Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:22

Ik vind het echt leuk om te lezen hoe iedereen anders er mee bezig is ! Zilver staat in een provisorische stal met hekken naar een jaarling haha. Genoeg sociaal contact. En zolang het kan natuurlijk ijzerloos. En ik gebruik geen sperriem. Ik vind dat ondingen.. iedereen trekt de mond er zo mee dicht , daar is ie natuurlijk ook niet voor bedoeld. Maar vind een hoge neusriem ook gewoon chique staan! Nu nog een instructrice vinden die mij goed les kan geven zonder de "bek" dicht te willen snoeren... qua bitloos en bit, beide kan even hard zijn. Die discussie is zinloos haha. Hier ook wedstrijdambities. Ik ga zonder sperriem starten. En zonder sporen (ben van mening dat een paard ook kan lopen zonder ;) )

Haha apple _O- Ik zeg wel niks meer := longeren gaat goed! Top! Haha lui??

Cera verstandig! :)

Arme kaliber :(:)

Gefeliciteerd zoe! Leuke foto :)

Nynke ik vind het zo leuk!! Onze beide dames drachtig dit jaar! Samen aftellen :D

Woehoeee ik heb bericht uit Zweden! Ik ga vanaf 11 tot 24 februari op stage naar een dressuurstal (ze hebben ook spring en race paarden) ! Echt super veel zin in. Word eerste keer vliegen voor mij :):) Daarvoor wil ik eigenlijk nog even haar tandjes laten doen (week voor vertrek) en als ik terug kom nog een weekje goed longeren. Dan is het al maart!! Beleren!! *\o/* gaat zo snel

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:31

xApple ja dat te lui ken ik ook, deze wil gewoon nog wel eens gewoon gaan liggen als we aan het uitstappen zijn :')

Gaaf zeg Kabayo naar Zweden, veel foto’s posten hoor haha!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:32

Geintje natuurlijk hé :D Strakke sperriem vind ik ook vréselijk...

Jaaa Lars is wel een beetje traag af en toe :') Maar beter een beetje sloom dan een energie bom. Ik heb hem vandaag opgetuigd in de longeerkraal om even te testen hoe dat ging maar hij bleef perfect stil staan +:)+ Alleen met aansingelen stapt hij nog achteruit.

Super gaaf trouwens van je stage !! :):) Hou ons op de hoogte.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:36

Ola elina grote plannen in Zwitserland :D succes alvast.

Xapple haha hoezo lui? Mijn kennis hun overleden fjord moest je aan de longe klikken en die liep braaf zijn rondjes. Liefst zolang mogelijk in draf je kon gewoon stil blijven staan hij liep die rondjes toch wel :D. Helaas overleden aan Koliek en ik geef de veearts de schuld dat het dier 24u heeft moeten afzien. Achja mooie leeftijd behaald van ten minste 35 jaar. :)
Mis hem nog en de plaats zien waar hij neergevallen is in shocktoestand is nog steeds erg moeilijk.
Ondanks dat hij redelijk schuw was liet hij zich altijd makkelijk doen als je hem vast had.
Mylord RIP
Afbeelding

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Cera_D

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:38

@Kabayo Wat gaaf zeg naar zweden! Alvast heel veel plezier

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 06:17

Mag ik onder mijn meelees-steen vandaan komen? Laatste keer dat ik hier geweest ben was hanf december, voelt als een eeuwigheid geleden. Heb net ook 'even' door veel te veel pagina's heen gelezen, er kwamen veel onderwerpen voorbij haha!

Wil even Murosch een hart onder de riem steken. Ik hoop dat je ondanks je verdriet toch een fijne kerst hebt gehad en mooie herinneringen op hebt kunnen halen van je moeder. Een ouder verliezen is niet niks, ik hoop dat je jezelf de tijd gunt om te rouwen. Sterkte.

Ik zag een aantal mooie nieuwe paarden voorbij komen, leuk! Goed om te lezen dat er nog meer zijn die niet voor hun tweede gecastreerd zijn, ik was al bang dat ik laat was haha!

Kabayo, als je het dan over lange manen hebt, wauw wat is jouw haar lang zeg, prachtig! Aan de ene kant zou ik ook wel zulk lang haar willen maar het kost zo veel tijd en is niet altijd even handig voor mij denk ik.

Las ook over ijzers. Als het even kan heb ik mijn paarden ook het liefst zonder, tenzij het medisch noodzakelijk is. Maar ieder heeft recht op zijn eigen mening en moet doen waar hij/zijn zich goed bij voelt!

Las ook nog over de keuze zelf zadelmak maken of wegbrengen. Ik ben er nog niet over uit. Wegbrengen naar een ervaren zadelmak-maker is wel 'makkelijk' en veilig, maar aan de andere kant, ik ben zo benieuwd naar het gevoel om als eerste op je eigen (zelfgefokte) jonkie te gaan zitten. Plus dat je bij wegbrengen vaak niet zo makkelijk overal bij betrokken wordt... En dan in mijn geval ook nog hier wegbrengen of in NL...

Dat even voor wat ik me meen te herinneren van de laatste paar pagina's. Sorry als ik niet helemaal overal op gereageerd heb, ik ga proberen vaker terug te komen in dit topic!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:03

Haha kleinvosje maak je geen zorgen om de leeftijd van castratie. Limo was ongeveer 3,5 :)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:12

Haha ok! Er zijn zoveel verschillende meningen over. Als ik een jaar eerder had geweten wat ik nu weet over de mijne had ik zijn zaakje er toch eerder af laten halen lol

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:27

Begrijpelijk heb hetzelfde met Limo, had ik niet beter in april al laten castreren? Vriendin vond dat ik beter gewacht had tot hij meer in.bespiering stond,

maarja ik wou niet wachten, niet voor Limo zijn hormonen en niet voor de stalbaas in moeilijkheden te brengen om steeds op te letten dat hij geen merrie naast Limo zette op de weides, want eenmaal Limo een merrie naast zich had staan bleef hij showen, dat hebben we gemerkt bij mijn kennissen op de wei.
Daar heeft hij zelfs de merrie door de poort heen willen dekken, hij stond met de voorbenen.over de poort. :')

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:36

Oei, inderdaad. Ik hoop dat het voor Knox nog op jong genoeg was om te helen van zijn trauma ervaringen tijdens de eerste twee pogingen.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:04

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren mijn knapperd opgehaald, hij is 2,5 word begin juni 3 jaar. Maar jeetje wat een puppy nog. Laat hem nog lekker paard zijn. Poetsen gaat goed, op de spoelplaats geweest vandaag. Dat gewoon elke dag even herhalen tot het helemaal normaal is.

Afbeelding

Ook net pas vorige week gecastreerd dus ja, rustig aan met dit fotomodel

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:25

Net zo'n baby als de mijne van eind juni. Hoe groot is hij ongeveer? Wel een knapperd!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:52

Heb Limo gemeten, voer geven op de poetsplaats helpt echt wel daarvoor.

Als het klopt (poetsplaats is niet waterpas) is hij 1m475.
Hoop dat hij 1m485 voorbij zal gaan. (België doet stom mbt ponies rtussen paarden bij wedstrijden)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 04:02

Dat help ik dan mee hopen ja! Ik heb geen idee hoe hoog Knox nu is, hij is niet groot en hoop dat hij net als zijn moeder een beetje een laatbloeier is.
Hier zie je ook wel ponies in de GP uitkomen maar die mogen natuurlijk niet FEI uitkomen. Systeem werkt hier ietwat anders hihi!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:52

Inmiddels is de bult van Amado open gegaan!! Hopelijk komt er geen derde bult meer... De foto's bespaar ik jullie, tenzij jullie tegen vies kunnen hahah

Zodra ie weer helemaal aangesterkt is gaan we langzaam aan beginnen!!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:17

@kleinvosje hij is nu 1.55m

maar zijn wel laatbloeiers die frederiksborgers.
en zijn papa is niet de aller grootste, maar wel de mooiste.
als je kijkt naar andere hengsten die geven echt kanonnen van 1.70m

hij word geschat op 1.63m

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:24

Gefeliciteerd met jouw knapperd Zoe!!

Apple : Liever een beetje lui dan zo wild dat ze niet te houden zijn toch? :+ Dan durf je er ook nog een keer op te stappen..

Elina : Jaaa!! Kan niet wachten tot ik bij de hengst ga kijken :D

Moonprayer : Goed dat je naar je paard kijkt :j Het is een mooi dier, wees er maar zuinig mee :)

Art : ik wou bijna zeggen, wat is ie eigenlijk klein.. Maar aangezien ik ponys van 1.20 heb moet ik me maar stilhouden :') :')

Kleinvosje : raar he die regels allemaal :) in het mennen net zo met shetlanders. Ze moeten boven een bepaalde maat zijn om te starten. Voor ponys van 80 cm wordt dan ook gezegd dat ze niet in het zware seizoen moet gaan rijden. Terwijl die twee echt ontzettend goed getraind zijn. En de ongetrainde grotere shets mogen dan wel :')

Fijn Amando!!!! Hopen dat het nu klaar is. Foto's wordt ik niet anders van, heb het zelf ook een aantal keer gezien {:}

Moonprayer : 163 is een mooi maatje!

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:52

Ik weet niet hoe oud Limo is, maar als die 3/4 jaar oud is dan wordt die nog wel een cm hoger. En anders kan je altijd zo meten dat die wel 1 cm hoger is.

Wat fijn dat de bult open is, hoop voor je dat het allemaal snel over is. De foto mag wel wegblijven :r

Die van mij is van 29 juni... Wel al een heel paard! Ik gok +/- 1.66 en ongeveer net zo breed :+ . Ze zeggen dat ze de lucht in gaan als ze gecastreerd zijn, maar dat hoop ik niet. 1.68 is groot zat :)) . Mijn andere paard is +/- 1.63 , en dat is prima.

M'n andere is wel bijzonder, die heeft een klein beetje wit <<)
Afbeelding

Kilimanjaro (v. Dark Pleasure)
Lovely (v. Guardian S)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:56

Die vind ik pas gaaf :)) :)) :)) :))
Maar misschien komt dat omdat ik iets met witte snuitjes heb *D

Lina heeft weinig wit maar caia dan weer heel veel. Vind het beide heel stoer :o

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:13

Limo heeft een halfbroer van 1m54 :oo Ionimus Pino genaamd _O-

Kleinvosje die is ook cool

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:46

Oh wauw vind zoveel wit ook echt zo gaaf! <3

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:19

De bult op dit moment hihi (en hier is t schoongemaakt, maakt het beeld 10x fijner)
Afbeelding
Afbeelding

De hele huid zit rondom los, alleen bovenaan zit het vast

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:36

Ach gotsie hopelijk heeft hij niet teveel pijn :(:)

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:49

Ah jeetje dat ziet er echt heftig uit!
Beterschap hoor.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:08

Nare bulten zijn het he!
Ziet er naar omstandigheden wek goed uit.

Je kan eventueel de vacht eromheen nog voor een stukje wegscheren. Dan blijft die pus niet zo in zn haar hangen :)