Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:39

Was idd al op die site gaan kijken. :)
Twijfel wel enorm omdat ik dus wil gaan springen en boomloos daar niet echt voor gemaakt is. Flexible zadels kunnen dan wel.

Vandaag les gehad op ander paard. En na de les heeft een stalgenoot me gevraagd of ik een "pad" wou proberen op limo als stap na zadeldekje.
Ik verwachtte een barebackpad... kwam ze aanzetten met een westernpad.
Nou die pad was een deken voor limo.
Zij is bij limo gaan staan en ik moest de pad opleggen. Ging goed op die manier. (Op de poetsplaats) zo 2x aan elke kant de pad opgelegd. En elke keer heeft zij limo beloond met snoepjes.
Voor het beeld als er beelddenkers zijn....
Pad lag bovenop de schoft tot op de heupknobbels :')

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:40

Jenanne, idd, het is natuurlijk het fijnste als ze gewoon naar huis komt en dan niet meer hoeft mee te verhuizen, dat lijkt me logisch. Je zult er wel al naar uitkijken :) Het lijkt mij echt een schatje <3

Brechtcarlos, het lijkt me een fijn zadel. Ik heb trouwens 2 zadels van Zaldi en een westernzadel. :) Ik denk dat ik voor Elske het veelzijdigheidszadel ga gebruiken en voor Espe te zijner tijd het westernzadel. :)

Wat een mooie fotos van Zilver, Kabayo. Wat gaaf dat je dat gedaan hebt. Zilver is echt prachtig <3

SVRL, hahaha, moest wel lachen om je verhaal :D

Murosch, wat goed dat Veronia het allemaal wel goed vindt. Mooie fotos.

Art, fijn dat Limo aan de hand wel lekker ontspannen was, ach joh, het komt vanzelf ook goed aan de longe.

SBravour, goed he, dat ze al de voetjes wilt geven. Dat doen die van mij gelukkig wel al, ook met het bekappen zijn ze redelijk braaf.

Jazzie, leuke foto :)

Hahha, Art, heb je geen foto van de pad met je paardje?

Wij gaan gewoon gezellig door met het mak maken van Lily ons veulentje en natuurlijk ook veel kroelen met onze twee dames. Espe is af en toe nog al eens jaloers op Lily, want ze vindt zelf het kroelen heerlijk. Hier een fotootje met mijn man.

Afbeelding

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:14

Heerlijk! Zie er relaxed uit :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:34

Helaas geen foto van limo met de pad. Sorry :o
Het westernzadel van stalgenoot is ook verkocht dus denk dat de pad ook mee is verkocht.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:46

rocymax heerlijke foto! :D Knap paard. Dankje voor je compliment!

Artflicious fijn dat hij braaf was :) Ja het is een barok hoofdstel! Ben er heel blij mee.

sbravour achtervoetjes vind zilver ook lastig. Voor uithalen geef ik haar wel tikje. Dat wil ik niet. Maar voor wiebelen of evenwicht straf ik haar niet. Heeft ook tijd nodig. :)

Jazzie thanks! Maar die van jou is ook echt knap! Lieve foto

Dankje murosch! Zilver draagt al enige tijd een 150 gr deken.

kking dankje! Leuk he die foto met de koeien. Die voorste is een dikke stier :Y)

Gister zilver 20 minuten gelongeerd omdat ze na omstandigheden 2 dagen op stal had moeten staan ( Haar vriendinnetje had haar hoofd gestoten en moest gehecht worden. Die werd gek alleen op stal dus zilver was een troost) . En vandaag in de lange lijnen gehad, en balkjes gedraaft <3 Dat heb ik wel eens gedaan aan halster maar nog nooit erachter. Super trots! Voorbereidend werk vind ik zo leuk! In maart word ze beleerd voor de wagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:19

@Art: jammer dat je geen foto hebt gemaakt, was vast een geweldig gezicht :)

@rocymax: wat een superleuke foto zeg! Kroelen en kriebelen is altijd een succes.

@Kabayo: wat leuk zeg, je zorgt voor inspiratie haha.

Hier vandaag de gup voor het eerst aan de longe gehad met kaptoom (die ze één keer eerder om had gehad) en ze stapte zo weg. <3
Ik was enorm trots. Paar rondjes links- en rechtsom gedaan en toen afgesloten.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:13

Kabayo. Hoe oud is jou paard?

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:14

2 :) hoezo

Haha is het zo chanel :D super dat het goed ging!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:15

Ik wil met Rosie ook mennen. Maar jij bent al veel verder. :+

[TI] Mijn Tinker Rosie 15-04-2015
http://www.eternally.nl Of op facebook Trouwjurken Galajurken Eternally Twello

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:20

kvulden schreef:
Ik wil met Rosie ook mennen. Maar jij bent al veel verder. :+

Ach komt vanzelf :) je moet vooral naar je paard kijken. Lange lijnen ging ook niet vanzelf eerst want ze snapte het sturen niet. Maar ik had het commando voorwaarts er goed op zitten. Klikken met de tong en ze gaat haha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:16

Hoi meiden! Ik was even een weekje niet zo actief met Lars. Ik was bezig met mijn kleintje en onze 1e wedstrijd :D Gister ons 1e puntje in de B gereden (mennen met de sulky). Was super leuk!

Ik ga met Lars deze week het hoofdstel/bit oefenen. Ik verwacht geen problemen. Ook nog een keertje trailerladen en een rondje rijden :j

@kabayo; Dat ziet er goed uit zeg ! :D Volgens mij is ze heel actief/voorwaarts?
@rosie; Ach misschien pakt de jouwe het straks super snel op en zit je er zo achter. De mijne was met 1 maand volledig beleerd en we hebben het écht rustig aan gedaan.
@Art; wat goed van die pad! Die dingen zijn hartstikke zwaar (die van mijn vader tenminste wel) dus dat is ook weer wat gewicht geoefend. Goed bezig!

Van flexibele/boomloze zadels heb ik heel weinig verstand daar kan ik niet zoveel over kwijt.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:59

xApple: altijd spannend, zo'n eerste keer een bitje in. Maar fijn dat je er veel vertrouwen in hebt.

Oh, nog een vraagje! Hebben jullie nog tips om een paard uit de trailer te krijgen? Verrassend genoeg laadt de gup hier heel gemakkelijk, zonder enige aarzeling, maar vindt ze het eruit stappen erg spannend. Met veel geduld lukt het, maar wie weet heeft iemand hier de gouden tip. Voorwaarts, achterwaarts en om is vanaf de grond goed bevestigd.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:30

Jojo'en bij het laden. Dus twee voeten op de klep, dan weer achteruit. Dan twee voeten binnen en twee op de klep en weer achteruit tot twee voeten op de klep en twee op de straat. Dan weer naar binnen. En zo verder. Stapje naar voren, stapje naar achteren.
Tussenstap: op een zeiltje jojo'en en over balkjes jojo'en.

Oy with the poodles, already

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:06

xChanelx schreef:
xApple: altijd spannend, zo'n eerste keer een bitje in. Maar fijn dat je er veel vertrouwen in hebt.

Oh, nog een vraagje! Hebben jullie nog tips om een paard uit de trailer te krijgen? Verrassend genoeg laadt de gup hier heel gemakkelijk, zonder enige aarzeling, maar vindt ze het eruit stappen erg spannend. Met veel geduld lukt het, maar wie weet heeft iemand hier de gouden tip. Voorwaarts, achterwaarts en om is vanaf de grond goed bevestigd.

Hij heeft het bitje al 1x in gehad en dat
ging super. Ik wil nu ook een rondje met hem stappen door de bak :j

Hillary heeft je al goeie tips gegeven voor je trailer probleempje :j

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:13

Hilary schreef:
Jojo'en bij het laden. Dus twee voeten op de klep, dan weer achteruit. Dan twee voeten binnen en twee op de klep en weer achteruit tot twee voeten op de klep en twee op de straat. Dan weer naar binnen. En zo verder. Stapje naar voren, stapje naar achteren.
Tussenstap: op een zeiltje jojo'en en over balkjes jojo'en.

Dankjewel! Binnenkort maar eens gaan proberen dan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:24

Kabayo wederom leuke foto's. Je paard ziet er zoveel ouder uit dan hij is. Komt vast doordat hij voor de keuring getraind is?

Kvulden ieder paard is anders. Zoals kabayo ook al zei :) je hebt alle tijd hé ;)

Xapple gefeliciteerd met je puntje in de B :)

Heb geen tips mbt trailerladen limo heeft trailertraining gehad bij vorige eigenaar :D liep er ook vlot vanaf en gaat vlot op de camion ook.

Heb hulp nu om te leren een goede leider te zijn. Ben nu dus bezig met vooral grondwerk. Zadel etc komt pas weer in 2018 aan bod.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:37

@ Murosch : Vrijspringen ziet er goed uit zeg! Wat oogt ze ook groot!
@ TinekeVD : Wat ziet Ghadir er ontspannen uit zeg, heerlijk <3
@ xApple : Op het strand rijden is voor mij ook echt een droom! Fijn dat ze zo braaf is!
@ Balou : Zo gaat het hier ook wel eens, alle kanten op, braaf is klaar :') Gefeliciteerd met de dracht!
@ Henkiebinkie : Wat een snoetje <3
@ Mirjamalvaro : Fijn als het ze niet veel boeit he hahaha
@ Jazzie03 : Hier gaat dat net zo, eerst lekker rustig en dan in een keer kolder in de kop.
@ Kleinvosje : Knappe bok, succes met hem. Pittig ventje :')
@ Kabayo : Hahaha weg met de baard, ziet er goed uit! Knappe Zilver *\o/*
@ Art : Fijn dat het goed ging! En een rustdagje vinden ze altijd wel lekker.
Hulp ziet er ook goed uit, interessant om erachter te komen hoe ze in elkaar steken
@ Jeannanne : Wat een leuk ding zeg! Straks lekker thuis, ik weet hoe het wachten is :')
@ BrechtCarlos : Zadel ziet er goed uit, lijkt mooi te zitten
@ Kabayo : Ik vind de 4e het mooist! Appel happen ga ik ook eens proberen. Maar Lina houdt niet van appel, caia misschien wel :o
@ Murosch : Braaf paard!! Ze lijkt er niet veel om te geven.
@ Kabayo : en nog meer van die mooie herfstkiekjes {:}
@ Art : Wandelen is ook echt leerzaam! Ik wandel ook wel eens met die van mij. Ze was in het begin bang voor elke auto maar loopt nu rustig naast me op een los touwtje.
@ Jazzie03 : Knuffelen is ook belangrijk :+:
@ Rocymax : Geniaal die 2 hoofden :+ :+
@ Kabayo : Ziet er weer goed uit, jullie gaan maar hard!
@ xApple : Trailerladen moet ik hier ook oefenen, duurt nog zon 20 min voordat ze erop staat. Maar vind het zon saai werkje :')
@ xChanelx : Ik heb altijd mensen erachter staan die ze eraf kunnen begeleiden zodat ze niet naast de klep stappen. Verder misschien veel oefenen met achteruit lopen op verschillende manieren? Misschien dat het dan makkelijker gaat worden. En natuurlijk elke keer belonen als hij het goed doet.

Zo, volgens mij ben ik nu weer een beetje bij.. Verhuizen vreet veel tijd kom ik nu achter hahaha.
Eergisteren zijn mijn dames bij huis gekomen. Ze is hier thuis veel rustiger met haar nieuwe vriendin. Vandaag even rustig gelongeerd. Ze was heel fijn en zonder bijzet of iets dergelijks ging ze steeds mooi ontspannen lopen, in plaats van het giraffe lopen wat ze normaal doet.

Eerst even samen poetsen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mijn jongste telg deed ook even mee, kan ze vast oefenen voor eind 2019 :')

Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:56

Kabayo, wat ga je al goed met Zilver zeg, wauw!

xChanelx, wat knap dat ze zo wegstapte met het kaptoom! Super, vond ze het helemaal niet eng?

xApple, leuk het bit oefenen en trailer. Hebben jullie zelf een trailer of op de manege?

Goede tip van Hillary voor het uitladen. :j

Fijn dat je hulp hebt Art, gaat het nu wat beter?

Wat een bijleespost Nynkster :D Gaaf om ze nu samen thuis te hebben. Leuke fotos :D

Dit weekend stormde het verschrikkelijk, maar de paarden hadden er geen last van. Geoefend met halstertje aan en af, geen probleem bij de beide dames, voetjes optillen, achteruit gaan , ging allemaal goed. Ik ben tevreden, deze week weer een stapje verder en eens kijken of we een kleedje op de rug kunnen doen en met Espe hoofdstelletje in, ik verwacht geen problemen.

Met de kleine Lily gaat het ook goed. Ze is bijna helemaal in de kudde geaccepteerd, alleen Espe is nog wel eens wat jaloers en chagerijnig, maar het gaat eigenlijk super.
Ik heb Lily ingeschreven voor de boktveulenwedstrijd, leek me nou eens zo leuk om eens een keertje mee te doen. Misschien vinden jullie het ook leuk om te stemmen?

[KS] Bokt merrieveulen verkiezing 2017: stemmen maar!

hIer nog een paar fotos van de dames;

Afbeelding
Elske, de jongste, 3 jr en 3 maanden. Ze krijgt alweer een wintervacht

Afbeelding
Espe,4 jr en 4 maanden rollebollend op de grond

Afbeelding
Espe voor, Elske erachter

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:16

@nynkster
Wat een leuke koppies zeg! Longeren ziet er goed uit.

@rocymax
Wat heb je knappe paardjes zeg! Vind Espe heel mooi <3

Carlos <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:38

Rocymax elske is echt knap :)

Heb zelf nog niet gewerkt met limo. Had zondag alleen theorie gekregen en een paar voorbeelden hoe ze limo achteruit wil zetten op afstand (flexibele druk) en van vlakbij (constante druk) en hoofd omlaag vragen (kan alleen met constante druk).
Maar theorie is goed ik leer sneller als ik ook voldoende uitleg krijg waaróm ik iets op een bepaalde manier doe.
Vandaag en morgen kan ik niet naar limo. Maar woensdag ga ik oefenen op werken met druk om hem te verplaatsen of te doen volgen.
Eigenlijk simpelweg hem tonen dat ik een goede leider ben en hij veilig is bij mij.
Want het lostrekken is gewoon een teken dat hij mij niet als veilige plek ziet en dus zelf beslist wat veiliger is

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:55

@rocymax; ik ben super verwend.. Ik heb de ponys aan huis en de trailer ook. Dus ik kan altijd oefenen en hem er even opzetten. +:)+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:01

Jeetje Nynke beste bijleespost. Heerlijk de paarden thuis. Nu lekker settelen en vooral genieten. Longeren ziet er goed uit! En gekke Caia haha

Artflicious hoop dat het lukt :) Ze is inderdaad snel volwassen. Denk niet dat het door training komt maar het per paard verschillend is hoe ze zich ontwikkelen.

Rocymax helaas heb ik al gestemt :( hier inderdaad ook dikke stormwind. Wel fijn dat het goed ging. Ik vind espe echt gaaf <3

Xapple ja ze is heel voorwaarts. Ze houdt van werken. Je klikt 1 keer met je tong en ze vertrekt. Maar als ik ho zeg staat ze ook stil.

Zo'n lieve foto van mijn hond en zilver. Ze is echt voorzichtig wanr Fenna vond Zilver eerst echt eng
Afbeelding

En vandaag eens gesprongen. De eerste keer in februari was een ramp. Voorvoeten tilde ze hoog op maar achter deed ze niks. Dit zomer nog eens geprobeerd. Ging al veel beter. En dan vandaag! Ze vond het geweldig! Na elke sprong blij bokken haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaat niet altijd goed :')
Afbeelding

Met poetsen even lekker omgeprutst. In rust op haar gezeten. Ze is zo lief ♡
Afbeelding
Hoooi buurvrouw
Afbeelding
Trots !
Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:03

@Art: wat fijn dat je er hulp bij hebt. Alles wat je nu investeert, krijg je straks dubbel en dwars in het positieve terug, dat weet ik zeker.

@Nynkster: zo, dat ziet er al hartstikke goed uit! Enne... Die jongste al longeren dat kan écht niet hoor. :D

@rocymax: wat een leuke, enthousiaste paarden heb je. Top dat het al zo goed gaat.
Mijn verzorgpaardje vond het inderdaad helemaal niet spannend. Ze was wel zoekende, maar bleef heel kalm. Stoere Tink :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:48

Afbeelding
Jaaaaa fleecedekentje voor het eerst op vandaag! Wat was ze braaf, eerst opgerold en opgelegd daarna rustig uitgerold :D gaf geen kik, lekker beloond met een snoepje en nog een keer op en af. Dit was een 195 maar vind hem iets aan de grote kant. Jullie daar ook mee eens?
Daarom winterdeken in 190 gekocht, die gaan we morgen passen, we doen het is stapjes :D
Wat de beentjes betreft, voorhoeven kan ik uitkrabben! Achterhoeven kan ik nu prima oppakken!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:35

Hallo allemaal, ik meld mij hier ook aan met mijn 2.5 jarige kereltje.
Het is een ruin en hij is bruin van kleur met twee witte achtervoetjes.
We zijn nu vooral bezig met vriendjes worden, poetsen, deken op en af doen.
Gewoon lekker wat grondwerk. Ook leuk om te zien wat jullie allemaal met dat. Jonge spul doen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....