Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Nynkster

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:53

Gatsie wat een nare plek Amando!
Je kan er ook zo weinig aan doen.... wij hebben toen 1 keer droes gehad toen de merries terug kwamen van de hengsten. Begon met de merrie die had dikke Bult onder de kaak. Daarna veulen een in de nek. En toen nog een andere merrie ook in de nek....

Ik zie dat je het al weg geschoren hebt, smeer je het ook in? Ik hoop dat het snel doorbreekt en dat je lekker met je paardje aan de slag kan..

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:56

Deze dressuurmuts is natuurlijk van de korte manen :o

Oh die droes, super naar... Sterkte ermee!

We noemen hem idd gewoon Kaliber, hij komt uit de bekende Carla stam en daarin krijgen alle hengsten de naam Carlos erbij.

Het is inmiddels het derde paard wat ik zadelmak ga maken, maar het blijft bij ieder paard anders en aftasten! Hij doet het erg braaf en loopt inmiddels aan de longe met een hoofdstel en longeersingel.

Kilimanjaro (v. Dark Pleasure)
Lovely (v. Guardian S)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:13

was er een vraag, korte of lange manen?

ik vind het een moeilijke kwestie.
mijnoldenburger merrie kreeg best een dikke bos manen van moeder natuur , die ook best wilde groeien.
's winters lekker voor die koukleum en zomers lekker om vliegen af te weren.
maar op den duur vond ik ze toch wat te dun en sloom lijken, misschien had het te maken met het feit dat er een tinkertje op stal kwam die dikke manen tot zijn knieën had XD

Met Devoto wil ik zijn manen eigenlijk gewoon zo lang mogelijk laten worden, het blijft wel een barok ras. maar als blijkt dat het zo'n half tussenlengte-tje houd en net niks is, misschien toch sportieve coupe.

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:54

Ligt wel een beetje aan het paard moonprayer. Soms vind ik het wel mooi als het langer is bijvoorbeeld bij een PRE of tinker, friezen niet altijd. (had zelf een fries met sportcoupe, was echt supermooi).
Heb je fotos van de manen?

Ik vind het ook gewoon praktischer. Met het tuig ging het direct in de gespen zitten of ik moest er vlechten in leggen. Nu zit het nergens in de weg en ze vind het zelf ook lekker om haar wilde coupe in het rond te zwaaien =:) =:) =:)

Ik heb het gevoel dat mn veulen wel lange manen gaat krijgen, daar zit ik dan ook niet aan.. Die heeft al een lekker bossie 8-)

Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:21

@Kabayo, bij warmbloedpaarden en luxepony's (wat dat ook moge zijn :D ) vind ik die korte manen ook echt niet mooi. Ik zou gewoon de dunne punten bijknippen zodat ze toch een halflange en iets voller ogende bos manen hebben. Maar dat 'halve' zoals op de eerste before foto, dat vind ik dan nog 10000x beter dan kortgeknipt :=

@Art, Limo staat mooi met zijn langere manen! Hier klitten ze ook niet echt hard, je kan ze gewoon met je vingers 'kammen' ook al zijn ze al superlang niet geborsteld geweest. Best handig! Maar 't is ook niet dat ze geborsteld lijken als ze niet geborsteld zijn. Dat zou te mooi om waar geweest zijn :D

De staart knip ik ook op tijd een stukje af, anders hangt die idd bijna op de grond met risico om er op te strappen.

@Nynkster, knap veulen!

@Amando, wat vervelend! Hopelijk zijn jullie snel af van die vervelende droes!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:59

Ik ben gek op sportcoupé, sorry :O
Het is nu aan de lange kant, maar stel ze wordt halverwege onrustig dan ben je de sjaak. Dus zo laat ik het maar altijd een beetje :p Het is heerlijk dik en wordt nu ook echt zwart, ik ben er gek van!
Afbeelding
Afbeelding

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:32

Bij diego gaat er van de lente waarschijnlijk ook een schaar in, hij heeft redelijk lange manen maar het is toch net niks. En dan laat ik het met de winter weer groeien, want een sportcoupe bij een teddy beer is naar mijn idee toch geen super look hahah

Hier zijn zn manen redelijk goed te zien (alleen zijn ze nu net ietsjes dunner)
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:40

Lange kapsels, korte kapsels, heb daar niets echt een mening over. Behalve dat dat halve futloze haar mag van mij wel kort haha. Vind Veronia's lengte mooi!
vroeger droomde ik van onwijs lange manen, maar sinds de castratie is er niks meer van over, dus dan maar de schaar er in

Afbeelding
Hier is Fabian los!! In de binnenbak nog wel maar hij doet t super!
Dinsdag gaan mn juf en ik m samen in de buitenbak/paddock zetten en dan neem ik hem woensdag naast de fiets weer mee naar stal!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:51

Annetteflame, super nieuws :D

Cera, diego is prachtig. Zou er idd wel de schaar inzetten omdat ik kortere plukken zie (of lijkt dat zo?) Ze zien er ook redelijk dun uit aan de onderkant ja :)
Speciale vlek op de ribbenkast.

Sbravour is idd wel slim om niet meteen kort te doen als ze het nog niet zo gewend zijn. Een zeer kort/scheve pluk ertussen staat zeker niet netjes :)

Nynkster knap veulen heb je daar zeg. <3

Amando droes lijkt me echt zo vervelend. Heb er zelf nog nooit meegemaakt, hoop het ook nooit te hoeven zien. Brrr

Ben vandaag bij de dokter geweest. Ik hoest al 2-3 weken maar sinds woensdag ben ik echt ellendig. Werken gaat moeizaam ivm steeds hoesten, pijn in mijn hoofd en ogen. En ik werk in een.koude omgeving wat al niet bevorderlijk is om te genezen.
Dokter heeft rust voor geschreven tot dinsdag.
Bel de groepchef was die best lastig dat ik er net nu mee naar de dokter ga. Tja wat moet ik dan? Doorwerken en erbij neervallen met uiteindelijk een bronchitis of longontsteking? Dan ben ik nóg langer thuis.
Zo jammer die negatieve reacties van de hoger geplaatsten op het werk. :(

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:15

Diego is een knapperd! :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:34

Beterschap Marijke !

Super annetteflame! Hij is echt knap

Cera die is knap <3 wauw

Staat heel mooi sbravour

Ilsey. Mijn uitleg staat erbij wat ik ermee bedoel.. maar gelukkig is het allemaal persoonlijk :D

Amodo sterkte ... ik haat droes. Heb er helaas een pony aan verloren..

Zilver vandaag 1 jaar van mij!!
Komen nog vele jaartjes bij
Afbeelding
En met mijn vriend
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

eefjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:07

kabayo zilver is een mooi paardje

Happy,Marinka

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:54

Jeetje Amado dat is echt geen leuk begin zo zeg. Beterschap ermee, hopelijk is het snel voorbij!

mavantos fijn dat hij het zo goed doet. Had je hem heel toevallig van een bokker gekocht? Ik herinner me uit het dikke buiken topic van 2015 ook iemand met een veulen die Kaliber heette. Ik kom alleen niet meer op de naam van die bokker.

Haha Ilsey nou ja inderdaad, smaken verschillen wat dat betreft.

SBravour ziet er toch ook prima uit zo! Zo hebben ze ook nog wat aan hun manen. In de zomer laat ik ze meestal wat langer, dan hebben ze ze ook echt wel nodig tegen de vliegen..

Cera_d ik denk dat het er straks goed uit gaat zien. Dat lange maakt het wat lijzig zo.

AnnetteFlame volgens mij staan appie's erom bekend dat ze vaak dunne manen hebben toch? Dat is wel jammer he. Mijn mini is nu drachtig van een panterbonte appaloosa. Hij heeft wel een dikke bos manen, maar volgens mij is dat meer uitzondering.

Art groot gelijk dat je heen bent geweest. Beterschap ermee!!

Gefeliciteerd met jullie 1-jarig jubileum Kabayo! Wat hebben jullie in die tijd al veel gedaan samen!

Ik heb nog een paar plaatjes van Veronia met haar nieuwe hoofdstel en kapsel bij daglicht buiten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind haar zo volwassen lijken ermee <3

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:56

@Kabayo, Proficiat met jullie '1 jaar samen'!!! *\o/*

Veronia heeft al een volwassen hoofd op zich vind ik! :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:00

Ja totdat ze dr mond open doet, dan zie je dat ze 2 voortanden mist _O- Grote kleuter is ze. En nog lekker onhandig ook. Ik moet tussen het lint doorstappen als ik erbij in wil gaan en vandaag was het weer raak. Als ik dan in de bak stap en mijn hoofd omhoog wil doen, knalt Veronia (die overal op neus en lippen bovenop moet staan) met haar hoofd tegen de mijne. Echt, die van haar is harder denk ik %)

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:24

Wauw Claudia. Wat staat dat hoofdstel haar supergoed!! Echt heel volwassen :) vind de eerste foto prachtig. haha oeps kopstoot... dat doet zeer. En dankje :D

Dankje ilsey!

Dankje eefjelief!

Hooooi baasje was je er weer? :D
Afbeelding
Vandaag besloten om lekker te gaan fietsen. Dit vind ze echt geweldig. Ze geniet er zo van <3

Knie actie :)) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze is ook zo fijn ontspannen Afbeelding
Toen we weggingen ging ze alleen maar snuiven , showen, staart erop. Gek beest _O-
Klein filmpje:

Daarna lekker buiten gezet , met haar grote vriendin Fayola
Afbeelding

Ga je weer baasje??
Afbeelding

Ik zag nog wat pallets staan , dus even snel uit de paddock gehaald. Wat is ze zo groooooot
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:29

Kabayo mijn mening ken je al haha knap dier en zo op die palletten :wow:

Murosh dank je. Voel me al wat beter maar de hoest blijft me storen. (Hoestend in een beenhouwerij staan is ook niet hygiënisch). Heb lekker lang uitgeslapen vandaag.

Ahja maandag 15 januari om 15u heb ik afspraak in equitom voor Limo door te lichten.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:30

Kabayo schreef:
Hooooi baasje was je er weer? :D
[ [url=m/rNDK7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zon gezicht ken ik ook

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:51

Heerlijk met die moddersnor haha

Heb limo gisteren liggend aangetroffen in de stal. Voor mij de eerste keer. Viel me op dat er nog 2 andere paarden in de stal aan het liggen waren. (Siestamoment?)
Zijn stal was idd een smeerboel, hij vreet enorm veel stro weg.
Kan helaas niet dagelijks gaan om de mest eruit te halen. Maar na 2 dagen al zo vies ...
Ook was een buiksingel losgekomen. Vraag me af hoe dat kan. Zag het toen hij rechtstond.
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:16

Misschien de singels wat strakker doen? Ze moeten strakker dan je denkt vaak.
Wij hebben vandaag heerlijk een halfuurtje gegraasd. Morgen mag ze weer aan het ‘werk’. (Spelen :+)

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:21

Ik heb ook wel dat de singels soms los gaan.. Maar alle singels zitten al op het strakste. Tenzij je een obesitaspony hebt zullen ze nooit echt strak zitten hier. laat lina nou lekker slank zijn :o

Dus misschien kort ik ze volgend jaar wel in als de dekens schoon en gewassen zijn.

Sbravour : Ziet er wel chique uit met die deken hoor! wat is het land nog mooi begaanbaar daar! daar kan ik alleen van dromen :+ Ooit verhuis ik naar een plekje met een paddock en lekker veel land

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:36

Een tijdje weggeweest van dit topic. Een tijd wat minder actief geweest in dit topic. Wat is het leuk om te lezen hoe iedereen bezig is en blijft! Toen ik het topic van de week voor het eerst in tijden weer opende waren er ruim 25 pagina's bijgekomen dus om eerlijk te zijn niet alles meegelezen.

Een tijdje terug wat tegenslagen en terugvallen gehad in de training. Afgelopen tijd weer wat meer mee bezig geweest en voorruit gegaan. We hebben wel wat sprongetjes gemaakt. We zijn zelfs zover dat we al 2 keer naar buiten zijn geweest. Eén keer een heel klein stukje om te kijken hoe ze het deed. En de 2e keer een wat groter rondje. Maaar ik mag niet klagen, ik heb zelfs het idee dat ze het buiten beter doet en leuker vind dan in de bak!

Afbeelding

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:07

Singels zitten op de gebruikele lengte (1 handbreedte ruimte ertussen).

Hij kan er enkel op staan als hij gelegen heeft, met gewoon lopen kan hij er gelukkig niet op staan.

Sbravour mooi droog land seg :wow:

Ricie, 25 pagina's bijlezen is idd onbegonnen werk :)
Buiten is vaak meer te zien. Limo wandelt heel graag buiten :)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:29

Wat leuk Ricie!
En super dat je zo lekker actief bent met je shetje! Heb je ook intenties om wedstrijdjes te rijden? of gewoon lekker boscrossen

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:46

@Murosch Oei, rechtgeknipte manen zijn voor mij een no go :+ Maar anderen vinden de manen van mijn shetten weer slordig omdat ik ze nog nooit heb gekamd of geknipt.... Zo zie je maar weer hoeveel verschillende smaken er zijn. Vind wel dat ze prachtige kleur manen heeft in combinatie met haar vacht. Wauwie :o

@moonprayer Wauw wat heeft je paard een leuk koppie. Word er vrolijk van :)

@SBravour Mooie dekens!

@Mavantos Jeetje wat een aansprekend hoofd. Ziet er heel lief en zacht uit.

@Kabayo Zilvers manen zijn erg mooi! Staat heel fris.

@art Lange manen staan Limo erg goed. Hopen dat ze snel weer teruggroeien.

@Amado Ach wat balen... Hopen dat het snel overgaat. Heel vervelend voor jullie!

@Cera Neeee!! Niet knippen! Hij heeft echt prachtige manen. Leuk die twee verschillende kleurtjes.

@anette Wat heeft Fabian een leuk kleurtje zeg!

@Kabayo Gefeliciteerd met jullie jubileum. Op naar nog veel meer jaren! Leuk dat je met haar fietst.

@Murosch Moouie foto's zeg!

@Nynkster Haha heerlijke foto!

@Ricie Fijn dat het weer wat beter gaat. Hoe groot is je pony als ik vragen mag?

Carlos <3