Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:22

loez schreef:
Nee dat zijn echt casual leggings dus dikker van stof. Die je zo aan kan i.p.v. een spijkerbroek bijvoorbeeld. :)

Oh zo, ik las de zin anders :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:28

Ik heb de app niet gezien want zit op m'n telefoon, maar staat er net zoveel in als in mfp? Fijne aan mfp vind ik dat je gewoon de barcodes kunt scannen en zo kunt invoeren.

Mfp geeft wel vaak veel te laag in calorieën aan, ik zou inderdaad ergens anders je bmr uitrekenen en bekijken wat je activiteitsniveau (PAL) is en aan de hand daarvan. Zelfs als je amper beweegt is je activiteitsniveau nog 1,2 geloof Ik, dus als je bmr dan 1500 is heb je alsnog 1500 x 1,2 = 1800 calorieën nodig om op gewicht te blijven. Dat is natuurlijk maar een schatting maar klopt meestal vrij goed. En inderdaad nooit langdurig minder dan je bmr eten.

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:31

Nou ik krijg in die app van net niet eens gewoon mijn 1800 kcal.
Wat ik ook invul.
Ben er dus al weer klaar mee. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:36

MFP vind ik inderdaad handiger, vooral met die barcode scannen idd :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:53

Wauw, volgens de website van Enzino moet ik 2720 kcal per dag eten :wow:
Pak ik de app van de bodybuilding website, kom ik maar aan 2145.

Ik gebruikte altijd de website van voedingscentrum. Daar kan je zelf producten in zetten, dagelijkse consumptie's vastleggen (ik eet altijd hetzelfde bij ontbijt en vaak ook lunch). Werkte als een trein.

Bodybuilding, baby! 8-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:54

Welke app is dat, Rebel?

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:59

Eulogy schreef:
Ik heb de app niet gezien want zit op m'n telefoon, maar staat er net zoveel in als in mfp? Fijne aan mfp vind ik dat je gewoon de barcodes kunt scannen en zo kunt invoeren.

Ik weet niet over welke "app" je het hebt maar cronometer geeft ook de micro's terwijl mfp dat volgens mij niet heeft. Zelf je micro's uitrekenen is onbegonnen werk.

De link voor kcal doelen is van het amerikaanse "institute voor diabetes, etc". Vergelijkbaar met het voedingscentrum in NL.

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:00

Cer schreef:
MFP vind ik inderdaad handiger, vooral met die barcode scannen idd :j

Heeft cronometer ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:02

maar ik heb het idee dat die geen nederlandse producten herkent? Of maakt dat voor een barcode niet uit?

Ik vind de ckal nogal hoog eigenlijk :o (maar ik eet sowieso erg ongezond :j )

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:04

Cer schreef:
maar ik heb het idee dat die geen nederlandse producten herkent? Of maakt dat voor een barcode niet uit?

Geen idee eigenlijk want ik gebruik geen barcode scanner en woon ook niet in NL, maar het is heel goed mogelijk.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:44

enzino schreef:
Cer schreef:

Geen idee eigenlijk want ik gebruik geen barcode scanner en woon ook niet in NL, maar het is heel goed mogelijk.

Dat klinkt voor heel veel mensen te ingewikkeld denk ik :P Bovendien is je micros, of zelfs je macro's, uitrekenen op zich ook niet eens nodig om af te vallen, als dat je doel is.

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:27

Eulogy schreef:
Dat klinkt voor heel veel mensen te ingewikkeld denk ik :P Bovendien is je micros, of zelfs je macro's, uitrekenen op zich ook niet eens nodig om af te vallen, als dat je doel is.

Als je slechts je kcal bij wilt houden heb je ook geen app of streepjescode scanner voor nodig. De rekenmachine op je telefoon en/of een bierviltje moet daarvoor voldoende zijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:28

Ik voer het liever in op mfp met een barcodescanner dan dat ik het op een bierviltje schrijf hoor :+ Is ook een stukje makkelijker bij te houden en je hoeft zelf niet te rekenen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:30

enzino schreef:
Eulogy schreef:

Als je slechts je kcal bij wilt houden heb je ook geen app of streepjescode scanner voor nodig. De rekenmachine op je telefoon en/of een bierviltje moet daarvoor voldoende zijn.

Brb effe op m'n bierviltje schrijven want dat is makkelijker dan MFP

Komop zeg :')

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:55

:’) mfp is super! Kcal maar ook die belangrijke macro’s :)

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 03:08

xNavatu schreef:
Brb effe op m'n bierviltje schrijven want dat is makkelijker dan MFP

Komop zeg :')

En hoe reken je vervolgens je micro's uit?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 07:18

Werkelijk. Het was niet mijn idee van dit topic om elkaar met macro's, micro's en bierviltjes aan te vliegen.

Ik merk dat ik met dit mooie weer mijn motivatie weer 100% terug heb. Doei winterdip! :evaw:
Hebben meerderen het gevoel dat het makkelijker is nu de dagen langer en lichter worden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:24

Ik heb ook werkelijk geen idee wat micro's en macro's zijn.. en ik denk de gemiddelde recreatie sporter ook niet, en eerlijk boeit het me weinig :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 07:34

Cer schreef:
Ik heb ook werkelijk geen idee wat micro's en macro's zijn.. en ik denk de gemiddelde recreatie sporter ook niet, en eerlijk boeit het me weinig :')

Ik weet dat macro's de voedingsstoffen zoals koolhydraten, vetten en eiwitten zijn. Maar ik vind dit eerlijk gezegd niet de plek om dit zo uitgebreid te bespreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:41

Jolien87 schreef:
Werkelijk. Het was niet mijn idee van dit topic om elkaar met macro's, micro's en bierviltjes aan te vliegen.

Ik merk dat ik met dit mooie weer mijn motivatie weer 100% terug heb. Doei winterdip! :evaw:
Hebben meerderen het gevoel dat het makkelijker is nu de dagen langer en lichter worden?

Ja en nee... ik voel dat ik verkouden aan het worden ben, en ik reageer ontzettend op luchtdruk wisselingen (migraine), dus ik hang nog een beetje tussen wal en schip ;) (maar ga nu wel spinnen :j)

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:07

Jolien87 schreef:

Ja zeker ! :j
Ook omdat het zonde is om binnen te zitten :D
En de bikini tijd steeds dichterbij komt :P

Vanavond weer twee uur achter elkaar plakken. En ik hoop binnenkort te testen of ik weer kan hardlopen, het idee is dat mn pezen en dingen wat sterker zijn geworden door het trampoline springen.. Maar of dat echt zo is of alleen in mn hoofd, zal moeten blijken :D

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:43

Jolien87 schreef:
Cer schreef:

Ik weet dat macro's de voedingsstoffen zoals koolhydraten, vetten en eiwitten zijn. Maar ik vind dit eerlijk gezegd niet de plek om dit zo uitgebreid te bespreken.

+1 :j

Op vakantie met je paard?
Stichting Hippisch Toerisme Nederland helpt je aan alle benodigde informatie: http://www.hippisch-toerisme.nl/

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:47

Jolien87 schreef:
Cer schreef:

Eens! Ik denk dat het meer past in een voeding/afval topic. In afvallen zonder doel staan veel tips en uitleg of macro's bmr etc.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:58

En inderdaad dit weer geeft je meer energie om naar sport te gaan, ik heb ook meer energie bij mooi weer en licht en ben dan overdag al meer buiten. Al ga ik in de winter ook standaard 3x pwk naar sport, werk ik harder, ben ik meer gemotiveerd en daardoor sterker in de lente en zomer.

Vandaag ook mijn DL doel bereikt. Slechts 1 setje van 4 HH, maar het begin is er. Bij de andere oefeningen de gewichten ook weer verhoogd.

@LM; jij durft, spinning wanneer je migraine opspeelt. Ik ben vorige week 3 dagen door migraine uitgeschakeld geweest, ik ben wel even genezen. Ik hoop dat je het onder controle kan houden.

Hebben jullie sportmaatjes of gaan jullie alleen? Ik raak ze op de één of andere manier altijd kwijt. 2 zijn gestopt en de derde, die al 2 jr 2x pwk braaf mee ging gaat verhuizen. De andere 1-2x pek ga ik alleen, ook prima, maar het lijkt me heerlijk om iemand te hebben die even fanatiek is en je motiveerde om een stap verder te gaan. Misschien eens aan mijn trainer vragen, di 2 mei heb ik weer een follow up.

Fijne (sport) dag allemaal!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:14

Argh! Er spint vaak een man mee die zichzelf heel grappig vind.. hard mee zingen, hard mee tellen met jumpen... wordt er niet goed van....
Nu moesten we runnen, wat ik erg lastig vind, dus dan moet ik me goed focussen om het juiste tempo te pakken.. begint ie weer.. trainer vraagt 3 x om stilte, en nog....
Tja, toen plofte ik ff hoor... “hou je kop nou eens man!”
En zo ben ik helemaal niet, ik pas mezelf juist altijd aan...
-:(-

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation