Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:35

Art_Ificious schreef:
Wat leuk brechtcarlos :)

Ik merk wel dat er toch veel unieke namen voorbij komen die ik nog niet of zelden gehoord heb voor paarden.
Ik ga van de week eens opzoeken hoe vaak de naam van mijn paardje voorkomt bij KNHS (heel makkelijk te doen als je lid bent van KNHS)

Morgen kan ik weer naar Limo en ga ik even beginnen met basis connectie oefeningen van horsefulness.be

Fflur is Welsh en komt ook niet veel voor volgens mij. Heb er nog één meer gezien, die heel toevallig bij een handelaar een dorp verder stond, én Fflurs tante was (zus van haar moeder, van moeders kant, ook van dezelfde fokker)

Van mijn jaarling, die heet Poppy, zie ik het ook niet veel voorbij komen.

Al zullen beide namen in andere landen wel weer vaker voorkomend zijn :+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:37

De naam poppy geeft 28 resultaten op.knhs-paardenzoeker maar vele ook erg oud al.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-10-17 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

https://amicigraphy.webnode.be/
Fotografie voor iedereen

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:51

SVRL wat een ander paardje zo met zadel.

Art...ik zou bij jouw paardje niet gelijk de beugels naar beneden laten; zou ik bij mijn Fin ook niet doen.

Ik denk dat Fin redelijk uniek is....meestal zie je het met nn ....Fin komt van Final (laatste veulen voordat pa geruind werd)

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:56

kking schreef:
SVRL wat een ander paardje zo met zadel.

Art...ik zou bij jouw paardje niet gelijk de beugels naar beneden laten; zou ik bij mijn Fin ook niet doen.

Ik denk dat Fin redelijk uniek is....meestal zie je het met nn ....Fin komt van Final (laatste veulen voordat pa geruind werd)

Leuke betekenis erachter :)

Wat zadel betreft heb ik wel genoeg gezegd/vermeld. Wordt het een beetje moe om steeds in herhaling te vallen namelijk (ook in mijn volgtopic omdat er gewoon niet gelezen wordt naar wat ik post).
Maar vooruit nog één keer.

Hij krijgt voorlopig geen zadel meer op en alles was onder begeleiding gebeurd omdat longeren zonder stijgbeugels al erg goed ging (filmpje staat in mijn volgtopic)

Edit dit filmpje dus. Is van augustus
Heb hem (in augustus) al een keer of drie gelongeerd gehad met zadel op zonder stijgbeugels. En eenmaal met zadeldekje en zadel en daar reageerde hij ook totaal niet paniekerig op heeft zich niet losgetrokken of gaan rennen en luisterde ook nog best goed naar mijn commando's en ging over een laag balkje.

Fotografie voor iedereen

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:14

Art voel je niet gelijk aangevallen.
Als ik Limo zijn reacties lees dan denk ik ....Het is net een Fin en ik heb de wetenschap dat Fin zijn moeder door verkeerd inrijden (en later nog 2 keer) een onbegrepen pony is geworden.
Ze rijden haar nu inmiddels niet meer.....het zou toch zonde zijn als er nog meer pony's zo onbegrepen moeten opgroeien en alleen maar voor de fok of als weideversiering moeten leven.
Ik bedoel het goed, maar ik denk dat ik voortaan alleen maar denk en niet meer post.

Anyway vanavond is het nog lekker weer en ik ben van plan om voor de derde keer op te stappen.
Ik kijk eerst hoe de omstandigheden zijn alvorens ik dit doe...Ik kan wel plannen, maar is hij in zijn hoofd niet rustig dan ga ik er niet op.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:21

Ik lees voornamelijk mee. Merk dat iedereen lekker bezig is met de paardjes. :)

Kyara zondag weer eens gezadeld, aangezuen ze rustig bleef een stapje verder gegaan. Aan de beugels gehangen, overal geklopt en tien dat geen reactie uitlokte maar eens voet in de beugel gedaan. Zelfs 2sec "gehangen". En enige wat ze deed was 2 stapjes naar voren, dus was super trots op haar. :))

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:29

Wat super van Kyara.
Ik zou het ook zo uitbouwen....en dat hangen....is superleuk.
Ik heb ook met 2 personen allebei aan een kant van Fin staan springen.....(landen)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:38

Springen reageert ze niet eens meer op, ze kijkt hooguit om met een blik van "wil je wel ff rustig doen mens". :')
Hier word alles rustig opgepakt, eigenlijk doe ik zelfs maar 1 of 2 keer in de maand wat met haar. Heerlijk op het gemakkie. :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:49

kking schreef:
Wat super van Kyara.
Ik zou het ook zo uitbouwen....en dat hangen....is superleuk.
Ik heb ook met 2 personen allebei aan een kant van Fin staan springen.....(landen)

Sorry was gewoon geprikkeld omdat in mijn ander topic gevraagd wordt achter informatie die ik al vermeld had. Wordt daar een beetje geprikkeld van omdat het zó vaak gebeurt al.

Dat naast fin springen is dat dan met twee mensen tegelijk op en neer springen of afwisselend ene kant?

Fotografie voor iedereen

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:53

Ik heb net Rosie toch even gepakt. Bak op half en los laten lopen. Ze had direct door dat ik wat van haar wilde en gooide haar kop in de krib. Dit hebben we even duidelijk uit gepraat en na 10 min hoefde ik alleen nog mij vinger omhoog te doen als ze wat uit wilde halen. Ik kon ook de snelheid weer terug brengen naar een rustige stap. Ik ben te vreden. Hier mag ze nu een paar daagjes over de ken.

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:47

Wat vervelend dat er bij sommigen toch even de klad in komt met paardjes die het even niet zien zitten. Steeds maar weer 2 stapjes terug en 1 weer vooruit, het komt vanzelf weer in orde. Het is ook niet de makkelijkste leeftijd denk ik.

Hier vanmiddag een keertje weer laten vrijspringen. De bak is nu nog mooi droog en met de voorspelde regen voor het weekend leek het me wel eens weer een leuk idee. Dit was voor haar de derde keer dat ze dit mocht doen en ze heeft er toch zoveel plezier in! 1 keer vertellen wat de bedoeling is en verder gaat ze gewoon helemaal vanzelf, dappere meid! Meteen ook maar weer even het hoofdstel om gedaan, iedere keer gaat het een stukje soepeler daarmee. Ze staat gewoon los in de bak als ik hem om doe en ik vind het al knap dat ze niet wegloopt als ik het bit in wil doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat staat een hoofdstel haar al goed :D
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:50

Leuk Murosch. Met hoofdstel zijn ze dan opeens stuk volwassener he? :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:53

Ja echt, wat een verschil!

[o]

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:59

Ik kom ook maar gezellig meekletsen! Sinds een paar weken ben ik aan de slag met een jonge Tinker (4/4,5 jaar) die nog helemaal groen is (ook qua vaststaan, voetjes geven, enz.).

@mirjamalvaro: wat knap zeg van Kyara! Fijn dat je er ook zo de tijd voor neemt.
@kking: soms vraag ik me wel af wat de paarden vinden van al die capriolen :+ Ik voel me altijd heel stom als ik sta te springen, maar het werkt wel haha.
@kvulden: haha, fijn dat jullie het uitgepraat hebben en dat je het positief af hebt kunnen sluiten.
@Murosch: wat een leuke foto's! En inderdaad, zo is het al een heel paard.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:03

XChanelx. Heb het zo ook gedaan met Sterre, mijn 3 jarige pony. En die is heerlijk relaxed geworden. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:55

Ik lees wel mee hoor, maar heb zelf niet zo heel veel te melden. We staan een beetje stil doordat Lily nu nieuw in de kudde is en we zijn voornamelijk bezig dat ze allemaal op hun gemak zijn. Wel hebben we weer even halstertjes om en af en overal aanraken gedaan, dat gaat allemaal prima.

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:11

Art ik deed het eerst zelf aan beide kanten en later met twee man borstelen en dan met je handen op zijn rug om en om springen en daarna tegelijkertijd.
Dit heeft wel zo'n 2-3 weken geduurd, voordat het normaal was hoor.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:39

Svrl wat braaf zeg, en een gaaf dekje!! Bijzondere kleur heeft je pony, echt prachtig. En leuk hij is ongeveer net zo oud als Ghadir, ook van april.

Kvulden, toch ook lekker weer met rosie bezig geweest. Dat versnellen komt vanzelf, soms snappen ze je ook echt niet en miss zoals Art beschrijft kan er ook wat dwars zitten. Wil ze niet voor wat lekkers even lekker links en rechts inbuigen ri haar buik? Soms hoor je het dan gewoon knakken.

Kitty wat heerlijk zo'n stalletje in de paddock.

Art, Limo lijkt echt nog jong zeg op die foto's met het zadel. Wel braaf was hij daar dat hij het in de wei zomaar goed vond, super....komt wel weer goed met hem.

Kabayo lekker hoor even eruit en limburg is prachtig en over die patat....jaren terug was ik er op concours en we bestelden ook patat met, keken ze me aan....met wat? Ja met met....met wat? Met mayo, oooh _O-
In ieder geval fijne vakantie nog.

Brecht dat gaat goed zo te lezen, fijn hoor.

Wat betreft de namen....leuk idee ik ga zo ook even zoeken

Mirjam wat leuk al een beetje gehangen, poeh, dat duurt bij ons nog zeker een half jaar.

Murosch gave foto's weer!!

Welkom chanel

Vandaag Ghadir weer gelongeerd en dat deed hij weer super braaf, wat kun je dan trots zijn op zo'n kleine man +:)+

Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:43

TinekeVD dat zou ik ook nog even kunnen doen. Ik wil me zo wie zo wel wat meer verdiepen in het rekken en strekken. Ik heb ook nog een oudere merrie van 23 en die kan dat ook wel gebruiken. Dus als iemand tips heeft waar ik me goed kan inlezen. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:51

Oh wat is Ghadir al volwassen geworden! Ziet er netjes uit, mag je zeker trots op zijn Tineke!

kvulden ik heb daar geen linkjes van maar een goed idee lijkt het mij ook. Ik laat mijn rijpaard voordat ik op stap ook altijd wat achteruit stappen en links en rechts buigen. Als ik dan zit, buigen we nog eens links en rechts in en dan beginnen we pas met voorwaarts. Veronia kan het achterwaarts ook al netjes. Buigen hebben we nog niet gedaan maar dat ben ik wel van plan.

xChanelx welkom, leuk dat je ook mee komt praten!

[o]

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:53

Ja achteruit lopen is bij mij ook standaard. Dat vind ik ook wel goed om je plek te bevestigen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:54

Dat ook en ook goed voor het bewust maken van de achterhand.

[o]

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:06

kvulden, ik kijk weleens mee als de fysio komt bij onze buren, erg interessant. als je een brokje of iets anders bij de buik van je pony houdt, buigen ze die kant op om m te pakken en net zo aan de andere kant. de eerste keren zullen ze misschien niet met hun neus tegen de buik aan komen, maar dat wordt steeds beter en ik doe dit ook weleens richting het spronggewricht. ze moeten dan echt even rekken, ook tussen de voorbenen door, dan maken ze zich even lekker bol. ik heb geen idee of je zoiets ook op kunt zoeken op internet maar dat kan vast wel en eens kijken bij iemand waar de fysio op bezoek is, is echt de moeite waard. wij doen dit regelmatig bij de pony van onze dochter waar ze actief mee rijdt en bij Ghadir doen we dit ook af en toe, hij ziet dit van de pony, weet dat hij iets lekkers krijgt en dus wil hij dit ook wel :)

murosch bedankt hij is al bijna geen kleine man meer, maar af en toe al echt een beetje paard, maar ik vind veronia sneller gaan hoor, poeh als ik haar zie is ze echt al meer volwassen, maar dat komt misschien ook omdat ik haar natuurlijk af en toe op foto zie, dan heeft ze ineens weer een hele ontwikkeling doorgemaakt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:30

Fotografie voor iedereen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:41

Ja precies, dat bedoelde ik