Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:22

elenaMM77 schreef:
Soms zeggen mensen: je moet je lichaam even shocken met een grote cheatdag..
Dat ze dan weer goed op gang komen, komt niet door t extra eten.. Maar, grappig genoeg, doordat ze schrikken van de hoeveelheid en de tijd erna ineens weer extra scherp op alles letten.

Ik ben het grotendeels met je verhaal eens. Literatuur wijst inderdaad uit dat je lichaam zich aanpast aan een kcal tekort. Onder andere door hormonale aanpassingen: Leptine gaat omlaag (wat wordt geassocieerd met gevoel van verzadigd zijn en energieverbruik), insuline gaat omlaag, ghreline gaat omhoog (stimuleert trek en dus food intake), testosteron gaat omlaag en cortisol gaat omlaag.

Maar, er is ook genoeg literatuur over de invloed van een cheatday op het leptine niveau. En, in tegenstelling tot wat jij zegt, zorgt dat wel degelijk voor verandering in het lichaam. Overigens gaat het dan wel over een cheatday met voornamelijk khd met een hoge GI, niet om een cheatday met voornamelijk vetten.

Ik heb zelf nu geen tijd om de juiste artikelen erbij te pakken maar op bodybuilding.com staat een leuk artikeltje erover met referenties.
https://www.bodybuilding.com/fun/refeed ... eptin.html

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:59

annikeee19 schreef:
Wat eten jullie voor het sporten? Ik vind dat zo lastig beslissen

Meestal gewoon ontbijt (brood met beleg) en anders iets van een banaan: net even wat extra energie.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

karuna
Drukke kabouter

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:39

Gewoon normaal niet te vet en niet binnen een uur van te voren, gister de capucijners was geen succes zelfs twee uur later bleef ik boeren

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:13

Eske_B schreef:
annikeee19 schreef:
Wat eten jullie voor het sporten? Ik vind dat zo lastig beslissen

Meestal gewoon ontbijt (brood met beleg) en anders iets van een banaan: net even wat extra energie.

Bij ochtend sport maak ik een uur van te voren fruitsmoothie met skyr of 200 kwark
Wanneer ik om 18.30u sport eet ik om een uur of 4 een appel, krentebol, banaan of ontbijtkoek
Avondeten doe ik dan bij thuiskomst na het douchen of soms ervoor, als ik nog moet afkoelen

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:20

Ik heb net even een uurtje core en daarna een uurtje body balance gedaan. Ik kon alleen een oefening niet omdat ik niet helemaal in verhouding ben :+
Ik heb hele lange benen en een kort bovenlijf met korte armen, ging het niet worden :)

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:23

ligt eraan hoeveel tijd ik nog heb.. sporten met een volle maag gaat echt niet.. Dan doe ik ook nog wel eens een smoothie erin
Maar mijn grootste maaltijd is mn lunch, dus meestal red ik het daar wel een poosje mee :j na t sporten iets van eiwitten ofzo, ligt ook weer aan hoe laat het is..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:34

Zo vandaag weer alles gedaan. Lekker gesquat weer 15 kilo dr bij op. 45 dacht ik nu.

Maar helaas 100gram gewicht eraf. Laatste week lukt het niet om aan mn tussendoortjes te komen.

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:57

Van de week na een maand weer gewogen... de cijfertjes zeggen mij niks, maar het gewicht is iig hetzelfde gebleven :')

gewicht 66.9 -> 66.9
Vet 23.7% -> 22,6%
Spier 48.4 -> 49.2

Ik heb begrepen dat als mn spier nog een klein beetje meer wordt, dat daarna 'automatisch' de vetverbranding aan gaat... tenminste, volgens mij zei hij zoiets.
Dus ik ben heel benieuwd naar de meting van volgende maand!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:50

Vanmorgen een lesje Clubpower gedaan. Ook erg leuk en goed vol te houden, maar ik had dan ook erg lichte gewichten gekregen van de trainster, en omdat ik niet wist wat ik van de les kon verwachten heb ik het gelaten en me maar niet met de gewichten bemoeid..

Dat weet ik dan weer voor een evt volgende keer

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:07

Cer schreef:
Van de week na een maand weer gewogen... de cijfertjes zeggen mij niks, maar het gewicht is iig hetzelfde gebleven :')

gewicht 66.9 -> 66.9
Vet 23.7% -> 22,6%
Spier 48.4 -> 49.2

Ik heb begrepen dat als mn spier nog een klein beetje meer wordt, dat daarna 'automatisch' de vetverbranding aan gaat... tenminste, volgens mij zei hij zoiets.
Dus ik ben heel benieuwd naar de meting van volgende maand!

Netjes!!

Ik begin ook echt resultaat te zien, ondanks dat ik maar aan 2x per week toe kom door drukte. Halverwege april hoop ik ook meer tijd over te hebbem en over te gaan in split schema. Blij met mijn buik gelukkig, dat zijn weer lijntjes zichtbaar.. alleen ik ben ooit vorige week hard op een rand gevallen en ik heb dus een of andere deuk in mijn bil -O- beetje bang dat die zal blijven.. mensen das toevallig ervaring mee

Lipicas te koop, weinig gebruikt
, extra smal, maat 37!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:24

@ Cer; meer spieren, minder vet, altijd een goed teken. KG op de weegschaal zijn dan ook maar betrekkelijk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:18

Netjes Cer!

Wat is clubpower precies mama3? :o

Oei dat klinkt vervelend Gianti!
Geen ervaring mee gelukkig..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:01

Clubpower is bodypump van les mills. Gehele lichaam workput dmv barbells en gewichten op muziek een uur lang oefeningen doen en daarna buikspieroefeningen, die vind ik zelf wat minder haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 07:28

Ohh maar dat klinkt goed mama3 !

Geen ervaring hier met deuken... wel veel putten en scheuren, maar dat is iets anders :')

Vanavond weer een uurtje laf op de trampoline staan, heerlijk voor tussendoor :j

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:05

Oh dat doe ik ook, heb je de release gedaan mama3 of de oude? :)

Ik heb gister lekker grit gedaan, ik sterf altijd 10 x onderweg maar het maakt me wel fit

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:48

Weer eens met een vriendin gesport. Normaal doe ik voor buikspieren 2-3 losse apparaten, zij doet 15-20 min oefeningen op matje. Heb nu ook meegedaan, weet niet wat effectiever is voor spiergroei maar wel meer spierpijn :')

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:57

Nu fysio in andere sportschool in eigen woonplaats weet weer waarom ik hier niet train. }> :+

Y; Dag oude man

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:57

Mama3 schreef:
Vanmorgen een lesje Clubpower gedaan. Ook erg leuk en goed vol te houden, maar ik had dan ook erg lichte gewichten gekregen van de trainster, en omdat ik niet wist wat ik van de les kon verwachten heb ik het gelaten en me maar niet met de gewichten bemoeid..

Dat weet ik dan weer voor een evt volgende keer

Leuk! Ik heb dat nu ook twee keer gedaan en vind het zeker leuk om te doen. Al ben ik na een uur echt wel helemaal op :')
Vooral de oefeningen voor de borstspier vind ik behoorlijk pittig met trillende armen als gevolg :+ maargoed ik sport nog niet zo lang dus ben al lang blij dat ik het een uur vol kan houden:=

Ferro

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:28

Ik heb gisteren ook bodypump gedaan :D
Vind het ook echt superleuk maar ook echt slopend :')
Haha bij borst ga ik ook echt altijd stuk :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:39

Bodypump is hel. Haha

Ik heb weer nieuw schema. Coach had al gezegd dat de eerste dag zwaar was. Nou dat klopt wel. Was ruim 80 min bezig. Maar wel een leuke.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:05

Fijn dat je nieuwe schema leuk is Needje! :D
Dan is het ook makkelijker om ervoor te gaan :)

Heb net ook mijn schema gedaan en had een weegmoment :)
Ben in twee weken 1,3 kilo afgevallen :)

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:27

Leuk!
Kan ik dit topic ook opzoek naar “zelfde sportschool maatjes”?
Ik moet echt meer gaan sporten, om af te vallen, maar ook om een knieblessure te verbeteren! Ben midden vorige week weer eens goed gaan sporten, vandaag een pittige fysio sessie!
Om de blessure goed te verbeteren, moet ik weer in een ritme komen om tenminste 2x pw te gaan!
Ik sport bij basic fit, vooral in Overvecht maar kan ook naar Hilversum! Zijn daar meer bokkers? :):)

Wave after wave

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:29

Welkom, ik zit heel ergens anders en draai mijn egen schema. Kan je niet helpen helaas. Geen idee of basic fit echt begeleiding heeft en schemas maakt ook?

Y; Dag oude man

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:31

karuna schreef:
Welkom, ik zit heel ergens anders en draai mijn egen schema. Kan je niet helpen helaas. Geen idee of basic fit echt begeleiding heeft en schemas maakt ook?

Jammer!
Hmm, volgens mij kan het wel maar kost het dan extra, als in PT inhuren!

Wave after wave

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:33

Ik bedoel eigenlijk meer. Begeleiding en schema laten maken, vaak bij een sportschool waar ze standaard schemas maken kun je vaak gemakkelijker bij iemand aanhaken die ongeveer zelfde traint. Of vragen of je gekoppeld kunt worden. Bij de sportscholen zonder dat wordt dat vaak lastiger.

Y; Dag oude man