[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

cynthiar

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:09

Heel veel sterkte. Je kon niet anders.

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:20

Dank jullie wel. Het is gebeurd. We hadden haar buiten het hek gezet waar wat gras stond samen met haar grote vriendin. Daar is ze rustig ingeslapen met een hap gras in haar mond. Haar vriendin is heel de tijd bij haar gebleven. De rest heeft daarna afscheid kunnen nemen. Het is goed zo....al blijft het verdomd moeilijk.

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:17

Sterkte Poown. Moeilijk besluit.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:53

Sterkte

Ik rij wedstrijden omdat het goed gaat, het moet niet goed gaan voor de wedstrijden!
Wouter de Maflinger B+11 L1+13!! L2+9!!
www.haflingerforum.nl

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:08

Hallo allemaal,

Ik kom hier zo even binnen vallen.
Ik heb al enige tijd een shetlander waarbij de diagnose (PPID/Cushing) is vast gesteld.
Ze is op de Prascend gezet en advies was, half tabletje per dag.
Al die tijd rond de €138 euro betaald voor 60 tabletten, nu wilde ik ze vandaag halen en waren ze ineens €38 euro duurder!!! Ik schrok me rot..
Hebben meer mensen last gehad van de ineens prijsstijging? of ik dit dierenarts afhankelijk?
De mijne doet het heel goed op dat halve tabletje, maar wil toch proberen om er 1 dag tussen te laten, kijken wat de reactie dan is.
Ik ben echt gek met die kleine donder, maar er is ergens echt wel een grens.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe

♥ Rosenfee †
♥ Grace da Vinci
♥ Sandra

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:16

Vind wel duur, hier bij onze Da was het 125 euro voor 60.

Zou even rond horen mss dat je ze toch goedkoper vind.

@poown leef met je mee !! Xxx

Online.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:24

En is het dan niet verstandiger om elke dag een kwartje te geven ipv om de dag een halfje? Zodat ze wel een constante hoeveelheid blijft krijgen elke dag en er geen pieken oid ontstaan?

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)
Like mijn facebookpagina! http://www.facebook.com/FancyArtNL

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:34

Kan je niet beter een doos van 160 pillen bestellen. Dat is goedkoper. Ik betaal 275 voor 160 pillen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:35

Zoals ook al vaker vermeld is in het topic kan het soms wijs zijn meerdere praktijken in de omgeving te bellen voor de prijs. De praktijken staan namelijk vrij om zelf hun prijs te bepalen sommige maken een beetje winst en sommige wil een hoop winst zien.

En grotere verpakking is inderdaad een stuk goedkoper. :j

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:37

Ik betaal 130 voor 60 pillen.

Ik raad je af om prascend om de dag te gaan geven. Dan krijg je steeds pieken qua cortisol met alle nare gevolgen van dien. Ik zou proberen om iedere dag een kwartje te geven. Mijn shetlander heeft genoeg aan een kwartje per dag.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:47

Betaal hier laatst nog 120 euro voor 60 pillen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:56

Jeetje poown, toch moeten beslissen, maar wel de eerlijkste keuze hoe moeilijk die ook is. Heel veel sterkte!

Prascend moet elke dag op zelfde tijdstip om de waardes zo stabiel mogelijk te houden. Als het niet meer betaalbaar is, dan halveren ipv om de dag. Maar wel zeker even rond!
Ik betaal €235 voor 160 tabletten (€1,47 per tablet) bij de DA van mijn hond, via DA van paard €130 voor 60 (€2,16 per tablet). Zeker even rondbellen dus! DA kliniek van hond hebben mijn paard nooit gezien, gewoon aan de balie geregeld.

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:55

duidelijke antwoorden.
Ik lees steeds terug van vaste tijden geven. elke dag. helaas ben Ik afhankelijk van anderen wanneer ze het geven en niet in staat om elke dag langs stal heen te crossen. mijn staleigenaar geeft het, maar soms voeren er ook anderen. inderdaad wel een beter idee om kwartjes te geven. dan heeft ze elke dag iets.
al is mn staleigenaar het in het begin wel eens vergeten soms.. gelukkig daarvan geen nare gevolgen. ..

♥ Rosenfee †
♥ Grace da Vinci
♥ Sandra

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:11

Kan je geen bakjes voer klaarzetten? Doe ik ook voor smorgens en savonds

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:22

Ik geef altijd de pil tussen 16.00 en 18.00.Laatst was mijn dochter de Prascend vergeten voor 1 keer en Britt leeft nog steeds.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:49

Poown heel veel sterkte Y;(

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:19

Helaas mag ik mij hier ook melden... Nadat er deze zomer EMS werd gediagnosticeerd bij mijn oude paard, werd er gisteren cushing ontdekt bij mijn shetlander. Het was als een donderslag bij heldere hemel, waar we het bij mijn oude paard hadden verwacht, zag ik het hier niet aankomen. Mijn arme meisje is pas 11 en we hebben de afspraak dat ze 40 wordt en dat mijn kindjes later leren paardrijden op haar...

Ze staat nu voor eerst op een halve pil prascend per dag. Qua kosten nog geen idee, het systeem lag er bij de dierenarts gisteren uit dus de rekening moet nog volgen, maar voor mij is het geen probleem. Ze is mij iedere cent waard. Gelukkig heb ik ook een dierenarts die niet zo heel duur is, ze hebben hele nette prijzen en gaan echt voor het dierenwelzijn. Ze matsen je dan als vaste klant wel eens met wat korting, bijvoorbeeld bij mijn paard waar ze op een gegeven moment bijna iedere week voor kwamen, daar berekenden ze dan een keer geen kosten voor een visite.

Momenteel is ze flink hoefbevangen en dat terwijl ze op een streng rantsoen staat. Ze krijgt nu nog pijnstiller voor haar hoefbevangenheid. Ik ben ook aan het kijken naar supplementen om haar wat te ondersteunen, dat heeft mijn paard erg goed gedaan. Maar hoe voer je zoiets? Ze krijgt maar 50 gram vitaminekorrel, daardoor kan ik het dus ook niet mengen. Hebben jullie hier tips voor? Ik wil haar zo min mogelijk suikers en troep voeren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:23

Pittig hoor beginnen met een halve pil per dag voor een shet. Ik neem aan dat dat wel moest ivm de hoefbevangenheid ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
geld verdienen met artikelen schrijven? klik dan hier Bygg bruer, ikke murer !

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:30

Ja alles op advies van de dierenarts, ze staat onder strenge controle. We willen kijken hoe ze gaat reageren op deze dosis. Het is nu vooral zaak om de hb ook zo snel mogelijk weg te krijgen, ze is bevangen aan vier voeten dus dat is erg pijnlijk. :(

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:40

Oeff.
Je hebt alleen wel een grotere kans op ook weer bijwerkingen van de prascend zo helaas. Een halve pil is waarschijnlijk gelijk de normale dosering voor haar.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
geld verdienen met artikelen schrijven? klik dan hier Bygg bruer, ikke murer !

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:58

Supplementen doe ik meestal door slobber.. Heb de bergwiesen mash van marstall. Graanvrij en laag suiker en zetmeel gehalte.
Mss toch een klein beetje voer geven anders voor de supplementen?

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:00

Dierenartsen zijn niet bekend met het opbouwen van prascend, wat ervaringsdeskundigen wel zijn en bijna allemaal ook adviseren. De openingspost staat vol met informatie, maar ik zou echt de prascend rustig opbouwen om de kans op bijwerkingen minimaal te houden.

Mijn shet was dezelfde leeftijd als die van jou bij diagnose, inmiddels is hij 15 en zn eerste kies zit nu al los :oo
Ik heb echt het idee dat met cushing de jaren veel harder gaan.. :(

Opzoek naar een Allround fotograaf die door heel Nederland reist? Bekijk mijn online portfolio op http://www.shannajongkind.nl of op mijn facebookpagina of op mijn Instagram!
Of ben je op zoek naar die speciale unieke manier om jezelf en/of anderen vast te leggen? Kijk dan op de facebookpagina of op mijn instagram van Silhouettefotografie.nl!

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:55

Prascend oplossen in wat water en met een spuitje in de mond geven werkt hier al jaren goed.

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:28

Bedankt voor de tips, heb alles rustig even doorgenomen en ga inderdaad even rustig opbouwen. Ze heeft nu wel twee keer een halve pil gehad, hopelijk heeft dat niet al te veel invloed. Mijn pony heeft helaas ook slechte tandjes, maar had dat ook nooit echt gelinkt aan de cushing.

Goede tip van de slobber tylando, ga er even naar kijken! Ik voer nu marstall force en dat bevalt op zich wel goed, ondanks dat ze het niet lekker vindt en dit duidelijk laat merken :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:31

Marstall force is bekend dat de meeste het niet graag eten. Die van mij krijgt het ook maar dan gemengd door wat fiber force.