Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:27

Zo, nu even tijd om uitgebreider te reageren :)

Art, wat fijn dat je weer bezig kan gaan! Ziet er fijn uit zo.

Nanne02 goh nee geen idee, maar je kent je paard het beste, dus ik zou het wel goed in de gaten houden.

Wow Kabayo wat goed, op buitenrit! Wat doet Zilver het super (en jij ook trouwens).

Melissa93 klinkt heel goed, lekker ontspannen zo bezig zijn. Wat fijn dat ze het al zo goed deed aan de longe. Het zal even wennen zijn om alleen aan het werk te moeten.

xApple heyy dit had ik vanmiddag dus gemist, wat gaaf!!! Mooi samen hoor!

k_m ach jeetje dat ziet er heel sneu uit, ze lijkt echt jeuk of prikkels in haar neus te hebben. Kun je aan een pollen netje komen? Dat zou misschien er wat mee te maken kunnen hebben. Ik heb een merrie die gevoelig is voor pollen en zij reageerde gisteren en vandaag ook wat, dus ik denk wel dat er iets in de lucht hangt.

carika ze was heel erg braaf! Ik was niet de eerste die erop zat trouwens. Ik heb hulp van iemand die vaker paarden beleert. Het was mijn plan om begin april erop te gaan, maar omdat we aan de longe al zo ver zijn wou zij (mijn hulp dus) liever eerder beginnen. Anders zou ze te veel conditie krijgen enz. We doen het rustig aan, maar ik zag hier niet zoveel vervelends in, dus kwam ze vandaag al langs. Het was opstappen, afstappen (en dat herhalen) en uiteindelijk beide kanten op in stap aan de longe. Ikzelf heb alleen even gezeten en weer afgestapt. De volgende keer hoop ik ook een rondje stap te kunnen doen.

Nynkster wauw die is wel heel sexy!! Ik snap je keuze.

Nou nog een paar foto's van ons moment van vandaag hoor! Heel speciaal, op mijn veulentje, mijn babypaardje zitten. 3 jaar en 11 maanden geleden had ik een droom.. en vandaag kwam die uit. Ik zweef nog ergens op een wolkje.

Daar ging ik
Afbeelding

Oh men, ik zit echt!
Afbeelding

Blij? nehhhhh
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:51

Nynkster wat een enorm gave hengst! Prachtige kleur

Murosch super dat ze het zo braaf deed! Paard is/wordt ook 3 dit jaar?
Mijn bedoeling is dat ze over een maand/ anderhalve maand zadelmak gemaakt gaat worden. Even afhankelijk van hoe ze het gaat aanpakken, en dan daarna iets van 3x per week een beetje rijden.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+22
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:03

Nina vandaag naar noord holland gebracht.
Zo trots dat ze op de trailer is gegaan! Mijn kleine claustrofobische poownie <3 <3

Nu zelf kapot, 2 weken terug operatie gehad maar ben qua conditie nog helemaal niks. Vandaag voor het eerst weer even wat meer gedaan maar dat merk ik meteen. Hopelijk ben ik over 2 maanden weer een stuk beter!

Samen met Rose op de trailer, heeft ze veel steun aan gehad. :j

Afbeelding

k_m

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:47

Ik heb ondertussen de DA laten komen en voorlopig niets ernstigs. Ik update volgende week met een bij lees post.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:29

Zo knap murosch!!!
Fijn Faline!
K_M : ben benieuwd!

Hier lekker weekend niks gedaan. Vandaag even fotos gemaakt voor vergelijken over een tijdje
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:26

Ja hoor, ik blijf hier volgen en zal van Floyd wel updates posten als er zijn. Van de nieuwe vent zal ik ook een fotootje plaatsen als hij er is, zijn naam is Twister :o Hij is een beetje Floyd in het groot, ook bruin met witte kol en wat stevigere benen (zo heb ik ze graag) :P

@Kabayo, waauw op buitenrit, zo leuk!
@Nynkster, sexy heer die je daar uitgekozen hebt :D
@Murosh, ik vind jouw paard echt knap <3 leuk dat het zo goed gaat! Wel speciaal hé, die eerste keer er op :o

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:27

Wat is iedereen super bezig!!
Ik loop momenteel echt te ver achter om op iedereen te reageren (minstens 15 pagina’s)
Maar ga het vanaf nu weer bijhouden!

Amado is inmiddels helemaal opgeknapt en vandaag voor het eerst aan de lange lijnen :D (met iemand ernaast als ondersteuning)
Afbeelding

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:14

Blz 93
Murosch wauw die ziet er inderdaad al best puppy af uit, prachtige kleur ook!

Welkom pattypaard, heb je een foto?

K_M jammer dat hij niet paste zeg, echt heel gaaf!

Nynkster wauw wat een geweldig is dat he! Heb niet zoveel verstand van mennen maar ziet er echt goed uit <3

Faline, wat een prachtige merrie zeg, heb je een foto van dr veulen ook?

Heerlijk inderdaad de paarden bij huis Pattypaard! Mooi sjiek koppie heeft ze ook

Kabayo zeker goed zit ze al in haar bespiering, lijkt ook echt al 4 ofzo gewoon qua alles haha!

xApple ik las vandaag op een Facebook pagina iemand de jeuk compleet wist te stoppen door kleefkruid en brandnetelblad te voeren vanaf maart. Die kon nu zelfs zonder deken weer naar buiten in zomer en had weer hele lange manen. Misschien proberen waard?

Nynkster wauw hele gave hengst zeg!

Kabayo wat is ze toch gigantisch braaf zilver, echt dr gewicht in goud waard <3

Blz 94

Faline beterschap met het herstel

Ilsey niks mis mee toch stapje terug doen

Welkom Melissa_94

Super gaaf weer nynkster, vind die kleine pony dekens altijd zo leuk ook!

Murosch ziet er super goed uit na dr winter pauze, braaf ook met hangen enzo!

Art_ficious super fijn dat je hem weer mag oppakken! Ziet er goed uit

Nanne02 als je je zorgen maakt altijd even temperatuur meten, verder ken ik ze ook niet dus moeilijk om iets over te zeggen

Kabayo heerlijk al eerste buitenritje gedaan hoor! Zo goed voor die jonkies

Melissa_93 fijn dat ze zo braaf was met dekje

xApple super gaaf en zo groot vind ik je helemaal niet op hem, zeker wetende dat hij nog wat zal groeien en breder worden moet dat helemaal goedkomen joh!!

K_M heel gek zeg, lijkt wel head shaking syndroom

Murosch wauw super zeg top <3

Melissa_93 knapperd zeg!

Blz 95
Nynkster wat een super gave hengst zeg, vind die welsh pony’s zo gaaf <3

Murosch snap ik, echt heel gaaf zeker als je ze vanaf veulen hebt meegemaakt!

Faline super dat het goed ging en dat ze een maatje mee had voor steun ook

Nynkster altijd leuk inderdaad om zulke progressie foto’s te zien, mooie foto’s maak je ook zeg! Wat voor camera heb je?

Amado fijn dat hij weer is opgeknapt en braaf zeg met die lange lijnen!

Ik heb gisteren ook voor het eerst op spekkie “gereden”, was eigenlijk heel impulsief allemaal :') mocht van dokter eigenlijk pas weer rond mei op paard maar ach zo heel even 10 minuutjes kan toch geen kwaad. Zei het vrijdagavond eigenlijk voor de grap dus toen zei m’n vriendin waarom niet, dat gaan we gewoon doen morgen. Hij had nog nooit zadel opgehad dus eerst daarmee gelongeerd daar gaf die al niks om, toen met beugels los daar gaf ie ook niks om. Dus toen maar bodyprotector aangetrokken en erop gegaan. M’n vriendin had hem vast aan de longe en eerst wilde hij helemaal niet lopen hij vond het toch wel gek. Maar snoepjes doen wonderen dus eerst even 5 minuutjes aan longe gereden en daarna zelfs 2 rondjes los in de 20x60, super trots op hem <3 hij heeft geen bokje gegeven en geen stap verkeerd gezet, alleen stuur is nog wat ver te zoeken. Wilde eigenlijk met kaptoom maar die was dag ervoor kapot gegaan (altijd fijn als je dingen uitleent :Y) ) dus vandaar met normale hoofdstel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:02

Ziet er goeeeed uit! :D
Haha K_M: die heb ik ook! Cob past mijne wel gelukkig!
Afbeelding

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:03

gaaf hoor! ik zie hele goede dingen voorbij komen :D
allemaal fijne dieren en trotse baasjes!
in die trend doe ik mee ;)
heb al even gehangen, voor de gein, hij hielp me praktisch op zijn rug

filmpje op instagram, moravitas_devoto

jullie gaan echt snel ! goed hé!!!

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:06

Jeetje wat goed zoe! En ook allemaal in 1 sessie, van zadel tot rijden. Dat hoef ik bij fab niet te proberen haha, maar wat gaaaaf joh!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:20

Ik zal straks op iedereen reageren. Zag al leuke dingen voorbij komen!

Gisteren Krisje overvallen met een dekje en longeersingel. Beide had ze vorige week voor de 1e x op gehad maar nog niet samen.
Ze vertrok nu zo.
Afbeelding
Een rondje, al voorwaarts van haar zelf en toen liep ze normaal rond. Later nog 2 bokjes en dat was het. Paar uur mee laten staan en toen afgehaald.
Eigenlijk wel prettig om te zien dat ze er wel wat om gaf maar geen heftige reactie op had :).

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:45

@Murosch; Ziet er allemaal hartstikke relaxt uit. Geen spanning zeker?
@Nynkster; <3 <3 <3 Beauty
@Zoe; Wat leuk!! Ik had dat ook inderdaad.. Opeens dacht ik; kom op ik ga het gewoon proberen. Maar het ziet er top uit joh, wat een braverd :D Ik zie jou ook helemaal stralen, net als Murosch, Kabayo en ik zelf de afgelopen week :D
@Pattypaard; Doe je het bewust los? Als Lars los is en ik ga hem opjutten dan gaat hij ook wel eens bokken omdat hij dat meer ziet als spelen en dollen. Met het oefenen van iets op de rug zou ik dat niet zo snel doen omdat ik bokken tijdens het werk echt niet oké vindt.

Ik heb gister zelf niks meer gedaan behalve borstelen. Het was geen lekker weer en ik had een uitvaart dus ff geen tijd. Woensdag ga ik er weer een kwartiertje op.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:43

Ja bewust los. Dan kan ze zich ook nergens indraaien als ze gek doet :). De 1e paar x mag ze gerust wat reactie geven in wat sprongen en bokken vind ik. Maar zodra ze wat gewend is moet het wel afgelopen zijn inderdaad. Helemaal als er dalijk iemand op zit ;)

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:31

Ik heb hetzelfde gedaan gister xapple. Even niks. Vandaag even vrijheidsdressuur oefenen. Even wat anders. En dankje!

Pattypaard hihi even gek doen. Altijd goed voor ze om weer nieuwe dingen te introduceren :) je had wel beter die jaarling er tussen weg kunnen halen. Die jaag je zo ook constant op

Moonprayer leuk filmpje op insta. Wel zou ik hem volgende keer even laten vasthouden. Voor de veiligheid (en een cap!)

Mijn insta is voor de geïnteresseerden meaondera

Sbravour mooi halster!

Zoe ja haar bespiering is echt mooi! Dankje :) en ja. Ze is echt goud waard <3 zaterdag naar het strand in de buurt!!
En wat super zeg!! Ziet er ook braaf uit! *\o/*

Super amado!

Ilsey dankje! Was ook heel leuk en ontspannen. Mijn pony moest altijd van álles schrikken. Kon nooit normaal rijden . En zilver vond niks eng. Alleen putdeksels haha

Mooie foto's Nynke. Ze is knap <3 en super mooie hengst!

Km fijn dat het niks ernstigs is! Aparte filmpjes hoor. Headshaking syndrome?

Faline top dat het vervoer zo gord ging! Mooie foto

Claudia dankje!! En wat super goed van jullie!!

Mooi paard Melissa

Brechtcarlos hihi dankje! Leuk compliment. Ik was in het begin een beetje bang dat ik te snel wou maar ze was zo relaxt. En met zijn drieën bleef ze wel rustig.

Gister niks gedaan. Relaxen. Straks even wat spelen met haar
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:27

Leuk met dekje en singel!

Heb van de week ook voor het eerst gedaan! Hij gaf geen kick haha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:41

Melissa_93 ja ze wordt over een week of 4 officieel 3 jaar. Ik had het erop zitten ook iets later in de planning maar degene die me meehelpt had het liever nu omdat ze anders te veel conditie zou krijgen aan de longe. Maar we doen het heel rustig aan. Deze week ga ik nog 2 keer met haar vanaf de grond aan het werk en dan komend weekend er weer op.

Faline daar ging ze, nou hopen dat ze goed haar best doet daar! En jij nog beterschap.

K_M ik las je andere topic ook net. Gelukkig dat er nu niks meer aan de hand lijkt te zijn. Hopen dat het zo blijft, en anders kan ik je toch zo'n pollen net erg adviseren.

Nynkster knappe Lina. Even rust om alles te verwerken is ook helemaal prima toch!

Ilsey dank je! Ja echt heel bijzonder. Ze is mijn eerste zelf gefokte veulentje en dan nu al zo'n grote meid. Vreemd idee, maar echt heel gaaf!

_Zoe flinke bijleespost haha. Wauw wat knap dat je dit zo in een keer gedaan hebt! Ik zag de foto's en las toen pas je tekst. Je zou helemaal niet denken dat dit de eerste keer was als je het zo ziet, super knap!

moonprayer fijn dat het bij jou ook zo goed gaat. Het voorjaar hangt in de lucht, iedereen gaat nu echt aan de slag lijkt het, heel erg leuk!

Pattypaard oeh daar zit nog wel wat vuur in! Ze komt nog wel wat jeugdig over vind ik. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat straks.

xApple haha geen spanning? Bij haar viel het mee.. Bij mij daarentegen :+ . Ik heb er nog steeds spierpijn van, zo heb ik me aangespannen.

Kabayo dat ziet er heerlijk chill uit zo, mooi uitzicht toch?

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:21

Oja veel spanning? Ja je ziet het wel aan je lichaamshouding. Zonde joh :D

Ik heb echt alleen maar genoten terwijl ik best wel een angsthaas ben eigenlijk. Ik kan niet wachten om er woensdag weer op te gaan.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:48

Echt leuk om te zien hoe iedereen heel hard aan het groeien is en grote stappen maakt! En heel interessant en leerzaam!

Hier was vrijdag de fysio (weer) geweest. Half januari was ze ook geweest maar toen ging ik gelijk die avond op wintersport (en ik dacht dat dat juist handig was zodat hij even kon rusten van de behandeling). Achteraf toch niet zo'n goed plan want hij was na de behandeling veel losser en ging toen in voorkeurshouding lopen wat maakte dat hij dus last van zn rug kreeg.

Duus na deze behandeling moesten we even goed doorpakken om te voorkomen dat weer hetzelfde gebeurde.
Afgelopen weekend lekker aan de hand gestap en dan ook echt ruime passen en hoofdje laag (zonder druk uiteraard)

Vandaag mochten/moesten we weer longeren en daarbij ook de focus op het lang maken van de rug. En toen deed ie dit <3

Afbeelding
<3

Dus morgen weer longeren, donderdag fietsen en hangen en zaterdag komt er een zadelpasser en mag ik er dus weer op :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:50

Oh meiden wat gaan jullie hard allemaal. Ik loop in een dag of 3 al zo 2 pagina’s achter :D
Ik heb alles gelezen, en jullie lijken allemaal echt fantastisch goed te gaan. Alleen KM even een tegenslag met het hoofdschudden. Hopen dat dat snel overgaat. Headshakingsyndroom.... dat wil je niet. Maar gelukkig is er een grote kans dat er gewoon even iets niet lekker zat.
Verder begin in bijna jaloers te worden.. wij zijn nog zò basis bezig, en dan nog de verstapping van laatst erbij, staan we ook nog eens 2 weken stil. Bálen! Niet aan te doen, maar wel heel jammer.

Ik hoop dat ik vanaf morgen week het werken kan oppakken, ze heeft nu een week lang 10 min gestapt en daarna gekoeld. In de paddock liep ze gelukkig weer helemaal rad zag ik en ze is ook weer blij.

Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals sorry dat ik niet iedereen persoonlijk kon complimenteren en/of helpen. Ga nu weer wat bakker checken, wel zo leuk...!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:06

opgelet lange bijleespost
P. 90
Nynkster, wat leuk zo voor de wagen. Helemaal geen reden tot negatieve opmerkingen hoor ;)

Kabayo, zilver doet het echt knap, maar dat wist je al zoals ik op fb al meldde ze wordt Platina :D

HopyMyDay oh jammer van de maanblindheid
Wel een goede prognose dat is wel fijn.

SBravour, jammer dat ze kreupel liep.

pagina 91
Dawson123 hoe gedroeg ze zich bij de tandarts?

Jumpingrider: wat een leuke foto. Staat jullie goed hoor :)

HopeMyDay interessant om te lezen over maanblindheid, foto is zeker niet spoilernodig.

Kabayo, weeral leuke foto's :D

Made_lief_je: welkom wat een knap dier en leuke mix van rassen. Mooi uitgepakt hoor.

BrechtCarlos: lekker gereden zie ik. Hoe oud was ze? Staat idd erg overbouwd.

Annetteflame: knap uitzicht op lekkere spikkelbillen :D

Tineke VD: lekker geshopt haha, ik heb máár 1 dekje voor Limo :)

Xapple heerlijk he die fjorden hun wintervacht :D ken er alles van door de fjord en Haflinger van mijn kennis :j
Zo erachter lopen met lange lijnen is mijn doel bij Limo ook.

pagina 92
Kabayo, knappe hengst toon je daar.
Het rijden gaat echt goed. Fijn dat ze zichzelf ook goed herpakte bij het uitglijden.

Tineke wat een leuke foto's. Die met de pilon zijn grappig :)

Xapple balen van de jeuk :(

K_m oh aantikken doet limo als hij oogejaagd rondcrosst, hoefballen liggen dan wel eens open maar genezen erg snel.
Die bak is aan vernieuwing toe nu hahaha.

Zoe ziet er goed uit bij dubbele longe ook.

Nynkster gaaaaaff gaat echt goed joh.

xApple leuk dat hij zo braaf was op vreemd terrein. Dat is helaas bij Limo nog niet het geval. Veel te stressy paardje heb ik dan.

pagina 93
Ben er bijna :')

Murosch wat is ze toch een knap paard geworden.

Pattypaard, welkom. Enne foto's zijn ook steeds leuk :)

K_m jammer dat halster niet past. Die kleur staat wel leuk namelijk. Ook limo staat leuk met die kleur, maar zijn halster in rood/bordeaux heeft hij ook stuk gedaan.

Nynkster ziet er weer goed uit. Voel me wel gezegend met een binnenbak op stal. Geen last van regen :+

AnnetteFlame, liever een keer teveel dan te weinig laten behandelen idd. Limo is pas behandeld door de Osteopaat en over twee maanden komt ze terug voor de bekken nog eens te doen. Limo heeft echt een bekkenprobleem helaas. Deze Osteopaat zag al in stilstand dat het in de bekken/si zit.

Faline, wat spannend je kindje wegbrengen. Succes en later beleren kan nooit kwaad. Limo is van 2014 en ook nog niet echt bereden, heb er wel twee x op gezeten en wat gestapt maar meer niet.

Pattypaard knap paard hoor. Heb wel een zwak voor vossen, en toch heb ik zelf een bruine :')

Kabayo, zilver is echt mooi gespierd al :wow: en die menfoto's echt super joh.!!

xApple zo een deken had ik vorige lente voor limo ivm uitslag door de beesten. Vond het ook een vreemd zicht maar alles voor het paard hé.

Nynkster wauw knappe hengst. Wordt een leuke combinatie met je merrie.

Ilsey, een tweede paard op komst, cool. Wou dat ik er ook tijd en ruimte voor had. :o
Ik begrijp ook uw gevoel naar Floyd toe. Heb in hetzelfde schuitje gezeten met Limo namelijk.

Melissa_93 hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ben benieuwd naar je puppypaard :)

Nynkster je gaat echt goed hoor :)

Murosch knappe veroon :D

Nanne02 komt vast goed hoor zoals kabayo ook al aangaf.

Kabayo wat gaat dat snel haha. Zilver neemt alles echt snel op.hé.

Melissa wauw knap dier :wow:

K_m ik zou ook aan pollenallergie denken.

Murosch !!!!! Gaaf het geluk is van je gezicht te lezen :D

Brechtcalos, bedankt ik weet dat het niet zo ideaal is. Maar was puur om meer controle te hebben en limo niet te kunnen laten wegsprinten.

pagina Last one 95

Nynkster knapoe hengsy hoor. Leuk kleurtje ook :)

Murosch gelukkiger kan je niet zijn. :D

Amado wat doet hij het goed zo de eerste keer lange lijnen :)

Zoe wat zul je trots zijn. Ziet er goed uit ook.

Pattypaard de bokjes vind ik niet echt eruit zien alsof het door de singel komt, limo bokt zo ook door de wei als hij uitgelaten is.

Annetteflame, jammer dat hij weer de voorkeurshouding aannam. Goed dat je wel weer aan de slag kan.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:12

Gisteren gelongeerd met alleen de enkele longe en zadel.
Eerste paar rondjes schrikreacties maar heb de piste half afgezet gehad en kon bij het wegrennen de longe wat langer maken (druk loslaten) wat limo sneller doet kalmeren.
Daarna heb ik toch goed kunnen schakelen tussen stap, draf en galop waarbij galop ook rustig en gecontroleerd ging ipv plat door de bocht en gehaast. Zowel linksom als rechtsom.
Ik vergeet vaak om rechtsom ook te doen als ik de longeersingel of zadel op heb liggen.

Morgen herhaal ik dit ook weer.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:28

Zo Hee dat is nog eens bijlezen :D

Fijn dat je lekker gelongeerd hebt :)

Ik heb Lars lekker laten rennen, hij had mega veel energie. Ik had daarvoor een stukje buiten met hem gelopen maar ik had het andersom moeten doen. Hij was nu best druk en beetje gespannen.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:05

Nynkster wat een stoertje!

Dat ziet er braaf uit Amado!

Zoe die lijkt wel zadelmak geboren!! Super fijn dat ie het zo makkelijk oppakt.

Pattypaard leuk je heer weer tegen te komen! (zaten toen toch samen in het L of M topic?)
Dekje met singel nog wel even spannend dus!

xApple lekker even poetsen vinden ze vaak ook wel heel erg fijn :p

Murosch leuk om ze je ervaringen te delen! Ik wil straks ook gewoon een paar keer in de week even 10-15 minutjes. Zade/ruitermak maken denk ik over 1,5 maand. Maar inderdaad ze moeten ook nog niet teveel conditie gaan krijgen.

Anette Flame fijn beeld! behandeling heeft dus goed zn werk gedaan

Art_ dankjewel! Knappe bijleespost haha
Zadel even spannend, fijn dat het daarna weer goed gecontroleerd ging

Ken gisteren voor de 2e keer aan het halster gelongeerd. Ging al makkelijker als de 1e keer.
Vanavond even een keer longeersingel erop leggen, kijken wat ze daarvan vind :) Dekje is inmiddels geen probleem meer.

Ze is op stal nog wel vrij onrustig. Jullie daar ervaring mee? Zodra de 2 paarden ernaast staan valt het mee maar zodra de staldeur van de buurvrouw losgaat is ze behoorlijk van de kaat. Heel veel schreeuwen en rondjes draaien. Nu is ze ook hengstig en natuurlijk ook wennen net met anderen op stal. Maar misschien hebben jullie tips?

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+22
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:26

Melissa ben benieuwd wat ze van de longeersingel vind. Ja mijn pony deed dat altijd. Zelfs toen ze nog 22 was. Het was nou eenmaal zo. Zilver is juist erg rustig

Xapple lars vond het gewoon mooi weer :D wel mooie foto!

Klinkt goed Marijke! Ga zo door
En dankje :) mooie bijleespost

Hoop dat je snel weer bezig kan sbravour!

Super annetteflame!! Ziet er goed uit

Heerlijk uitzicht claudia!

Hier gespeeld. Buigen kent ze nu! Evenals de spagaat. Helemaal trots
Eerst even loswerken
Afbeelding
Afbeelding

Spagaat
Afbeelding
Bijna zelf buigen :p
Afbeelding
Buigen
Afbeelding
Afbeelding

Weer bezig met steigeren. Ze plaatst al mooi haar gewicht naar achter. Ziet er een beetje hectisch uit met mn lange leadrope. Die is nieuw en weet nog niet helemaal hoe ik die moet vast houden :')
Afbeelding
Afbeelding
En ze durft al hoger!!
Afbeelding
Afbeelding
En simpel voetje op vinger commando
Afbeelding

Daarna heerlijk relaxt . Helemaal zonder tuig in een buitenbak zonder omheining
Afbeelding
Mijn schooiende popje <3
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are