Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:41

Nou de mannen vandaag even een klein poetsbeurtje gegeven, verder lopen ze vooral nog samen te stoeien...
Ga nu langzaam beginnen met wat wandelen, beenbeschermers, deken en singeltje

Ko-Star
(George Clooney X Gribaldi X Negro

Afbeelding

Kaliber
(Glamourdale X Sandreo X Negro)

Afbeelding

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Cera_D

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:43

spottedponie Wat een leukertjes zeg! En ook nog lekker puppy qua uiterlijk

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:29

Art_Ificious schreef:
Zonder slag of stoot kennen we wel maar was benieuwd wat er gebeurd was. :D

Toen ik er zelf bij was in oktober ging de dierenarts em met een lasso vangen, echt. Daarvoor klom hij bovenop de hekken en torende dus 2,5 meter boven Knox uit en dat vond hij dus erg eng. Hij ging hoog op de achterbenen en klapte bijna achterover. Sindsdien is alles en iedereen die over een hek klimt, al is het maar een laag hek, erg eng, en mannen zijn enger dan vrouwen. Ze hebben nu al gemerkt dat dat nogal een dingetje is geworden...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:59

Pfoe echt die dierenarts heeft ook een vreemde methode dan. Limo zou in zo een geval ook nog angstiger worden.

Snap wel dat het dan voor andere dierenartsen lastiger wordt, een enge ervaring vergeten ze niet snel helaas.
Ik heb een vrouwelijke dierenarts, bewust voor gekozen omdat limo voor mannen ook angstiger was.

Strooigoed
Wat brengt de lieve Sint ons dit jaar?

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:54

Mee eens, maar helaas kan ik hiervandaan niet te veel gaan eisen natuurlijk. Ik ben al lang blij dat het achter de rug is en dat er nu gewerkt kan worden aan vertrouwen en rust!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:08

Idd lastig vanaf een grotere afstand.

Even over kerstcadeautjes :D
Wat zouden jullie willen?
Ik heb al ideetjes gevonden voor mijn vriend. Maar zodra hij mij vraagt wat ik wil weet ik nooit wat antwoorden.
Nu kan ik best wel nieuwe rijlaazen gebruiken, maar heb er al veel geprobeerd in de winkels en geen enkele gevonden die goed past. Nu bedacht ik dat ik misschien de laarzen die ik nu heb online kan bestellen?
Voor Limo heb ik voorlopig niks anders meer nodig. En een zadel van 1.500€ betaal ik liever zelf O:)

Strooigoed

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:11

@ kleinvosje sjee wat een domme actie zeg, hoe bezorg je een paard een trauma |o . Hopelijk lukt het desensibiliseren en houdt hij er geen angst aan over.

https://www.facebook.com/Stal-Muronia-110051990786770/
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio) - Aik (v. Highline) - Wainonia (v. Oliver)

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:01

Murosch schreef:
@ kleinvosje sjee wat een domme actie zeg, hoe bezorg je een paard een trauma |o . Hopelijk lukt het desensibiliseren en houdt hij er geen angst aan over.

Mee eens hoor Murosh, ik zei nog dat hij niet moest gaan jagen maar ja, hij wilde niet lang wachten.

Ik baal er ook van natuurlijk, maar daar is nu niets meer aan te doen. Mijn vrienden zijn nu dagelijks met hem bezig en doen veel met hem, en de koeienboer doet ook zijn best. Meer kunnen we er nu niet aan doen!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:12

Jammer dat het zo moest gaan kleinvosje, zo niet nodig...

Kerstkadootjes doen wij niet aan, hooguit een kleinigheidje onder de boom maar geen grote kadootjes, we hebben Sint gevierd afgelopen weekend vanwege dochter

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:29

Kleinvosje fijn dat hij gecastreerd is ! Jammer dat hij zo bang is. Ik zou het alleen wel waarderen als je ook op de rest reageerd :o

Sorry wij doen niet aan cadeautjes artflicious. En ja tis hier erg koudd

Gave paarden :wow: spottedpony!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:15

@Limo; wat fijn dat het longeren zo goed ging! Toppie :D
@Toydoll; Ben het met je eens qua ‘gek doen’ en bokken tijdens het werk. Ik wil dat ook niet hebben. Enige keer dat ik het goed vind als ik ze ff lekker opjaag in de bak. Helemaal los.
@Nynkster; ‘droog’ mennen? Wat bedoel je daar mee? :o?
@Murosch; Veel sterkte!
@Kabayo; Dat idee heb ik ook met ongebroken bitten maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik men zelf met een dubbelgebroken bitje en dat bevalt prima.
@Art; Ik vind dat hij er super uitziet +:)+ Qua zadels koop ik alleen een dressuurzadel. Je kunt ook een sprongetje maken met een dressuurzadel en ik wil toch niet echt gaan springen. Cadeautjes vind ik noooooit lastig om te bedenken :D Ik wil altijd wel nieuwe paardenkleding of spullen.
@spottedponie; Welkom!

Ik ben het wel eens met Kabayo. Bijlezen en reageren is wel zo leuk. Alleen je eigen info/foto’s neerplempen vind ik niet zo gezellig :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:38

Ik noem het altijd zo, weet niet of het een officiele term is (volgens mij wel :o )
Ik bedoel dat het eigenlijk mennen zonder wagen. Dus je loopt er zelf achter ipv de wagen.
Meer om de commando's en het sturen aan te leren *D

Ik vind bijlezen ook wel zo netjes, ik loop soms gigantisch achter maar dan komt er ook wel weer een gigantische bijleespost {:}

Welsh Mountain pony's <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:51

Haha Ohh oké :D Ik snap het.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:59

Spottedpony, oh ok met twee feestdagen cadeautjes wordt dan wel duur ja.

Kabayo,vier je kerst dan niet? Of gaan jullie wel gezellig rond de tafel zitten met een kerstmenu?

Xapple dressuurzadel is Idd ook fijn voor af en toe een sprongetje maar ik wil in beide klasses wedstrijden gaan doen :D
Paardenkleding heb ik laatst zelf gekocht in de decathlon :D

Nynkster droogmennen heb ik al vaker zien voorbij komen op bokt hoor :)

Sinds 2000 vier ik geen sinterklaas meer, die sinterklaasavond is toen mijn oma gestorven. Bye bye kinderfeest, ik was toen 8 jaar, mijn zusje 7.
Kerst wordt daarom wel extra gevierd met cadeautjes.

Vanavond dressuurles op een merrie van stal. Aangezien de draver die ik graag had weer door iemand anders geleased wordt mag ik op een ander paard, vorige week eerste keer op haar gereden en dat voelde wel goed, ze heet Carpé Diem :D
Daarna nog even met Limo bezig zijn.

Strooigoed

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:02

Leuk Limo, succes :D

Ik ben ziek ik doe ff niks :( Bahalve voeren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:12

Beterschap

Strooigoed

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:23

@Art_Ificious: hier ook kledij van Decathlon, heel tevreden van! Allez, eigenlijk enkel de broeken hoor. En warme truien (maar die had ik al, met veel te gaan outdoor wandelen met de honden voordat ik een paardje had ook al). Bloezen enzo die vuil mogen worden daarvoor ga ik regelmatig kringwinkel/tweedehandsshops gaan afschuimen (kom er sowieso vaak voor mijn opleiding, leerkracht kleuteronderwijs), weinig geld (tov outdoor shirts die vaak veel kosten...) en ziet er nog goed uit ook! Voor vaak niet veel meer dan een euro heb je daar een leuke bloes waarover je je toch niet slecht moet voelen als ie vuil wordt of stuk gaat.

Ik kijk zo uit naar het einde van mijn stage, de kerstvakantie! Dan kan ik weer lekker veel naar m'n paardje toe. Nu lijd ik aan een chronisch tijdtekort en kan ik maar 3-4 (heel soms zelfs maar 2x) per week gaan |( tov elke dag voordat het stage was...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:29

Ilsey, 3-4x is meer dan ik naar stal ga hoor. Ik kan door het werk ook niet dagelijks. Hopelijk veranderd dit zodra ik mijn rijbewijs heb.
Ik kan soms ook maar 2x per week gaan.
Deze week: vandaag héél even puur omdat ik rijles had, morgen snel de stal uitmesten maar ben pas 8u 's avonds thuis van het werk wordt dus laat voor ik naar stal kan, en dan vrijdag en zondag weer.
Maar als ik tot vrijdag wacht met de stal is het een bende.

Sinterklaas is op stal geweest...
Niks voor het paard maar wel voor het baasje, een zakje snoep.
Afbeelding

Strooigoed

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:37

Wat leuk zo’n cadeautje aan stal!

Ik wil me ook graag aansluiten in dit topic. Moet eerst nog een hernia operatie ondergaan maar na het herstel hoop ik ook met deze knapperd aan het werk te kunnen:

Meet Spekkie, bijna 3 jarige pre hengst.

Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:49

Wat leuk, zo'n cadeautje aan de stal Art! Baasje mag ook wel eens verrast worden toch?

Zoe dat is wel een hele knappe vent zeg! Hoe groot is hij? Welkom trouwens :). En ook nog lotgenoot lees ik, ik ben in mei geopereerd aan een rughernia.

Apple beterschap, het is helaas weer die tijd van het jaar, blergh, niks aan.

Ik heb dit jaar weinig aan sinterklaas gedaan. Mijn dochter heeft vanavond wel cadeautjes gekregen, maar verder kan ik die feestdagen wel wegkijken op het moment. Mijn moeder gaat razendsnel achteruit en het voelt zo naar, al die gezelligheid overal terwijl zij zoveel ellende moet meemaken nu.

kleinvosje fijn dat hij nu in ieder geval wel in goede handen is, meer kun je inderdaad niet doen.

ilsey ik kan me voorstellen dat je je daarop verheugt. Chronisch tijdgebrek ken ik helaas maar al te goed.

Ik wil eens kijken of ik mijn grote kleine meid morgen weer eens aan de longe kan knopen. Wordt weer de hoogste tijd maar de bak moet dan wel droog genoeg zijn.

https://www.facebook.com/Stal-Muronia-110051990786770/
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio) - Aik (v. Highline) - Wainonia (v. Oliver)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:55

Zoe, wat een knapperd. Hoe ben je op de naam gekomen? :D
Wat zijn je plannen met hem?

Murosh was idd een leuke verrassing zo aan de stal :)
Hopelijk een beetje geluk morgen voor jou met de bak.

Strooigoed

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:08

aaaahhh spekkie wat een plaaatje <3 <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:16

Kleinvosje: wat een domme actie zeg, geduld kennen ze soms echt niet he. Ahja, hopelijk houd ie er geen echte trauma's aan over.

ilsey, tijd te kort is echt erg he? :( Ik kom sowieso maar om de dag op stal, niet alleen ivm tijd maar ook ivm brandstofkosten, anders wordt het echt te duur.

Ik heb zaterdag wedstrijd met Cresendo gehad (mijn 'bij-men-paard' haha) ik had nog een startkaart met mijn kleine Kyano en de eigenaar vroeg of ik het leuk vond dan nog met Cres te starten, so i did.

Zaterdag liep Cres echt GEWELDIG. resultaat: 212 (!!!!!!) punten in de L dressuur. 3 winstpunten in 1 proefje, lol. Knap paard! Jury had er zelfs ondergeschreven: genoten van je prachtige proef!
Hij liep ook wel echt fijn, helemaal los.

Nu in 5 proefjes dus de L uit. Helaas houdt mijn startkaart op nu; dus M starten zie ik nu even niet gebeuren. Maar we gaan er gewoon wel voor trainen ;-)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:18

Breezer even losgooien in de blubber:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macho mannnnnn <3

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:23

Net even teruggelezen over je moeder Murosh, echt heel veel sterkte :(

En wauw gefeliciteerd met je punten Toydoll! Gave foto’s van Breezer ook <3 echt een prachtige vent!

Spekkie heeft eigenlijk een hele lange ingewikkelde Spaanse naam waar je niks leuks van kon maken en omdat hij zo’n “speknek” heeft noemen we hem spekkie. Het is al een behoorlijke man met z’n 165 cm, verwacht dat hij rond de 170 zal uitgroeien. Volgend jaar in mei gaat hij eerst voor de hengstenkeuring dan kijken we of hij hengst mag blijven of geruind word en hoop ik genoeg hersteld te zijn om weer te kunnen rijden!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+: