Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:19

Echt he Hahah. Maar niet te vroeg juigen! Soms zijn ze overweldigd van alles.
Maar daar ben ik bij die van jou niet zo bang voor. Ziet er goed uit! Trots baasje denk ik zo!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:55

Hier ook voor het eerst ervoor gehad. Gewoon ernaast gelopen. Zal maar geen fotos plaatsen voordat bokt ontploft :o :o Maar ze was ontzettend braaf en rustig.

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:56

Ben wel benieuwd nynkster!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:17

Wow die zilver!! Die kan gewoon terug naar huis ja echt bijzonder!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:20

Wauw Kabayo *\%/* *\%/* *\%/*

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:23

Waaaauw wat goed! Super, echt fijn. Zo zie je maar weer wat goede voorbereiding kan doen. Knap werk!

En nynkster, gewoon plaatsen haha!

Carlos <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:34

Ontzettend onverantwoord en gevaarlijk en ik weet het allemaal wel :o (Dus commentaar op manier waarop hoeft niet echt voor degene die dat wel wilde geven :Y) )
ingespannen wat super ging. Toen paar rondjes rustig gestapt en toen weer uit gespannen.

Afbeelding

Binnenkort even iemand meenemen die op de bok zit met leidsels. En dan gaan we rustig aan beginnen

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:23

Knap beestje! Wat is hier precies onverantwoord aan?

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:27

Cool nynkster, ziet er toch prima uit?! Niks om voor te schamen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:35

Haha ja ze kan wel weer naar huis. Laat haar sowieso volgende week nog staan en probeer zelf ook eens te mennen. Ze was echt super braaf en ook zo ontspannen
Afbeelding
Morgen ga ik er "voor het eerst" op! Met zadel en los. Ben erg benieuwd. Zondag lekker vrij en dan maandag nog eens rijden. En dan nog een paar keer inspannen en dan naar huis. Even hard aan de bak (per dag 10/15 min) en dan lekker naar huis. Dan doen we weer kalm aan!

Echt super Nynke!! Ze is zooo braaf super. Volgende stap er maar achter :))

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:46

SBravour schreef:
Knap beestje! Wat is hier precies onverantwoord aan?

Volgens het boekje moet je de leidsels eraan hebben omdat je zogenaamd niet genoeg controle hebt. Had blij berichtje op Facebook gezet met die foto en kreeg reacties alsof ik haar de dood in aan het jagen was :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:15

Jammer zeg. Gelukkig ken je zelf je paardje het beste!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:39

Super dat beide eerste keren voor de kar zo goed verlopen zijn!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:45

Sorry dat ik zo lang niks gereageerd heb en mijn bijleespost komt later maar wilde dit even met jullie delen:)
Bij mij ging het heel goed met trainen totdat mijn kleine vriendje een maanblindheidsaanval kreeg vorige week..
Meteen mee naar de kliniek en jawel, maanblind.. zucht
Nou in ieder geval heb ik een hele drukke tijd achter de rug met mijn jonge IJsje.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:06

Ik ben ook heeeel inactief geweest.. Ik heb echt een hekel aan wind en kou en ik ben de afgelopen 2 weken alleen maar bezig geweest met voeren en water geven. :brr: :brr:

@Kabayo; Wauw wat goed !! *\o/* *\o/* Super gaaf zeg. Ik had wel verwacht dat ze het zo goed zou gaan maar de foto’s zien er echt top uit joh. Mag je trots op zijn. :D
@Nynkster; Tof! De jouwe ook al zo braaf :D *\o/* Ik zou zelf inderdaad ook altijd iemand op de sulky houden just in case. Maar ieder zijn eigen aanpak toch. Jammer dat mensen dan meteen altijd zo moeten haten :(

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:11

Haha xapple het is inderdaad erg koud!! Dankjewel! Ik ben een trotse eigenaar :D

Zo jammer Nynke. Van het commentaar. Gelukkig weet je zelf beter!

Ik heb gereden. Super braaf maar wel bokken naar het been. Iets minder voorwaarts dan gister. Maar ik ben tevreden! Knappe dame
3 foto's komen uit een filmpje en zijn wazig. Filmpje plaats ik maar niet aangezien ze nog niet weet hoe ze zich moet dragen en dan weer in haar houding kruipt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk uitzicht <3
Afbeelding
Afbeelding
Filmpje aan de longe

Ik ben zó trots :D

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:14

Wat fijn dat het allemaal zo goed ging +:)+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:39

Ziet er ontspannen uit Kabayo

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:41

Suuuuuper Zilver! Wat ziet ze er goed uit en doet ze het fantastisch.

Ik zit even in een diepte punt, mijn prinsesje liep vanmiddag onregelmatig in draf. Zò geschrokken hiervan. 4 jaar en dan dit? Ik duim ervoor dat ze zich enkel verstapt heeft door de bevroren ondergrond en dat er niets ernstigs van binnen aan de hand is.
Ze is al een tijdje niet naar de hoefsmid geweest vanwege drukte bij hem, loopt op tot wel 4 maanden nu Volgensmij. De maat was vol bij mij en heb dus van de week een ander gebeld die gelukkig aanstaande donderdag al kan komen. Het liefst morgen, maar goed, ik kan niet alles hebben... in mijn beleving zou het ook nog te maken kunnen hebben met haar scheve stand en combinatie met wat schrapen door een verandering van box (binnen dezelfde stal!) waardoor ze misschien wat gevoelig is geworden (zelfde effect als te kort bekappen misschien?)

Ik houd jullie op de hoogte. Helaas ging mijn les van vandaag dus maar half door, in stap liep ze namelijk top en de ene kant draf ook. Toen we veranderde van kant kwam het pas boven water.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:48

AnnetteFlame wat heerlijk dat je zo in het zonnetje (in de ijzige kou) bezig kon zijn! En dat ie het zo braaf doet.

Haha Nynkster, niks mis met Stadskanaal hoor :)

Kabayo WAUW, wat snel en dat ziet er super uit zeg!! Staat haar ook heel goed voor de wagen :)
edit: en ze rijdt er gewoon ook even op weg :oo . Nou, wat pakt die het allemaal netjes op.

Nynkster ik heb er totaal geen verstand van, maar ziet er toch heel fijn uit zo!

HopeMyDay oh wat erg zeg! Hoe is de prognose? Heel veel sterkte, dat is echt geen mooi nieuws. Y;(

SBravour oh dat is heel vervelend. Bevroren grond kan er zeker mee te maken hebben, een misstap is zo gezet. Ik hoop dat ze morgen weer beter loopt en dat het allemaal meevalt.

Ik ben aan het aftellen. De vorst verdwijnt en dan kunnen wij ook eindelijk weer verder :D

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:33

Ze kwam al heel de week wat stijver uit te boks, maar geen onregelmatigheid. Helaas dus vandaag wel. Ik geef haar nu weer een paar dagen vrij, ondanks dat ze deze week ook al vrij had gehad. Moet dus echt in de paddock zijn gebeurd... Maak me wel zorgen over mijn paardje, vindt het sneu voor dr. Nu een paar dagen vrij en dan hopen dat het beter wordt.

Duimen dat de hoefsmid ook al veel verbetering kan brengen in haar hoeven, die zijn wel aan een beurtje nodig!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:36

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:55

Murosch schreef:
AnnetteFlame wat heerlijk dat je zo in het zonnetje (in de ijzige kou) bezig kon zijn! En dat ie het zo braaf doet.

Haha Nynkster, niks mis met Stadskanaal hoor :)

Kabayo WAUW, wat snel en dat ziet er super uit zeg!! Staat haar ook heel goed voor de wagen :)
edit: en ze rijdt er gewoon ook even op weg :oo . Nou, wat pakt die het allemaal netjes op.

Nynkster ik heb er totaal geen verstand van, maar ziet er toch heel fijn uit zo!

HopeMyDay oh wat erg zeg! Hoe is de prognose? Heel veel sterkte, dat is echt geen mooi nieuws. Y;(

SBravour oh dat is heel vervelend. Bevroren grond kan er zeker mee te maken hebben, een misstap is zo gezet. Ik hoop dat ze morgen weer beter loopt en dat het allemaal meevalt.

Ik ben aan het aftellen. De vorst verdwijnt en dan kunnen wij ook eindelijk weer verder :D

Prognose is tot dusver goed, na een dag medicatie was het (gelukkig) weer beter.
Nu nog doorgaan met de medicatie tot de 12e (hij mag geen zonlicht op zn oog krijgen etc.) dan krijgt hij zijn check up (dan zijn er 14 dagen om)
Hij staat er goed voor momenteel en ik zie geen schade rondom en in de iris. Het was zijn eerste aanval dus hopen dat de rustperiodes lekker lang blijven. Anders gaan we voor het implantaatje.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:15

Cera_D schreef:
@SBravour misschien heeft het hier wat mee te maken? http://paardenhoeven.info/blog/2017/01/ ... angenheid/

Heel lief dat je meedenkt cera! Ik ga het linkje bekijken :)

Edit:
Nogmaals dank voor het opperen van oorzaken! Heel fijn.
Gelukkig is het niet dit, ze heeft namelijk niet de kenmerkende bevangenheid symptomen (waar ik wel ervaring mee heb van vroeger bij anderen) gelukkig!
Ze loopt enkel linksom onregelmatig in draf, je ziet het wel echt. :(
Zoals ik zei komt donderdag de hoefsmid, ik ga het probleem hem even voorleggen en vragen of hij opmerkende dingen kan vinden. Wie weet heeft ze wel een kneuzing in de hoef opgelopen, who knows.... Ik wil dat het al donderdag is...
De dierenarts nu erbij halen gaat denk ik niet veel uithalen, hij zal rust adviseren verwacht ik. Maar ze mag wel gewoon een paar uur naar buiten hoor, anders wordt ze staatsgevaarlijk denk ik :D

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:40

SBravour, balen zeg!! Ik zou persoonlijk er wel een dierenarts naar laten kijken misschien zit er ergens iets niet lekker ook omdat je laatst aangaf dat ie rechtsom met zn hoofd erg schudde. Beter mee verlegen dan onverlegen toch :) Wel echt belachelijk dat je smid je 4 maanden laat wachten, zou na 10 weken al weg zijn :7

We hebben gister bij die van mij 3 tanden laten trekken, vet schattig. Dus nu kan die echt aan de bak 8-)