[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Ilonaa265

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:42

Haha ja onze andere fjord heeft ook lange manen. En staat inderdaad super cute...
Afscheren kan altijd nog

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:49

Dat wilde ik ook nog typen, groeien kost meer moeite dan afscheren, dus als het niet staat, is het snel weer 'opgelost' al krijg ik al pijn in mijn hart als ik nog maar denk aan knippen...
Ik ben juist blij dat de manen van mijn mannetje langzaam maar zeker een mooie lengte krijgen :) Toen ik 'm pas kocht, zagen ze er zo uit:
Afbeelding
Dit is in oktober/november:
Afbeelding
En ondertussen zijn ze al zo (moet dringend nog eens leuke foto's (laten) maken) er is wel een hele hap uit door zijn kliniek bezoekje, dat vind ik echt jammer -O- :
Afbeelding

Leuke anekdote van vanmiddag trouwens...
De kindjes van mijn klasje kwamen op ziekenbezoek bij me vandaag, super gezellig en lief en aangezien ik in de klas vaak vertel over de paardjes van de juf, wilden ze die nu natuurlijk graag een keertje in het echt zien! Dus wij, hop naar buiten bij de paardjes kijken.
Jules is normaal helemaal niet zo'n kinderpony (tenminste, hij houdt liever wat afstand van mijn nichtjes gewoonlijk :) ) maar kwam nu heel lief en zoet gedag zeggen. Het lijkt wel of hij aanvoelde dat deze kinderen net ietsje 'anders' waren (ik geef les aan kindjes met ASS) hij was zo lief voor ze! Ik roep weleens dattie zelf ASS heeft, en dan doet hij nu zo iets, lief paard <3

En toen haalde meneer een grapje uit, hij schacht echt zelden uit, maar als er een klas met 6 jonge kindjes bij je staat, dan moet je toch even laten zien 'wat je in je mars hebt' volgens hem... Hilariteit alom natuurlijk, gek beest :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Ilonaa265

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:57

Ja ligt er inderdaad aan hoe lang en vol ze manen worden, anders gaat het er uiteindelijk toch weer af hahah. We gaan het meemaken !!

Aaah wat super lieff!! Ze voelen dat inderdaad echt aan volgens mij. Die van ons zijn ook altijd extra lief tegen kinderen en zeker als ze inderdaad bijzonder zijn.
Zoals onze ‘oude man’ is super braaf, zet geen stap verkeerd en als je maar iets scheef gaat staat hij stil. Altijd gebruikt voor voltige les met allemaal van die kleine hummeltjes, geweldig. Tot dat ik er op stap dan zit er ineens een echte dwarse fjordenkop op hahahah.
Heerlijk <3

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:42

Dat laatste is ook heel typisch he, want toen de kindjes wat verder uit de buurt waren, was hij weer gewoon zichzelf, nog steeds super lief, maar iets minder voorzichtig :+

Voltigeles is kei leuk Ilona! Doe jij zelf aan voltige? Dat is zo'n coole tak van de sport!

Pff, ik maak me een beetje ongerust hier...
Ben onze Willy kwijt, de jonge rode kater, die zo graag bij de paardjes is. Heb hem vandaag de hele dag niet gezien en dat is niet zijn normale doen. Hij komt altijd als ik roep en is super aanhankelijk...
Wilde hem volgende maan sowieso laten castreren, om dit soort dingen zo veel mogelijk te voorkomen, nu maak ik me de hele avond ongerust, waarschijnlijk om niets, maar toch geen fijn gevoel...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:21

Wat lief hahah. Onze Rims is ook zo dol op kleine kinderen. Die probeert ze altijd te beschermen en te likken. Ze kan ook echt in een soort katzwijm naar kleine kindjes kijken. Ze mogen alle met haar doen aan haar staart trekken, zich optrekken aan haar sokken :') Ze doet niks. Al zijn we er altijd bij natuurlijk ;)

IG: @arabierjoep

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:31

Heel leuk! Ik werk zelf met kinderen met autisme en geef therapie met paarden en je ziet inderdaad dat paarden zich vaak wel aan kunnen passen.

Kasper is nog jong en onbezonnen zegmaar. Die vindt kinderen wel heel interessant, maar is nog niet per sé voorzichtig met ze. Mijn neefje van 5 was pas mee op een traptractor met een voorlader. Hij reed wat rond en Kasper vond het wel interessant. Na eerst heel lief bij mijn neefje te buurten en zich laten aaien, geeft hij opeens een zwieper met zijn neus aan de voorlader, waardoor neefje met tractor en al achterover kiept :')

Maar goed, hij is nog in opleiding zegmaar... :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:37

Die van mij moet niet zoveel van kinderen weten. :+

Maar ja ook een keer gehad dat een kudde kinderen op ons af kwamen stormen roepend paardje....paardje. Pony dacht nog maar een ding rechtsomkeert en wegwezen. :') Kinderen schrokken zich ook rot van zijn reactie. _O-

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:09

Wat leuk Ingrid, ik denk inderdaad ook oprecht dat Jules aanvoelde dat deze kids 'bijzonder' zijn in vergelijking met mijn eigen nichtjes. Al is het maar omdat hij aanvoelde dat mijn houding iets anders was dan gewoonlijk met kindjes :)
Was ook mooi om te zien dat de kids zomaar naar hem toe durfden te stappen, hij heeft zo'n lieve uitstraling en gebruikte die nu echt ten volle; lief ventje van me <3

Hihi Marcella, dat snap ik dan ook weer wel, kindjes die roepen en lopen zijn ook eng :j Kan het me al helemaal voorstellen hoe dat is gelopen :')

Wij hebben weer een kleine mijlpaal bereikt in de revalidatie van meneertje! Want, vanmiddag had ik weer een oud en vertrouwd uitzicht vanuit de woonkamer <3
Afbeelding
Hij heeft 2 uurtjes buiten gelopen samen met zijn vriendinnetje, lekker in het zonnetje wat hooi peuzelen. Hij trok even een sprintje naar vanachter, bleef even staan kijken en vond toen het hooi, waar hij de rest van de tijd lekker van heeft gesmuld :Y)
Blij ei! :D
AfbeeldingAfbeelding
En weer lekker smikkelen met zijn vriendinnetje! <3
Afbeelding

Nu even dringend op zoek naar een slowfeeder, want zijn kleine vriendinnetje vindt niets leuker dan het hooi op de grond trekken en zo opeten, en wil er nu toch echt voor zorgen dat hij zo weinig mogelijk zand binnen krijgt!

Liesjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:46

Mooi paardje /3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:48

Laat het lopen maar weg ze kwamen echt aanrennen. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:50

Marcella schreef:
Laat het lopen maar weg ze kwamen echt aanrennen. :')

Dat bedoel ik ook :) Verschil tussen Vlaams en Nederlands denk ik? :) Als ik lopen zeg, bedoel ik rennen als ik stappen is 'lopen' :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:57

En ik ben geloof ik niet helemaal helder een beetje moe. Dag 2 behang verwijderen. Hopelijk morgen laatste dag behang en kan ik beginnen met schuren.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:02

He bah, rot klusje is dat he, behang afhalen, komt het een beetje los? Anders wil een stoomreiniger nog wel eens goed helpen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:06

Drukplanten spuit met speciaal spul in het water. Hoef nog maar de helft van woonkamer en slaapkamer is af.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:34

Verl lijnzaad voeren s_v. Helpt goed tegen zand in de darmen. Hier krijgen ze elke dag een schep lijnzaad erbij. Goed voor de vitamientjes ook.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:37

Mag je da vers voeren dan ivm blauwzuur? Of kook jij het eerst?

Ik wil graag psyliumzaad (schrijf ik dat goed?) gaan bijgeven in kuurtjes 1x in de 2 maanden en inderdaad een scheutje lijnzaadolie door de slobber elke dag (moet ik nog bestellen), maar als het ook vers kan, is dat veel handiger, want dat verkoopt papa gewoon en is veeeel goedkoper :j .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:42

Kleine hoeveelheden mag gewoon. Ik doe het vaak wel even malen in koffiemolentje en dan door de warme slobber. Vind die van mij snoepen, maar heb een verwend nest.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:44

Ooh, ik lees het nu ook inderdaad!
Malen is ook nog een goed idee Marcella, even kijken of ik ergens een koffiemolentje kan scoren! De mijne krijgen iedere avond slobber nu (verwende nesten) en af en toe maak ik hem inderdaad lekker warm of doe ik er een appeltje doorheen, heerlijk vinden ze dat :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:47

En als je vers maalt blijven voedingstoffen behouden, maar kan wel weer goed opgenomen worden.

Wel rekening blijven houden met niet te warm voeren en blijf wel olie vrijkomen uit de zaadjes als je het door de warme slobber doe.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:48

Slobber is sowieso lauw-warm als ik hem warm voer, meestal voer ik eigenlijk koude slobber :j
Maar, ik kan dan dus best lauwe slobber voeren en daar gemalen zaadjes doorheen doen als ik het goed begrijp? :)

Spenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:49

Leuk dier!

Hier ook lange manen :) knot ze ook altijd op wedstrijd

Afbeelding
Afbeelding

Hier al poosje niet gereageerd maar lees nog wel steeds mee :j Boris mag inmiddels al Z1 starten dus dat gaat de goede kant op *D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:23

Ik giet kokend water over de lijnzaad en laat t een uur staan. Dan meng ik t met de rest van t voer. Die van mij eten ook van het zand. 1 vindt t ook een goed idee om eerst get hooi uit de netten te schudden en dan van het zand te eten :roll: >;) . Maar sinds ik ze dagelijks lijnzaad geef, weinig zand meer in de mest. Controleer t regelmatig. Volgens mij moet t voor een goede reinigende werking welmwat slijmerig worden. Volgens mijn arts is dat blauwzuur een fabeltje. Of dat zonis, weet ik niet. Maar de paarden staan nog steeds rechtop. Dus het zal inderdaad wel meevallen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:48

Ik geef ook zo nu en dan psyllium zaad :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:26

Nieuw hoofdstel (alweer een erbij :') ) is binnen *\o/* morgen passen, erg benieuwd hoe het staat.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:55

Oeh, foto sanso! Nieuwe spullen zijn altijd leuk :) :j

Ik ga het bloemetjes dekje bestellen, maar pas in februari, kan het dan nieuw kopen voor €25 via een facebookgroep, ideaal! Ze had ook nog een bijpassend halster en peesbeschermers, pfffff :P

Verder heb ik een academische kaptoom gekocht via bokt markt, die komt hopelijk ook deze week ergens binnen !