Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:55

Oh ik zie dat hij Sem heet :D Lekker simpel en kort, ik hou ervan :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:03

Tja laat je je paard na wat twijfelen in de piste met stalgenoot haar pony en zus haar paard.

Beginnen die van stalgenoot en Limo elkaar te slaan.
Stalgenoot ziet haar pony manken en doet beetje lastig. Begrijp het ook wel is niet fijn je pony zien manken door een slag van een ander.
Toen dierenarts weg was (herhaling rhino) haalde ik limo van stal, wou even longeren.
Zie ik plots bloed op de kogel.
Been met licht van gsm bekeken, een snee.
Pony van stalgenoot heeft ijzers dus waarschijnlijk is het daardoor.

Zit op een lastige plaats waar de huid dun is en de wondranden zijn ook wat teruggetrokken.
Mijn zus was gelukkig nog aanwezig en heeft een EHBO koffertje op stal. Ontsmet met isobetadinezeep afgespoeld en daarna wondzalf erop.
Nu hopen dat het niet gaat ontsteken.

Heb nog even gestapt met Limo.
Hij heeft vlak na het voorval ook helemaal geen teken van pijn gegeven, niet gemankt ofzo. Sterke man :)
Helaas had ik het dan wel kunnen laten bekijken door de dierenarts. Nu heb ik het pas ontdekt toen de dierenarts weg was.

Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Cera_D

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:36

Oh wat naar zeg van Limo! Maar het ziet er uit als een nette wond die goed gaat genezen (zeg ik als leek met een paard extreem onhandig is). Hopelijk is het echt alleen iets oppervlakkigs.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:49

Valt mee was wel schrikkeb aangezien de kogel best rood zag van het gedruppeld bloed.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:00

Xapple nee had de deken al niet zo lang. Maar hij was al na 1 week stuk. Ging altijd wel goed met de regen enzo. Achja hangt nu weer te drogen :D kleine buitjes houdt ie wel.
Kat(er) heet idd Sem! Hij is helaas nog erg bang. Hele dag onder de bank gelegen en nu achter de stoel. Sneu om te zien.

Jeetje Marijke wat balen zeg ! Wond ziet er verder inderdaad netjes uit :)

Cera ik kan je hekaas niet helpen.. wel heb je een mooi zadel! Lijkt erg comfortabel.

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:22

Het zadel zit inderdaad echt heerlijk! Ik kan ondertussen ook niet meer rijden op een normaal boomzadel, de zitting is echt veelste hard naar mijn smaak hahah

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:24

Alles braaf bijgelezen. Zo te lezen een hoop gebeurt. Het ventje doet het ook goed.

Afbeelding

Hij is dol op alle aandacht, is speels en gaat graag mee met de grondwerk sessies.
Hij word ook steeds dapperder en heeft nu een hoofdstel in, vind borstelen heerlijk en we hebben een begin gemaakt met longeren in stap.
Doe alles lekker op mijn gemakje, nu heerlijk vakantie waardoor ik de extra tijd lekker benut.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:14

Art_Ificious schreef:
Tja laat je je paard na wat twijfelen in de piste met stalgenoot haar pony en zus haar paard.

Beginnen die van stalgenoot en Limo elkaar te slaan.
Stalgenoot ziet haar pony manken en doet beetje lastig. Begrijp het ook wel is niet fijn je pony zien manken door een slag van een ander.
Toen dierenarts weg was (herhaling rhino) haalde ik limo van stal, wou even longeren.
Zie ik plots bloed op de kogel.
Been met licht van gsm bekeken, een snee.
Pony van stalgenoot heeft ijzers dus waarschijnlijk is het daardoor.

Zit op een lastige plaats waar de huid dun is en de wondranden zijn ook wat teruggetrokken.
Mijn zus was gelukkig nog aanwezig en heeft een EHBO koffertje op stal. Ontsmet met isobetadinezeep afgespoeld en daarna wondzalf erop.
Nu hopen dat het niet gaat ontsteken.

Heb nog even gestapt met Limo.
Hij heeft vlak na het voorval ook helemaal geen teken van pijn gegeven, niet gemankt ofzo. Sterke man :)
Helaas had ik het dan wel kunnen laten bekijken door de dierenarts. Nu heb ik het pas ontdekt toen de dierenarts weg was.

[ [url=m/kMckyj.jpg]Afbeelding[/url] ]

WoW schrikken zeg :(:)
Ik vind het er ook uit zien als een mooie wond. Als hij schoon is en niet dik wordt komt dat wel goed denk ik.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:15

Sterkste is nog dat ik alles gefilmd heb. Daarstraks in slow motion bekeken, blijkt limo totaal onschuldig. Heeft de andere pony niet geraakt, maar de andere pony hem wel en nog hard ook. Mijn zus heeft het filmpje ook gezien en schrok ervan hoe hard die andere pony stampt.
Die is echter mank omdat hij na het stampen door zijn achterbenen zakt. Mijn zus en ik weten anders ook niet wat de oorzaak is van het mank worden. Want Limo raakt hem duidelijk niet, heeft zelfs geen kans gehad om naar die pony te slaan.

Ik durf het filmpje niet naar stalgenoot te sturen, ze negeert me nu eigenlijk al. Is van stal vertrokken zonder gedag te zeggen zoals ze altijd doet.
Uploaden ga ik ook niet doen, stel dat ze erachter komt.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:32

Toch een beetje banketstaaf dat het stalgenootje boos op jou is. Paarden blijven dieren en dat is het risico van ze bij elkaar zetten, een eigenaar kan niks doen aan het gedrag van een paard los in de kudde.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:10

@Kabayo, hihi, ik zie wel als je het googled dat er in de eerste plaats vooral als betekenis 'geinig' naar voor komt. Terwijl ik het bedoel als 'lief, schattig' :o

@Art, oh zo jammer van die snee! Maar het ziet er wel een nette snee uit die waarschijnlijk snel en mooi zal genezen hoor. Ik had vandezomer op m'n bijberoep een paard dat ik uit de weide haalde met een flinkere jaap op zijn neus en dat was op 1-2-3 genezen met isobetadinezalf. Ik hoop dat dat jou een beetje kan geruststellen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 07:36

Geinig katje :') klinkt ook wel grappig.

Maak me geen zorgen om de genezing de sneetjes van het prikkeldraad na de castratie waren ook snel genezen. Ik vind alleen jammer dat stalgenoot er een drama van maakt dat hare pony eventjes mankte. Toen dierenarts er was (5min na het voorval) mankte hij zelfs niet meer.
Omdat ze zo een dramaqueen is durf ik de waarheid niet te tonen (het filmpje).

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 07:59

Haha Jaa ik zeg ook regelmatig ‘koddig’. Ik vind dat zo’n leuk woord. Ik bedoel het ook een beetje als schattig :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:18

Wordt bij ons ook voor die context gebruikt :) mijn zusje zei dat vroeger echt vaak :')

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:40

Wat dieren betreft gebruik ik dat ook best vaak, ze zijn dan ook vaak allemaal best koddig hé <3

@Art, ja dat begrijp ik wel dat het sneu is van je stalgenoot -O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:01

Bekeek net het filmpje van stappen aan de longe gisteravond.
Hij stapt niet zo zuiver vanachter vind ik. Maar kan niet bepalen of het door het linker of rechterbeen komt. (Snee zit aan rechterbeen)
Zal het filmpje vanavond uploaden, moet terug aan het werk, pauze is om.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:45

Nou hier gebruiken we nooit koddig , dus moest even googlen :+

Zag op het filmpje inderdaad dat limo de kans niet kreeg om te trappen. En idd iets gevoelig rechtsachter voor mijn idee.

Leuke foto jessica! Fijn dat alles zo makkelijk gaat.

Ik geloof je direct Cera :D

Zilver vandaag gelongeerd in de regen , gatver. Capuchon opgedaan ,zou dat was erg vreemd :') ze was erg braaf. Alleen ze is echt te dik. Maarja met dit koude rot weer heb ik er ook geen zin in. Van te voren eerst een stal uitgemest om even warm te worden :brr:
Afbeelding
Afbeelding
Staart heb ik nu ingevlochten want ze krijgt echt een zware staart van al die blubber.
Afbeelding

Na die tijd afgespoeld. De slang lag op de grond en zag al dat het mis ging := dus duwde haar om , ze was zeker in de war welke kant.. dankje zilver :roll:
Afbeelding

Haar dikke (drachtige??) buik. Achteraanzicht haha
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:05

Drachtig is ze niet toch?
Bijzettouwtjes hangen mooi los :)

Mijn zus vond Limo idd ook korter stappen met rechtsachter toen ze vanmiddag op stal was. Ze heeft de snee ook weer verzorgd. Toch makkelijk je zus op dezelfde stal :D

*voor vraagstellers, heb via fb het filmpje van het stampen naar kabayo gestuurd*

Dit is het filmpje van het stappen gisteravond na de verzorging.
Sneetje zit op de binnenkant hak van rechtsachter. (Op de andere hand zie je de witte wondzalf)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:09

Art_Ificious schreef:
Drachtig is ze niet toch?
Bijzettouwtjes hangen mooi los :)

Mijn zus vond Limo idd ook korter stappen met rechtsachter toen ze vanmiddag op stal was. Ze heeft de snee ook weer verzorgd. Toch makkelijk je zus op dezelfde stal :D

*voor vraagstellers, heb via fb het filmpje van het stampen naar kabayo gestuurd*

Dit is het filmpje van het stappen gisteravond na de verzorging.
Sneetje zit op de binnenkant hak van rechtsachter. (Op de andere hand zie je de witte wondzalf)
[ Video ]

Hihi ik hoop het niet nee :D

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:13

Ik hoop dat het mee valt Art_Ificious, het is een rot plek. Goed in de gaten houden dat het mooi schoon blijft en dat er van binnen niets stuk is. Zeker als het achteraf zo”n flinke klap is geweest.
Hier kunnen de mannen ook echt ruw spelen. Dat levert nogal eens bijtwonden op.

Kabayo wat is Zilver knap❤️
Je bent al lekker op weg met haar.

En wie gaat zijn baby zelf zadelmak maken?
Ik zit nog erg in dubio omdat ik toch al bijna een half jaar niet heb gereden.
Je word toch minder vlug.
Heb het wel altijd zelf gedaan in het verleden.
Ik denk dat ik gewoon kijk hoe hij alles op pakt.
Met singel en zadel.
Tot nu toe lijkt het geen Bokker.
Alleen soms wat vluchterig.
Maar dat heb ik liever.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:16

Jessica24 schreef:
Ik hoop dat het mee valt Art_Ificious, het is een rot plek. Goed in de gaten houden dat het mooi schoon blijft en dat er van binnen niets stuk is. Zeker als het achteraf zo”n flinke klap is geweest.
Hier kunnen de mannen ook echt ruw spelen. Dat levert nogal eens bijtwonden op.

Kabayo wat is Zilver knap❤️ En wanneer is ze uitgerekend?
Maak je haar zadelmak voor het veulen er is?
Je bent al lekker op weg met haar.

En wie gaat zijn baby zelf zadelmak maken?
Ik zit nog erg in dubio omdat ik toch al bijna een half jaar niet heb gereden.
Je word toch minder vlug.
Heb het wel altijd zelf gedaan in het verleden.
Ik denk dat ik gewoon kijk hoe hij alles op pakt.
Met singel en zadel.
Tot nu toe lijkt het geen Bokker.
Alleen soms wat vluchterig.
Maar dat heb ik liever.

Haha dat was eigenlijk sarcastisch. Ik neem aan dat ze gewoon leeg is en het eten is :') plan is wel om haar in 2018 te laten dekken.

Je hebt nog tijd zat om het uit te pluizen hihi

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:51

Meiden, mijn nieuwe deken was, verdorie, een maat te groot, is een maand gedragen dus wie interesse heeft. Dus heb nu een 185 ipv 190. Wat vinden jullie van deze? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was de 190

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:56

190 is idd erg ruim.
Maar denk wel dat je paard snel uit de 185 gegroeid is. Ze zijn nog jong en groeien nog hé.

Ik heb limo nu 160 om maar de 175 behoud ik ook omdat de 160 maar nipt is en de 175 te ruim.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:59

Is de big Beck niet iets? Vind ze bij de hals zo raar krap zitten... of een verbreden ertussen. Mijn bucas heeft dat ook, zo krap.

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:28

@Jessica Ik ben nu ook bezig met het zelf beleren, ook na een hele poos alleen maar sporadisch een bosritje op paarden van een vriendin van mij. Het ligt er natuurlijk ook volledig aan wat voor een paard je hebt. Diego is echt een koele kikker wat dat betreft en hij vind vrijwel niks eng en hij heeft natuurlijk al oneindig veel voorbereiding gehad op de grond. Als ik een paardje had gehad die bij alles dat hij eng zou vinden meteen zou vluchten of er om bekend staat dat het een bokker is zou ik het niet zelf durven.