Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:00

SBravour, xApple, Murosch; Ze liep echt heerlijk, fijn voorwaarts naar de hand toe en ineens uit het niks bokte ze echt gigantisch. Ik verloor mijn balans en vloog naar voren, tegen haar hals en toen sprong ze met 4 benen de lucht in, bokte nog een keer en toen zat ik achter het zadel. O.o… met nog een bok werd ik gelanceerd.
Toen is ze op mijn linkerhand gaan staan, mijn rechterknie aangetikt en op mijn rechterachterbovenbeen/kruis gaan staan met haar achterbeen en heeft ze zich daarop omgedraaid. Nu heb ik 2 scheuren van dik 2,5 cm van onder := En blauwe/rode/paarse plekken uiteraard.
Moet mij ook weer overkomen zoiets :+

xApple; Ziet er toch prima uit? Lekker zo door gaan dan komt dat vertrouwen weer!

Murosch; Hihi je bent Veronia’s braafheid wel aan het testen met je gestuntel :P Kan gebeuren! Super dat ze er zo op reageerde. Dat is toch heerlijk!
Leuke foto van moeder en dochter!

Mirjamalvaro; Fijn dat Kyra het zo goed deed! Lekker drafje zit erop. Spannend om er op te gaan.

Kayabo; Ziet er superbraaf uit zo op de weg! En een gezellige selfie haha :D
Heel veel plezier en succes morgen!

Welkom Bowo! Slim van je om je paard dan even uit handen te geven. Ga je veel profijt van hebben zo te lezen Ben ook benieuwd naar beeldmateriaal!

Vriendin is donderdagavond nog geweest om Baby nog te rijden. Ze was duidelijk erg geschrokken van wat er 's morgens gebeurd was. Linksom liep ze wel prima, wat zoekerig maar dat was het. En rechtsom wist ze echt niet wat ze moest. Of ze nu juist moest stoppen of toch vooruit of toch stoppen of? Ze was het helemaal kwijt.
Gisteren is vriendin nog een keer geweest om te rijden, toen had ze het vertrouwen weer terug.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 05-05-18 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:06

Ach daar kunnen ze toch flink van slag raken. :(:)
Beterschap, klinkt niet lekker. :n

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:13

Ik maak vanavond even een bijlees post.

Ik begin me wel steeds meer te beseffen hoe komisch en raar het eruit moet zien als je als niet-paardenmens iemand langs ziet komen met zijn/haar paard aan de lange lijnen :’)
Van de week kreeg ik de vraag of er iets was gebeurt waarom ik erachter liep

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:25

Oh die vraag krijg ik ook al tijdens het wandelen... of waarom doe je er naast lopen als je er op kan zitten? Nou, omdat mijn paard nog niet ingereden is, en omdat wij paardenmensen toch minder lui zijn dan er wordt gedacht.....
Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:49

Dankje Mirjam! Handig en fijn is het niet maar het zou binnen 1 a 2 weken weer oke moeten zijn.
Idd! Ze heeft er toch wel een tikkie van gehad. Maar ook dat gaat goedkomen :)

Nog even fotospam <3
Krisje is echt al een stuk meer paard geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Vriendin op Baby die zich nog gaat ontpoppen als dressuurpaard!
Afbeelding

Afbeelding

Vriendinnetjes!
Afbeelding

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:04

Haha Patty, wel apart om na jouw verhaal er dan iemand zonder cap en met schoenen op te zien zitten. :)) Kom ik aan met alles aan, zelfs bodyprotector. :')
Hij is wel gaaf Baby!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:47

Thx! Dat snap ik ja haha! :') Heb Baby van haar gekocht en zij heeft haar ook zadelmak gemaakt en gereden dus ze kon haar wel, maar evengoed. Ik rij zelf mooi met cap! Maar goed ook want die heeft ook wat geleden :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:36

Apple : Ziet er lekker relaxed uit zo!!! Geod dat je zo consequent bent met rijden hoor! Respect!

Murosch : Zadel viel mij ook direct op moet ik zeggen, vooral op foto 4. Je kunt ook wel zien dat hij boven het bontje uit zweeft. Wel heel braaf, maar je maakt het maar spannend voor jezelf :Y)

Mirjam : Je moet wel fotos plaatsen he!! ik wil ook zien hoe dat ''ze is gaaaaf'' eruit ziet *\o/*

Elina : Zilver weer super braaf! Vond ze het viaduct niet spannend? Om in het ''zwarte gat'' te lopen :') Hoe ging het vandaag? Heb je ook filmpjes?

Mirjam : daar was al beeld! Gaaf dier hoor, en ook super braaf! Ik gebruikt de dubbele lijnen wel eens van tussen de benen, via bit en dan naar de zijkant. Dan zakken ze heel mooi meestal :j

Bowo : welkom! Dapper dat je toch hulp ingeschakeld hebt, die kunnen je soms net weer de drempel over helpen!

Murosch : oh oh wat een lef weer :') :') Ik bedacht het me net ineens, ga je je dame nog laten dekken? Je had al een hengst gevonden toch? Ga je dat proberen of wil je eerst nog wachten.

Patty : Zo dat heeft vast flink pijn gedaan!!!!! Snap wel dat jij geschrokken was maar zij natuurlijk ook... Hopen dat jullie er beide snel weer bovenop komen!

Sbravour : heb ik ook altijd :') ''Waarom koop je ponys? Daar kun je toch niet op rijden?" ze moesten eens weten dat mennen veel leuker is dan rijden (vind ik dan) :j Hoe gaat het nu met haar?

Patty : Baby ziet er goed uit! Krisje groeit ook al wat!

-------------------------------

Hier nu met mijn jaarling opgescheept, dus ben die maar aan het opvoeden. Gisteren hele tijd besteed aan het normaal meelopen aan touw. Het duurde even maar volgens mij is het kwartje gevallen! Ze loopt nu zelfs braaf achter mijn vriend aan.

En heb haar even onder handen genomen. Ze had steeds zoveel jeuk van al dat haar, zweten onder de manen etc. Dus heb het er net maar afgeknipt 8-) Nu is ze een pipo in gedrag en uiterlijk O:)
Afbeelding
Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:41

Nynsker tussen de benen durf ik nog niet. Ze is zo lenig met haar voorbeentjes en als ze boos word slaat ze heel hoog, bang dat ze dan in de teugels komt. :')

Wel een leukerdje die jaarling. Een echte grapjas volgens mij.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:53

Yes we hebben het gedaan. Kyara in de buitenbak opgestapt...kalm...stap dan maar... kalm...draven? Yessss kalm. Joepie joepie!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:52

Murosch, longeren met bijzet ziet er goed uit. Had ook al gereageerd in je topic en het rijden ziet er mooi rustog uit!

Nynkster, Hayden <3 Lina moet maar gauw hengstig worden! Caia ziet er goed uit met haar nieuwe kapsel!

Och jemig Patty paard wat een ongeluk, zou me echt doodschrikken. Wat een verwondingen ook die je beschrijft.

XApple rijden op Lars ziet er super mooi gecontroleerd uit! Liever wat te langzaam dan te snel, als het goed js hem je nog een jaar of 20/30 met m!

Leuk he Kabayo lange lijnen met haar buiten. Ik vond dat ook zo top voelen buiten. We moeten met de nieuwe stal het buiten wandelen weer helemaal vanaf 0 oppakken ivm de nieuwe omgeving. Dus voor ons liggen de lange teugels een beetje in de kast haha

Welkom Bowo

Toen ik nog veel met fabs wandelde kreeg ik ook vaak de opmerking: waarom zit je er niet op? Heb telkens geantwoord dat ie dat niet kent. Maar eigenlijk wol je dan zeggen, dat overleef ik niet meneer/mevrouw :')

Knappe Kyara Mirjam!

Hier vandaag weer les gehad. Begonnen met longeren en vooral de reacties een gang terug verscherpen. Een gang sneller hebben we heel erg op geoefend en reageert hij heel snel en een gang terug had ik eigenlijk en beetje verwaarloosd terwijl dat eigenlijk misschien nog wel belangrijker is. Dus binnen een paar seconden moest hij een gang langzamer en dat lukte ook vrij snel!

Daarna was hij helemaal rustig en ontspannen en ben ik er met een krukje naast gaan staan. Beetje klapperen met beugels en zweetbladen en een beetje leunen.
Ging echt super goed!

Foto uit filmpje
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:01

Knapperd!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:55

Leuk hoor. Lekker zo zonder hobbels op de weg :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:13

Annetteflame, ja dit was wel de eerste keer lange lijnen de weg uit. Heb ook een stukje gedraaft... spijt van gehad. Ik kon zondag niet meer lopen.. Ik heb dus mijn bekken gebroken gehad en die deed dus heel veel pijn. En spierpijn in de benen. Heel fijn :+
Wat knap! En hij is zo mooi he <3

Mirjam, super!! Kan je zoo trots op zijn he! :D

Nynke, ze is vaker het viaduct door gegaan. Maar als ik er achter loop was het wel weer spannend. Rare dronken slingers gemaakt maar het is gelukt. Ik heb wel foto's maar geen filmpjes!
Knappe Caia _/-\o_

Pattypaard, mooie foto's! Ik vind Baby héél gaaf! Nog bedankt

Sbravour haha altijd leuk die onwetende mensen.

Claudia jij durft! Om een topic te openen. Ik ben het wel eventjes afgeleerd :+ Lieve woorden :) dankjewel. Ohja verstandig!

Welkom bowo!

Leuke dag gehad gisteren. Zilver heeft veel gezien. Krakende luidsprekers. Penny meisjes die gillen en rennen. Wapperende vlaggen en spandoeken. Allemaal wel erg spannend :j Eerst eventjes de spanning laten afvloeien en een rustig hoekje uitgezocht om even uit te vliegen mocht ze dat willen.
Afbeelding
Weer terug naar de groep. Mijn lieverd <3
Afbeelding
Goed luisteren naar de uitleg :))
Afbeelding
Eerste oefening was target aanraken. Hoog laag enz.
Kijk Zilver. Een pion.
Afbeelding
Die moet je aanraken. Zie je hem? Die!
Afbeelding
Misschien helpt een opstapje haha
Ps. Ze heeft de pion elke keer aangeraakt hihi. Slim paard
Afbeelding
Daarna mochten we laten zien wat ons paard het beste kon. Blok natuurlijk! :D
Afbeelding
Afbeelding
Daarna kregen wij nog allemaal individueel les. Wij gingen met se jambette aan de slag. Zilver verward dan alles met elkaar. Voetje? Spagaat? Alles tegelijk? Probleem? Met veel geduld een kleine mini jambette.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Einde van de clinic!
Afbeelding
Na de tijd wou een fotograaf nog graag een plaatje schieten van ons twee samen.
Afbeelding
Ben ook erg blij hoe haar hals zich ontwikkeld :)
Afbeelding
Sorry lange spam geworden zie ik :+
Foto's door KVfoto en YH Photoarts! Credits gaan naar hun

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 06:57

Leuke ervaring zo voor haar. Ziet er geslaagd uit!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:51

Annette : wat een fijn beeld! Chapeau!

Elina : Knappe zilver, prachtige fotos aan een mooie ervaring!!

Hier wel een leuk nieuwtje, ben helemaal in de wolken. Lina was vanmiddag wat aan het snoezen met de ruin dus hengstenhouder vanavond gekeken met de hengst en ze was hengstig!!!! Dus direct gedekt *\o/* Zo ontzettend blij! Nu hopen dat het goed doorpakt!

Zondag ga ik daar ook fotograferen dus heb ik wat eigen fotos van de hengst en nog wat van hayden <3

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:40

Yeey *\o/* *\o/* Wat zal je blij zijn!! Super leuk. Nu even afwachten en dan scannen?

@Kabayo; Leuke foto’s! Mooie dag gehad dus. :D Ik heb zelf niet zoveel met vrijheidsdressuur.

Hier even niet zo actief ivm de warmte.
Lars lekker gewassen, hij had weer veel jeuk :(:)

Afbeelding

Mijn handen beginnen ook al een beetje te jeuken om met Rissa aan de slag te gaan. Het is echt een leuke merrie. Morgen komt de tandarts voor beide kleuters.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:46

@Pattypaard, ze zien er goed uit allebei!

@nynkster, leuk beestje, ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen :) En spannend met het dekken, hopen dat het gelijk goed gaat!

@AnnetteFlame, wat een mooi kleurtje! Fijn dat hij het ook nog zo goed doet, beloofd wat voor de toekomst!

@Kabayo, mooie ervaring voor haar!
----------------------
En bij deze ook wat beeldmateriaal van mijn paardje :D
https://vimeo.com/268655581
https://vimeo.com/268654275
Wachtwoord: 852018
(sorry voor de kwaliteit, mam kan niet zo goed filmen)

Ik was zelf erg tevreden! Hij is zo vooruit gegaan de afgelopen weken. Hij geeft me nu echt zo'n onwijs gaaf gevoel! Er is nog genoeg om aan te sleutelen, dat zeker, maar zoals het nu gaat, ben ik echt superblij!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:53

Tje die is braaf! Leukerd hoor. Iets meer voorwaartse drang erin houden maar dat is allemaal voor de komende tijd. Zolang je het maar niet te lang laat gaan, als je snapt wat ik bedoel. Komt helemaal goed!

Hisjebillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:39

odenxia schreef:
Oooohhh wat een leuke paarden allemaal zeg! En super leuk al die lotgenoten die in 2018 gaan starten.

Ook ik zal mijn paard even introduceren :j

Meet K.ensi (v.All at Once x v.Jester) geboren 3 April 2015. Sinds April dit jaar in mijn bezit.

En onderstaande foto`s zijn van afgelopen zomer

[ [url=m/WaT1Kf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VNlkbJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6UupzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XyMj3q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staat niet in de opfok, maar aan huis bij mijn instructrice. Ze is dus dagelijks in de hand al vanaf veulen en heeft dus het volste vertrouwen in mensen. Super fijn!

Vorige week heeft ze voor het eerst een hoofdstel in gehad en heb eerlijk waar nog nooit zo`n brave 2 jarige meegemaakt. Alsof ze al bekend was met een bit, zo gemakkelijk en braaf.

Wat een knapperd! Ik heb een 4 jarige merrie van All at once, die heeft dezelfde uitstraling. Echt leuk om te zien!

Kaloe Z1
Jamaica (All at once x Furst Heinrich) -->bijna uitgerekend!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:59

SBravour schreef:
Tje die is braaf! Leukerd hoor. Iets meer voorwaartse drang erin houden maar dat is allemaal voor de komende tijd. Zolang je het maar niet te lang laat gaan, als je snapt wat ik bedoel. Komt helemaal goed!

Als ik hem maar zekerheid bied, is hij inderdaad superbraaf. Doe ik dat niet, wil hij wel spoken gaan zoeken. En hij blijft wel jong, dus een keer wat spanning en een keertje wegschieten gebeurt ook zeker wel, maar hij doet het zeker goed :D
En is het ook echt een kerel, hij kan een enorme macho zijn, maar wel met een klein hartje (rondje over de weg, maakt hij zich supergroot, maar over een streep op de weg gaan, is wel heel eng xD)
Actief houden zonder hem loperig te laten worden is inderdaad een puntje van aandacht. Ik weet van mezelf dat ik vaak de activiteit wat verlies als ik een lager tempo rijd en in een hoger tempo heeft hij nog moeite met zijn balans en dan loopt hij onder me vandaan en wordt hij ook wat sterk voor.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:13

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:34

Dat ziet er echt supernetjes uit voor de 2e keer! Braaf paard ook dat ze al zo ontspannen is bij de 2e keer

Filmje is volgens mij gewoon aanklikken en wachtwoord intypen :P

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:03

Thanks. Die van jou is ook lekker ontspannen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:50

Mirjam ziet er goed uit hoor!! Lekker ontspannen zeg

Bowo. Het lijkt goed, maar het is wel een heel kort wiebelig filmpje :o
Edit. Ik zie nu je tweede filmpje haha. Ziet er goed uit hoor!

Ik vind voorwaarts echt punt 1 van het beleren samen met het sturen. Ik zie hier wat mensen die zeggen "ja daar ga ik later aan werken " maar ik ben bang dat je dan te laat bent. Hup. Vooruit

Xapple, dankje :) Ach hoeft niet toch? :D Ik vind het leuk voor de afwisseling.
Lars word wel stoer zeg. Jammer dat hij zo erg last heeft :(
Rissa is toch even oud? Je doet er nog niks mee? Wat is de reden :)

Nynke dankje :) Spannend *\o/* Is ze inmiddels vaker gedekt?

Was ook leuk sbravour :j

Gisteren met 2 stalgenoten kleine buitenrit gereden. We zouden gaan zwemmen. Alle paarden durfden het water niet in :=
Afbeelding
Vrijdag (op mijn verjaardag Y)(^) ) onze eerste dresuurles. Even kort. Zin in!

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are