Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

_Zoe

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:37

Zit zelf middenin een verhuizing dus heb niet veel tijd om op iedereen te reageren sorry. Ga morgen over dus daarna ben ik weer actief! Maar marije zou voor Limo z’n wond even levertraanzalf halen dat werkt echt super goed dan zit er binnen no time weer haar op! Paar dagen stijf is niet zo erg maar ziet er niet uit als een hele heftige wond gelukkig, wel schrikken hoor.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:41

Nynkster schreef:
Is de big Beck niet iets? Vind ze bij de hals zo raar krap zitten... of een verbreden ertussen. Mijn bucas heeft dat ook, zo krap.

En wat heb jij gedaan? Big neck of verbreden?
Of heeft dat zelfde effect?
Ben bang dat bigneck inregent :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:42

SBravour schreef:
Nynkster schreef:
Is de big Beck niet iets? Vind ze bij de hals zo raar krap zitten... of een verbreden ertussen. Mijn bucas heeft dat ook, zo krap.

En wat heb jij gedaan? Big neck of verbreden?

Verbreden :)

Big neck zijn er volgens mij niet in ponymaat. Anders had ik dat geprobeerd

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:58

Zoe thnx.
Ik wou eigenlijk honingzalf halen bij de apotheek dinsdag.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:05

Art_Ificious schreef:
Zoe thnx.

Oh dat werkt ook wel goed inderdaad :)

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:14

Art_Ificious schreef:
Zoe thnx.

Dat heb ik ook gebruikt ja toen mijn rijpony een flinke wond had en heb er goede ervaringen mee :j

Ik ga Lars ook zelf beleren. Ik heb er geen ervaring mee maar ik ga er niemand anders oplaten. Ik red me wel. (Met hulp uiteraard)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:41

Artificous ik zou idd honingzalf gebruiken voor jouw wond. Al denk ik dat het zonder zalf ook wel heelt ;) helaas inmiddels expert in wondverzorging :+

Dekens doe ik met Fabian niet aan, dus kan ook niet meepraten helaas

Ik ga Fabian samen met mijn grondwerk/trailer instructie beleren.
Toch denk ik haar pas nodig te hebben echt bij het opstijgen (wanneer ik echt een handje nodig heb). Alles daarvoor kan ik wel alleen.
Gelukkig dus wel professionele hulp vanaf de grond, wil het graag in 1x goed doen :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:42

Nynkster schreef:
Verbreden :)

Big neck zijn er volgens mij niet in ponymaat. Anders had ik dat geprobeerd

Ga ik dat ook doen. De bucas smartex is er niet in medium :(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:53

Deken heb ik bij limo ook even afgelaten.
om zijn rug te ontlasten. Zodra ik iets wil opleggen spant hij de rug aan en hij is nu lekker los door de Osteopaat. :)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:34

Nu zegt er iemand dat het model niet bij mijn paard past, wat een gedoe. Nu in bezit van 2 nieuwe bucas dekens waarvan 1 gebruikt. Gaat zoektocht weer verder...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:25

Ik heb eerlijk gezegd nooit gelet op model van dekens. Bij harley nooit problemen gehad,bij Limo uitzonderlijk van een te ruim deken (wat decathlon netjes toegeeft dat hun dekens ruim vallen) ook eigenlijk geen rekening gehouden met model van het deken.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:38

Art_Ificious schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nooit gelet op model van dekens. Bij harley nooit problemen gehad,bij Limo uitzonderlijk van een te ruim deken (wat decathlon netjes toegeeft dat hun dekens ruim vallen) ook eigenlijk geen rekening gehouden met model van het deken.

Ik heb angst voor drukplekken, zou ik zo zonde vinden...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:39

Ik heb van mijn bucas geen drukplekken gehad... ga even op zoek naar foto’s van deken op mijn pony

Hier zie je dat hij bij de nek ook strak zit
Afbeelding

Deken zit beetje hoog om de nek zoals bij jou ongeveer
Afbeelding

Heb toen eerst met een touwtje breder gemaakt en later verbreden gekocht.

Toen zat hij zo
Afbeelding

Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:56

Kabayo schreef:
Haha dat was eigenlijk sarcastisch. Ik neem aan dat ze gewoon leeg is en het eten is :') plan is wel om haar in 2018 te laten dekken.

Je hebt nog tijd zat om het uit te pluizen hihi

Oh nou beter zo als te mager.

Dekenverhaal kan ik nog niet over mee praten.
Ik heb bewust geen deken opgelegd omdat ze zo ruw spelen en ik geen zin had in gesloopte dekens nu hij nog niet echt in het werk staat.
Ik heb zelf altijd Amigo of Rambo dekens.
Deze zitten fijn en geven weinig schuurplekken.
Ik heb er wel al een aantal gekocht in de maat 195.
Omdat ik schat dat Kereltje rond de 166 a 168 uit gaat komen.
Ze zijn nu nog wat groot.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:42

Voor Lars heb ik ook geen dekens nog alleen in de zomer een vliegendeken/eczeemdeken omdat ik hem ervan verdenk een eczemer te zijn.

Volgende winter ga ik hem wel (deels) scheren :j en dekens opdoen. Merk geen idee nog, voor mijn Shet heb Nika dekens en die zijn top.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:10

xApple schreef:
Voor Lars heb ik ook geen dekens nog alleen in de zomer een vliegendeken/eczeemdeken omdat ik hem ervan verdenk een eczemer te zijn.

Volgende winter ga ik hem wel (deels) scheren :j en dekens opdoen. Merk geen idee nog, voor mijn Shet heb Nika dekens en die zijn top.

Ik hoop dat je ongelijk hebt qua Exzeem xApple.
Het hoeft geen probleem te zijn als het onder controle is maar toch.
Ja Nika dekens zijn ook fijn. Hoewel ik geen idee heb of ze die ook in grotere maten hebben.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:31

Goed nieuws stalgenoot heeft filmpje gezien en geeft toe dat Limo haar.pony niet gestampt heeft.
Waar het manken dan vandaan komt is waarschijnlijk het doorzakken in de achterhand.
Blijkbaar reageert haar pony ook boos als ze de rug roskamt. Hmm rugpijn dus...
Heb excuses gekregen voor de beschuldiging naar Limo toe en voor de snee.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:33

@Art, oh da's fijn!

Ik ga Floyd ook zelf zadelmak maken onder begeleiding, maar het is natuurlijk wel enkel omdat hij bij mijn lesgeefster aan huis staat (en we gaan verhuizen naar een eigendom die we met ons 2 koppels gekocht hebben, waar de kudde dus ook aan huis zal staan), dat ik dat zie zitten. Anders zou ik geen paardje gekocht hebben dat nog groen was.

Op m'n bijberoep zijn het ook Bucas dekens, ze staan daar 24/24 op de weide met een deken (behalve 1 paardje) maar hebben wel een beetje wintervacht (geen enkel paard is geschoren). En je ziet dat wel duidelijk aan de hals achteraf nog waar het deken zat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:17

Jessica24 schreef:
xApple schreef:

Ik hoop dat je ongelijk hebt qua Exzeem xApple.
Het hoeft geen probleem te zijn als het onder controle is maar toch.
Ja Nika dekens zijn ook fijn. Hoewel ik geen idee heb of ze die ook in grotere maten hebben.

Ja ik zou er echt zó van balen. Mijn vorige fjord was ook een flinke eczemer.. En hoewel ik dat bijna altijd goed onder controle had was het echt een gedoe en heel veel extra werk. En heel rot voor het paard natuurlijk. Maar zijn moeder had het ook :o

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:04

Zonet stal vuurwerkproof gemaakt, hopen dat ze de dag goed doorkomen

Afbeelding

Hoe reageren die van jullie?

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:52

Art_Ificious schreef:
Goed nieuws stalgenoot heeft filmpje gezien en geeft toe dat Limo haar.pony niet gestampt heeft.
Waar het manken dan vandaan komt is waarschijnlijk het doorzakken in de achterhand.
Blijkbaar reageert haar pony ook boos als ze de rug roskamt. Hmm rugpijn dus...
Heb excuses gekregen voor de beschuldiging naar Limo toe en voor de snee.

Wat fijn zeg dat geeft een hoop rust. Geen boze gezichten meer. Rugpijn is niet fijn dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

xApple, ik weet dat eczeem erfelijk is, hoop er het beste van.
Ik heb maar 1 paard gekend die er door ingeslapen moest worden.
Bij haar kon je de manen niet eens aanraken zo pijnlijk was het.

Kereltje vind het vuurwerk spannend maar gaat niet over de emmer. Dat is fijn.
Hij staat nu lekker op stal en staat gelukkig ook vrij afgelegen zodat hij niet de ergste herrie mee krijgt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:00

Die van mij zijn vandaag nog wel buiten geweest. Ik heb ze net naar binnen gehaald omdat ze doorweekt waren en er echt geen zin meer in hadden. In onze buurt veel vuurwerk en ook carbid. Ik laat het licht in de stallen vannacht aan en zal ook om twaalf uur bij ze zijn om te zien of ze een beetje rustig staan. Een pluk extra hooi krijgen ze ook dan.

Ik heb op de valreep nog een nieuw hoofdstel gekocht voor Veronia, met anatomisch kopstuk en neusriem. Nu zijn we helemaal compleet voor het beleren!! Moeten nog wel een paar gaatjes bij gemaakt worden want de neusriem zit wat te los, maar staat haar toch al heel stoer zo hè?
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:21

@Murosch; die staat haar goed zeg! :j Mooi hoor.

Hier maken de paarden niet zoveel van vuurwerk. We wonen ook lekker afgelegen dus hebben er weinig last van. Ik hang om 23.30 nog even een paar flinke hooinetten op en ze redden het wel.

Vanmorgen lekker gereden met mijn 4 jarige bij de vereniging.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:12

Hier nooit problemen gehad met bucas. Dus kan helaas geen tips geven.

Nynke ik ben zo gek met Lina <3 ze is écht knap. En bijna naam genoot haha. Succes vannacht! Komt vast goed joh :*

Xapple ziet er goed uit! Hoop niet dat hij exzeem heeft. Dat zou echt balen zijn -O-

Murosch balen dat ze zo'n last hebben van het vuurwerk. Of bedoel je doorweekt van de regen? Hoofdstel staat echt super gaaf zeg! Erg stoer

Marijke fijn dat het is bijgelegt :)

Jessica mee eens :) maar zie haar liever wat slanker.

Zilver staat bij mijn ouders erg afgelegen. Er word zo goed als niks afgestoken. Dus nergens last van

Vandaag niks gedaan. Met mijn 9 maand oude pup bij het carbid schieten gekeken , toen langs een vriend op visite en vanmiddag lekker een cake gebakken met vriend lief. Vanavond komen mijn ouders gezellig langs :)
Kijk mijn stoere pup 8-)

Iedereen een fijn uiteinde! Denk om de vingers :P anders word het beleren niks! een goed en gezond 2018 gewenst **\O/**

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:29

Hier ook geen angst voor vuurwerk al wordt er de hele dag carbid geknald ze worden er gelukkig niet anders van.

Art hoe is het nu? Fijn dat t uitgepraat is in ieder geval.

Wat betreft beleren ik zet onze dochter erop :) ze gaat eerst in april 2 mnd intern op stage in Brabant en wanneer ze terug komt mag ze op Ghadir. ....spannend...

Ik ben het meest tevreden over de pagony dekens van divoza, niet te duur, stevig en blijven goed liggen.

Verder wil ik iedereen hier een heel mooi 2018 wensen, dat er maar veel dromen uit mogen komen en we geweldige momenten met onze paarden mogen beleven.
Afbeelding