[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:03

Nou, dat bedoel ik dus een beetje... een piephak. Kolletje kan ons niks schelen :D , maar 1,55 is ook wel weer wat klein :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:28

Ben benieuwd joanne naar de foto's!

Mooie bruine fries jess amigo 8-)

Nog een foto van de fotomeeting <3
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Joanne1987

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:50

Die is echt geweldig!

Heb 1 rauw voorproefje ontvangen, foto van computer scherm. Maar denk niet dat fotografe het tof vind om die hier terug te vinden :)

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Gerina F

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:29

Gave foto, heel mooi! @InekeN: tja verder weet ik alleen nog een merrie van 12 maar dat is weer te oud. Kan me voorstellen dat leuke gezonde paarden zo weg zijn. Heb er een staan die perfect aan de wensen voldoet maar die gaat echt niet weg en veels te veel werk aan gehad

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

Kirst000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:24

Wat een prachtige foto Kabayo!

Ik heb kort geleden mijn jonge fries bij de friesian horse stables gekocht, daar waren genoeg gezonde goed ingereden paarden aanwezig, misschien is dat een leuke stal voor je om te kijken?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:42

Dank voor jullie tips, superhandig. We gaan het hele weekend op pad :D

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van het weekend lekker op het strand gereden

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:28

Hoi hoi, zou ik me hier weer mogen melden? Mis het toch wel om over de paardjes te kletsen :P

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:47

Gave foto's Kabayo! Heel mooie merrie heb je <3
blizzart: Heerlijk he, rijden op het strand en in de duinen! Kan niet wachten om dat ook weer te doen!
Chriske: Natuurlijk ben je weer welkom! Alleen maar gezellig!

Ook weer eens een berichtje van deze kant... :P

Sorry dat ik de laatste tijd zo afwezig ben geweest. Zal proberen weer meer te reageren en mee te lezen! Had het zo enorm druk.

Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk! We doen maximaal 4x per week iets (longeren, wandelen of rijden). Meestal haal ik die 4x niet eens omdat ik het vrij druk heb. Maar Shenna pakt het allemaal top op! Ze ontspant steeds meer, zoekt lekker mijn hand op, wat ze eerst totaal nog niet deed ivm onbalans. Het enige puntje is dat ze soms nogal naar binnen wilt vallen, maar dat komt vanzelf wel goed. En de galop redden we nog niet langer dan een halve lange zijde, want daarna gaan we zo plat door de bocht dat ik bang ben dat we vallen haha. Friezen issue ook een beetje haha! Ze begint wel de galophulpen al beter te begrijpen en dus hoef ik het kusgeluidje steeds minder te gebruiken.

Laatst ben ik voor het eerst erop gegaan in het bos! Ben erheen gewandeld aan de hand. Langs een schooltje waar de kinderen net buiten aan het spelen waren. Gillen, schreeuwen, rennen en met ballen gooien/schoppen en met karretjes rijden etc.. Was even flink spannend, maar na even stilstaan en twijfelen liep Shenna toch braaf mee :D Eenmaal in het bos eerst een stukje wandelpad gepakt en blijven lopen. Maar ze was heel braaf. Dus gekeken of opstappen wilde lukken (is soms nog wel eens een probleempje nog). Eerste keer liep ze weg. Tweede keer bleef ze super braaf staan! Dus opgestapt en een stukje over de wandelpaden gestapt. En ze deed alsof ze nooit anders gedaan had <3 Dus toen de ruiterpaden opgezocht en daar een klein stukje overheen gereden. Die zijn natuurlijk een stuk smaller en liggen dieper, dus qua omkeren etc niet heel fijn. Ook zitten er behoorlijke afdalingen en hellingen in. Omhoog vond ze prima. Naar beneden weigerde ze soms, maar na lang volhouden toch gelukt. Ben niet heel ver gegaan, al gauw weer omgekeerd en terug gereden. Uiteindelijk weer afgestapt en het laatste stukje bos gewandeld en daarna terug naar stal gewandeld. Top paard! Was zo onwijs trots! :D

Verder is de osteopaat laatst ook langs geweest. Niet persé omdat ik ergens tegenaan liep, maar wilde gewoon weten hoe het ermee stond. Ik kreeg alleen maar complimenten! Er was gewoonweg niets te doen, alles was soepel en enorm goed! De osteopaat zei dat ze maar eens in de 6 maanden zo een 'correct' paard tegenkomt. Was dus erg blij daarmee!

Wat fotootjes :D Sorry voor de slechte kwaliteit, heb ze even van Instagram geplukt. Maar gaat om het idee :D

Cavaletti's lopen <3
Afbeelding
En balkjes ohz!
Afbeelding
In het bos <3
Afbeelding
Afbeelding
Bokken als ze een cavaletti omgooit :')
Afbeelding
Gewoon een knap paard <3
Afbeelding
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:19

Druk geweest met werk, maar net even bijgelezen! :Y)

Kirst000 schreef:
Maar nu heb ik dan eindelijk mijn eigen fries dus natuurlijk kan ik het niet laten hem even hier voor te stellen. Dit is Thelly en hij is mijn 3 jarige puppy paard. [ [url=m/YmfXES.jpg[/img [img]m/kRyI81.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgensmij herken ik Thelly van youtube, klopt dat? :o zo ja, hoe gaat het met je sleutelbeen? :(:)

Joanne1987 schreef:
Ben Joanne, 30 jaar en rijd 2 soms 3 keer per week op Lette (wibe x jurjen). Maandag hebben we weer fotoshoot, ook rij foto's
Welkom :) knap paardje hoor :D

Kabayo schreef:
Fantabulouss welkom! Ben benieuwd naar een foto!

Topicje gemaakt :)
[ITP] In three words , I can describe life...
Lekker wandelen
[ [url=m/PJFbGd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankje! :) en leuk topic! :) Bedacht me inderdaad dat ik nog geen foto heb plaatst dus bij deze :) onderaan dit bericht een foto :)

Kabayo schreef:
Hier ga ik niet scheren. Paard is 2. Vandaag fotomeeting gehad. Hier zie je haar korte vachtje wel [ [url=m/cpMf04.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat glimt ze zeg! :D

Kabayo schreef:
Nog een foto van de fotomeeting <3 [ [url=m/7FHppa.jpg]Afbeelding[/url] ]
super lief zo met de hond erbij zeg!! <3

Celine_Famke schreef:
Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk! We doen maximaal 4x per week iets (longeren, wandelen of rijden). Meestal haal ik die 4x niet eens omdat ik het vrij druk heb. Maar Shenna pakt het allemaal top op! Ze ontspant steeds meer, zoekt lekker mijn hand op, wat ze eerst totaal nog niet deed ivm onbalans. Het enige puntje is dat ze soms nogal naar binnen wilt vallen, maar dat komt vanzelf wel goed. En de galop redden we nog niet langer dan een halve lange zijde, want daarna gaan we zo plat door de bocht dat ik bang ben dat we vallen haha. Friezen issue ook een beetje haha! Ze begint wel de galophulpen al beter te begrijpen en dus hoef ik het kusgeluidje steeds minder te gebruiken............]
verhaal even iets ingekort zodat er geen hele lappen tekst staan :o hihi. Leuk om te lezen dat het steeds beter gaat ! Zie dat je redelijk in de buurt woont, leuk om wat mensen in het topic te hebben die dichtbij wonen ;) De galop is voor mij heel herkenbaar :o Ik merk altijd wel dat het elke keer trainen beter gaat, jij ook? Eerst viel ze er na 4 galopsprongen al uit, en vrijdag waren het al 3 rondjes! :D Fijn dat ze het ook buiten zo goed deed trouwens! ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Dit is Roos :D Ik rijd haar nu sinds 7 september. Ze is 4,5 jaar en nog erg groen onder het zadel. Sinds 7 september hebben we ongeveer 4 weken echt kunnen trainen. En ze gaat echt vooruit, neusje gaat er meer uit, en de galop is van 4 sprongen naar 3 rondjes gegaan, en ze springt steeds minder verkeerd aan :D

De rijfoto is de allereerste keer dat ik op haar ging proefrijden, dus neusje eruit rijden werken we nu hard aan hoor ;) ) . Met de eigenaresse loopt ze 1 a 2 x per week een rondje voor de kar :)

Alleen omdat ze drachtig is ligt het zadel nu niet meer goed, het is gaan klapperen aan de achterkant. 21 nov komt de zadelmaker, en tot die tijd proberen we het met een leenzadel. Ze ging namelijk echt onrustiger in de aanleuning worden, en heeft zelfs gebokt....:= :o Het zat haar echt niet lekker.

Vanmiddag heb ik mijn eerste les met haar :)

|| Fit4Riding || http://www.fit4riding.nl || Samenwerking Oefentherapie voor Ruiters & Fysiotherapie voor paarden || Problemen oplossen door ruiter EN paard te verbeteren i.p.v. de ruiter OF het paard || Noord-Holland ||

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:54

Ik spiek regelmatig in dit topic en wat komen er ontzettend prachtige paarden voorbij hier <3 <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:29

Die is ook knap Fantabulouss!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Gerina F

Kirst000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:45

Blizzart dat ziet er geweldig uit! En wat een heerlijk roze kleurtje! :D

Welkom Chriske! Gezellig dat er zoveel friezen liefhebbers zijn! :)

Celine_Famke wat leuk dat jij hier ook zit! Ik volg je al een tijdje op insta, je hebt zoveel leuke foto's elke keer!
Leuk dat je zo goed hebt kunnen wandelen buiten ondanks de gillende kindjes, top paard!

Fantabulouss dat klopt! Goed gezien, had niet verwacht dat Thelly al zo snel herkent zou worden hihi. Met mijn sleutelbeen gaat het wel goed, geen operatie nodig gelukkig en ik kan mn arm alweer een beetje bewegen. *\o/*
Wat leuk dat jij ook met een jong paard bezig bent en dat het zo goed gaat!
Hoe is je eerste les gegaan met Roos?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:55

Kirst000 schreef:
Fantabulouss dat klopt! Goed gezien, had niet verwacht dat Thelly al zo snel herkent zou worden hihi. Met mijn sleutelbeen gaat het wel goed, geen operatie nodig gelukkig en ik kan mn arm alweer een beetje bewegen. *\o/*
Wat leuk dat jij ook met een jong paard bezig bent en dat het zo goed gaat!
Hoe is je eerste les gegaan met Roos?
Fijn dat je geen operatie hoeft zeg! :)
De les ging op zich goed, goede tips gekregen om meer controle over haar te krijgen. Ze was wel boevig, bokken in galop en vaak te hard willen gaan in draf. Maar kreeg wel steeds meer controle :)

Alleen tijdens het opstappen ben ik eraf gevallen :+ Ik stond in de linker beugel en mevrouwtje dribbelde weg, ik verloor mn evenwicht en viel linksachterover zo op mn linker heup/schouder. Gister werd ik wakker met heel veel spierpijn in mn rug, schouder en vooral m'n nek. Terwijl m'n nek in eerste instantie helemaal niet zeer deed. Vandaag nog zo stijf als een plank, maar trekt vast wel langzaam weg denk ik.... :o

|| Fit4Riding || http://www.fit4riding.nl || Samenwerking Oefentherapie voor Ruiters & Fysiotherapie voor paarden || Problemen oplossen door ruiter EN paard te verbeteren i.p.v. de ruiter OF het paard || Noord-Holland ||

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:24

Dankjulliewel! Zal even ons even snel voorstellen, mijn naam is Chris en ik lease een friese merrie Floor. We zijn nu 3 kaar een team en ik kan me geen beter paard voorstellen, we doen aan grondwerk - vrijheidsdressuur - western rijden en natuurlijk naar buiten de bossen in :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga vanaf nu lekker meegenieten van alle knappe zwarte pareltjes in deze groep!

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:42

Hanne scheer ik eigenlijk nooit die zit lekker altijd dun in haar vacht.

Mooie fotos kabayo! <3

Wat leuk blizzart!

Welkom terug chris :wave:

Wat fijn dat ze zo braaf is Celine en zo op de fotos ziet het er goed uit! +:)+

Wow roos is knap zeg! <3

Gisteren de selectie wedstrijd in Ammerzoden gestart en een mooie 3e plaats behaald met 194,5 pt **\O/**
Afbeelding
Afbeelding

En 2 weken geleden tijdens de selectiewedstrijd in maren-Kessel alle twee de proeven gewonnen met 207 en 216 pt. *\%/*

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

annavdvelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:50

Dag allemaal!
Hier een foto van Autumn Desert Trail 2017 *\o/*

Afbeelding

Fotograaf: John Bruinick fotografie

Rip Jente, ik zal je nooit vergeten xx

Aukje fan de Koartewei (Doaitsen x Fabe)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:58

Tijdje niet gereageerd hier :o

Mooie foto annavdvelde!

Gefeliciteerd hannelover! Ook mooie foto's :)

Welkom chriske! Mooie fries en wat doe je er leuke dingen mee!

Auw pijnlijk fantabuloussss! Nu alles weer ok? Mooie foto's, mooie fries :D

Ik vind shenna heel knap <3 ik wil ook eens longeren met balkjes. Eerst nog balken aangeschaffe :')

Heerlijk blizzart!

Hier prusten we lekker om.
Balkjes lopen in de lange lijnen
Afbeelding
Afbeelding
Een sprongetje
Afbeelding
Gaat niet altijd goed _O-
Afbeelding
Ik zit er wel eens voor de grap op. Geen probleem
Afbeelding
Afbeelding
Kusje van mijn pupje
Afbeelding
En nog een paar van de meeting ♡
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stoere 2 jarige 8-)

En vandaag
Zilver heeft "wratten". Iets wat vaker voorkomt bij jonge paarden. Ze had ook ietsje verhoging (38.3) . Een verlaagde weerstand. We houden haar goed in de gaten!
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag dus weinig gedaan. Even vrijheidsdressuur geoefend en met een zeil. Nergens bang voor :')
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Vies geëindigd :+
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:15

Chriske: Wat een heerlijke foto's, ik vind jullie altijd zo een leuk team! Dat western staat jullie goed :j
hannelover: Wat heb je haar ook top aan het lopen! Heb altijd echt ontzag voor jou en Hanne, jullie zijn zo gaaf samen en ik vind het echt leuk dat ik jullie vanaf jullie prille start heb zien beginnen tot aan hoe ver jullie nu al, zo snel, gekomen zijn! Echt leuk!
Kabayo: Ziet er goed uit met lange lijnen, wat loopt ze gaaf! Ze ziet er ook heel vriendelijk uit. En heel knap <3 Hele mooie bouw. Hoe oud is ze nu ook alweer? Wat fijn dat je er al gewoon zonder problemen af en toe op kan zitten! Lekker hoor! Wel balen dat ze zich nu minder top voelt, hopelijk knapt ze gauw op!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:54

hannelover schreef:
Gisteren de selectie wedstrijd in Ammerzoden gestart en een mooie 3e plaats behaald met 194,5 pt **\O/**
[ [url=m/D9k5pc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pF4SQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En 2 weken geleden tijdens de selectiewedstrijd in maren-Kessel alle twee de proeven gewonnen met 207 en 216 pt. *\%/*

Wauw wat super, M1 alweer jullie gaan snel!

annavdvelde schreef:
Dag allemaal!
Hier een foto van Autumn Desert Trail 2017 *\o/*

[ [url=m/KneJAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fotograaf: John Bruinick fotografie

Wat gaaf! Lijkt me ook heel leuk om een keer te rijden :)

Kabayo schreef:
Hier prusten we lekker om.
Balkjes lopen in de lange lijnen
[ [url=m/DXhLvu.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/czbLaO.png]Afbeelding[/url] ]
Een sprongetje
[ [url=m/rvhXKi.png]Afbeelding[/url] ]
Gaat niet altijd goed _O-
[ [url=m/vfwhkm.png]Afbeelding[/url] ]
Ik zit er wel eens voor de grap op. Geen probleem
[ [url=m/XvqXbO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nzlxVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kusje van mijn pupje
[ [url=m/UZNWKf.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een paar van de meeting ♡
[ [url=m/Tktctv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ax8ZQg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XBX7Kj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lqLKel.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kxDWRb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stoere 2 jarige 8-)

En vandaag
Zilver heeft "wratten". Iets wat vaker voorkomt bij jonge paarden. Ze had ook ietsje verhoging (38.3) . Een verlaagde weerstand. We houden haar goed in de gaten!
[ [url=m/cS1OUL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/glC1yK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag dus weinig gedaan. Even vrijheidsdressuur geoefend en met een zeil. Nergens bang voor :')
[ [url=m/04IYws.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nzpQak.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Video ]
[ [url=m/kOL19k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Video ]

Vies geëindigd :+
[ [url=m/TkYUGa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerds, haha de foto's met dat zeil :')

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:09

Wij zijn ook in Ammerzoden gestart ging best wel goed met 176 180 ik klasse b
Afbeelding Afbeelding

Vandaag ook nog springparcours gedaan 60 en 70 cm ging goed alles gesprongen

Afbeelding

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:13

bedankt kabayo :)

dankje Celine, wat lief! :D :o

dankje chriske! ja is inderdaad snel gegaan af en toe een beetje te snel :Y)

ahw leuke foto anna <3

wat een fijn paard lijkt me dat zeg! en ook weer prachtige fotos <3

wat leuk blizzart! +:)+

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:54

Wat een prachtig paard heb jij Kabayo!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:47

Oh wat ben ik toch verliefd op al jullie paarden!

Zilver is echt een knappe dame aan het worden! Zeker voor zo'n jong dier heeft ze al een heel volwassen uitstraling op sommige foto's!

Wat leuk blizzart! Ziet er gaaf uit!

Ohhh ik ben zo trots op Lord! Vandaag heb ik voor het eerst echt op hem gereden, want eerder zat ik wel eens gewoon zonder zadel en met halster, maar meer dan dat niet. Meneer was zo braaf! Het was voor hem de derde keer ohz in 7 jaar, maar wat deed hij het goed! Het is echter nog wel moeilijk, want hij is nooit echt doorgereden, en alles moet in principe opnieuw geleerd worden. Al snapt hij gas, halt en een beetje sturen al wel :D Maar zijn houding is al wel erg goed, heel gedragen, en zijn hals komt dan zo goed uit! Hij was wel heel blij en energiek, voor het rijden heeft hij nog even lekker 15 minuutjes rond kunnen racen, gek beest haha

Knapperd vandaag <3
Afbeelding

Afbeelding

Prince ~ Lord ~ Coco ~ *Storm
Wil je ons volgen? Dan kan je ons vinden als @draft_n_friesian op Instagram!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:39

Yess! Sinds gister mag ik me officieel verzorgster noemen van 2 hele leuke Friezen, Jeltje (rechts) en Sinne (links)! Heb gisteravond even met Jeltje gereden en Sinne gelongeerd. Omdat ze allebei nog zo ontzettend veel moeite met alles hebben, heb ik besloten om eerst de 7 games van Parelli te gaan doen. Zodra dat er allemaal op zit ga ik weer nadenken over rijden. Ook wil ik zelf eerst wat kilo's kwijt voordat ik ermee ga rijden! *tromgeroffel* hier zijn ze dan!

Afbeelding

Één chilipeper bevat 3,9 kcal