[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Ilonaa265

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:48

Alles goed gekomen gelukkig! Ze had een snee op de scheenbeen, auww, die is toen geplakt. Daarnaast nog wat kneuzingen. Dus al met al wel met de schrik vrij gekomen. Maar echt nooit meer. Je hoort inderdaad soms zulke nare verhalen over het mennen.. :(

He balen dat die is uiterverkocht misschien ergens anders?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:57

Ik poste net een linkje :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:25

Oeh ja inderdaad dankjewel, ik ga m denk ik gewoon bestellen is nog betaalbaar ook, dat had ik niet zien aankomen *\o/*
Lief dat jullie allemaal mee hebben gedacht <3

Edit:
Zit in m'n mandje, maar nu begin ik toch terug te twijfelen |o
Ik vind het dekje zelf helemaal geweldig, maar misschien is het toch iets te vrouwelijk voor Jules, zucht, waarom ben ik toch zo'n twijfelaar :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:34

Doen!! Ik ga hem denk ik ook bestellen :+ of die blauwe, die vind ik ook erg leuk

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:46

Met de kleine sterretjes? Of de lichtblauwe met de bloemen? :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:48

Lichtblauwe met bloemen :o

Beginnen ze bij jullie ook al te verharen? ^)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:49

Ja, beginnen hiet goed te verharen.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:14

Ja hier ook al volop, mijn kleine meid zelfs begin januari al!

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:35

Dat bloemetjesdekje heb ik! Volgens mij toen inderdaad bij ww hippique gekocht. Moet wel zeggen dat het dekje na het wassen vaal wordt. Dat vind ik wel echt zonde.. maar schattig staat hij zeker <3

Afbeelding

Afbeelding

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:43

Ik heb het dekje ook, maar dan met de roze bies.
Maar ik gebruik hem niet meer... Dus als iemand hem wil? Enkel verzendkosten hoef je te betalen. Doe er liever iemand anders plezier mee, dan dat hij hier maar ligt te liggen.

Hier een foto (was de eerste keer dat olaf een ruiter op zijn rug had, dus niet op ons letten :D )

Afbeelding

some horses are worth melting for ♥ Olaf

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:53

Wat lief van je Aco, ik neem hem heel graag van je over :j !

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:05

@S_V, hmmm, dat wordt zomer ja.... gaat hem nu niet meer worden met dat vachtje.

@Aco, zo!!! Trailer, gefeliciteerd! Dat is zo lekker, dan kan je zo overal heen rijden.

En dat bloemetjes dekje, heb mezelf zwaar in moeten houden, stik in de dekjes maar die schreeuwd gewoon naar me, koop meeeee!!! Koooooopppp me!!! (nog) niet gedaan. :Y) :+
En over die met de eenhoorns erop ga ik het al helemaal niet hebben, dat is te erg... :')

@Ilonaa265, oei.. vliegen met kar, dat hebben wij ook keer gedaan.. groom rug gebroken (was tussen paard en de wagen klem komen te zitten (kar po zijn kant achter de pony) en hond en ik waren er gewoon van afgevlogen. Wordt je niet blij van nee.

@Jets, heerlijk zo rond tuffen zonder hoofdstel! Buitenrit vind ik onverantwoordelijk, kan hier echt niet, levensgevaarlijk (niet van de kant van het paard, maar dan nog..)

Voor Jets en andere trail liefhebbers s_v, er is meer!! trail dan alleen in de western!!
Namelijk Working Equitation, gewoon met je Engelse zadel of je Portugese of je Western zadel en hoofdstel, dressuurproef, stijltrail parcours en speedtrail parcours en bij sommige wedstrijden runderen drijven. Hartstikke leuk en toegankelijk ook voor Fjordsels.

Gisteren cadeautje aan mezelf gedaan, rondje gesprongen, nu gesloopt, maar dat was ik van woensdag al kan nu nog niet goed zien en van vorige week ook al, dus mezelf leuk iets cadeau gedaan.
Had al tijden niet gesprongen en mevr. hupst op vreemd terein super braaf in de rondte.

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 006437088/

Uiteraard dressuurt dit fjordsel ook gewoon Engels, loopt voor de wagen en springt ook wel vaste hindernissen en doet dus aan Working Equitation.

Dit was Heps haar 2e wedstrijd in de WE1, was toen nog niet wedstrijd klaar, maar dit was in de buurt dus lekker meegedaan. Klasse 1 heeft geen speedtrail dat is pas vanaf de klasse 2.

Speed trail voorbeeld met Toobs dan, paar jaar terug. Dit was zijn eerste speedtrail die hij ooit liep.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:29

Rondje springen ziet er netjes en leuk uit Sjol! :)
Spierpijn vandaag? Dat heb ik ook altijd na het springen, maar wij vinden het beide ook super leuk :j

Oeh, dat van WE wist ik niet, super leuke en veelzijdige tak lijkt me! En die speedtrail ziet er mega leuk uit... Gaat ook allemaal lekker vlotjes bij jullie, krijg ook al zin om te gaan proberen, kei tof!

Nu zie ik op tweedehands een VZH model van barefoot te koop staan 1,5 jaar oud, met VPS, ziet er netjes uit op de foto's en is hier in het dorp te koop aangeboden (voor 350,- en volgens mij door een oud klasgenootje van me), dat neem ik toch ook in overweging, heb gemaild of ik het zadel eens mag komen bekijken... Dan kan er nog een WN model bij als aanvulling, maar dat kan dan na ons huwelijk :s

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:08

Working Equitation ken ik en klinkt leuk, maar ik ga echt geen dressuurproef rijden := vond het al jammer dat dat erbij hoorde haha! Koeien drijven heb in ook wel wens met Winnie gedaan, dat was ook super leuk :j

Je bedoelt dan denk ik de nothing hill? Ik zou even goed kijken welk serienummer deze heeft hoe oud ie is, die is namelijk nog niet zo lang vervangen door de nothing ham. Zou hem ook zeker eerst uit proberen want deze heeft in tegenstelling tot de andere modellen een drie laags vps systeem voor intensief gebruik, maar dat zorgt wel voor minder close contact gevoel. Ik zou hem zelf niet zo snel kopen daardoor of eerst proberen op m'n paard on te testen of dat goed voelt :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:11

Barefoot Cheyenne vind het een heerlijk zadel je moet er alleen wel van houden.
Afbeelding

En oude doos van heel lang geleden wedstrijd en geloof ik nog gemaakt door Do. ;)
Afbeelding

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:16

Die bedoel ik inderdaad Jets, dat van het 3-laags VPS systeem wist ik niet, wil inderdaad gewoon 'dicht bij m'n paard zitten', dus dan valt dit wel af. Het zadel is trouwens ook een maat 2 en ik denk dat ik maat 1 nodig heb..

Maar, ben ondertussen ook al weer even met mijn voetjes op de grond gekomen, want, ik was helemaal overtuigd om voor een WN type te gaan. Dus waarom zou ik nu ineens een Engels type kopen omdat het dicht bij huis te koop aangeboden wordt? Ik heb nog een goed passend Engels wintec zadel, dat kan ik ook prima gebruiken om een sprongetje mee te pakken en te lessen :j Soms loop ik wat hard van stapel haha :D !

Heb wel een mooie kaptoom gekocht via bokt markt en dan wil ik het bloemen dekje ook nog, dus dat is weer wel genoeg voor deze maand en volgende maand samen (zeg ik nu) :o

Edit; was te snel met reageren, en had daardoor jouw bericht niet gezien Marcella. De Cheyenne is inderdaad ook een mooi zadel, ik vind het een hele leuke bruine kleur hebben op jouw foto's. Maar wil toch meer voor een echt WN type gaan qua uitzicht. Ik loop soms gewoon iets te hard van stapel :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:20

Bovenste is trouwens Cheyenne drytex met VPS en onderste nog een oudere leren zonder VPS.

En nottinghill is inderdaad met meerdere laagjes. Zag van de week wel een Arizona nut maat 1 hier op de boktmarkt (western).

https://www.bokt.nl/markt/ad/464567/bar ... nut-maat-2
Helaas toch een maat 2.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:29

Had ik ook zien staan Marcella, is van Jets hier in het topic, maar inderdaad 'helaas' maat 2, al zou het misschien wel gaan, maar dat moet ik echt zelf kunnen proberen...

Heb mijn oog ook nog laten vallen op een mooie Missoula Nut van Barefoot (staat ook op bokt markt), wel in maat 1, maar daarbij hetzelfde probleem, ik kan niet testen momenteel, helaas...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:36

Heel eerlijk zou wel eerst testen anders kom je straks toch achter dat dat model toch net niks voor je is. ;)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:38

Inderdaad, daar ben ik mezelf ook bewust van Marcella, maar heb nu natuurlijk ook veel tijd om te kijken en rond te neuzen op internet...
Dus, ik mail wel naar de verkopers, maar vertel ze ook dat de verkoop dan nog zal moeten wachten tot ik kan testen, niet geschoten is altijd mis, toch? :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:10

De Missoula Nut is helaas wel langer dan bijv. de Barefoot Arizona haha.

De Cheyenne heb ik ook gehad, is een heel leuk model om mee te beginnen. Alleen als je meer western wil zou ik direct een western model kopen :j

De Cheyenne
Afbeelding

De Cherokee
Afbeelding

De Atlanta
Afbeelding

De Arizona
Afbeelding

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:11

Haha, wat een collectie zo Jets :j
Ik denk inderdaad dat de Missoula wat aan de lange kant gaat zijn... Wil het sowieso wel graag passen met de een boomloze zadelpasser erbij :) !

Ilonaa265

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:37

Een kwestie van scheren of kammen...
Afbeelding
Afbeelding

Laten groeien of weer een mooi boogje er in knippen? Wat zeggen jullie..

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:39

Ik zeg groeien, maar ik heb een zwak voor fjordjes met lange manen, vind het zo lief staan altijd :) !

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:41

Groeieeeeen