Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:02

Leuke stippel heb je!!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:13

Kleinvosje, dappere beslissing! Ik hoop dat je snell ene goed thuis voor hem vind.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:54

Kleinvosje wat een moeilijk maar dappere beslissing! :(:) Hopen dat je een gouden plek gaat vinden voor Knox!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:24

Mirjamalvaro dank je wel! Oh wat heerlijk, je rijdt ZZ/L? Heb ik jaren geleden ook gedaan (ik geloof in 2004 voor het laatst) met mijn toenmalige paard. Zou toch zo gaaf zijn om dat nog een keer te mogen bereiken :D. Hoe ging je wedstrijd? edit: ah winstpunt dus, nou dat is al niet niks dus goed bezig!

Kabayo je hebt gelijk, lekker genieten nu, je mag zeker trots op haar zijn. Het rijden ziet er weer super netjes uit hoor, top!

Melissa je bent lekker bezig met Ken.

Pattypaard baby oogt mooi onder het zadel

xApple je hebt gelijk hoor, maar je wilt eigenlijk zo graag alleen maar positieve ervaringen verzamelen en dat is dan balen op zo´n moment. Maar leerzaam is het ook weer. Wat een brave Lars zo zeg op stal! Dat onwennige met het bit houdt vanzelf op, ik probeer zoveel mogelijk mee te gaan met mijn hand en ruimte te geven zodat het comfortabel blijft.

Wennie ik vind Kallistos een heel aansprekend dier. Erg benieuwd hoe hij het na de zomer straks gaat doen.

En Nynkster.. is ze inmiddels al hengstig? :D Smurfje is echt heel knap

Lieve Kleinvosje... Ik miste je hier al een beetje en nu is het duidelijk waarom. Ik kan me zo donders voorstellen dat het naar voelt om de voortgang hier te zien en lezen en dan deze keuze te maken. Ik heb respect voor je, inderdaad omdat je kiest voor je paard. Top baasje, dikke knuffel.

AnnetteFlame ik vind jouw paard ook zo'n knappe spikkel. Klinkt alsof je heel goed bezig bent ermee samen met je nieuwe juf.

Ik heb Veronia gisteren weer met de bijzet gelongeerd. Dit was de tweede keer hiermee (eerder met elastiek) en ze pakt het heel goed op!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:57

Dankjewel allemaal voor jullie lieve berichtjes, verzacht de pijn een beetje. Ik was deze post vanmorgen al begoonen maar door werkzaamheden niet af kunnen maken. Nieuwe poging nu.

SBravour schreef:
Kleinvosje: ik heb er ontzettend veel begrip voor, dit is wat een baasje hoort de doen. Altijd in het belang van het dier denken en niet in je eigen lol.
Toch lees ik enorm veel liefde in je post, en kan ik mij bijna niet voorstellen hoe groot je verdriet moet zijn en worden. Ik wil je daarom toch nog even een laatste keer na laten denken en voor en tegens af te wegen, zodat je er geen spijt van krijgt, en er geen enkele twijfel meer is. Het zou zonde zijn als hij weg is en zijn nieuwe eigenaar zo gek op hem is dat je hem nooit meer terug zou kunnen krijgen!
Maar nogmaals, ik heb respect voor je beslissing, en denk dat je echt het alles beste met je diertje voor hebt.

Dankjewel SBravour. Ja, ik heb er al veel (te veel) ovr nagedacht en ik blijf bij mijn besluit Knox te verkopen. In zijn belang, niet in het mijne. Hij heeft er niets aan om zijn positieve ervaringen weer teniet te doen door hem in een vliegtuig te duwen. Dat is het me niet waard. Echt niet. Dan kies ik toch echt liever voor een nieuw baasje die stapel op hem is, en wellicht een Bokker is zodat ik toch wat van hem kan genieten!

Murosch schreef:
Lieve Kleinvosje... Ik miste je hier al een beetje en nu is het duidelijk waarom. Ik kan me zo donders voorstellen dat het naar voelt om de voortgang hier te zien en lezen en dan deze keuze te maken. Ik heb respect voor je, inderdaad omdat je kiest voor je paard. Top baasje, dikke knuffel.

Murosch, je wilt niet weten hoe jaloers ik ben op jullie en jullie toppers en vooruitgang. Maar vooral ook: ik schaam me diep, omdat ik in mijn ogen gefaald heb, verkeerde keuzes gemaakt heb in het verleden, etc. Als ik dit allemaal op voorhand had geweten, had ik andere keuzes gemaakt.

Ondanks dat denk ik: 'Everything happens for a reason', ik ben er nog niet achter waarom e.e.a. loopt zoals het nu loopt, maar de tijd zal het leren. Ik hou straks (weer) niks meer over behalve mooie herinneringen en veel leermomenten, maar het zij zo.

Dank voor jullie lieve woorden, nogmaals, doet me goed!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:21

Apple : Hij heet Hayden :) & Wat knap van lars en jou! lekker ontspannen de bak door!

Melissa : Hahahha oeps, hebben ze niet goed gekeken bij geslacht :+

Kleinvosje : Jaa ach, welshjes hebben niet de prijs van een KWPN veulen, dat scheelt natuurlijk ook he.
Wat ontzettend dapper van je dat je toch voor knox zijn welzijn gekozen hebt. Ik snap natuurlijk dat het wel ontzettend moeilijk is geweest... Misschien dat de nieuwe eigenaar over een tijdje wel in contact wil blijven met je. Dat je toch weet dat het goed met hem gaat...

Annette : Dankjewel!! ben er zelf ook echt gek mee :Y)
Wat fijn dat de les goed ging!!! hier was het eerst ook echt alleen maar racen. En als ze dan mocht draven ging de kop de lucht in en zo snel mogelijk {:} Maar uiteindelijk toch goed gekomen

Murosch : Ziet er geod uit aan de longe! Ze lijkt het prima te begrijpen!

--------------------------------------------------------------------------------

Zo, gister ben ik bij lina geweest. Ze kwam wel bij me staan maar had na een aantal minuten ook wel weer betere dingen te doen dan blij zijn dat haar baasje even kwam :') Ze ziet er goed uit en staat nu samen met een ruin die lang hengst is geweest. In de hoop dat hij wat gevoelens opwekt. Tot op heden nog geen reactie op de hengst geweest maar ze is wel weer aan de dunne. Dat was ze hier ook als ze hengstig werd, dus er is hoop :')
Ook even bij de de kleine smurf gekeken (hij heet trouwens Hayden <3 ) Dat is echt een spring in het veld, hele tijd beetje rond huppelen totdat hij zijn billen voor je parkeert dat hij even kriebels wil, Dat ziet er dan zo uit :

Afbeelding

Ik ga zo in de auto naar mensen die me stalling aanboden, nouja weidegang. Zij hadden 1 hectare voor een haflinger die niet teveel op gras mocht. Dus die kon dat nooit behappen. Hulp was gevraagd dus ik ga zo kijken of het geschikt is voor mijn dametjes. Zo ja, gaat caia per 1 Juni direct heen en lina als ze weer bij de hengst weg komt. Hoop zo dat het wat is want daar mogen ze gewoon 24/7 op, dat is beter dan de 3 uurjtes per dag van nu

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:45

Annette, leuk dat je nieuwe les zo bevalt!

Murosch, ZZ-licht ja. 2004 hoorde het toen nog bij de subtop? Instructeur wil dat ik gelijk over ga zodra ik laatste 3 puntjes heb. Maar ik heb toch wat schrik voor de subtop. :=
Knappe Verona, zo braaf met de bijzet.

Nynsker, inderdaad hopen dat het weiland wat is voor jullie!

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:26

Kayabo; Leuke foto’s van Zilver op de keuring! Weer lekker aan het rijden.

Amado; Haha Amado blijft er lekker rustig bij :’)

Mirjamalvaro; Gefeliciteerd met je wp! Dat snap ik dat je daar extra blij mee bent na de algehele uitslag.

Melissa_93; Top dat Ken het zo braaf blijft doen en jij er ook al direct op gaat :D

Nynkster; Thx! Bijna 4 nu, en 2 maanden ohz.
Kleine smurf is leuk! :D Zou super zijn als jou dieren daar op de wei bij zouden kunnen dan. Hopelijk is het wat!
Grappig als ze dat zo met hun kont doen he! Doet Baby ook ooit, en gaat dan ook zo wiebelen net als een hond :').

xApple; Lars heeft weer goed zijn best gedaan dus, top!

Kleinvosje; Wat een lastige keuzes zeg! Toen al en nu nog steeds… heel veel sterkte gewenst de komende tijd! Zou mooi zijn als er snel iemand komt die het helemaal kan zijn voor Knox.

AnetteFlame; Fijn dat je een lesgeefster hebt gevonden die hetzelfde als jou denkt! Ieder zijn manier maar dat moet toch wel matchen .

Murosch; Ziet er weer heerlijk ontspannen uit met Veronia!

Hier is het wat minder gegaan :=
Ben gisterochtend van Baby gelanceerd wat uitliep op een gekleurd ei aan mijn been en een ticket naar de gynaecoloog.
Ze is ook op mijn hand gaan staan maar die is gelukkig alleen maar wat geschaafd! Gelukkig komt het in korte tijd goed :).

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:00

Oi balen patty, wat gebeurde er?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:35

@Murosch; Lekker bezig +:)+ Dit herinnert mij eraan dat ik ook weer moet gaan longeren :o
@Pattypaard; Oh nee :oo Wat was er gebeurd? :(:)
@Nynkster; Gaaf! Wat spannend van Lina. Ik hoop voor je dat het snel raak is en ze weer naar huis kan en lekker de nieuwe weide op.

Ik had vandaag weer even gereden want vorige week overgeslagen dus ik mocht 2x een kwartier van mezelf deze week :+ Ook een rondje gedraafd en dat ging super. Mijn dag is weer goed.

Het ziet er allemaal een beetje truttig uit misschien maar ik moest mijn eigen vertrouwen weer terug krijgen en ik wil alles sowieso rustig aan doen. En ik merk dat dat kwartiertje elke keer super snel voorbij is :+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:42

Fijn om te zien dat je je zo strikt aan je ideeen houdt! Komt helemaal goed met je paardje :) Het ziet er relaxed uit.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:39

Ik vind het wel moeilijk om mij eraan te houden. Maar anders zit ik er zo 3x per week op.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:43

Vertrouwen is het belangrijkste!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:01

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:52

Kleinvosje soms lopen dingen gewoon zoals ze lopen. Ik denk niet dat je jezelf verwijten moet maken hoor. Maar dat zal wat tijd nodig hebben..

Oh Nynkster wat is Hayden een poppetje, heerlijk ventje!! En hoe is het met de weidegang afgelopen?

mirjamalvaro ja klopt was toen nog subtop. Weinig wedstrijden in de buurt, we moesten soms het halve land afreizen ervoor. Was wel een mooie tijd. Viel toen onder de stichting ZZGP.

Och Pattypaard wat een schrik! Hoe gaat het nu met je?

nou xApple ik vind er niks truttigs aan, ziet er prima uit! En zo'n plan is helemaal goed. Veronia is ook 1 die uitnodigt om meer te doen. Maar dat gaan we mooi niet doen. in een glazen kistje en zuinig op zijn :)

mirjamalvaro ik ga je foto's kijken (als ik nu op je link klik ben ik mijn bericht hier kwijt :P )

Ik heb vanmiddag weer gereden op Veronia. De tweede keer zonder eerst te longeren (en nu wel goed aangesingeld van te voren haha). Ging heel braaf! Opstappen is voor mij nu nog wel even een slikmomentje en ik laat haar dan ook even vasthouden voor mijn eigen gevoel. Dat gaat goed (ik zat er nu binnen 2 minuten op en vorige week duurde dat wel 10 minuten voordat ik durfde), dus we gaan de goede kant weer op in het vertrouwen. Eenmaal te paard geeft ze superveel vertrouwen, dat voelt echt super. Ik had natuurlijk wel weer een stunt (zucht.. ik weer hoor). Ik wou vandaag ook een galopje meepakken. Dat hadden we alleen nog maar aan de longe gedaan, dus was even nieuw. Ze deed het heel braaf, maar op het moment van aanspringen raakte ik een beugel kwijt (gebeurt natuurlijk nooit maar nu wel) en we hadden dus een klapperende beugel. Veronia reageerde er wel op door wat spanning op te bouwen en te versnellen, maar ik kon haar gelukkig vrij snel terug in de draf krijgen en had mijn beugel snel terug. Voor vandaag genoeg galop-perikelen. Volgende keer maar weer. Maar voor het overige, ben ik weer heel tevreden! Zelfs op het laatst even een paar pilonnen in de bak gezet waar we in stap omheem geslalomd hebben. Prima oefening voor het sturen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het beruchte galop-moment is ook vastgelegd
Afbeelding

Samen met haar moeder, geweldig toch zo'n duo :)
Afbeelding

En slalommen maar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:16

Haha jij maakt het wel steeds extra spannend he? Losse singel, zonder beugel. :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:21

Pfff hou op, precies wat ik niet wil hahaha!

[o]

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:15

Hahaha :))

Zo hier Kya aan de dubbele longe in de buitenbaan. Ze is gaaaaf :~
Ook super braaf, denk dat ik volgende keer gewoon eens opstap buiten. Al vind ik dat best spannend idee. :=

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:21

Als het vertrouwen er is Kun je het proberen! Gewoon het juiste moment afwachten!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:58

Even stil geweest vanaf mijn kant. Was het gezeur een beetje zat in mijn topic. Probeer nu weer mee te praten maar maak geen topics meer.

Mirjam, klinkt super! Gewoon doen :) Zou wel iemand meenemen.

Claudia, oej weer een stunt. Ach worden ze braaf van hoor!! Vind die moeder dochter foto prachtig!! Hoofdjes eruit snijden en op de muur er mee. Longeren ziet er goed uit *D
Dankjewel!

Xapple, filmpje ziet er goed uit hoor! Ja die kwartiertje vliegen om :j

Pattypaard, dankje! Oejj!! Beterschap :(:)

Nynke, fijn dat je even langs bent geweest.

Kleinvosje, wat jammer zeg. Maar ik vind het een héél moedig besluit in het belang van het paard. Petje af. Sterkte !

Annetteflame, ja zeker jammer. Maar we proberen het later gewoon weer! Dankje. Uh ik hoop van wel. Kwestie van oefenen en weer les nemen. Letrn balans weer vinden en stil zitten.
Les klinkt super! Ook lekker relaxt zo werken :j Mooie foto.

Melissa, super!!

Hier een heerlijke ochtend gehad. Ben de hele week niet geweest *schaam* :o Ach ze heeft zich wel vermaakt in de wei. Eerst lekker stukje lange lijnen.
Afbeelding
En toen eens voor het eerst de weg uit! Trots!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knapperd <3
Afbeelding
En toen heerlijk de weide op. Haar grote vriendinnetje Fayola
Afbeelding
Baasje?
Afbeelding
Gezellige selfie haha
Afbeelding
Afbeelding
Zo braaf!
Afbeelding

Ik heb zin in morgen! Ruiter inspiratie dag te Tolbert!! Een vrijheidsdressuur clinic :) Komt er ook iemand in dit topic kijken?

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:07

Braverik Kabayo. :)

Er is sowieso altijd iemabd erbij. Eerste keren gaan ook aan de longe. :P
En moet inderdaad kijken wat vertrouwd voelt. :j8

https://youtu.be/_Ldw43trGKI
Ben zelf nog niet handig met die lijnen. Gelukkig vergeeft Kyara mij dat :o

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:43

Ik ontdek dit topic nu pas. Mijn 4 jarige is ondertussen al een heel stuk in het proces. We hebben het vanwege zijn grootte en omdat hij nog wat overbouwd was allemaal nog heel rustig gedaan. Sinds januari zitten we er een paar keer in de week op en nu sinds een paar weken dat hij wat meer aan de bak moet. We hebben even hulp ingeschakeld van een professional omdat ik zelf vast liep. Dus hij wordt nu even door iemand anders doorgereden en gaat echt met sprongen vooruit! Hij begint zich mooi los te laten en er is meer controle over tempo (en dat waren toch wel even de grootste struikelblokken)

@Murosch. Ik zou wel even naar je zadel laten kijken. In de draf foto van opzij lijkt hij op het schouderblad te liggen en voorover te kiepen. Zou zonde zijn als je paard rugproblemen krijgt terwijl ze zo haar best doet ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:31

mirjamalvaro ik ben het ook met SBravour eens. Zelf aanvoelen. Als het goed voelt, doen, als er twijfel is, nog even wachten.

Kabayo ziet er uit als een heerlijke dag! Ik kan me voorstellen dat je het even zat was hoor.. Gewoon je eigen verstand gebruiken en je gang gaan zoals je denkt dat je dat moet doen. Mbt die 2 neuzen foto.. ik denk dat ik even een nieuwe ga laten maken daarvan de volgende keer als we samen rijden en dan wat meer ingezoomd (als ik deze moet uitsnijden wordt de kwaliteit zoveel minder). Is wel erg gaaf, zoiets aan de muur. Toch mijn beide trotsen samen :)

Bowo welkom. Heb je foto's van je paardje? Ik ben wel benieuwd :)

Dank je voor je tip. Voorover kieperen doet hij niet, dat lijkt misschien zo? Verder zal ik het even in de gaten houden.

Donders en bliksems, hoe durf ik, maar ik kon het toch niet laten.. [RIJ-ITP] Veronia @ de basisschool

[o]

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:36

Zoooo jij durft haha.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:40

In je topic zie ik inderdaad niet zo veel aan het zadel, misschien dat die foto net een ongelukkige moment opname is:P

Meest recente beeldmateriaal is van de andere ruiter, dus dat kan ik niet zo maar online zetten en mijn eigen filmpjes zijn ondertussen nogal oud. Ik zal mijn moeder vragen of ze binnenkort weer filmen