Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

k_m

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:16

SBravour; oh zo oke! wel slim om te laten cheken!

Bowo: Ze is 8 jaar! Heeft lang als draagmerrie in de fokkerij gestaan, en is daarna pas in de hand gekomen. Ze wordt al flink wit ja!! Vind het best zonde maar die donkere manen maken veel goed.

Nynkster; We zijn 5 keer naar de unief dierenkliniek geweest in Merelbeke. Hier hebben ze haar behandeld wat in eerste instantie niet veel resultaat gaf, daarna weer wel, toen ze de laatste keer terug kwam dacht ik dat het nog steeds niet veel deed. Ben dan magnesium beginnen bijvoeren en vind dat ze het nu echt goed doet. Of het nu magnesium is of de behandeling geen idee. Hopelijk blijft het een tijdje weg nu.

Mijn instructeur wou helaas niet aan het doorrijden beginnen omdat hij te weinig tijd heeft, maaaar heb wel iemand gevonden die het nu wil doen! Meisje die ik hier via bokt al beetje kende, en ook via FB. Heb er een goed gevoel bij. Normaal is het de bedoeling binnen een grote maand te beginnen. Spannend!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:30

Welkom allemaal! :D

Wat is het heet he. Hier ook niets gedaan, gelijk hup de weide in!

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:52

odenxia schreef:
Wel spannend zeg.. En dan minimaal zo`n knap veulen als mama zelf <3 <3

Ik hooop het maar! Ze wordt donderdag/vrijdag gescand <3 Papa is ook knap dus kan alleen maar knap kind uit komen toch? :')

KM : oke wat apart! Je hebt ook van die netjes, misschien dat dat helpt met longeren? Heb er zelf weinig verstand van hoor maar kom dat wel eens tegen. FIjn dat je iemand gevonden hebt!

Mirjam : Veelste warm!!! Doe echt niks met dit weer

Welsh Mountain pony's <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:58

Mirjam is inderdaad warm. Maar vond vandaag wel te "overleven".

Spannend km!! Mooie fotos!

Nynke hoop dat ze zaterdag weer lekker mee naar huis kan! Drachtig uiteraard :j

Mooie foto's zeg sbravour. Altijd goed een osteo. Bij zilver komt binnenkort ook weer een , net zoals de zadelmaker.

Odenxia welkom terug :) dankje!!
Prachtige foto. En wat super dat ze zo braaf is. Wat heerlijk dat ze weer thuis komt :)

Pattypaard Bartele is haar date! Haha mooie broek he
Haar knappe date <3
Afbeelding
Ziet er super uit! Wat een knap dier zeg <3

Claudia super mooi beesje! Ze is erg knap! Ze boft maar met jou!

Gaaf zeg amado. Dat wou ik ook :+

Zilver zal ik woensdag even aan het halster longeren. Eveb spiertjes soepel maken. Dan vrijdag even rijden en wassen. Savonds trouwfeestje en dan de volgende dag is het zo ver!! Ik moet om 9.20 al. Zin in!
En zilver word beginnend hengstig dus na haar wedstrijdje brengen we haar weg denk ik :) Kan ze ook mooi even bijkomen. Spannende tijden!

En kijk hoe leuk! Wij staan op de Facebook pagina van het KFPS :D
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:01

Leuk!

Nou pfff hier geen wind. Bloedheet en benauwd. Ben vanmiddag binnen gaan liggen bij ventilator werd helemaal misselijk rn duizelig. :=

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:01

@KM, had ik het toch goed geschat dat ze niet meer zo heel jong was, naar nog steeds wel redelijk wit voor die leeftijd inderdaad.
Veel succes met het doorrijden, hopen dat het een match is!

Gave hengst Kabayo!

's ochtends wil rijden nog net, maar verder is het inderdaad snikheet!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:04

Murosch wat fijn dat jullie hem nog een fijne oude dag gunnen!
Succes met je nieuwe baan! En veel sterkte gewenst morgen :(:)

Oh wat heerlijk Patty, een erg tevreden paard na jullie rij rondje dus!

Odenxia ik heb bij Ken inderdaad vanaf het begin geoefend met een krukje ernaast staan. Vond ze ook eigenlijk na de 1e keer al niet meer raar
Wat fijn dat het paard zo rustig zadelmak is gemaakt op de stal! Heerlijk als ze zo braaf zijn.
Verstandig dat je de eerste keer thuis hulp erbij neemt. Vind altijd wel dat dat vertrouwen geeft!
Wat voor zadel is het geworden?
Knap is ie zeker!

Sbravour even een checkup van de osteo

Nynker duimen dat ze drachtig is en dan weer fijn naar huis kan!

Spannend KM!

Kabayo mooie vooruitzichten dus, en wat leuk dat jullie op de FB pagina staan!

Vanmiddag de zadelmaker gehad. We blijven voorlopig nog met het oude zadel doorrijden. Deze lag voor nu met een bontje eronder prima. Omdat ze nog zoveel zal veranderen jammer om daar nu wat anders op te leggen. Zien we met een paar maand wel weer verder.

Het is inderdaad erg warm. Vind het best lekker maar voor de paarden is het eigenlijk wel iets teveel van het goede.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:12

@nynkster, ja we hebben altijd een netje aan! Wil snel zo een enkel neusnet halen voor tijdens het longeren / rijden.

@kabayo, zo wat een beest die hengst!

@Melissa, ah super fijn dat je met je zadel verder kan! Scheel toch weer kosten kan je later gelijk een nieuwe kopen.

Is inderdaad niet normaal warm! Hoe doen jullie jonkies het met wassen? Mijne vind het water prima maar de tuinslang zelf moet niet bewegen op de grond hoor :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:17

Die van mij vond het eigenlijk allemaal al best, het enige wat hij eng vindt, is als ik per ongeluk op de muur achter hem spuit, dat is maar raar. Verder mag ik alles, dus dat is ideaal :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:23

Afspuiten vind mijne ook niet erg. In het begin vond ze het alleen heel eng dat de slang tegen haar been aan kwam :P

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:24

Dankjullie!
Ja Bartele is zeker gaaf <3
Ohja. Ik sta trouwens ook op de Bokt facebook pagina :)
Afbeelding

Km mijne heeft het nooit eng gevonden. Hier een filmpje van de allereerste keer. Hoop dat je het kan zien
https://www.instagram.com/p/BTe3wkLFk81 ... 36df0ayujr
Ik kan de slang en water overal naar toe brengen. Ze vind het wel OK.

Fijn melissa dat het zadel nog goed ligt :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:27

@Kaboyo, maar jij mag niet mee doen, Zilver vind niks eng!! die doet helemaal niet puppy, haha. :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:32

Afspuiten doen wij hier als veulen. Tenminste de benen. Ze was niet echt zuinig op zichzelf dus regelmatig open wonden die dan weer gespoten moesten. Ze vond dat echt doooooodeng. Maar langzaam aan ging ze het accepteren en als beloning iedere keer even met de waterstraal spelen, want dat is wel weer leuk.
Vorige week dus best spannend eerste keer helemaal douchen. Ze vond het wel beetje spannend maar bleef rustig! Geen slaande beentjes, geen stuiter acties. :):)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 19:26

mirjamalvaro Wat fijn en knap dat ze zo braaf bleef. Kens kan ik nu ook gewoon de slang opzetten die is wel mak gemaakt in training. Is echt zo fijn.

Kabayo Gaaf dat je op beide pagina's staat. Het zijn ook vette foto's En wat een vette hengst zeg.

melissa_93 Ja dat scheelt wel als je dat van begin af aan doet. Hopelijk snapt kens snel de bedoeling hihi.
Het zadel is een kent en Masters geworden. Deze zadels zijn vrij kort en dat heeft ze echt nodig. En kleine bijkomstigheid aanschaf zijn ze niet zo prijzig

Zolang jullie zadel goed ligt lekker mee blijven rijden dan. Kost allemaal genoeg die beesten.

Nynkster komt vast helemaal goed met die knappe baby straks

Km fijn dat je iemand gevonden bent om erop te klimmen. Spannend hoor om te beginnen straks

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+2

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:42

Spannende vooruitzichten!

Hier is mijn jonkie ook niet zo snel onder de indruk, wassen is geen probleem. Bij iets nieuws is hij soms gewoon een beetje beweeglijker maar 't is niet dat hij er gelijk de duivel in ziet :o

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:14

mirjamalvaro, ah fijn toch! beetje spanning mag gerust zolang ze maar kalm blijven.

@ilsey, super fijn zo een nuchter knol!

Hier vandaag slechte dag, omdat het zo warm was en er zo veel onweer voorspeld was zijn de paarden op stal gebleven. Callista shakete weer super hard vandaag. Als ik ze van de weide haal is er vaak niks aan de hand. Toch maar echt gwn de wei op want ze houd duidelijk wat spanning vast in de stal.. Of het komt omdat ze haar net daar niet op heeft, geen idee. We konden echt niks vandaag, had geprobeerd om wat grondwerk te doen maar ze had echt te veel last.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:41

He wat balen zeg. :(

Hier gereden. Heel even aan de longe, toen aan longe erop en al snel los gegaan. Hele baan door gereden. Ze laat zich al redelijk sturen.
Wel nog wat hulp vanaf de grond voor als ze iets niet zou snappen, maar dat is echt minimaal. :):)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:57

Mirjam fijn dat ze rustig bleef met afspuiten. Spannend vinden mag natuurlijk ook nog

Odenxia die zijn inderdaad wel prima qua prijs in aanschaf en eventueel de boom nog aan te passen!

Wat naar KM.. Hopen dat het gauw weer minder is..

Wat super Mirjam!

Hier vandaag de tandarts gehad. Wolfstandje wat ze had zitten was al meegegaan met het wisselen dus alleen even wat gevijld. Ze vond het eerst even iets spannend maar was al gauw goed.
Ze mag inprincipe morgen wel gewoon het bit weer in maar ik denk dat ze tot eind vd week mooi even vrij krijgt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:30

@Mijamalvaro, zo super! Echt fijn dat het zo goed gaat.

@Melissa, Ja ik zou ook altijd beetje langer wachten! Blijft iets delicaat de paardenmond!

Hier hebben we suuper veel regen gehad, rampenplan afgekondigd enalles. Maar Callista vindt het helemaal top :')
AfbeeldingAfbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:39

Oh heerlijk die paarden. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:44

Km wat heerlijk :P Lekker vies daarna denk ik haha. Wel echt k*t dat ze er zo last van heeft...

Melissa verstandig. Doe ik ook altijd even :)

Mirjam super zeg! Wel warm zeg

Dankje odenxia!

Goed nieuws en slecht nieuws. Ik ga zaterdag niet starten helaas. Zilver is vandaag hengstig geworden dus ze is vanavond naar de hengst gebracht. Mooie vooruitzichten uiteraard! Maar liever ná de wedstrijd :P ach. Zijn nog genoeg. In de stromende regen en erge onweer er heen gereden. Zilver was super braaf. Nog nooit met regen gereden :) Ze staat tegen over haar moeder nu!
Knappe vader <3 (Pier, rechts) en haar date :D (Bartele, links)
Afbeelding

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:02

K_m, leuk he. Paarden :’D

melissa, verstandig dat je nog wat langer wacht :) is ook wacht fijner!

Kabayo, balen dat je niet kunt starten, maar idd met hele leuke vooruitzichten!

Vandaag besloten dat Amado in augustus voor 4-6 weken naar stal hulkesteijn gaat, zodat hij daar voor de kar beleerd wordt. Alle verdere voorbereidingen doen we lekker thuis :)
Zo leuk om te bedenken dat we binnen nu en 4 maandjes erop uit kunnen!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:39

Ohh wat een knappe friesels! Succes Kabayo hopelijk pakt het in 1x...
Amado, goeie keuze, voor de kar beleren is toch wel echt een zaak dat goed moet gebeuren. Het inrijden natuurlijk ook, maar is nog makkelijker te corrigeren dan als ze voor de kar aan de kletter gaan :)

Gisteren is de osteopaat langs geweest voor de check:
Fien had een iniminie beetje spanning in haar rechter rugspier, daar zijn dus 2 accupentuurnaaldjes in gegaan. Maar het kwam niet terug in de nek, dus het kwam puur door natuurlijke scheefheid en niet door verkeerde training of andere lichamelijke ongemakken/compensaties. Dat is enorm fijn om te weten. Ze heeft haar helemaal nagekeken, en voorderest was ze perfect los en alle werveltjes zaten goed in elkaar!
Heeeel blij mee. Nu contact opnemen met de dierenarts of we een scan kunnen gaan maken, dan kunnen we als alles goed zit, over 1/2 weken echt weer aan de gang :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 11:04

@Kabayo Super gaaf dat word een knap veulen. Je staat trouwens in uitgelicht met je topic :D

@Amado verstandig dat je hem wegbrengt. Leuk he dat je over een poosje lekker kan gaan toeren. Geeft vast een heerlijk gevoel.

SBravour Wat fijn dat ze goed door de osteo check is gekomen. Toch altijd wel spannend wat ze ervan vinden vind ik tenminste.

Calista heb jij een zeepaard? :+ hahaha.. Heerlijk paardenleven zo!

Vrijdag gaan we Kens verhuizen. Vind het best spannend en heb er al een beetje zenuwen voor. Op de heen weg (naar de trainings stal toe in Feb) hebben we haar gebracht met een 2 paards vrachtwagentje en een pony ernaast waar ze altijd mee buiten stond. Dus had ze daar een beetje steun aan. Ook hadden we haar een btje verdoofd zodat ze een goede ervaring eraan over zou houden. Dit is toen allemaal erg goed gegaan.
Nu gaan we haar halen met een 1.5 paards trailer. Ze zal dus alleen in de trailer staan. Vriendin van me gaat mee en rijd, dus dat hoef ik gelukkig zelf niet te doen met de zenuwen. Verdoving heb ik al geregeld via de DA, dus kan ik bij twijfel nog geven voor we weggaan. Als ze alleen staat waar ze geen andere paarden ziet is haar stress niveau erg hoog. Dus daarom denk ik toch een beetje verdoven, zodat net het scherpe randje eraf is. Het is een rit van 3 kwartier ongeveer.

Wat zouden jullie doen of wat zijn jullie ervaringen met jonge beesten op de trailer. Gewoon niet zeuren en gewoon doen zonder poespas. Of toch een beetje verdoven zodat ze zich niet zo druk maakt? En zeiltje dicht actter? Of gewoon open laten? Ben hier gewoon een beetje onzeker in.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+2

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:54

Heb mijne pas 5 keer naar de kliniek gebracht. Altijd zeiltje dicht maar verder gewoon er op en beginnen rijden. Dan zijn ze bezig met evenwicht hebben ze amper tijd om gek te doen. Laden was bij ons wel een heel drama. Uiteindelijk met de longe en de laatste keren liep ze er vanzelf op gelukkig.