Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:18

Ik sport altijd alleen.
Heb m'n schema en vind het fijn om gewoon lekker mijn eigen ding te doen.
Ik vond het vroeger ook altijd irritant van die kwebbelende setjes overal in de sportschool terwijl ze dingen bezet houden.
Huidige sportschool is altijd rustig dus gelukkig daar geen last van nu.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 10:42

Cer, precies. Met dit weer vind ik het heerlijk om buiten te zijn. Nu is de sportschool wel binnen. :') Maar in die donkere, sombere dagen wil ik het liefst onder de deken kruipen en in de lente weer wakker worden. Ik moet zeggen dat ik er deze winter ook wel extreem veel last van had.

Mama3, wat goed dat je in de winter ook zo fanatiek blijft.
Mijn vriend gaat 2x per week mee, de andere dagen ga ik zelf. Maar er sporten ook twee collega's van mij bij die sportschool dus die zie ik regelmatig. Ik merk dat ik het ook steeds makkelijker vind om eens een praatje met een mede sporter te maken. Ik doe eigenlijk alleen nog maar groepslessen dus dan is er altijd wel iemand waarmee je even bept voor de les begint.
Zou er op de sportschool niet een soort bord zijn ofzo waarop je aangeeft dat je een sportmaatje zoekt? Je zult vast niet de enige zijn die daar behoefte aan heeft.

LM, dat is wel irritant zeg. Groot gelijk dat je van je hebt laten horen. Was het daarna wel rustig?
Ik heb een tijdje geleden een spinning masterclass meegedaan maar na een half uur ben ik gestopt omdat mij knie in protest ging dus dat wilde ik vooral niet forceren. Ook was het zadel (of moet beter gezegd het gebrek aan zadel) wel even wennen, ondanks dat ik een fietsbroekje met zeem aan had.
Op zich vond ik het wel leuk om te doen maar mijn benen waren niet snel genoeg om met het ritme mee te doen. :=

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:57

LadyMadonna schreef:
Argh! Er spint vaak een man mee die zichzelf heel grappig vind.. hard mee zingen, hard mee tellen met jumpen... wordt er niet goed van....
Nu moesten we runnen, wat ik erg lastig vind, dus dan moet ik me goed focussen om het juiste tempo te pakken.. begint ie weer.. trainer vraagt 3 x om stilte, en nog....
Tja, toen plofte ik ff hoor... “hou je kop nou eens man!”
En zo ben ik helemaal niet, ik pas mezelf juist altijd aan...
-:(-

Hahaha :') Wat zei hij?

Nu met dit fijne weer ga ik lekker in de avond. Gisteravond ook nog even geweest, heerlijk.
Zon doet een mens goed want zit ook wel echt weer beter in mijn vel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:02

Niks, met uitfietsen begin ie weer...
En een keer een lolletje mag van mij best hoor, maar niet een uur lang.
Had in de kleedkamer gelijk discussie met een dame die niet begreep waar ik me zo druk om maakte.. “je doet toch je eigen ding?”
Ja, maar niet als ik niet in m’n bubbel kan komen, en dat vind ik nou net zo lekker....
Gelukkig zijn er meer spinners die zich aan hem irriteren...

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:05

Lijkt mij ook irritant hoor. Prima als je een keer een uitspatting hebt maar daarna klaar haha.

Heb ik met kracht ook liefst train ik alleen maar vind het ook wel gezelliger met de jongens maar dan duurt het langer en meer commentaar :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:13

Trouwens. Kleden jullie je thuis of op het werk al om, of pas ter plaatse?

Bodybuilding, baby! 8-)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:17

Ik kleed me meestal thuis al om, ga eigenlijk bijna altijd 's morgens en vind het fijner :)

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:23

Rebel_Jits schreef:
Trouwens. Kleden jullie je thuis of op het werk al om, of pas ter plaatse?

Thuis... het is heel dichtbij dus hoef maar 1,5 straat door te fietsen haha. :P

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:25

Ik word met dit weer ook altijd enorm gemotiveerd haha. En begin nu ook al veranderingen te zien bij mezelf. Alles word wat strakker, vetjes nemen af, ik ben blij :D
Afbeelding

Z2 + 3, pr 216

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 18:40

UltimOo schreef:
Ik word met dit weer ook altijd enorm gemotiveerd haha. En begin nu ook al veranderingen te zien bij mezelf. Alles word wat strakker, vetjes nemen af, ik ben blij :D
[ [url=m/JPP3dF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! _/-\o_

Ik kleed me thuis om tenzij ik vanuit het werk ga, dan kleed ik me om op de sportschool.

Onze sportschool was een poosje geleden nog in het nieuws omdat een jongeman stiekem 2 meiden had gefilmd in de sauna. Brrr.

Ohja, ik heb mezelf vanmiddag een nieuwe sportbroek gegeven. <3

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:36

Wat een leuke broek!

Ik ga bijna altijd vanuit huis (breng de kids naar school en fiets dan meteen dpor) en kleed thuis om. Een enkele keer ga ik vanaf kantoor en kleed dan om bij de sportschool en na een spinningles douche ik (net als alle lesgenoten) op de sportschool.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:11

Thuis, is 5 min fietsen. Douchen doe ik ook thuis

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:39

Ik doe alleen ff andere broek en schoenen aan in de sportschool, rest thuis.. ook douchen thuis

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:08

Ik kleed me thuis om. En douche ook thuis. Vind ik handiger met al m'n spullen.
Tenzij ik meteen daarna weg moet. Dan douche ik daar en kleed ik me om.
Ze hebben wel hele lekkere douches op de sportschool kwam ik achter. :D

Leuke broek Jolien.

Ziet er goed uit UltimOo.

Mijn buik is langzaam aan het afslanken. Een nadeel, benen/billen ook. En aangezien ik al spillepoten van mezelf heb baal ik daar wel van. Maar ja. Kan niet maar op 1 plek afvallen he. En die buik ergerde ik me kapot aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:27

Mijn goede voornemens om vanmorgen te sporten worden hem ook niet. -O- Wilde van half 9 tot half 10 gaan voor school. Maar ik werd vannacht om 4 uur wakker met kloppende koppijn. Kon het licht op de WC niet eens verdragen werd er misselijk van. En het is helaas niet helemaal weg nog. |o

Morgenavond dan maar, durf het eigenlijk nog niet om op donderdagavond te gaan sporten. Is het te druk.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:20

Beterschap!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 08:52

Needje, helaas kunnen we niet kiezen op welke plekken we vet kwijtraken. :(:)
Geen legday skippen. ;)
Wat voor douches hebben ze op jouw sportschool? Daar ben ik nu wel heel benieuwd naar. :D

Marlinde, beterschap. :(:) Kun je wel van het mooie weer genieten?

In het weekend wil ik nog weleens in de sportschool douchen maar op werkdagen sport ik 's avonds en dan vind ik het wel lekker om na het douchen direct mijn bed in te duiken.

Ik ben heel blij met de sportkleren van Primark. :D Lekker goedkoop en aangezien ik aan het afvallen ben vind ik het zonde om telkens dure kleren te kopen.
Ik heb nu een Zumba-periode. Ik heb er ineens heel veel plezier in en het is echt een uur lang lekker knallen. Volgens mij fitbit verbrand ik daarmee zo'n 650 Kcal dus dat tikt mooi aan.
Mijn huidige schema ziet er nu zo uit:
maandag: 30 min. Xcore & 60 min. Zumba
dinsdag: 45 min. BRN
woensdag: 60 min. Zumba
donderdag: 45 min. Xcore
vrijdag: -
zaterdag: 45 min. Xcore of 60 min. pilates
zondag: 45 min. Xcore & 30 min. Functional training

Ik ga lang niet op alle dagen (dit probeer ik wel) maar ik heb op deze manier een idee van wat ik op die dagen dan doe.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:08

Grote regendouches <3

Ik kan geen legday skippen, mijn workouts zijn fullbody met accent op benen/billen. :D
Misschien ga ik na m'n vakantie een tijdje custom programma laten maken voor n paar maanden.
Kijken of we daar wat mee kunnen.
Maar moet sowieso straks meer gaan eten als ik spieren wil opbouwen.
Hoop alleen dat die buik er wel een beetje afblijft dan.
Volgens mij ben ik een van de weinige vrouwen die hoopte dat ze dikkere benen had/kreeg :')
Laatst bijgewerkt door Needje op 19-04-18 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:08

Ik doe di, do en za m'n krachtschema.
En op zondag hot yoga.
En dan een keer in de twee weken op woensdag meditatie en daarna Yin yoga.
En soms pak ik nog een yoga lesje ergens tussendoor als ik zin en tijd heb.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:32

Ik doe normaal 2x in de week full body, maar nadruk ligt vooral op deadlift en squats. Daarnaast doe ik bijvoorbe pull-ups, planken, bankdrukken, buikmachines en vaak 15min cardio. Ligt er heel erg aan hoeveel energie en kracht ik heb.

Ik probeer ook (minstens) 1x in de week een langere wandeling te maken en pak zo vaak mogelijk de fiets.

Heeft iemand nog ideeen om conditie te verbeteren voor bergwandelen?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:33

Qua conditie weet ik niet, maar lopen op een band en dan een hoge helling kan misschien helpen. Geen idee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:40

Bij mij is het echt net hoe het uit komt met mijn klanten. Normaal spin ik dinsdag avond sowieso, maar dat lukte deze week niet, dus woensdag gedaan en ma-di kracht. Misschien dat ik zaterdag ochtend nog een rondje kracht pak

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:19

Stille meelezer van dit topic, gooi even een vraag in deze groep in de hoop dat jullie me kunnen helpen. :)
Ik ben opzoek naar gewichten voor polsen/enkels voor hardlopen/wandelen, max 500gram welke ook onder mn kleren kunnen.
Ik denk dat ik zoiets zoek, vrij plat kwa model:
https://www.bol.com/nl/p/avento-pols-en ... lsrc=aw.ds
Zoiets als deze maar dan dus liever nog platter:
https://www.blokker.nl/p/sportec-neopre ... gJhEPD_BwE

Ik wil absoluut niet zoiets, van die kinderzwembandjes:
https://www.bol.com/nl/p/tunturi-variab ... _role%3Din

Iemand tips voor die 'platte' die ik bedoel? Anders bestel ik gewoon bovenstaande om te proberen. Maar wie weet heeft iemand anders nog een goede tip.

Milente's Passion -Kroon Sport- Z2+3 ~drachtig v Spring Star's Kensington
Milente's Pretty Perfect - Ster- B+3 ~drachtig v Leuns Veld's Winston JR
Milente's Pomme Pidou - valk hengst 2018 v. Cassanova Du Bois VERKOCHT
Milente's Perry Pryce - valk hengst 2019 v. Spring Star's Spirit in mede-eigendom

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:57

Ik kleed om in de sportschool maar douche thuis, duik daarna meestal ook meteen bed in of kruip nog even op de bank..

Jolien dat deed ik eerst ook tot ik door kreeg dat ze doorschijnen, is met bepaalde oefeningen niet heel handig. Alhoewel de mannen dat dan weer wel leuk vinden :')

ik train 4/6x per week. Elke keer een andere spiergroep. Ben nu aan het bulken maar heb toch wel moeite met extra eten hoor..

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:23

absque_dubio schreef:
Iemand tips voor die 'platte' die ik bedoel?

Bij Lidl!

Django '14 (2019 - x) | Svetlana '18 (2018 - x) | Astra '98 (2018 - x) | R.I.P. Bandit '05 (2017 - 2017) | R.I.P. Zorro '10 (2010 - 2019) | R.I.P. Ninja '10 (2010 - 2011)