Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:00

Lekker op zn tijd Mirjamalvaro!

Nynke de date van Lima is zeker heeul knap!!

Xapple lekker even een buitenritje gemaakt, was het ook heerlijk weer voor!
Super dat lars het zo braaf deed!
Wat balen van de exceem..

murosch veronia even een lekker rustig weekje. Altijd goed!
Hoe is het met je andere merrie?

Patty lekker gelongeerd met zadel, beugels eraan weer een stapje verder. Leuk!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Bedoeling dat je die zelf ook gaat rijden?
Ben benieuwd naar een foto

Murosch wat een onzettend leuke pup! <3

Ik zal wel gek zijn hoor, maar wat zijn kauwen? :')

Kabayo fijn dat Zilver al wat wakkerder is!

Xapple ik deed bij de pony die destijds schuurde 3x per week wassen met teer shampo en dagelijks insmeren met sweet itch en dan buiten altijd vliegendeken op. Dan ging het redelijk goed. Maar het is inderdaad zo'n naar gezicht om ze zo te zien schuren..

Amado lekker bezig, super dat hij het al zo goed snapt!

Spannend Kabayo!

Gisteren voor de 2e keer op Ken gezeten. Me zusje eerst weer paar rondjes en daarna ik. Ook een stukje los gedraafd. Ze doet het heel braaf. Merk dat ik zelf de eerste 5 minuten nog wat gespannend/afwachtend ben. Ze wil graag lekker voorwaarts en voor mijn gevoel mis ik dan een stukje controle. Terwijl ze echt niet te hard gaat en ook wel netjes terug te nemen is. als ik maar een paar rondjes gedaan heb is het goed.
Woensdag gaan we weer. Wil voorlopig nog wel op deze manier, eerst me zusje een paar rondjes en dan ik. Vrouw die me helpt zei dat ik het ook prima direct zelf kan maar mijn vertrouwen vind nog van niet :')

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:22

Miriam; Das al een mooie tijd! Jammer dat van de mindere periode's, dat maakt het er niet makkelijker op.

Kabayo; Fijn dat Zilver al wat frisser is geworden! Hopelijk schuurt ze gewoon door de warmte.
Hihi bommetje Zilver, mooi dat ze toch braaf was!

xApple; Goed dat jij niet wil fokken met een paard dat wat mankeert en door kan geven!! Zo zou iedereen het aan moeten pakken. Zou veel leed mee voorkomen kunnen worden.
Wat vond Lars van de balkjes?
Sweet Itch gebruikte ik eerder ook bij een verzorgpony. Maar dat is alweer +/- 10 jaar geleden. Geen idee of er nu beter spul op de markt is.

Amado; Dankje! Top dat Amado het lange lijnen zo goed oppakt! Haha lastig bijhouden lijkt me dat wel ooit als ze het tempo er goed in hebben. Zal vast ook handigheidje zijn :P
Leuke bloesemfoto!

Melissa; Thx! Ja deze ga ik sowieso zelf rijden. Lijkt precies te zijn wat ik nodig heb :).
Geweldig dat Ken het zo goed doet :D. Jammer van je eigen spanning. Maar als je een aantal keren gereden hebt en het goed gaat ebt dat vast wel weg. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt ;)

Topic van Baby :D Ze is gisteren al gebracht!
Staat nog even in kleine weitje om wat te wennen. Ze is heel braaf maar wel wat nerveus en vind het heel spannend. Vanavond kijken of ze in een wat groter stuk wei kan.
[ITP] Nieuwe aanwinst Bowlers' Baby!

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[RIJ-ITP] Wat plaatjes van Krisje B & Bowlers Baby

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:18

Ik heb de balkjes uiteindelijk maar laten liggen. De bak was al wat zwaar. Die balkjes pak ik erbij als het wat vlakker is. Nu gewoon wat beweging gegeven, niet gelongeerd ofzo gewoon los op de cirkel laten stappen en draven 15 minuten. Gewoon wat conditie opbouwen em zorgen dat hij slank blijft. Hoe slanker hoe beter voor zijn eczeem. Ook nog even langs de weg gelopen, dat ging ook goed.

Vandaag waait het lekker. Kunnen Lars z’n wondjes mooi even helen. Ook komt mijn nieuwe eczeemdeken vandaag binnen.

@Pattypaard; ik ga je topic zo even bekijken :D
@Melissa93; Smeersels helpen eigenlijk niet zo. De jeuk komt van binnenuit zeg maar en die is zo sterk dat niks eigenlijk helpt. Heb alles uit het schap al geprobeerd. Ik smeer nu alleen de wondjes steeds in met vetramil en dat verzacht wel wat. Wassen met teershampoo werkt wel echt verzachtend. Dat doe ik nu elke week :j

Enne lekker bij jezelf blijven qua rijden en hulp. Ja je kan het vast zelf maar als je je er niet fijn bij voelt dan is het toch top dat je zusje je lekker kan helpen. Mijn vriendin heeft ook 2x gereden nadat ik gevallen was. Komt wel goed :D

@Kabayo; Gelukkig dat het iets beter gaat. Zou echt zuur zijn als al je inspanningen straks voor niks zouden zijn. -O- Gezellig je hond lekker in de bak :D

En met dat fokken, kleurtjes worden soms belangrijker gevonden dan gezondheid. En dat vind ik echt zo dom.

@Amado; Ik vind hem erg mooi, en wat knap dat je ook kan draven aan de lange teugel. Ik kan dat niet bijhouden hoor _O-

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:01

Kyara is vandaag 3 jaar geworden. :D

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:02

Gefeliciteerd!!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:07

Moet foto's nog krijgen van shoot gisteren. Maar kreeg alvast voorproefje.
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:47

Ik begin even bij pagina 106 hoor :+

106
Apple : fijn he als ze zo geduldig zijn! Ik vind altijd dat de opvoeding altijd weer te zien is. Zoals jij nu ook met je gekochte merrie ziet :o En die strakke bogen zijn echt <3 <3 <3

Sbravour : braaf paard zeg!!!! Ik vind die van jou er echt goed uit zien!!

Patty : oei ik zou dat niet durven zo los :') Wanneer breng je haar weg? Vind haar nog lekker puppy, dus zou rustig aan doen

Fenijro : leuke pony heb je daar! schoftje mag wel beetje op de hals liggen volgens mij, broek wat hoger en dan zit tuig ook mooi 8-)

Amado : wat een werk dat scheren! Is er een bepaalde reden dat je nu nog scheert? ik vind het altijd wat laat in het seizoen omdat de zomervacht dan gewoon weer doorkomt.

Elina : zilver weer lekker wild gespeeld :Y) :Y) Wel mooie strakke vlecht! vind dat er altijd mooi verzorgd uit zien. Succes op de keuring!

Apple : het blijft een fjordje he 8-) soms hebben ze wat aanmoediging nodig. Leuk shetje heb je zeg!

Wennie ; knap paard!

Amado : niet teveel vermenselijken. een paard kan niet lachen als hij het leuk vind. is je training afwisselend genoeg?

107

Apple : Ziet er goed uit met je vriendin erop! Mooi tempo :j Ennnuh, je kan er zelf ook best op hoor! zou er niet over in zitten. Plaatje ziet er prima uit

Elina : menwagen wordt maar mooi! En zilver-TV :7

murosch : Oei dat deed vast even pijn!!! hopelijk volgende keer niet teveel spanning. Goed dat je direct weer erop bent gegaan!

Dawson : staat goed zeg!!!! Knap paard, zit een mooie hals op!

Anette : Nieuwe stal, leuk! tenminste, als je met leuke reden weg bent gegaan bij de andere natuurlijk..

Elina : Zilver zal wel denken, lekker lui vakantie houden :') beetje slapen enzo
Hopelijk met de keuring wat beter! maar misschien door alle commotie dat ze wat opgefokter raakt!

108

Over het scheren : hier ook nog dik pak bij caia. Die zweet zich dood en schuurt alles kapot. Maarja om dr nou direct apparaat over te trekken. Dan ben ik elk jaar weer bezig.

Pattypard : mooie balken heb je!

Sbravour : lekker op de weide!!! genieten zeg

Apple : Ziet er goed uit op lars!!!

Murosch : lief hondje zeg! fijn dat die nu een goed thuis heeft :D

Amado : staat hem goed zo!

Elina : lekker geredne in de zon! Fijn dat ze braaf was!

109

Amado : Mooi!! Zou nog even kijken naar het wegwerken van touwtje, valt nogal op :')

Patty : knap nieuw paard!!

Apple : Groot gelijk, zware bak is niks aan. Slank is hij wel hoor, ziet er goed uit voor een fjordje!

Mirjam : gefeliciteerd!! Ze staat er goed op!

-----------------------------------------------------------------

Zo, we zijn er weer :o

Zondag heb ik lina natuurlijk weggebracht naar de henstenhouder. Hij had zelf ook al een veulen lopen dus daar zijn we ook even wezen kijken, mijn vriend was mee. Hij zag dat veulen en daarna is hij er niet meer over op gehouden :+ :+ Helemaal verliefd op het kleine ding. Ontzettend leuk veulentje
Afbeelding
Afbeelding

Verder staat het beleren nu natuurlijk stil. lina bij de hengst en daar mag ze mooi wennen aan het meewerken met andere mensen naast mij :o Ze was even van streek toen ze erachter kwam dat baasje niet om 4 uur eten kwam brengen. Maar de hengstenhouder houdt haar goed in de gaten en ze wordt super verzorgd. Dus ik zit nergens over in 8-)

Welsh Mountain pony's <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:37

Dus jullie krijgen er een veulen bij <<)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:27

Ik hou wijselijk mijn mond :+ :+ :+ :+

Welsh Mountain pony's <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:45

_O-

Zoooo net gelongeerd met leenzadel van haar moeder, in de buitenbaan. Ze ging mij een partij bokken. Heeft ze nog noooit gedaan. :oo

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:56

@Nynkster; Veulens <3 <3 Wat een schat zeg. Spannende tijd voor jou en Lina. Ik weet het zelf nog die tijd.. Hoop voor jullie op een succes!
@Mirjamalvaro; Gefeliciteerd :D Mooie foto !! Enne heftig van het bokken, wel rustig af kunnen sluiten?

Vandaag Lars zijn deken binnen gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook een speciale hoofdkap besteld, die komt morgen als ‘t goed is.
Zijn hoofd is het ergste. Heb het eerlijk gezegd zelf nog nooit zo erg gezien bij zo’n jong paard zo vroeg in het seizoen.. ;(

Afbeelding

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:03

Ach arm paard :(

Kyara wel goed afgesloten ja. Daarna er binnen nog even opgeklommen, was ze ook weer braaf.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:13

Oei wat een nare plekken apple! Ik kan wel helmosan aanbevelen. Vriendin van me heeft een fjord met eczeem en daarbij helpt het echt enorm!

Whoeps mirjam! Energie teveel hahaha

Welsh Mountain pony's <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:17

Bedankt! Dat heb ik toevallig net besteld samen met de nieuwe hoofdkap :j

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:45

Xapple
Pff jeetje zeg. Wat ziet dat er sneu uit... hoe ziet zo'n hoofdkap eruit? Of gewoon een vliegenkap?
Longeren klinkt goed. Verstandig om even niet met balkjes te doen in een zware bak.
Dankje! Ja zou zuur zijn... ach het blijft een "jurysport" en een moment opname natuurlijk. Ja heel gezellig!

Nynke
Leuk veulen :)) Beste bijleespost!

Mirjam
Altijd spannend een zadel en van die klapperende zweetbladen :) Gaan ze gekke dingen doen. Wel fijn afgesloten zo te horen !
Prachtig voorproefje!! Gefeliciteerd met Kyara

Pattypaard
Ze heeft niet weer geschuurd nadat ik haar gewassen heb zondag! Super blij mee. Alleen lichtjes aan haar staart maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Leuk paard zeg!

Melissa
Ja zeker! :)
Klinkt fijn. Ook super dat je je eigen "fouten" snel herkent. Deden mensen dat maar meer ipv paard de schuld geven.. super hoor!

Amado
Prachtige foto!!

Ik heb 10 minuutjes gereden. Heel fijn was ze. Nog nooit zo lekker gereden :D Nu heeft ze vrij tot de keuring. Begin wel zenuwachtig te worden! :D
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:57

Dit is hem. Een vliegenkap werkt niet voor hem want knutjes kunnen daar doorheen. En deze is ook helemaal UV werend. Wel een rib uit mn lijf deze nieuwe ‘outfit’ -O-

Afbeelding

Spannend Kabayo! Ik ben echt benieuwd naar het resultaat straks.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:13

Hopen dat het werkt, paarden en goedkoop gaan nooit samen helaas, vooral niet bij jezelf lijkt het wel.
Ik heb een dure Rambo vliegenkap gekocht voor mijn merrie, €50 euries, best veel geld voor een vliegenkap... Blijkt ze er echt voor geen meter mee overweg te kunnen.... Ze laat hem zo omdoen, maar ze kan er dus echt geen barst mee zien. Ze botst zo tegen me aan, vindt het sneu om hem nog om te doen. Balen hoor!
Houd je ons op de hoogte van Lars? En ga je nog contacten met de fokker? en krijgen we ook nog een foto van je jonge spruit?

Fijn Elina, dat ze zo braaf was. Heb je haar nog op stal staan met haver?

Patty oh wat is baby een leuk paardje zeg..

Amado, prachtige foto, ik zie het weggewerkte touwtje niet hoor?

Mirjam was ie wel braaf uiteindelijk?

Nynkster, dat veulentje, past er toch nog wel bij? Jullie stalhuur was niet zo hoog, toch.....? :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:16

Sbravour
Ja nogsteeds. :) Maar we kunnen de dagen aftellen. Dan lekker de weide in

Xapple
Heel pak zo. Als het maar helpt. Zal wel heel wat gekost hebben ja :=

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:23

Elina fijn dat ze braaf was!!! Laat de keuring maar komen
Apple : het is even een investering maar boett is wel kwaliteit!

Sbravour : dat wel maar er komen geen hengsten bij mijn jonge dame in de buurt. Als er dan wat gebeurt en ze is met 2 jaar drachtig sla ik mezelf echt voor de kop. Dus dat gaat niet gebeuren

Welsh Mountain pony's <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:33

Kabayo het waren niet de klapperende zweetbladen waar ze op reageerde. Begon namelijk al met wegstappen, toen ging ze raar krampachtig lopen, vervolgens rug opbollen en toen ik haar voorwaarts vroeg dus bokken. Denk dat het zadel echt niet fijn lag ofzo?
Ben nu ook erg benieuwd hoe ze gaat reageren met Zorro zijn zadel.

Fijn dat Zilver het zo goed deed.
Xapple paarden blijven duur helaas. :(
Nynsker, hengsten komen er ook niet in hier. Heb 3 merries :=
Sbravour, he balen van die vliegenkap :(:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:35

Mijn jonkie? Hihi Rissa is net zo oud als Lars :D Nog steeds jong natuurlijk. Maar ik vind haar nu ff niet zo mooi omdat ik haar manen eraf geschoren heb enwat schraal was/is :')

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:41

Oh ik vind haar vooral jong met het oog op haar opleidingsniveau ‘groen’. Op die fiets ;)
Ik vind haar nogsteeds leuk :D Ze lijkt al breeder he?
Ziet er goed uit.

Nynkster, ooohh het is een hengstje, ja dat maakt het verhaal alweer anders... jammer, hij is wel echt leuk :) :€

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:53

Ja! Leuk dat het je opvalt :D Ze is al een beetje voller inderdaad. Nu die manen nog
even bijgroeien.. wassen.. en dan <3

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:58

Hier een poosje stil geweest maar zeker niet stil gezeten. Helaas vorige maand zijn en mijn grote vriendin in moeten laten slapen dus we waren beide nogal van slag, maar inmiddels de draad weer opgepakt.Na de natte periode begonnen met 2x per week een kwartiertje longeren.Zadel er ook op gehad, pakt alles zonder problemen op. Nou ja, alles! Het bit blijft een dingetje. Alle trucjes al geprobeerd maar het lukt niet echt. Nu maar besloten het bit even te laten voor wat het is en met grondwerk rustig aan die kant weer op te werken. Hij groeit enorm hard momenteel en heeft een beetje last van losse kniebanden dus nu vooral grondwerk en wandelen. Hij wordt in mei pas drie dus we hebben nog alle tijd.Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:23

orchidee, rot is dat! Sterkte.

Bedankt voor de complimenten, ben ook erg blij met hem kan niet wachten om er op te stappen!!

Zijn er hier meer mensen die van plan zijn de VWF en/of VSN te gaan rijden eind van het jaar?