Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:11

Ik heb mijn domein geregistreerd bij mijndomein.nl en er een minimaal hostingpakket bij. De website is met WordPress gemaakt, beetje lollig template uitgekozen en klaar. De kunst is natuurlijk om van te voren te bedenken waarom mensen nou bij jou moeten zijn en een template kiezen waar je dat mee uit kan werken.

Dan heb je je eigennaam.nl en een niet te ingewikkelde website voor weinig.

Het enige wat ik ermee doe is nieuwsberichtjes plaatsen zodat hij beweegt. Inloggen of bestellen: kan allemaal niet. Lekker rustig.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

8nnemiek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:40

Ik heb ook sinds afgelopen weekend mijn website online staan :D
www.ABCreatief.com
Zou iemand nog tips hebben, graag!

Mijn website is ook met Wordpress gemaakt, en die van mij is gehost bij IXL hosting. Daar kost een host met 1GB ruimte €2,50 per maand.

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:49

Mooie site! Geeft echt een positieve indruk, als ik op zoek zou zijn zou ik je bellen. Je hebt alleen bij de reviews nog Lorem Ipsumteksten staan, dat vond ik wel heel jammer. De rest is echt prachtig.

Qua kosten - zoiets ben ik ook kwijt. 35 euro per jaar voor 1 GB, domeinhosting dus ook email.

Eleanor Roosevelt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:14

Heel mooi hoe je site opent Annemiek +:)+

Wel jammer dat je bij de tekst over animatietechniek geen voorbeeldje laat zien, dat is juist zo mooi bij de rest van het filmpje dat je dan meteen een voorbeeld doet :)

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:17

Mooie website! :j

Ik vind alleen de witte tekst op die foto-achtergrond niet zo lekker lezen. Ik moet er m'n best voor doen zeg maar, en niet elke lezer zal daar zin in hebben. Misschien die achtergrond nog wat donkerder maken, beetje blurren of anders je tekst ietsje groter. Het is wel te lezen hoor, maar hoe makkelijker je het je bezoekers maakt hoe beter. :D En qua indeling zou ik (straks, als je ze hebt) je reviews hoger plaatsen. Reviews zijn onwijs belangrijk, die verdienen een plekje hoog op je website in plaats van bijna onderaan. Ik zou ze gelijk onder Diensten plaatsen.

Oh ja, en helemaal bovenaan staat wel je mailadres, maar onder Contact niet. Die zou ik er nog even bijzetten, zelf mail ik altijd liever rechtstreeks dan via een contactformulier. En je KvK-nummer zou ik nog in de footer zetten, dan zien bedrijven meteen dat je ingeschreven bent en dat ze de BTW kunnen aftrekken.

Maar dat zijn kleine dingetjes, haha. Ik vind 't een fijne overzichtelijke site, als je daar nog een paar goede portfolio-filmpjes bij zet en een paar goeie reviews hebt ga je daar zeker klanten mee trekken!

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:21

Mooie site :j. Ik zou ook nog je naam bij de persoonlijke info / contactgegevens zetten.

[o]

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:27

Bedankt allemaal!
Fijn, die tips! Morgen heb ik mijn eerste videoreportage bij een huwelijk, dus ik hoop snel een paar echte reviews te kunnen plaatsen.
De animatietechnieken in het promofilmpje staan inderdaad nog op de planning, daar moet ik nog iets spectaculairs voor verzinnen :D

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:27

Ik word er ook best nieuwsgierig van, want is dat animatie gebeuren iets heel anders of staat het in het doel van het opleuken van de films die je maakt vraag ik me dan af :D

Ik had geen enkele moeite met lezen trouwens en ben daar best een zeikerd in.

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:49

Op mijn computer komt je website een beetje raar over... Ik heb een 24" scherm en als je website opent zie ik alleen maar een foto met ringen. Niets wat mijn aandacht trekt of direct aangeeft wat je doet... Als je toch videograaf bent, dan zou ik die ruimte juist gebruiken om een mooie video te laten zien! Pakt meteen en je kan makkelijk aangeven dat jij die video's levert.

Daarbij geef je aan dat je huwelijksreportage, bedrijfsreportages en evenementen filmt, maar de hele website gaat over huwelijkse reportages (wat ik zo kan zien). Dat zou mij niet aanspreken als ik op zoek ben naar iemand voor mijn bedrijfsreportage...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:53

Dan werkt het idd niet goed op jouw scherm, want ik zie juist een super net filmpje waar alles in geshowd wordt :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:56

Blijkbaar niet inderdaad. Ik heb de website opnieuw geopend en nu werkt ie wel. Dat ziet er al een stuk beter uit!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:27

8nnemiek schreef:
Ik heb ook sinds afgelopen weekend mijn website online staan :D
http://www.ABCreatief.com
Zou iemand nog tips hebben, graag!

Mijn website is ook met Wordpress gemaakt, en die van mij is gehost bij IXL hosting. Daar kost een host met 1GB ruimte €2,50 per maand.

<3 Super schattig filmpje van Dexter!

Nu wil ik dit ook :')

De 3 'lege' filmpjes onder de 3 bestaande filmpjes storen mij een beetje.
Mogelijk is het professioneler om deze dan weg te laten?
De link door naar facebook is wel super netjes :j
Misschien nog leuk om wat feedback van de klant eronder te zetten over jouw samenwerking? of resultaat?

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:50

Over websites gesproken... Er staat 'ineens' (ik zal wel ergens hebben lopen prutsen) een melding boven mijn contactformulieren: Ben je een mens en zie je dit veld, laat het dan leeg.
Dat wil ik niet. Een deel van mijn doelgroep snapt die boodschap niet en het staat er onvriendelijk. Maar ik kan het achter de schermen in Wordpress/Ninja forms niet aanpassen, kan ook nergens ontdekken waar deze melding vandaan komt. Weet iemand de oplossing?

[o]

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:53

Laatst bijgewerkt door xSCWx op 14-03-18 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:59

Plien91 schreef:
Over websites gesproken... Er staat 'ineens' (ik zal wel ergens hebben lopen prutsen) een melding boven mijn contactformulieren: Ben je een mens en zie je dit veld, laat het dan leeg.
Dat wil ik niet. Een deel van mijn doelgroep snapt die boodschap niet en het staat er onvriendelijk. Maar ik kan het achter de schermen in Wordpress/Ninja forms niet aanpassen, kan ook nergens ontdekken waar deze melding vandaan komt. Weet iemand de oplossing?

Heb je een CAPTCHA (of zoiets) toegevoegd aan je formulier? Of een update van de plugin gedaan en sindsdien je contactformulier niet aangepast?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:06

Nee voor zover ik weet niet. Maar ik kan verder ook niet ontdekken waar in het formulier de waarschuwing zit. Ik kan drie velden als afzonderlijke onderdelen van het formulier zien en bewerken (naam, email, bericht) maar die beveiliging dus niet.

[o]

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:44

Kan je zelf niet bij de broncode van je website? Want daar zal het waarschijnlijk in staan, nog wat dieper dan het normale "mooie" back-end.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:02

Plien91 schreef:
Nee voor zover ik weet niet. Maar ik kan verder ook niet ontdekken waar in het formulier de waarschuwing zit. Ik kan drie velden als afzonderlijke onderdelen van het formulier zien en bewerken (naam, email, bericht) maar die beveiliging dus niet.

Dan zou ik eens bij Ninja Forms informeren of Google er over raadplegen. Waarschijnlijk staat ergens de oplossing wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:09

Flinke investering qua tijd achter de rug. Ik heb een paar dagen zitten “plakken en knopen”. Heb mijn CRM systeem aan mijn boekhoud systeem geknoopt. En daar weer de bank aan vast. Maar.... leuke uitzondering; in mijn CRM systeem staan mijn gegevens, contacten en klanten maar ook die van het bedrijf van mijn man. Tja, dat moet gescheiden geëxporteerd worden. Na wat gepuzzel en logisch denkwerk is het gelukt.
Toen ook alle klant administraties omgezet naar het nieuwe boekhoud systeem. En daar weer van alles aan geknoopt.
Al met al een paar dagen werk, maar ook de kleine administraties zijn nu geautomatiseerd. Ben er blij mee

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:49

En weer een nieuwe klant erbij. Leuk leuk leuk. Het via-via circuit werkt in mijn tak van sport toch echt het beste.

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:59

Dat is bij mij ook zo. Toch een kwestie van vertrouwen, dan gaan mensen liever af op ervaringen van anderen.

Eleanor Roosevelt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:27

Hier loopt het ook ineens storm, zit al 2 maanden op 3 klanten en nu in 3 dagen ineens misschien 3 erbij haha

♡♡♡♡♡

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:57

Afgelopen week KvK inschrijving afgerond, dus is het echt officieel! *\o/*
Ook deze week fotoshoot gehad, dus mooie professionele foto's voor op mijn website en linkedin.

Laat ik nou ook gisteren mijn eerste 2 cliënten hebben gezien, alleen in de back office nog niet helemaal rond. Hierdoor papieren dossier, staat wel klungelig, maar dan kun je tenminste alweer opbouwen.

Merk, weet niet of de anderen dat ook hebben, dat je voor jezelf heel kritisch bent.
Ik wil alles in één keer goed hebben/doen en dat het professioneel over komt.

@Plien, is het probleem opgelost? staat niet erg netjes :=

Hebben jullie combinatie pakketten? dus bij bijv. ING bank rekening en verzekeringen daar?
Ik zit nu bij KNAB en heb verzekeringen bij andere organisatie. (bedrijfs aansprakelijkheid & rechtsbijstand).

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:53

pluche_pluus schreef:
Hebben jullie combinatie pakketten? dus bij bijv. ING bank rekening en verzekeringen daar?
Ik zit nu bij KNAB en heb verzekeringen bij andere organisatie. (bedrijfs aansprakelijkheid & rechtsbijstand).

Gefeliciteerd met je inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Jep, ik heb mijn rekeningen en verzekeringen bij de Rabobank/Interpolis. Is ook de reden waarom dat ik niet overstap naar KNAB. Mijn cameraspullen zijn nu ook verzekerd als ze in de auto liggen en dat is bij geen enkele andere verzekering.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:21

Wij hadden eerst onze verzekeringen lopen via de rabobank bij interpolis, maar ik raad je aan als je ècht veel dure spullen/machines e.d. hebt om dan een verzekeringsadviseur in de hand te nemen.

braooop