[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:16

Ik denk dat Winnie de onderste is :) Maar ben niet helemaal zeker, lastig standpunt om dat zo te zeggen, al denk ik haar lieve oogjes te herkennen, maar schiet me niet lek als het fout is, hahaha :D

Hoe lang komen ze toe met zo'n hooi net Jets? Het zijn best grote mazen, toch? Ik geef de mijne 2 grote volle voor 's nachts, en twijfel of ik er nog 2 bij aanschaf voor overdag of dat ik toch voor een slowfeeder (of 2) ga ...

Ik heb een fototopic gemaakt van de fotoshoot gisteren, knapperds van me, na de foto's gingen ze zo lekker met elkaar kroelen en knuffelen <3
Afbeelding

[ITP] Mijn draakjes, mijn maatjes, mijn trots.. Mijn Mini&Maxi ♥

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Jets

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:34

Goed geraden haha :)

De hooinetten die aan de palen hangen zijn inderdaad met gewone grote maas en doen ze echt niet lang mee, dat is zo op en hier echt veel te weinig voor de nacht. Deze gebruiken we normaal ook niet, maar had ik nu even gedaan om zoveel mogelijk plekjes te creëren omdat Winnie en Bob anders met Oeps niet echt bij het hooi komen. Ze eten ook erg weinig sinds Oeps er bij staat blijft er steeds hooi over, daarom dit even als extra :)

We hebben aan de hekken momenteel drie netten hangen met maas 2x2 van Barefoot. Die stoppen we drie keer per dag vol, ook voor de nacht en dan nog zo'n net hangen we aan de tak van een boom achterin de paddock haha. De ene keer is het op, de andere keer niet, hangt er ook vanaf welke paarden er staan. Nu met Oeps blijft er dus steeds super veel over. We hadden eerder aanhangernetten van de action, maar die mazen zijn veel groter dus dat hadden ze snel op en dan vond ik ze te lang zonder staan 's nachts. Ben erg tevreden met deze netten :j

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:44

Gaat steeds beter *\o/*
Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:48

Ah lief zeg! Ik ben benieuwd of je Oeps uiteindelijk zelf gaat houden. Ik twijfel echt heel erg of ik met deze kou een dekentje op ga doen. Zorro heeft al een flink deel van zijn wintervacht verloren en twijfel nu wat wijsheid is. Hij staat vanaf ongeveer 8 uur tot 7 uur buiten en daarna op stal. Mensen hier misschien tips?

Zorro ❤️
B + 11 L1+0

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:56

Ja ik hoop nog steeds dat ze vriendinnen worden :')

Winnie staat 24/7 buiten en die is ook al begonnen met verharen, maar die krijgt geen deken op. Oeps had al een deken op toen ze hier kwam dus die blijft gewoon zo staan haha. Ik denk dat ze dat prima zelf kunnen regelen en ze hebben nog een heeeeeleboel haar :) Het vriest ook maar een paar graden meer dan de afgelopen weken, dus ik denk zelf niet dat die paar graden echt verschil maakt.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:35

Ik lees voornamelijk mee maar heb nu toch een vraag..
ik heb laatst voor het eerst mijn fjord haar manen geknipt maar nu hangen ze nog steeds een beetje naar 1 kant. Wat is jullie advies? Zo laten of nog korter knippen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:37

Je kan het beste de manen eerst helemaal weg knippen als je vanuit lang naar kort gaat. :j

IG: @arabierjoep

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:51

Als het lang is dan altijd helemaal kaal scheren/knippen als je een boog wil, het gaat anders niet meer rechtop staan, blijft omvallen :j

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:57

Bedankt voor jullie reacties! Was hier al bang voor haha maar ga het proberen

Life is short, enjoy it!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:04

In juni 2015 was Winnie ook kaal :j
Afbeelding

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:09

Jets schreef:
In juni 2015 was Winnie ook kaal :j
[ [url=m/b2fW2D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er nog best mooi uit! Hoelang duurde het ongeveer totdat het lang genoeg was voor een boog?

Life is short, enjoy it!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:20

Uuuhm lastig, want ze heeft ook zomereczeem.. Ik weet niet precies, maar in augustus was het wel weer een boog als ik de foto's terug kijk :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:58

Dat groeit dan nog best snel. Zorro heeft nu een 'sportcoupe' aangezien het dressuur rijden ineens wel heel erg goed gaat :')

Zorro ❤️
B + 11 L1+0

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:12

Korter :D
Hier is er een ook weer kaal, laat de manen voor wat het is in de winter en knip ze in het voorjaar weer af zodat ze er in de zomer weer knap bij lopen. Bij hem groeien de manen alleen zo idioot snel dat er geen boogje meer van te maken viel, dan maar alles eraf _O-

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:50

Over de dekens, tsja de mijne staat ook gewoon de hele dag buiten, met zijn geschoren buik, merk niet dat hij het koud heeft ofzo, ze redden zich wel, de wind viel ook goed mee vandaag, dus het voelde in het zonnetje best aangenaam vond ik :)

De mijne heeft lange manen, dus geen ervaring met een boogje, maar ik denk inderdaad dat het dan echt kaal moet, brr, dat lijkt me eng om te doen zeg :=

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:24

Ik hou van lange manen bij fjorden! Twijfel alleen bij Oeps, omdat het echt lelijk is als ik het laat groeien en dan foto’s moeten maken tegen de tijd dat ik een plekje ga zoeken voor haar haha.

Grondwerk ging vandaag al beter dan gister, ze snapt het wel :) moet er alleen even een nachtje over slapen haha!
Afbeelding

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:19

Ik heb jullie advies opgevolgd en ben best blij met het resultaat!

Afbeelding

Sinds gister hebben we ook een nieuw zadel, hoop dat het weer snel beter wordt dan kunnen we hem uit gaan testen.

Life is short, enjoy it!

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:14

Dat ziet er in ieder geval al veel netter uit dan van te voren, komt vast wel goed zo :) !

Hier gaat het rustig zijn gangetje, al is het wel echt te koud naar mijn goesting nu :brr: Paarden hebben vandaag een dagje binnen gestaan (helemaal niet mijn ding) maar Jules had het gisteren toch wat koud met zijn geschoren buik (staart tussen zijn benen, in kei harde draf naar binnen sjeezen)... Ze kunnen ook niet echt beschut staan buiten, wel als de wind uit alle andere richtingen komt, maar voor die noord-oosten wind hebben ze niet meteen beschutting. Hopelijk is de schuilstal snel klaar, dan kunnen ze gewoon ALTIJD buiten :)

Hopelijk morgen wat minder wind, dan kunnen ze gewoon terug buiten met een flinke berg hooi :) Want zo binnen staan is natuurlijk ook niet ideaal :\ Hoewel hij er zelf weinig uit lijkt te maken voor een dagje, gelukkig staat hij samen met zijn vriendinnetje binnen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:23

Afbeelding

Afbeelding
Vandaag werd bij de leerlingendag (oa) Leo in het zonnetje gezet, met een soort ‘oeuvreprijs’ voor goede verdiensten. Leo was mijn eerste ‘echte’ paard en met hem heb ik van alles over de Academische Rijkunst geleerd. Hij was vreselijk geduldig met me (ik wist nergens iets van) en samen hebben we er iets moois van gemaakt. Hij is inmiddels al weer een tijd met pensioen, maar vind het toch leuk. Verdient hij wel.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:16

Wat fijn Fabster, wat is die Leo van jou toch een knapperd, die manen zijn echt om van te kwijlen hé :~ Die prijs heeft hij dubbel en dik verdiend, wat fijn dat je zo veel van hem hebt kunnen leren, dat is zo waardevol <3

Mijn ventje heeft effe wat meer binnen gestaan dan gewoonlijk nu, maar vandaag kon hij weer gewoon de hele dag naar buiten, eindelijk niet meer van die snijdende koude wind, maar gewoon fijn winterweer :D Er viel zelfs wat sneeuw hier, daar kan hij zo van genieten, kijk dat blije hoofd van 'm nu <3
Afbeelding
We zijn ook nog een stukje op pad geweest buiten, de eerste keer dat Jules terug mee op een wandelingetje ging, hij was fris en enthousiast, maar genat er zo van :j Zijn kleine vriendinnetje ging mee als gezelschap & mocht nog een keertje doen wat ze (behalve eten?) toch wel het liefste doet, want er lag nog net genoeg sneeuw om lekker te sleeën! :D
Afbeelding

En als het volgende week weer wat warmer wordt, verklaar ik de oorlog aan het winterhaar, ik sta al klaar met mijn borstels in de aanslag!!! ~~}>

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:09

Ik borstel rimska inderdaad ook niet met dit weer. Nu ze ouder wordt krijgt ze het echt snel kouder. Wat leuk trouwens dat je kan sleen.

Gisteren heeft een vriendinnetje foto's gemaakt van de liberty training in de sneeuw. Heel tof, die krijg ik nog.

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:26

Zo, ben nu wel klaar met dat ijsbreken en emmers sjouwen. Het mag wel lente worden van mij *\o/*

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:30

@Sanso, jouw fjordjes en shetlander lagen heerlijk te zonnen toen ik er vanmorgen langs reed <3

Zorro ❤️
B + 11 L1+0

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:39

Ah wat schattig Liek :D
Ik vind het ook wel oké dat het weer wat warmer wordt, al had het van mij wel wat meer winter mogen zijn dit jaar, want dat beetje sneeuw van gisteren, was sneller weg dan dat het er lag ...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:18

Ik heb ze gisteren ook voor het eerst zien liggen! Kon niet dichterbij komen voor een foto want ze kwamen mij meteen begroeten haha.
Afbeelding