Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

geertje3

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:09

Mijn doel voor 2018, weer te gaan starten als we zover zijn. Mijn fries is genezen verklaard voor zn pees, maar nu rijdt ik niet ivm zwangerschap. Ik hoop rondt de zomer weer te starten en anders word het pas van de winter.

geertje nu B+ 19 l1+ 24 l2+18 m1+14 dus m2 startgerechtigd nu met verdiend pensioen door blessure.
sinds 29 april 2011 in bezit van een 2e fries genaamd foppe. 24-5-2014 foppe zijn debuut in de B [o]

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:13

Gaaf hoor Barb! Al eerder zo ver gekomen met een fries?

Heel veel succes Janneke584! Ben je er klaar voor :)

AnneJ1995, Knappe fries hoor! Hoe oud is ze? Hopelijk kun je weer aan de slag met je nieuwe zadel. Wat voor zadel heb je gekocht?

Mijn wedstrijddoel 2018 is alle punten binnenhalen voor het M2 en Z1 startgerechtigd zijn. Hopelijk kunnen we aan het einde van het jaar nog ons debuut maken, maar ik ga niet haasten. Ik wil dit jaar juist wat meer variëren, zoals het springen meer gaan oppakken.

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde)
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1 startgerechtigd

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:22

Geertje wat een goed nieuws dubbel gefeliciteerd!

B + 13 L1+13 L2+11 M1+11 M2+11 Z1+2
10-09-2019 06:52 uur Dex geboren.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:08

Hananass schreef:
Gaaf hoor Barb! Al eerder zo ver gekomen met een fries?

Heel veel succes Janneke584! Ben je er klaar voor :)

AnneJ1995, Knappe fries hoor! Hoe oud is ze? Hopelijk kun je weer aan de slag met je nieuwe zadel. Wat voor zadel heb je gekocht?

Mijn wedstrijddoel 2018 is alle punten binnenhalen voor het M2 en Z1 startgerechtigd zijn. Hopelijk kunnen we aan het einde van het jaar nog ons debuut maken, maar ik ga niet haasten. Ik wil dit jaar juist wat meer variëren, zoals het springen meer gaan oppakken.

Dank je!
Ze is nu 9! Maar pas 1,5 jaar onder het zadel. Daarvoor lang leve de lol op de wei gespeeld. Wat ik met haar wat wekere rug best een fijn idee vindt.
Er komt een KM Exclusive mijn kant op :D die lag het mooist op mijn paard en zat ik zelf ook het best in.

Wat leuk dat je wat meer wil gaan springen! Heeft jouw paard daar talent voor? Mijne namelijk totaal niet :')

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:48

Aangezien het topic vraagt wie er start met een fries maar er niet bij staat dat het om dressuur gaat, blijf ik me hier toch nog melden 8-)

Ik heb afgelopen maart mijn laatste M2 wedstrijd gereden en toen besloten met de dressuur te stoppen.
In 2018 ga ik Trec wedstrijden rijden en om alvast te oefenen ga ik komende zaterdag een PTV parcours rijden in Teuge. Eens kijken hoe mijn punten op de diverse onderdelen zijn.
Dus mijn doel voor 2018 is om met veel plezier een aantal Trec wedstrijden te gaan rijden.

Carolien (Leffert x Wessel) M1+13 M2+4 en nu TREC T2, Nederlands Kampioen T2 Solo 2018

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:10

Nou AnneJ1995, de 1.30 gaan we niet halen _O- , maar hij heeft voor een fries wel talent. Hij vindt het heel leuk om te doen en zijn techniek lijkt ook steeds beter te worden (natuurlijk niet zo goed als een 'normale'). Ik heb mijn springinstructeur wel doen verbazen met Gerret :D Helaas heb ik geen betere foto, maar om een kleine impressie te geven;
Afbeelding

Caro_MarjaH wat leuk om eens een ander doel te hebben! Trec lijkt mij ook ontzettend leuk om een keer te doen! Alvast veel succes aankomende zaterdag. Is er een reden dat je gestopt bent met dressuur?

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:22

Hananass
Onwijs leuk! Als jullie er maar plezier in hebben toch :D
Die van mij doet geen moeite om dr benen op te tillen. Ja tot 20cm, want daar kan ze gewoon overheen draven. Daarna walst ze er gewoon doorheen, debiel paard :')

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:41

Wat cool Hananass!
Springen doe ik zelf niet meer, ik laat de paarden wel eens vrij springen. Mijn 22 jarige was er vroeger vrij goed in.

Edou gaat en weekje op de novacam, er zit vocht in haar been. Beetje oedeem einschuss-achtig, we gaan kijken of hij wat dunner wil worden. Ze is verder niet kreupel en mag ook gewoon gereden worden.

Jaike G. SPORT Z1+6 / Edou fan 'e Boppelannen SPORT ZZ-zwaar+0 / Tsjikke M1+6 / Blossem / Kjeld fan 'e Boppelannen / Zwanehoef Fritz

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:40

Hananass schreef:
Caro_MarjaH wat leuk om eens een ander doel te hebben! Trec lijkt mij ook ontzettend leuk om een keer te doen! Alvast veel succes aankomende zaterdag. Is er een reden dat je gestopt bent met dressuur?

Ik heb een merrie die nu 17 is en ietwat beperkt is in haar bewegingen, ze heeft een wat korte stap. Daardoor zijn alle uitgestrekte gangen voor haar gewoon moeilijk, ze kan het wel maar voor een jury is het nooit voldoende. Verder is ze heel vaak stronteigenwijs en als ze wat spanning heeft zet ze zich in haar hele lijf vast. Voor het oog ziet het er dan prima uit maar in mijn handen heb ik een blok beton dat totaal niet meewerkt. Lengtebuiging is ook erg moeilijk en daardoor is mn travers gewoon heel moeilijk voor haar. Ik zou nog 6 wp moeten hebben om Z1 te mogen starten maar begon me toch af te vragen wat de zin is van steeds maar weer te starten en dan steeds net niet een wp te halen omdat ze dus tekort schiet op de uitgestrekte gangen en travers. En als ik dan de punten heb, dan wordt het Z1 voor haar gewoon te lastig. Ze kan de oefeningen wel, maar voor een jury is het niet genoeg.

En als ik dan het verschil zie op Trec wedstrijden, hoe vrolijk iedereen is en hoe vrolijk de paarden zijn. Echt zo'n groot verschil met alle zure gespannen gezichten op de dressuur wedstrijden!
Dus we gaan met veel plezier komend seizoen beginnen aan een nieuwe carriere :-)

Carolien (Leffert x Wessel) M1+13 M2+4 en nu TREC T2, Nederlands Kampioen T2 Solo 2018

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:22

Hananass schreef:
Nou AnneJ1995, de 1.30 gaan we niet halen _O- , maar hij heeft voor een fries wel talent. Hij vindt het heel leuk om te doen en zijn techniek lijkt ook steeds beter te worden (natuurlijk niet zo goed als een 'normale'). Ik heb mijn springinstructeur wel doen verbazen met Gerret :D Helaas heb ik geen betere foto, maar om een kleine impressie te geven;
[ [url=m/K04iYs.png]Afbeelding[/url] ]

Haha stoer hoor, die van mij heeft helaas niet zo veel talent

V i d a l
      & R i e n a

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:35

Afbeelding
Hier nog fries die springen super leuk vind ze gaat dan nog wel veel te hart hahaha

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:50

Ooooh ik wou dat die van mij dat ook deed! Merrie die ik rijd, die springt echt voor geen meter. Onder het zadel twee keer geprobeerd, maar na tig keer afstappen en de hindernis opnieuw opbouwen, heb ik het maar gelaten...

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:26

Bedankt voor de leuke berichten iedereen :o Gaaf hoor blizzart! Gelukkig is Gerret niet zo'n scheurkanon. Die is eerder gefocust en beheerst, zodat hij beter kan zien of er toch geen spoken achter zitten :D

Annetje, de eerste keer springen ohz was ook een ramp bij mij hoor. De instructeur destijds zei dat hij het even door moest hebben en dan zou het wel komen.

En Caro_MarjaH, jammer dat het op wedstrijd niet zo gaat als dat je graag zou willen. Je bent wel al ver gekomen hoor :D En dat punt over het gebrek aan plezier die je bij andere ruiters ziet ken ik ook wel _O- Sommige mensen zijn wel erg serieus..... soms moeten mijn moeder en ik wel eens lachen over de instelling van sommige mensen. Ik vind dat ook wel eens jammer in de dressuur, de plezier lijkt soms ver te zoeken. Maar goed, sommige jury's werken daar ook niet aan mee :P Zou leuk zijn als ze eens wat positiefs op het protocol kunnen zetten. Als ik wel eens schrijf, dan zie ik overwegend alleen maar positieve aantekeningen bij de hoog scorende. Ik denk dat er altijd wel iets positiefs te zeggen is over een combinatie, al is het maar hoe goed je cap bij je outfit staat _O-

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:55

Ik laat haar wel eens vrijspringen ja maar dan wordt je zo moe van steeds die hindernis opnieuw opbouwen :')

Gister 2e geworden op de onderlinge van de fokvereniging in de L2 met 190,5 punten, evenveel als nummer 1 :P Volgende keer gaan we eerst nog wel L1 want dat is weer een spannende locatie even kijken hoe dat nu gaat.

V i d a l
      & R i e n a

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:18

ons wedstrijddoel voor 2018 is toch wel M2 starten maar dat gaat denk ik wel lukken en als dat nou heel goed gaat doen we denk ik ook nog mee aan de KNHS/KFPS kampioenschappen.

alvast heel veel succes verder in het ZZlicht barb! echt super goed ook dat je ubehaupt al zo ver bent gekomen!

wat een knap paard heb je Anne!

iedereen ook heel veel succes tijdens hun debuut met hun nieuwe toppers in 2018!

welkom besje15 :wave:

gaat he alweer beter sant met je been?

wat super geertje!

oeh wat gaaf Caro_marjaH! Trec lijkt me echt heel leuk!

sowhee bananas die springt hoog :wow:
wauw blizzard die van jou ook al, leuk!

gefeliciteerd QueenE!

wij zijn op de 23e in Zoelen gestart op 1 vd laatste selectie wedstrijden voor het KFPS. tot nu toe stond ik in het m1 op de eerste plaats in het klassement! *\%/* maar tijdens de afgelopen wedstrijd zijn we 5e geworden dus zullen we wel iets zakken maar ik denk dat we wel naar Sonnega mogen aangezien we nog 1 extra wedstrijd gaan rijden *\o/* we waren afgelopen zaterdag dus 5e met 188,5 en in de tweede proef(HC) 2e met 198! blij met de punten allen had ik een wat minder gevoel over de eerste proef maar dat zie je wel een beetje in de punten terug :) onze 'huisfotograaf' was er ook weer bij dus ik heb nog wat hele mooie fotos *-:) <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:12

Mooie fotos hannalover
Ik deed ook mee in zoelen ging erg goed had 187,5 en 188 was 3 en 4 geworden wil in.januari L1 starten ben daar goed aan op aan het oefenen

Dressuur B+10 L1+14 L2+2

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:03

Vandaag mijn ‘laatste’ B proefje gereden.

Ze was aardig overstuur tijdens de proef, ging helemaal hangen en schudden met dr hoofd. Met Momenten ging het goed en had ik dr op 2 pinken, maar de rest was het rennen en gassen... ze ging zelfs wat bokken tijdens de galop :roll: doet ie anders nooit zeggen ze wel eens he _O-

Heb alles maar genomen zoals het was, ene onderdeel niet goed, jammer dan hup naar de volgende.
Ik ben natuurlijk niet echt heel blij naar huis gegaan met wat ze allemaal uitspookte daar in de ring, want ben anders gewend van dr. Maar goed, volgende keer beter!

Beetje het nadeel van ‘bijrijder’ zijnde, je kan zelf niks ‘beslissen’... als het aan mij lag nam ik ze iedere week/om de week naar vreemd terrein, of wat anders... eigen schema etc.. maar mag niet klagen uiteindelijk met haar want tis zo een schat :+

We gaan even een tandje terug nemen en gewoon L trainen, want we waren al eigenlijk thuis met M bezig, en dat zal haar de das omdoen... even terug de basis bevestigen :)F het moet natuurlijk ook leuk blijven voor haar

Every accomplishment starts with the decision to try.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:56

hannelover schreef:
ons wedstrijddoel voor 2018 is toch wel M2 starten maar dat gaat denk ik wel lukken en als dat nou heel goed gaat doen we denk ik ook nog mee aan de KNHS/KFPS kampioenschappen.

alvast heel veel succes verder in het ZZlicht barb! echt super goed ook dat je ubehaupt al zo ver bent gekomen!

wat een knap paard heb je Anne!

iedereen ook heel veel succes tijdens hun debuut met hun nieuwe toppers in 2018!

welkom besje15 :wave:

gaat he alweer beter sant met je been?

wat super geertje!

oeh wat gaaf Caro_marjaH! Trec lijkt me echt heel leuk!

sowhee bananas die springt hoog :wow:
wauw blizzard die van jou ook al, leuk!

gefeliciteerd QueenE!

wij zijn op de 23e in Zoelen gestart op 1 vd laatste selectie wedstrijden voor het KFPS. tot nu toe stond ik in het m1 op de eerste plaats in het klassement! *\%/* maar tijdens de afgelopen wedstrijd zijn we 5e geworden dus zullen we wel iets zakken maar ik denk dat we wel naar Sonnega mogen aangezien we nog 1 extra wedstrijd gaan rijden *\o/* we waren afgelopen zaterdag dus 5e met 188,5 en in de tweede proef(HC) 2e met 198! blij met de punten allen had ik een wat minder gevoel over de eerste proef maar dat zie je wel een beetje in de punten terug :) onze 'huisfotograaf' was er ook weer bij dus ik heb nog wat hele mooie fotos *-:) <3

[ [url=m/SdhStn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fPcMa0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pb8Hk1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Azqlf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's! Had je beter de 1e en 2e proef omgedraaid kunnen hebben haha

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:57

blizzart schreef:
Mooie fotos hannalover
Ik deed ook mee in zoelen ging erg goed had 187,5 en 188 was 3 en 4 geworden wil in.januari L1 starten ben daar goed aan op aan het oefenen

Gefeliciteerd

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:58

Melewel94 schreef:
Vandaag mijn ‘laatste’ B proefje gereden.

Ze was aardig overstuur tijdens de proef, ging helemaal hangen en schudden met dr hoofd. Met Momenten ging het goed en had ik dr op 2 pinken, maar de rest was het rennen en gassen... ze ging zelfs wat bokken tijdens de galop :roll: doet ie anders nooit zeggen ze wel eens he _O-

Heb alles maar genomen zoals het was, ene onderdeel niet goed, jammer dan hup naar de volgende.
Ik ben natuurlijk niet echt heel blij naar huis gegaan met wat ze allemaal uitspookte daar in de ring, want ben anders gewend van dr. Maar goed, volgende keer beter!

Beetje het nadeel van ‘bijrijder’ zijnde, je kan zelf niks ‘beslissen’... als het aan mij lag nam ik ze iedere week/om de week naar vreemd terrein, of wat anders... eigen schema etc.. maar mag niet klagen uiteindelijk met haar want tis zo een schat :+

We gaan even een tandje terug nemen en gewoon L trainen, want we waren al eigenlijk thuis met M bezig, en dat zal haar de das omdoen... even terug de basis bevestigen :)F het moet natuurlijk ook leuk blijven voor haar

Jammer!!

V i d a l
      & R i e n a

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:28

[
Dankje wel gaat laasten tijd goed dat is heel fijn

list][/list]
QueenE schreef:
blizzart schreef:
Mooie fotos hannalover

Gefeliciteerd

Dressuur B+10 L1+14 L2+2

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 23:12

Veel mooie foto’s. En dat springen, dat lijkt me hier geen goed idee. :D

Ik denk een goede keuze Caro, zowel voor je paard als voor jezelf. Dit is een leuke nieuwe uitdaging, heel wat anders en lekker veel variatie. :)
Mij lijkt WE erg leuk om te doen.

Doelen stellen doe ik niet. Heeft geen zin want ik mankeer toch om de haverklap wat, ze staat nu ook al 3 maanden stil. Ik geniet gewoon driedubbelop als ik kan rijden. :)
Met dit tempo duurt het iig nog meer dan 10 jaar voordat we mogelijk ooit in het Z belanden... :))

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:23

Vorige week zaterdag ons Z debuut gehad. Zaten nog wel wat foutjes in, maar ging toch beter dan verwacht. 1e proef 2e met 202,5 punt. Had helaas een -2 ivm volte 10m bij de B ipv bij de P :+ . Anders hadden we winst gehad. En de 2e proef gewonnen (van de 2 deelnemers) met 208,5 punt *\o/* . Nooit verwacht om op onze 1e Z wedstrijd gelijk winst te rijden
Aan het einde van de dag nog geschreven bij de M dressuur (en dus ook Hannelover zien rijden). Was weer erg leerzaam en ik verbaas me nog elke keer in het verschil tussen al die Friezen

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 01:34

Wat super Janneke, gefeliciteerd met je 1e wp in de Z!
Afgelopen woensdag de clubkampioenschappen meegereden met
Sjouke. Boven verwachtingen als 2e geëindigd in de B met 192.5 punten! Het begint nu de goeie kant op te gaan. *\o/*

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:05

Super Janneke en Fenia, allebei gefeliciteerd!!

Jaike G. SPORT Z1+6 / Edou fan 'e Boppelannen SPORT ZZ-zwaar+0 / Tsjikke M1+6 / Blossem / Kjeld fan 'e Boppelannen / Zwanehoef Fritz

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl