 2015. Van een heel (kop)shuw veulentje naar een nieuwsgierige en leergierige aandachtstrekker.

Vindt wel nog veel eng maar na een (paar) keer gaat het vaak prima.

Lijkt me leuk om jullie ook te volgen in het trainingsproces.

Meer die ze voor de kar zetten?

[KS-MK] Fflur wordt mama! 2020 veulentje verwacht
Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:30

KittyDylan schreef:
Ik meld me hier ook :)

Op de planning staat dat mijn nu tweejarige volgend jaar voor de kar beleerd wordt. Op het moment ben ik haar mak aan het maken door middel van wandelingen.
[ [url=m/3enyAb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn Welsh Mountain merrie Powys Fflur-Coch, ofwel Fflur (Fleur). Geboren op 12 juni 2015 en van mij sinds 21 november 2015. Van een heel (kop)shuw veulentje naar een nieuwsgierige en leergierige aandachtstrekker.

Vindt wel nog veel eng maar na een (paar) keer gaat het vaak prima.

Lijkt me leuk om jullie ook te volgen in het trainingsproces.

Meer die ze voor de kar zetten?

Wat een dotje!

Er zijn hier nog een aantal mensen die hun jonkie voor de kar gaan beleren.

Vind het best wel leuk om ook dat proces te volgen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:12

Kking leuke vooruitgang. Knappe dieren vind ik vosse paarden.

Jazzie welkom. Knap dier leuk bont :) fijn dat je terug van 0 begint. Limo vind dekje en deken ook eng en als dat eenmaal op hem ligt is het echt van "oh ja dat kende ik toch al?" :')

SVRL haha heerlijk zo'n voetsteun :D

KittyDylan (bekende naam hier op bokt voor mij) leuk kleurtje. Valt me wel op dat welshjes vaak brede blessen of hoge witte benen hebben al dan niet combinatie ervan. Typisch welshjes? (Bij ons op stal staat ene die volgens mij een welsh is en heeft een grote bles en hoge witte benen)
--------------------------------------------
Limo deze week sinds woensdag niet meer gezien. Laat thuiskomen van het werk (20u30) en dan nog moeten eten maakt dat ik echt te vermoeid ben om dan nog te gaan. Kan tevens dan toch niks doen want zo laat op de avond is de binnenbak steeds bezet.
Morgenmiddag kan ik gelukkig wel weer gaan.
Eerste werk zal de stal uitmesten zijn. Die zal nodig zijn. Gelukkig is mijn stalbaas wel oplettend en legt er stro bij in als het er te smerig uitziet en hij anders niet droog kan staan.

Wil zo graag gewoon dubbele longe doen. Maar ben bang dat hij zich dan wéér lostrekt en dan al bokkend door de hindernissen vliegt (als ik de bak half afzet met hindernissen).
Hem omtrekken zodra hij gaat rennen heb ik tevens al geprobeerd maar hij is niet om te krijgen.

Heb daarnaast ook al ontdekt dat de longeersingel plots niet meer lekker past. Is plots te groot :roll: mijn paardje is aant krimpen??? De singel schuift tot op zijn buik zodra hij galoppeert, met natuurlijk bokken als gevolg. Dit had ik woensdag nog ontdekt.
Vreemd want voorheen pastte die perfect en kon ik ook echt niet vaster aansingelen.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:35

Ik ga mijn Tinker beleren voor de kar maar ook onder het zadel. Ik heb nu zelf menles. Mijn shetlander van nu 28 heb ik wel een paar keer voor de kar gehad. Die deed gewoon direct wat ze doen moest. Dus heb zelf niet echt men ervaring. Rosie word samen met diegene waar ik nu les van heb beleerd. Waar ik nog te groen ben doet zij het.
Afbeelding

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:02

Art_Ificious schreef:
KittyDylan (bekende naam hier op bokt voor mij) leuk kleurtje. Valt me wel op dat welshjes vaak brede blessen of hoge witte benen hebben al dan niet combinatie ervan. Typisch welshjes? (Bij ons op stal staat ene die volgens mij een welsh is en heeft een grote bles en hoge witte benen)

Ik wilde zeggen van niet, maar als ik zo kijk zie ik er inderdaad veel met een bles, dan niet per se hoge witte benen :+

Afbeelding
Dit was Fflur met mams

Afbeelding
En mijn andere Welsh met haar moeder. Die heeft dan weer bijna geen aftekeningen (al heb ik wel de 'pech' dat ze waarschijnlijk een witte is :'))

Kitty

Joppe

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:49

Onze Polly de kleinste lespony sinds vorig jaar verwelkomd op de manege.

(Polly pocket)
Doet erg welsh aan toch?
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:58

Wat leuk om bij iedereen de vorderingen te zien en om zoveel nieuwe mensen in het topic er telkens bij te zien komen! Als ik het zo zie lijkt dat idd wel Welshje ja.

Deze week niet heel veel met Bokt gedaan. Na de tegenslag die ik van de week in de training gehad heb heb ik de rest van de week even wat rustiger aan gedaan en een aantal stappen terug gedaan. Problemen waren niet alleen met het hoofdstel om maar ook met het halster. Heb van de week heel veel problemen gehad met linksom. Maar na veel werken op verschillende manieren alles weer rustig op gepakt. Aan het begin van de week herkende ik echt mijn pony niet meer, dat begint gelukkig al meer terug te komen.

Alles lijkt weer een stuk beter te gaan. Misschien morgen eens even weer de longeersingel omgooien en kijken hoe het in menpositie gaat. Als het maar even gaat stop ik gelijk om het positief te houden. Maar ik ga er nog even een nachtje over slapen of we er morgen klaar voor zijn. Moet het toch weer eens op gaan pakken....maar goed, er komt morgen een vriendin langs die iets meer ervaring heeft dan ik, misschien haar eens laten oordelen....

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:18

Rosie vandaag even een zadel op gehad. Singel losjes vast gemaakt. Alsof ze het al jaren doet. Daarom ook maar een rondje ermee gestapt. Daarna wilde we gaan longeren. Daar was ze het niet mee eens. Donder in haar ogen en kond naar ons toe en flink uithalen. Zo daar schrokken we even van. Ze bleef het meer doen en uiteindelijk maar afgerond met halt en achteruit stappen. :( even onder de indruk hoe we dit gaan aanpakken. Ze heeft het vaker gedaan. We vroegen eigenlijk alleen om voorwaarts te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:19

Als je losjes aansingelt ben je dan niet bang dat het zadel op de.buik draait bij bokken?

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:27

@kvulden; snap dat je dat spannend vindt hoor, ik heb die gedachtes ook wel eens. Je moet er niet aan denken dat ze los raken en de weg op vliegen.. Wat goed van dat zadel en singel!! En als dat zadel zou zakken.. Nou en, dat is weer een mooie oefening. Goed bezig +:)+
@Balou_k; wat lekker dat ze buiten konden blijven, het is ook nog zulk lekker weer {:} en wat grappig van die deken, ik had voorheen ook een merrie die echt naar me toe kwam voor haar deken :j En ik vind het echt super aardig dat je gaat helpen met Limoncello!!
@Kabayo; Hahah wooow die had energie :):) Gelukkig is ze er niet tussen gekomen met benen. Leuke foto's :D
@Jazzie;welkom! Leuk paard heb je!
@SVRL; leuke foto :D
@kittydylan: Welkom! Super leuke pony, ik heb mijn Shetlander vorig jaar beleerd voor de sulky.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:33

Art_Ificious schreef:
Als je losjes aansingelt ben je dan niet bang dat het zadel op de.buik draait bij bokken?

We zijn alleen gaan stappen omdat ze heel rustig en relaxed was. Hij zat wel vast genoeg om niet zo maar naar beneden te glijden. Dat was het succes van de dag haha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:40

Hier vandaag manen geknipt en geoefend met het krukje naast hem (paar keer erop en eraf gegaan) en verder lekker gerommeld :D Hij was weer super braaf.
Die manen zijn nog super lelijk maar ik heb ze een paar weken geleden afgeschoren dus nog niet alles is op lengte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:')

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:36

Artflicious kwestie van oefenen :D gewoon steeds rustig herhalen dat de lange lijnen echt niet eng zijn :) heb je geen longeerbak? Anders afzetten met lint?

Ziet er netjes uit xapple! Wat is hij mak zeg met dat dekje!!doet mij aan iemand denken :')
Afbeelding
Afbeelding
Nee gelukkig kwam ze er niet tussen :) maar mijn vriend vader en moeder stonden erbij dus had evt hulp genoeg :D

Kvulden had al gereageerd op je in het vorige topic :')

Ricie fijn dat het weer wat positiever gaat

Ook zilver word beleerd voor de kar. Verwacht geen problemen
Afbeelding

Mooie voetenbank svrl :D

Mooi paard jazzie! Welkom!

Kking cool!! Kan er op stal op zitten maar heb buiten nog niet geprobeerd

Vandaag weer even in de lange lijnen gehad. Ze wil zo graag werken. Gister in de passoa ook. Ze stopt niet. Ze vind het geweldig. Natuurlijk spaar ik haar en stop ik (in haar ogen :p ) te vroeg. Vandaag ook fanatiek. Eerst even in de bak ,daarna de wei in. Ik moest even checken of het niet te nat was om de paarden er in te zetten.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vader was bezig om het terras schoon te maken (ligt naast de wei) en daar schrok ze van. Pff ging ze met mij erachter op de kletter. Ik hoooo hoooo . Ja niks he. Vliegt ze de wei uit , glibbert ze onderuit. Gelukkig had ik haar toen weer. Pfff... ze heeft gelukkig niks. Maar ben blij dat ze stopte want ze ging écht hard. En de lijnen waren verstrikt geraakt in mijn benen. Bah moet er niet aan denken.

Uiteindelijk weer de wei in. 1 rondje gestapt en toen klaar.
Afbeelding

Na de tijd lekker op de weide :)
Afbeelding
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:58

Hé bah wat een schrik :oo Gelukkig niets aan over gehouden.. En zeker met die lange lijnen, daar zou je maar in vast raken :(:)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:58

Wanneer mag je je eigenlijk 'melden' in dit topic? Heb een leuke pony waar ik nu een aantal keer heb opgezeten dus ze kent wel wat, maar eind 2018 wordt het jaar waarin ze 'klaar' is. Of pas ik beter in het 2017 topic?

Carlos <3

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:21

Kabayo wat een gaaf dier.
En wat eng als ze gaan rennen met jou erachter.
Ik vind het zelf helemaal niets op een kar...dan heb ik het idee dat ik altijd te laat ben.

Mooie borstel manenkam zag ik voorbij komen.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:32

xApple vind de manen niet slordig ofzo hoor :)

Kabayo dat herhalen is al geen succes met zadeldekje of zadel zelf. Zal het dus ook niet zijn met lange lijnen of dubbele longe.
Het rennen met jou erachter is gelukkig goed afgelopen.

Vandaag heeft een stalgenoot zelf mogen ervaren dat Limo niet te houden is als hij er vandoor gaat. Dat is dan hals erop kont onderin en GAS(!!)

Heb hem succesvol gelongeerd rechtsom (moeilijke kant) zocht hij al paar keer naar de ontspanning.
En stalgenoot stelde voor om het zadel toch proberen op te leggen in de piste. Geen succes want is 3x gaan rennen. Eerste keer kon stalgenoot hem echt niet houden, tweede keer wel en derde keer ook weer niet.
Gevolg is dat de eerste keer lostrekken haar horloge beschadigd is geraakt. Werkt wel maar krassen op de zijkant helaas :(

Máár ik had de piste opgesplitst dmv hindernissen en dat heeft wel geholpen. Hij rende dan meteen naar de hoek waar hij altijd gaat staan (uitzicht op buitendeur naar de wei) en deed niet paniekerig om de longeertouw die hij met zich meesleepte. Daar stond ik wel even verbaasd van te kijken :')
Hoe meer ruimte hij heeft hoe meer hij zal rondrennen en opmerken dat die lijn achter hem aansleept. Zal zoiets zijn denk ik?

Morgenvroeg ga ik terug naar Limo. Ik ga gewoon even vanaf begin beginnen.
Piste opnieuw afzetten longeren en dan proberen zadeldekje op te leggen. Lukt dat? Goed ... uitgebreid belonen en op de wei zetten. Denk dat ik zo moet starten voor het moment. En dan ook gewoon dekje in de piste opleggen.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:42

Vervelend dat wegrennen Art_Ificious en Kabayo.

Ik vindt de manen ook niet zo lelikk hoor, xApple

Morgen eens het hoofdstel poetsen en dan kijken of het bitje van mijn andere pony past :P Dan gaan we eens wandelen met hoofdstel.
Had gisteren nl een hoofdstelletje gevonden, van een oude pony van me. Die past :D

Kitty

Joppe

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:44

Hihi mijn standaard qua fjordenbogen ligt nogal hoog. Maar dit is echt van het kaalscheren. Het witte stuk is wel aardig maar het zwarte middenstuk is nu heel dun en dat ziet er niet netjes uit. Maarja geen keuring of wedstrijd binnenkort dus geen probleem.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:51

Nu zie ik het ook van het zwarte inderdaad. Ach, groeit wel bij :P

Kitty

Joppe

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:52

Haha ik heb gewoon het hoofdstel die ik voor de zwarte merrie gekocht had toen ik haar leasde. Toevallig had ze maat cob en geen full. En toevallig past dat bij Limo als alles op het kleinste staat :) is geld uitgespaard want een hoofdstel kost toch ook al heel wat tegenwoordig.

xApple is idd dun maar had slechter verwacht adhv je uitleg.

Dit was de "boog" van Mylord.
Er was geen boog in te krijgen omdat de manen gingen hangen naar één kant.
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:58

Daarom 1x afscheren :D En dan bijhouden.

Heb het ook bij mijn Shet gedaan en bevalt me super goed. Ik heb 2 zwarte Shet zusjes en ik kon ze gewoon niet uit elkaar houden. Dus 1 heeft nu ook een hanekam. Ook veel handiger tijdens het rijden (met de sulky).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xApple op 15-10-17 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:58

Ons hoofdstel werd op een B gebruikt, dus gepast. Omdat Fflur een A is met mijn blonde hoofd alles op het kleinste gezet. Ehm, ja, zó klein is ze nu ook weer niet :+
Nou goed, het past niet perfect maar ze is nog jong, haar hoofdje veranderd nog wel wat. En helaas geen menhoofdstel.
Afbeelding
Afbeelding

Met een super gave frontriem :D
Afbeelding

Mevrouw Fluffy :D

Kitty

Joppe