Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:06

Ah wat een schatje zo

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

TinekeVD

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:15

Oh echt heel schattig

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:18

Er heeft er ene voor het eerst een zadel op gehad. Meneer deed een paar stapjes achteruit en toen was het ok. Heb het er na 5 minuten afgenomen en dan even later terug erop terwijl hij los stond.

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:20

Zien ze er ineens meer volwassen uit vind ik.
Kleur dekje past ook leuk :D

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:25

KittyDylan schreef:
[ [url=m/TiM3xn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat nou, zadel opleggen is lastig? :+ Goed, geen singel en dekje maar ik dacht, gooi er voor de gein eens een zadeltje op.
Zo braaf dat ze is *\o/*
Ook hoofdstel met bit ingedaan, eerste keer bitje in!
[ [url=m/SQaSYt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WUGS0c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HA28hU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stukje gewandeld om te wennen, natuurlijk wel halster er over zodat ik niet meteen aan het bit vast hoef te klikken :j
Filmpje van een pony die zich waarschijnlijk denkt dat vrouwtje gek is geworden :+
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... ef=m_notif

Vergeet ik hier nog te reageren.

Knap zo met zadel en hoofdstel.
Maar vond vooral je stal met paddock een knap idee. Pony heeft altijd beweging en kan altijd schuilen bij regen. :D
Limo staat wel dagelijks op een paddock/weitje maar heeft daar geen schuilplaats voor regen of wind.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:26

Ik heb vandaag Rosie er even weer bij gepakt. Een paar rondjes stappen. Toen ik wilde versnellen zag ik dat ze haar kond weer in de bress gooide. Dat heb ik kunnen indammen. Even halt vooruit en achteruit en nog even stappen en afgerond. Alles net iets meer dan 5 minuten.

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:45

Rosie protesteert eigenlijk als ke haar wil doen versnellen? Of begrijp ik dat verkeerd?

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:04

Ja op dit moment inderdaad wel. We hebben het al wel eens gedaan maar nog niet zo vaak. Ik zie ook als ze met mijn merrie gaat rennen ze eerdt gaat bokken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:22

Kan ze misschien dan niet een blokkade ofzo hebben?
Klinkt misschien gek dat snap ik maar een.blokkade hebben ze sneller dan je denkt.

Als ze met je merrie gaat rennen is dat dan ook boos bokken of eerder een geluksbokje?

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:36

Art_Ificious schreef:
KittyDylan schreef:
[ [url=m/TiM3xn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat nou, zadel opleggen is lastig? :+ Goed, geen singel en dekje maar ik dacht, gooi er voor de gein eens een zadeltje op.
Zo braaf dat ze is *\o/*
Ook hoofdstel met bit ingedaan, eerste keer bitje in!
[ [url=m/SQaSYt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WUGS0c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HA28hU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stukje gewandeld om te wennen, natuurlijk wel halster er over zodat ik niet meteen aan het bit vast hoef te klikken :j
Filmpje van een pony die zich waarschijnlijk denkt dat vrouwtje gek is geworden :+
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... ef=m_notif

Vergeet ik hier nog te reageren.

Knap zo met zadel en hoofdstel.
Maar vond vooral je stal met paddock een knap idee. Pony heeft altijd beweging en kan altijd schuilen bij regen. :D
Limo staat wel dagelijks op een paddock/weitje maar heeft daar geen schuilplaats voor regen of wind.

De stal met paddock hebben we er twee van, maar alleen één wordt gebruikt, door mijn oude merrie.

Omdat mijn jaarling ziek is/was, is ze naar 24/7 buiten verhuisd samen met Fflur. Die staan dus eigenlijk in de wei met hutje. Alleen met heel slecht weer delen ze samen zo'n stal met paddock
Afbeelding

Het is heel fijn om zo de paddock te hebben. De merrie doet over het algemeen alles buiten dus uitmesten is heel handig. Als ze nu ook eens buiten zou plassen... :') Zou niet anders willen. De twee pensionponies staan dan wel weer helemaal binnen.
Overdag gaan ze gewoon de wei op natuurlijk.

kvulden schreef:
Ik heb vandaag Rosie er even weer bij gepakt. Een paar rondjes stappen. Toen ik wilde versnellen zag ik dat ze haar kond weer in de bress gooide. Dat heb ik kunnen indammen. Even halt vooruit en achteruit en nog even stappen en afgerond. Alles net iets meer dan 5 minuten.

Wat doet ze dan als je wilt versnellen? Zou je niet gewoon door kunnen zetten, dat ze even erdoor moet? Vaak helpt dat wel. Zien ze daarna in dat het toch niet zo erg is.
Als ik je probleem goed begrijp natuurlijk..

SVRL schreef:
Er heeft er ene voor het eerst een zadel op gehad. Meneer deed een paar stapjes achteruit en toen was het ok. Heb het er na 5 minuten afgenomen en dan even later terug erop terwijl hij los stond.

[ [url=m/FzLGzK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9NpA9T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Braaf paard! Dekje kleurt mooi bij hem. Knap in de wei. Fflur zou al lang weg zijn gelopen :P Niet uit angst oid, uit verveling, "oh niet weer iets passen"

[KS-MK] Fflur wordt mama! 2020 veulentje verwacht
Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:08

@SVRL Gaaf zeg, kan hij goed hebben! Hoe oud is hij als ik vragen mag?

Carlos <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:25

Hahahaha plassen zal fijner zijn in de stal :')

Limo heb ik de eerste keren ook opgezadeld gehad in de wei bij mijn kennissen. Wel een afgezet stuk van 20x20 maar hij liet het daar wel erg goed toe ook.
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs eczeemdeken met slurfhals aandoen liet hij prima toe.
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:48

Svrl ze is echt knap! En super dat zadeltje er op! Mak beest

Netjes art! Wat is dat voor zadel? Ik vind hem zeker veranderen. Hij word echt knap <3 mooi luxe hoofd
Heeft hij exzeem?

Mooie paddock kittydylan. En wat goed van haar! Ziet er goed uit

Kvulden het kan ook gewoon protest zijn. Want als ze bokt mag ze blijkbaar ophouden. Ga eens door. Huppa. Tikje met zweep evt . Kan heel goed gewoon klieren zijn.

Gaat goed kking!

Ben niet heel actief. Ben op dit moment op vakantie in limburg :D
Afbeelding
Zaterdag weer lekker naar zilver

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:51

Ahh ons mooie Limburg. Toch wel de mooiste provincie van Nederland O:)

Het voordeel van in de wei opleggen is denk ik dat het minder geforceerd voelt naar het paard toe.

Kitty

Joppe

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:52

BrechtCarlos schreef:

Quick is in april 2 geworden. Op dit moment speel ik vooral met hem en af en toe is het eens 10 minuten serieus. Gewoon wat volgen, wijken voor druk, een rondje stappen aan de longe, dekje en longeersingel op. Alles echt maar heel kort en zowel aan het halster als los wanneer dat mogelijk is. En verder gewoon erbij gaan zitten als ik weet dat er in zijn gezichtsveld of op hoorafstand iets gaat gebeuren dat mogelijks eng is. Daarom is hij zo koel. :-)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:54

Euh kabayo dat zijn foto's van in de lente (mei) toen hij pas 3 jaar was.
Het bruine zadel is een Ghost Quilty (boomloos) maar duidelijk ook te lang voor hem. :(

Hij heeft gelukkig geen eczeem maar kreeg extreem veel uitslag van de vliegen en dazen. Sinds hij naar de manege verhuist is heeft hij er duidelijk minder last van.
Ook met het deken op waren de bulten snel weer weg getrokken.

Zo zag zijn huid eruit van de uitslag
Zijn benen en kaak zaten zelfs onder de bulten
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:55

Ik laat haar niet stoppen na het bokken en ze krijgt wel een tik als ze dat vooral naar mij toe richt. Bij de merrie is het vooral een soort van vreugde bok denk ik, maar ze zou ook wel graag de baas over haar worden. Ik wil inderdaad wel doorzetten, maar zoals het zondag ging zag ik daar even geen kans voor. Omdat ik haar niet vergenoeg bij mij uit de buurt kreeg. Ik had wel een zweep, maar niet de longeer zweep. Vandaag heb ik haar ook laten door werken. Maar zag wel vaak de oren naar achteren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:59

KittyDylan schreef:

Het voordeel van in de wei opleggen is denk ik dat het minder geforceerd voelt naar het paard toe.

Nou ik bestel hier als fries patat met. Snappen ze mij niet. Het is hier blijkbaar friet met mayonaise.
Net zoals hagelslag. Dat is blijkbaar boterhamkorrels :')
Maar de omgeving en huizen zijn idd prachtig.

Oh dan lees ik het verkeerd kvulden. Sorry .

Oww ik dacht van nu artflicious. Jeetje wat een bulten! Dan liever een dekentje op inderdaad.

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:08

kvulden schreef:
Ik laat haar niet stoppen na het bokken en ze krijgt wel een tik als ze dat vooral naar mij toe richt. Bij de merrie is het vooral een soort van vreugde bok denk ik, maar ze zou ook wel graag de baas over haar worden. Ik wil inderdaad wel doorzetten, maar zoals het zondag ging zag ik daar even geen kans voor. Omdat ik haar niet vergenoeg bij mij uit de buurt kreeg. Ik had wel een zweep, maar niet de longeer zweep. Vandaag heb ik haar ook laten door werken. Maar zag wel vaak de oren naar achteren.

Quick wilde ook niet van me weg, heb nu een plastiek zak aan het eind van mijn zweep. Zo lang ik mijn zweep rustig boven hem zwier, stapt hij netjes rond mij. Quick mag van mij enkel nog maar stappen, sneller komt voor mij pas als hij 3 is en vlot stapt zonder zakje eraan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:12

Kabayo schreef:
KittyDylan schreef:

Nou ik bestel hier als fries patat met. Snappen ze mij niet. Het is hier blijkbaar friet met mayonaise.

Oh dan lees ik het verkeerd kvulden. Sorry .

Oww ik dacht van nu artflicious. Jeetje wat een bulten! Dan liever een dekentje op inderdaad.

Haha ik ben als Belgische eens in Nederland op weekend geweest. Was ook best aanpassen qua taalgebruik hoor. :)
Is niet erg wat de foto's betreft. Ik ben blij dat hij op de manege geen last heeft van dazen. Wel van vliegen waardoor er hier en daar eens een bult ontstaat maar niet zo extreem dus doe ik geen deken meer om. Het eczeemdeken was tevens ook een maatje te klein.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:14

SVRL schreef:
BrechtCarlos schreef:

Quick is in april 2 geworden. Op dit moment speel ik vooral met hem en af en toe is het eens 10 minuten serieus. Gewoon wat volgen, wijken voor druk, een rondje stappen aan de longe, dekje en longeersingel op. Alles echt maar heel kort en zowel aan het halster als los wanneer dat mogelijk is. En verder gewoon erbij gaan zitten als ik weet dat er in zijn gezichtsveld of op hoorafstand iets gaat gebeuren dat mogelijks eng is. Daarom is hij zo koel. :-)

Ah klinkt heel erg goed en ook leuk voor hem!

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:20

Vandaag weer met estrella bezig geweest. Eerst even voetjes geven. Voor kan ik uitkrabben en achter kan ik nu bijna vasthouden. Daarna even wat basis dingen gedaan. Volgen en halthouden. Heb aandacht besteed aan het kauwelikken wat ze doet. Dan laat ik haar echt even verwerken en stop ik met waar ik mee bezig was. Ook voor het eerst essie gelongeerd. Dat vond ze super spannend. Af en toe een mooi stukje maar ook veel naar binnen komen en vervolgens bokkend weer naar buiten rennen. Wel goed afgesloten met een rustig staprondje. Afbeelding

Carlos <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:23

Wat leuk brechtcarlos :)

Ik merk wel dat er toch veel unieke namen voorbij komen die ik nog niet of zelden gehoord heb voor paarden.
Ik ga van de week eens opzoeken hoe vaak de naam van mijn paardje voorkomt bij KNHS (heel makkelijk te doen als je lid bent van KNHS)

Morgen kan ik weer naar Limo en ga ik even beginnen met basis connectie oefeningen van horsefulness.be

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:30

Kabayo schreef:
KittyDylan schreef:

Inderdaad is het hier simpel Friet :+
Maar boterhammenkorrels, nog nooit van gehoord _O-
Zal wel liggen aan welk deel je zit. Ik zit in Midden Limburg

Lekker off-topic :+

Kitty

Joppe

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:31

Haha leuk seg 2 paarden met de naam Limoncello beide lopen prima dressuur (M1+14 en Z2)

Toch een redelijk unieke naam dus.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-10-17 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony