Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Amado

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:40

@Caily,
Ik heb ook een sidepull liggen. Maar daar reageert hij echt niet op. Dan wordt het gewoon touwtje trekken.
Dat geeft me dus ook geen veilig gevoel als hij daarmee straks voor de kar staat.
Dit is 1 van de ‘zachtste’ hackamores en hier reageert hij prima op (loopt ie soms zelfs nog doorheen, maar dat is een kwestie van oefenen).
Dus vandaar! :)

Met rijden ben ik momenteel wel van plan met sidepull te doen, maar dat zien we dan wel weer

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:40

Melissa : fijn dat het rijden goed ging!
Mirjam : Gatver zeg! Had je dat niet gezien bij aankoop? Tenminste ik druk altijd flink op de bovenkant of hij niet stuk is
Apple : succes jn de binnenbak vandaag! Hij is vast braaf!! Fijn dat de jeuk weer wat beter is
Murosch : veronia zwaart mooi uit zo!!! Ziet er super uit! Lina nog jiet hengstig maar wel lief tegen de hengstenhouder nu
Caily: nee nog niet hengstig! Ik verwacht aankomende woensdag ongeveer. Jij hoeft je niet te vervelen deze zomer! Leuk al die projectjes!!
Orchidee: mooi zwart paard!!!

Voor degene die vroegen of vriend al over veulen opgehouden was, nog steeds niet. Heb het veulen voor hem gekocht, vervroegd kerstcadeau laten we maar zeggen. Als hij er is in september zal ik m wel uitgebreid voorstellen. Erg leuk van de hengstenhouder/fokker ook, hij was blij wij hem kochten.

Afbeelding

Edit: hij komt overigens niet bij mijn dames. Paar dorpjes verder in een weiland met andere hengstveulens van zijn maat

Welsh Mountain pony's <3

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:42

Waaaaa gefeliciteerd Nynkster!!!! Wat een super cadeau en gaaf veulen <3 jij hebt echt alleen maar knappe pony's!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:09

Toch! Leuk haha!

Aan het zadel was niets te zuen of voelen. Hij begon tijdens het rijden opeens te piepen, dus toen gebeld. Had hey zadel ook gewoon bij mijn eigen zadelmaker gekocht. >;)

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:47

Uhhh Nynkster, eigenlijk is hij meer donkerbruin. Prachtig veulen overigens.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:43

Murosch wat ziet ze er goed uit! Lekker vrolijk dier!

Caily ik heb afgelopen week een kentaur penelope erop gehad en die lag eigenlijk heel mooi. Maar eens kijken of ik daar een 2e handse van in de buurt kan vinden. En een ander is ook prima als het maar wat meer wrong heeft als het zadel wat ik nu heb. En als het maar goed op het paard ligt

Wat super dat Phoebe het zo braaf oppakt! Je eigen spanning wordt vanzelf minder. Ik merk dat bij mij zelf ook hoor. Soms ook nog wat te gespannen/afwachtend terwijl ken nog nooit een stap verkeerd heeft gezet in het hele beleerproces. En als ik dan zie hoe simpel en nuchter me zusje op haar wegrijd dan baal ik soms best van mezelf. Maargoed we zijn nou eenmaal niet hetzelfde :P

Wat een knapperd is Finn! Gefeliciteerd met het mooie resultaat! *\o/*
Super leuk dat je je eigen gefokt veulen nu zelf zadelmak mag maken!

Orchidee wat een mooie foto's!

Nynkster gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Knap ding!

Vanmorgen een paar rondjes gedaan op Ken. Ze gaf een heel fijn gevoel en liet zich ook heel netjes sturen. Super blij :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:14

Murosch schreef:
Kabayo nog 2 nachtjes tot de keuring? Heb je er al meer vertrouwen in inmiddels?

Nee :+
Mooie foto's van Veronia. Ze lijkt echt in de breedte te gaan :j

Melissa
Klinkt steeds super. Heb je ook beeldmateriaal?

Nynke
Gefeliciteerd :D maar ik wist het al O:)

Orcidee
Mooie foto's! En wat glimt ie!

Caily
Welkom terug :) Heel verslag! Super dat je gewoon de dijk op ging. Mooi dier die Finn. Je krijgt het nog druk.

Hier geen gedoe met zadels. Gewoon direct een goede dure aangeschaft en op maat laten maken. Nergens problemen mee. Rug verpesten hoeft maar 1 keer... Zelfs inrijden niet met een goedkoop ding..

Xapple
Fijn dat het jeuken wat minder is al!

Mevrouw is gewassen en geschoren! Ook nog een tandje uit haar mond gevist. Stak in haar tandvlees. Niet zo fijn. Vanavond blijf ik bij mijn ouders slapen. Zal haar nog vlechten en stal mesten voor de nacht. Spannend!
Afbeelding
Om in de koningsstemming te blijven :)F
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:05

Succes morgen!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:28

AnnetteFlame schreef:
Waaaaa gefeliciteerd Nynkster!!!! Wat een super cadeau en gaaf veulen <3 jij hebt echt alleen maar knappe pony's!

Dankje :o ben er zelf ook erg blij mee

Melissa : fijn dat ze braaf was!

Elina : succes op de keuring!! Ze ziet er in ieder geval tiptop uit

Welsh Mountain pony's <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:47

Hier vandaag sturen geoefend met de dubbele longe. Ze accepteerde direct dat de lijn achter haar billetjes ging. :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:10

@Nynkster; Haha wat gaaf! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :D *\o/*

@Kabayo; Super spannend veel succes hoor ik ben benieuwd.

@Melissa93: wat leuk! Geen foto’s gemaakt?

@Mirjamalvaro; Wat braaf dat ze het meteen goed oppakte +:)+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:15

Lars zijn eczeemkap. Hij ziet er echt niet uit joh helemaal ingepakt. := En zn mooie boog helemaal platgedrukt -O-

Afbeelding

Vandaag naar de binnenbak geweest. Het trailerladen ging goed beide keren. Hij was daar wel onder de indruk hoor maar wel braaf gebleven. Hij schrok zich 1x kapot van de spiegel maar verder ging goed. Heel wat rondjes gelopen en daarna lekker gepoetst. Jammer genoeg was er niemand anders maarja misschien de volgende keer. Heb er overigens niet op gezeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:03

Knappe Lars!, hij ziet er top uit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:11

Knap van Lars!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:46

Ik zag dat meerderen vragen hadden over de VWF dus het het even gekopieerd vanaf de website :)

Doel
Het VWF Dressuur is bedoeld als een aanlegtest om jonge getalenteerde paarden te ontdekken voor de dressuurrichting. Hierbij vind de VWF het van belang om bekende en minder bekende opleiders de kans te bieden ervaring op te doen voor henzelf en voor hun jonge dressuurpaard.
Beoordeling van de paarden
Tijdens Het VWF Dressuur verschijnen er drie paarden tegelijk in de ring. Aan de ruiters/amazones wordt gevraagd om de paarden op beide handen te stappen, te draven en te galopperen, zowel linksom als rechtsom. Daarna wordt hen gevraagd de paarden kort op te stellen voor een vakkundig juryduo. De paarden worden door de jury beoordeeld op exterieur, stap, draf, galop, gedragenheid, elasticiteit en algemene indruk. De beste paarden worden uiteindelijk overgereden door een jurylid om tot een definitieve plaatsing van de kopgroep te komen.
Shows
De VWF vindt het belangrijk dat er tijdens het evenement shows worden gehouden waar u als deelnemer of bezoeker van kunt leren en genieten. Ook voor de komende editie zorgt de VWF weer voor bijzonder dressuurgeweld.

Caily, ja handig he met die singel! Ik heb 1x in de iemand die naar mij komt om te longeren ter voorbereiding van het zadelmak maken. Hij werkt ook op een vrij bekende dressuurstal waar ik paar maanden heb gestaan toen die van mij hengst was en zij doen al de paarden op zo n manier voorbereiden en vond het ook wel interessant!
Naar dat die van jou zo kan gaan rennen.. Die Fin vond ik wel echt onwijs gaaf!!

Murosch, krijgt idd veel body die van jouw! Wat voor bloed is het?

Kabayo, hoe is de keuring gegaan?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:50

Hou die VWF beetje in de gaten voor als Kyara het echt leuk gaat doen. Staat alleen nog geen kalender op.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:03

Dawson
Dankje. Heb je ook een linkje?

Xapple
Een inpakpaard. Staat wel sneu vind ik altijd. Ach liever een pak dan jeuk!
Knappe Lars <3 Altijd goed even naar een nieuwe omgeving.

Mirjam
Super! Veel vinden zo'n extra lijn altijd spannend.

Nynke
Dankje!

Nou keuring ging precies zoals gedacht. Niet zo goed :') Ze was nu juist te druk. Moeilijk hoor met die keuringen. Ik vond wel dat ze nu goed opwaarts draafde.
Commentaar was. Goede stap, soms tactfouten. Draf weinig balans, geen draagkracht en neerwaarts. Qua extrerieur een kort kruis. Opgenomen in het stamboek zonder primering. Ach het maakt mij niet minder trots. Nu lekker rijden :) Probeer het als ze 6 jaar is ofzo nogmaals

Daarna lekker voor het eerst in de weide! Blij ei :D

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:07

Jammer voor je. Nu weer lekker genieten van je knapperd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:53

Orchidee dank je voor je uitleg. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan geschrokken bent. Gelukkig is hier met training veel aan te doen en daar ben je prima mee bezig. Wat een heerlijke foto's op de wei!

Caily wat mag je trots zijn op jezelf. Heb je toch maar mooi gedaan, weer een overwinning in het vertrouwen. En gefeliciteerd met Finn, wat een knappe prestatie! Je nieuwe beleer-project mogen we hier denk ik ook wel gaan volgen toch? Wat leuk dat ze jou dit willen laten doen. Toch een beetje eigen nog.

Nynkster ahh dus toch overstag, wat een lief cadeau zeg! Gefeliciteerd met jullie nieuwe knappe aanwinst.

Melissa, fijn dat ze weer goed aanvoelde onder het zadel. Iedere keer een stukje vertrouwen erbij.

mirjamalvaro knap dat ze het zo snel accepteerde. Zal toch altijd wel even vreemd voelen.

xApple ach jeetje, hij is gesluierd... Als het maar helpt he! Top dat hij braaf was met het vervoer en in de binnenbak. Haha, een spiegel is natuurlijk ook wel een heel vreemd ding, loopt er opeens een heel knap ander paard vlak naast je brrr.

Dawson dat klinkt heel leuk, alleen denk ik niet dat mijn paard er geschikt voor is. Ik heb goede hoop dat we een eindje gaan komen in de dressuur, maar daar worden denk ik wel andere types gezocht dan de mijne. Veronia is een Groninger (wel een sport type, geen klassieke)

Ah Kabayo wat zonde! Jullie hebben zo je best gedaan. Nou, ik denk dat ze het in de sport wel gaat doen hoor! Langs die weg kom je er ook wel. Ze is er niks minder knap om.

Ik ben vandaag na 2 weken weer op Veronia gestapt en ik had toch wel behoorlijk last van drempelvrees door de laatste ervaring met het opstappen. Het heeft me 10 minuten gekost om over mezelf heen te stappen en toch op te stappen maar het is gelukt. Ze bleef keurig staan en er was niks aan de hand. Gelukkig! Het rijden ging ook super! Ik vind haar steeds mooier worden <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:58

Ze is leuk Murosch. Fijn dat je jezelf toch overheen kreeg. :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:02

Kabayo: ze draaft heel spectaculair, maar niét opwaarts, dus ik begrijp het commentaar wel. Wel enorme knieactie, maar geen ruggebruik. De schoft is dan ook lager dan haar achterhand :)
Volgensmij kan ze beter, volgende keer beter :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:05

SBravour schreef:
Kabayo: ze draaft heel spectaculair, maar niét opwaarts, dus ik begrijp het commentaar wel. Wel enorme knieactie, maar geen ruggebruik. De schoft is dan ook lager dan haar achterhand :)
Volgensmij kan ze beter, volgende keer beter :D

Ze kan ook veel beter. Op het filmpje vorig jaar. Tweede premie

Ach kan mij niks schelen. Ik ben en blijf trots en blij met mijn paardje. Er is meer dan een keuring :j
Wbt opwaarts. Je wilt het filmpje niet zien van vorige week. Daar duikt ze de grond echt in. Dus vind haar hier 10 keer beter dan vorige week.

Super Claudia! Ziet er goed uit zeg. ze word mooi!

Ga ik zeker doen Mirjam

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:37

Mirjam wat goed dat ze de dubbele zo accepteerde!

Xapple nee nog geen rijfoto's onder het zadel. Zal van de week eens kijken of ik wat kan laten maken.
Vanmiddag is wel een vriendin geweest portretfoto's maken. Zodra ik die heb zal ik ze zeker uploaden
Lars lekker ingepakt, hopen dat het de jeuk verminderd.
En lekker op pad geweest, mag nu ook nog spannend zijn natuurlijk

Dawson dat klinkt wel als een leuke wedstrijd! Wordt dat door het hele land georganiseerd of op 1 locatie?

Kabayo wat jammer dat het niet zo ging als gepland.. Maar toch weer een mooie ervaring rijker en je paard wordt er natuurlijk niet minder om!

Murosch super dat je toch ondanks je eigen spanning opgestapt bent en fijn hebt kunnen rijden!

Ken vanmorgen even met elastiek gelongeerd. Ze vond het eerst wat vreemd maar daarna netjes

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:52

Nynkster; Hahah wat geweldig!! Gefelicteerd met jullie nieuwe aanwinst! :D Superleuk dat je vriend zou enthousiast is over het veulen!

xApple; Fijn dat Lars zijn nieuwe deken binnen is! Hopelijk geeft hem dat wat verlichting. Weer lekker gelange teugeld met Lars, mooi!

Kabayo; Super dat het rijden zo lekker ging! Balen van de keuring zeg… Jammer! Agja, vergeten en door. Paard is er niet minder leuk om ;).

Dawson123; Hier nog geen plannen voor jonge paarden competitie dit jaar maar wie weet komt dat nog. Anders wellicht volgend jaar bij de 4 jarigen. Eerst even afwachten of zoiets wel zin gaat hebben.

Mirjamalvaro; Oeh dat zadel lag haar dus duidelijk niet lekker toen ze zo aan het bokken ging! Gelukkig weer mooi rustig met normale zadel.

Melissa; Fijn dat Ken weer zo braaf was! Wanneer krijgen we een rijfilmpje? :P Ben benieuwd naar de portretfoto’s, ook leuk!
Ik ga toch een nieuw zadel aanschaffen… 9 mei komt de zadelmaker. Dacht ook ergens zonde maar als je een normale maat hebt is het vaak goed te doen. Ken veel mensen die tig verschillende dieren met 1 zadel rijden en daar gaat het allemaal prima. En ben beetje bang dat ik anders een 2ehands zadel koop waar al veel mee geklooid is :o =.

Murosch; Knappe puppy!! Heerlijk gereden weer, en geen opstap-trauma! :D Goed van je dat je toch over jezelf gestapt bent haha. Ziet er al weer lekker ontspannen uit zo.
Baby is hier inmiddels redelijk gewend gelukkig. Was best nerveus en onrustig op het begin. Toen dat bijgedraaid was werd ze ook meteen zo hengstig als een konijn haha :+

Caily; Vervelend dat je dat angstige/onzekere gevoel bij je eigen paard hebt! Maar zo te lezen ben je er hard aan aan het werken, top! Superleuk dat je gefokte paard bij je komt om zadelmak gemaakt te worden, lijkt me heel speciaal. En gefeliciteerd met jullie goedgekeurde hengst! Ook heel speciaal haha :D

Krisje heeft hier alleen maar op de wei gelopen… Kijken of morgen iemand ff kan helpen om zadel nog eens op te doen met stijgbeugels deze keer.
Woensdag Baby even gelongeerd en donderdag voor de 1e keer gereden met zadel en onder begeleiding van vriendin waarvan ik Baby gekocht heb. Ging heel fijn! Voelt zo safe, zo vertrouwd al.
Afbeelding
Afbeelding

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[RIJ-ITP] Wat plaatjes van Krisje B & Bowlers Baby

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:14

Spannend zo in de wei en een paar prikpaaltjes :oo Maar gelukkig alles goed gegaan +:)+

@Murosch; Lekker dat je toch over die drempel bent gestapt. Ik herken je gevoel maar bij wie gaat het beleren nou perfect zonder enige foutjes of hobbels in de weg? Dat bestaat niet, al lijkt het soms bij anderen wel maar dat is niet zo. Het ziet er weer goed uit hoor, al zie je wel spanning van jouw kant maar dat is logisch.

@Kabayo; Jammer dat het resultaat. Gelukkig had je er zelf al rekening mee gehouden. Nu lekker klaar en de weide op. Genieten van elkaar +:)+

Ik ga dinsdag of woensdag pas weer rijden want ik heb even geen singel. Had er 1 besteld maar die is net ff te lang. En daarvoor reed ik met een singel van een vriendin maar die kan niet altijd. Moet er gewoon zelf 1 hebben. Ik wilde de zadelmaker afwachten maar dat duurt me te lang.

Vandaag lekker geborsteld en geknuffeld in de stal.

Afbeelding

Mijn vriend er ook even op. Hij vond het wel spannend :(:)

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3