Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:37

Jazzie03 schreef:
@Jennanne: wat een schatje!!
Hij/zij ziet er nog zo jong uit! Hoe oud is ie? :)

:)

ze is nu 3,5. Moet zeggen dat ze er op de foto ook wat fragieler uitziet dan in het echt. Vond haar juist al heel groot voor haar leeftijd haha.
Ga eerst gewoon basis opbouwen met grondwerk. En dan, wanneer alles goed gaat, er een keertje op. Geen idee wanneer dat zal zijn. Maar hopelijk volgende zomer ergens!

Art_Ificious

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:50

jennanne knappe vos. (aalstreep?? of zie ik dat mis op foto 1)
Hoe is ze van karakter?
en ze doet wat ijslands aan vind ik :P welk ras is ze?

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:58

Art_Ificious schreef:
Wel een leuk weetje, het is de nieuwe eigenaar van voormalig Dekhengst Sander (new forest van nu 23 jaar oud) en die staat nu voorlopig bij ons op stal schuin tegenover Limo :D
Helaas heeft Sander Cushing waardoor hij met rijden erg met zijn hoofd schudt, maar door de medicijnen is dit al sterk verbeterd. Rijd een jong kindje op :)

om ook even op jou te reageren...
Ga je hem western beleren ook?

King heeft ook cushing, maar nooit lopen schudden.
Ja de planning is met Fin de western in.
Daarom heb ik hem als opvolger van King (Draver)...de passen die King maakt en de balken liggen zo ver uit elkaar in de trail daarom een quarter gekocht om in de western te kunnen.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:17

Art_Ificious schreef:
jennanne knappe vos. (aalstreep?? of zie ik dat mis op foto 1)
Hoe is ze van karakter?
en ze doet wat ijslands aan vind ik :P welk ras is ze?

ja, is wildkleur vos, dus met aalstreep :)

Ze is super nieuwsgierig, heeft veel energie, is heel slim en heeft ook wel een eigen willetje. Moet af en toe beetje op haar plek worden gezet, ze is nog snel afgeleid. Maar dat is natuurlijk ook de leeftijd. Ik ben gewoon meteen voor haar karakter gevallen..Is echt een vrolijk beestje
Deze video is echt typisch haar :D

Ze is IJslands, dus dat heb je goed gezien ;)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:29

Wow een voetballer in the house *\o/*

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:30

Art, fijn dat je hulp krijgt, super. :j

Staat mooi het zadel bij Finn, KKing.

Wat een leuke Jenanne! Wanneer komt hij naar jou toe?

Ik heb vandaag wat oefeningetjes gedaan ook met achteruitlopen op commando, dat lukt best aardig. Verder vooral lekker getutteld , het was zulk mooi weer hier.

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:35

hahaha, dat zou ze best goed kunnen ja :P

Ze komt uiterlijk 1 maart, of eerder wanneer het meezit :) Moeten eerst namelijk nog ons oude huis verkopen (morgen weer twee bezichtigingen, spannend!) en afhankelijk daarvan weten we wanneer we kunnen verhuizen..

En ik vond het een beetje zonde om haar eerst naar de randstad te halen om dan vervolgens over een paar maanden weer helemaal naar oost-nederland te verhuizen. Dus vandaar dat ze nog even bij haar huidige huisje blijft :)

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:10

Super leuk dier jennanne! Snap dat je haar niet 2x wil verhuizen, kan best stressvol zijn.

Vandaag zadels gepast en les gehad met Estrella. Het is een hidalgo venice geworden uit mn hoofd. Verder even gelongeerd wat al beter ging en haar voetjes even gevijld.
Afbeelding

Carlos <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:04

Fijn dat je hulp krijgt art :) ziet er fijn uit

Lijkt mooi te passen brechtcarlos :D

Rocymax herkenbaar dat tuttelen..vind ik ook zo leuk :P

Jenanne welkom! Gaaf filmpje :D mooie dame

Ook schudden komt mij totaal niet bekent voor met cushing...

Khoorn welkom! Ben benieuwd naar een foto

Kking zo!! Dat ziet er stoer uit zeg <3 gaaf!

Met zilver naar een fotomeeting geweest zondag. Ze was best vervelend. Steeds drammen en eten... zucht :o
Paar voorproefjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze was net aan het snoephappen :P

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:37

Vandaag 5 minuutjes de tijd gevonden om wat met Quick te doen. Eindelijk gaat hij op handgebaar een paar stapjes achteruit.

Mijn oude ruin vond dat hij ook iets moest doen en omdat ik zo'n problemen heb met Quick aan de longe te krijgen, wilde ik een keer testen of ik wel goed genoeg mijn eigen lichaam gebruik. Mijn oude ruin kent slechts de basis aan de longe en mag eigenlijk ook niet meer gelongeerd worden, maar meneer vindt het zo leuk, dat ik het toch sporadisch even doe. Normaal pak ik dan mijn longe en zweep, maar vandaag had ik enkel het halster van Quick en mijn leadrope op de wei. Moest dus echt wel met mijn lichaam sturen, maar Bacardi liep als een trein. Niks mis met mijn lichaamstaal dus.

Oh, je mag eens raden waar Quick was toen ik met Bacardi aan de slag was. Het ettertje stond gewoon naast mij en volgde als een hondje mijn bewegingen. Ukkemans lijkt echt wel aan me vastgekleefd te zijn zodra ik op de wei kom.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:59

Wat een leuk dier Jennanne! Je hebt haar gekocht begrijp ik? Gefeliciteerd met je mooie aanwinst :)

BrechtCarlos ik heb totaal geen verstand van ijslanderzadels, maar fijn dat je bent geslaagd! Kan het grote werk volgend jaar echt gaan beginnen.

Wat een mooie foto's van Zilver Kabayo, net geluk gehad met het weer zondag?

haha SVRL klinkt als een heerlijke gezond nieuwsgierige kleuter. Veronia staat ook het liefst met neus en lippen overal bovenop als ik iets met een ander paard doe. Haar bijnaam hier is dan ook "Aagje".

Vandaag even weer een zadel op Veronia gelegd. Hier zit een elastische singel aan en dit lijkt ze prettiger te vinden dan de longeersingel. Goed om te weten en te onthouden. Opzadelen ging erg braaf, aan de hand stappen en draven ook. Tussendoor doe ik ook wat rammel en klop-werk op en aan het zadel zodat ze dat ook heel normaal vindt (zweetbladen klapperen, omhoog en naar beneden laten vallen, zacht kloppen overal op het zadel en het dekje). Ze vind het wel best allemaal. Volgende keer eens even op een opstapje ernaast gaan staan zodat ik wat hoger ben en eens kijken wat ze daarvan vindt.

oh ja en we waren een beetje in de penny-modus, dus een mooi vlechtje hoort daarbij :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klein filmpje van het aan de hand draven. Waren net de laatste meters voordat we in stap gingen, maar toch wel superbraaf:

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:51

Murosch gaat goed!! Knappe veronia ♡♡ we hebben 2 kleine buitjes gehad :D

SVRL. Fijn dat het zo goed gaat!

Nog meer foto's. Wat een lekkerding :)) :~
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:34

Mooie foto's zo met die herfst kleuren.

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:40

@murosch
Het is geen ijslanderzadel hoor :)
Wat fijn dat Veronia het zo goed doet. Leuk beestje ook om te zien!

@kabayo
Wauw wat kan jouw paarr gaaf bewegen en het zijn mooie foto's!

Carlos <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:24

Kabayo knappe foto's ik smelt weg om je paard te zien met dat hoofdstel. Vind het een zeer leuk barock (?) Hoofdstel.

Murosch knap zo met dat zadel. :)

Limoncello heeft drie dagen rust gehad. Vandaag weer naar stal gegaan en omdat de bak bezet was ben ik gaan wandelen. Wou het sowieso rustig aan doen vandaag. En wandelen heeft ons beide wel goed gedaan.
Heb tijdens de wandeling ook oefeningen gedaan als achteruit gaan, wijken voor druk en met de longeertouw over de rug gegaan/gezwierd. Reageerde hij niet op :D
Heb het ook gedaan zonder hem eerst te kalmeren maar gewoon gedaan.
Bij het meedraven werd hij zelfs enthousiast en moest ik hem weer even naar stap brengen omdat hij te jolig werd. Misschien kan hij op deze manier wel plezier beleven aan het draven en zo steeds meer ontspanning erbij krijgen. Want aan de longe draaft hij nog niet echt ontspannen.

Natuurlijk enkele foto's gemaakt.
Hij wist niet echt wat hij met die kleintjes moest aanvangen :')
Afbeelding

Lekker snoepen van een wilg.
Afbeelding

Plastic zak vond hij eng dus heb ik expres de zak meerdere keren gepasseerd ermee geschud en gegooid hem er aan laten ruiken en ervoor gezorgd dat hij ertegen/overheen zou lopen maar dat laatste is mislukt hij had mij door en stapte er steeds naast haha.
Afbeelding

Van.draven en longeertouw over de rug heen doen heb ik geen foto's gemaakt ivm veiligheid en beide handen willen "vrij" hebben.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:04

Kabayo wat een geweldig mooi paard heb je en wat een foto's vooral met die koeien }:0

Murosch wat leuk zo lol met je knol...zo moet het.

Als ik met mijn oude paard bezig ben staat Fin ook vaak te kijken...wat doen jullie?
Kan ik dat ook? whahaha hij leert al zoveel van alleen het kijken. Vaak staat hij ook in de paddock als ik rij. King is altijd vrolijk als ik rij dus ik hoop dat Fin dat stukje ook over gaat nemen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:54

BrechtCarlos oh echt? Sorry! ik vond de kussens er zo apart uitzien, daarom dacht ik dat. Wat voor zadel is het dan?

Hele leuke foto's Kabayo!

Fijn dat het goed ging AI, wandelen is altijd goed, leren ze veel van!

kking heel herkenbaar, dat gedrag! Leuk vind ik dat, als ze maar niet te opdringerig wordt (kan ze soms wel proberen).

Vandaag nog een dagje genieten van de zon, na het weekend zou het weer omslaan naar kouder en natter helaas. Ik heb deze week ook maar een winterdeken voor Veronia gekocht. Ik denk dat ze na het weekend voor de nachten wel onder de dekens gaan hier.

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:20

@murosch het is een hidalgo zadel. Dus een flexibel zadel met leren boom. Zit erg lekker en is ook fijn voor het paard.

Carlos <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:20

BrechtCarlos schreef:
@murosch het is een hidalgo zadel. Dus een flexibel zadel met leren boom. Zit erg lekker en is ook fijn voor het paard.

Is dat met franse kussens? De extra korte kussens vind ik namelijk erg interessant :)
Helaas zoek ik meer vzh-springgericht en ga ik dus geen dressuurzadel aanschaffen.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:32

Hier sinds 3 dagen bezig met de achterbenen geven! Het duurt even voor ze hem optilt als je het been vast pakt en ze weet nog niet zo goed waar ze hem dan moet houden. Máár ze tilt hem uiteindelijk op, dus dan mogen we uitgebreid belonen en dan zal ze het vroeg of laat gaan begrijpen mijn topper. De voorbenen zijn al bevestigd en tilt ze zo 123 op als ik het been pak en voetje zeg. Deze kan ik gaan beginnen met uitkrabben ze is namelijk al zo stabiel met deze, maar ik wil graag de achterbenen ook bevestigd hebben. Dus, we wachten nog even!

Ik heb haar zelfs opgemeten met een Bucas meetlint, vond ze geen probleem. Ik maakte me meer druk om haar reactie dan ze uiteindelijk deed! 191 had ze als ik goed heb gemeten, redelijk normaal dacht ik zo voor een paardje van 164?

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:40

@Murosch: ziet er goed uit zeg!
@Kabayo: wat heb jij een vreselijk knap paard!

Afbeelding
ik was van plan om met Jazz te gaan werken, maar soms is het ook leuk om gezellig te ontspannen
samen :o ! (sorry als de kwaliteit verschrikkelijk is :\ )

My happy place is at the barn :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:02

SBravour schreef:
Hier sinds 3 dagen bezig met de achterbenen geven! Het duurt even voor ze hem optilt als je het been vast pakt en ze weet nog niet zo goed waar ze hem dan moet houden. Máár ze tilt hem uiteindelijk op, dus dan mogen we uitgebreid belonen en dan zal ze het vroeg of laat gaan begrijpen mijn topper. De voorbenen zijn al bevestigd en tilt ze zo 123 op als ik het been pak en voetje zeg. Deze kan ik gaan beginnen met uitkrabben ze is namelijk al zo stabiel met deze, maar ik wil graag de achterbenen ook bevestigd hebben. Dus, we wachten nog even!

Ik heb haar zelfs opgemeten met een Bucas meetlint, vond ze geen probleem. Ik maakte me meer druk om haar reactie dan ze uiteindelijk deed! 191 had ze als ik goed heb gemeten, redelijk normaal dacht ik zo voor een paardje van 164?

Achtervoetjes zal ze ook snel gaan geven :) heeft bij limo ook lang geduurd voordat hij ze gaf zonder te willen uithalen.

Opgemeten voor dekenmaat?

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:03

Jazzie03 schreef:
@Murosch: ziet er goed uit zeg!
@Kabayo: wat heb jij een vreselijk knap paard!

[ [url=m/1a5bV4.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik was van plan om met Jazz te gaan werken, maar soms is het ook leuk om gezellig te ontspannen
samen :o ! (sorry als de kwaliteit verschrikkelijk is :\ )

Kwaliteit van foto's maakt me niks uit h is geen itp topic. Vind het juist een leuke foto hoor :D

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:08

Art_Ificious schreef:
SBravour schreef:

Achtervoetjes zal ze ook snel gaan geven :) heeft bij limo ook lang geduurd voordat hij ze gaf zonder te willen uithalen.

Opgemeten voor dekenmaat?

Klopt we onderlengte voor haar winterdeken! Ik wil graag een Bucas smartex dus heb een Bucas meetlint gekocht, daar kwam maat 190 uit!
Heb ik ook alle vertrouwen in dat de achtervoeten gaan lukken, kan ze volgende keer over een week of 3 voor het eerst mee met de hoefsmid! :D

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:00

Art_Ificious schreef:
BrechtCarlos schreef:

Is dat met franse kussens? De extra korte kussens vind ik namelijk erg interessant :)
Helaas zoek ik meer vzh-springgericht en ga ik dus geen dressuurzadel aanschaffen.

Ik verwijs je even door naar flexibelezadels.eu , daar komt mijn zadel straks ook vandaan. De kussens bij Hidalgo zijn verstelbaar. Het zijn allemaal fijne zadels die op de site staan. Heb met een aantal gereden.

Carlos <3