Moderators: Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Monique1963 schreef:Hi Zuchini, ze is bijna 6... Er zijn paarden die al Z lopen op die leeftijd en er zijn zat paarden die op die leeftijd al cross lopen met spannende hindernissen. Dus ze is niet zo'n jonkie. Maar het is wel bekend natuurlijk dat Tinkers laat volwassen in hun hoofd schijnen te zijn.
Ik herinnerde me vanmorgen ook dat ze in het land ook zo onrustig zijn de laatste dagen. Gisteren niet, maar een van de dagen ervoor kwamen ze meerdere keren uit het dal omhoog stieren naar de veilige uitloopstal omdat er iets was waar een van hen van geschrokken was.
Het is ook buitengewoon onrustig weer, het wil maar niet gaan regenen, maar het dreigt met donkere grijze luchten en het stormt met een warme wind. Dus raar weer.
Ik krijg sterk de neiging om als ze zo is, niet het erf af te gaan, maar ja dat betekent dus dat ik haar niet train op spannende dingen buiten het erf en haar niet de kans geef een sterk karakter te ontwikkelen en het buitenrijden steeds beladener wordt. Blijft erg lastig welke keuze nu de beste is.
Zuchini schreef:Ik denk dat dat een goede beslissing is. Even weer back to basic en weer uitbouwen.
Mijn opmerking over haar leeftijd was niet rot bedoeld hè, maar inderdaad in mijn ogen ligt het ook heel erg aan het paard zelf. Er zijn volwassen 6 jarigen en echte groene 6 jarigen die wat meer tijd nodig hebben om te rijpen. Ik zei dat zodat je je realiseert dat het niet altijd een andere reden hoeft te hebben dan een simpel: ik heb geen zin vandaag, laat me eens kijken hoe ver ik kan gaan. Uittesten zogezegd.
Monique1963 schreef:Dat vieze uithalen is nu 4x in totaal gebeurd.
En hoe ging het vandaag met dat uithalen. Nou dat is moeilijk te beschrijven omdat het in een splitsecond gebeurt. Ze moest dus van hand veranderen met longeren. Ik blokte haar, wat een heftige soort steigerdraai opleverde, ze stond toen al dichtbij, draaide en wilde ervandoor rennen dus ik houd vast en dan is haar achterhand ineens heel dichtbij toen ze ging knetteren. Ik weet niet eens meer wat ik gezegd heb, ik geloof wel dat ik gevloekt heb. En ik heb het voorwaarts opgelost en haar toch door laten gaan op een cirkel laten draven om het goed af te sluiten.
Gebruikers op dit forum: fannetje, HELder, MiVita, PetalBot, SentiBot en 6 bezoekers