Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:52

Ik ben ook heel trots. Lars weer gereden vandaag. En goed dat ik haar gevraagd heb want een dag als vandaag zou ik dus te toegeeflijk zijn geweest. Hij was wat slomig en dan is het zo fijn te zien dat hij net goed genoeg aangepakt wordt zonder dat het te hard gaat of onvriendelijk. Super tevreden mee.

Daarna voor het eerst buiten uitgestapt. 2 keer groot verkeerd gepasseerd maar dat maakt Lars niets uit. Toppertje <3
Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:56

Knappe Lars!

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:40

Wauw apple goed zeg!

YAAAAAY Lina drachtig!!! Ben echt super benieuwd wat er uit de combi komt!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:31

En Rissa voor het eerst een hoofdstel in gedaan. Ze vond het súper raar Haha. Ze heeft 10 minuten alleen maar geknabbeld op t bitje.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:49

Ohh wat ziet ze er knap uit zo xApple! :D

Ik ga eens bijlezen en reageren! Super druk gehad hier... heb zelfs overnacht in de vrachtwagen op de zaak omdat het het gewoon niet waard was om naar huis te rijden. 35 uur in 2 dagen :+

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:26

SBravour; Goed gezien! Ik ben niet écht streng in mijn handen, daar is ze te gevoelig voor. Dan staat ze direct stil en kunnen er andere dingen gaan gebeuren. Merk ik bijv. wel soms als ik een wending verkeerd inzet en dan dus ook te sterk ben.
Maar mijn handen zijn regelmatig nog wel strenger dan ik zou willen. Moet de onafhankelijkheid van armen/handen ten opzichte van lijf weer terug vinden.
Mijn spieren blijven soms ook in spanning hangen waardoor die wisselwerking nog lastiger wordt. Dan ga ik ook mijn pink bij de rest van mijn hand pakken wat averechts werkt :+.
Dragen kan ze op zich wel al best aardig alleen dan moet je haar wel fatsoenlijk rijden haha. Daar voor heb ik nog wat te weinig controle over tempo icm van achter naar voren blijven rijden en die impuls behouden.

Deze week met vriendin goed gewerkt aan bovenstaande, ging al beter :)
Fijn dat de osteo zo te spreken was over Fien. Ben heel benieuwd naar hoe de scan er uit gaat zien!

Odenxia; Super dat Kensi zo braaf is!! En fijn van je zadel, moet je lang wachten tot het komt? Hoe is het naar huis halen gegaan?
Hier Krisje niet gesedeerd met wegbrengen, 2e x in haar leven op de trailer. Heel even laten staan en toen gaan rijden, ging prima. Baby ook niet gesedeerd maar die kwam wel helemaal trillend van de wagen af. Maar zij is gewoon rete nerveus van haar zelf.

k_m; Hoe ging het longeren met zadel na zo’n tijd? Jammer dat je instructeur niet met het doorrijden wil beginnen. Maar fijn dat je toch iemand gevonden hebt!
Baby is eerder wel gewassen bij een stalling waar ze vast kon staan en toen ging het prima. Maar hier in de wei heeft ze ruimte om weg te gaan en dan is het ineens héél eng. Dus nu maar met een emmer en spons, dat accepteert ze inmiddels prima. Tuinslang door de wei heen trekken terwijl ze er pal naast staat geeft ze dan weer compleet niks om.
Krisje kon afspuiten bij mij nog niet maar dat zal ze met dit weer vast wel geleerd hebben bij de ruitermakmaker :P.

Bowo; Op zit terug rijden lukt helaas nog niet genoeg. Wel steeds een stukje beter!
Moet de wisselwerking bij mezelf beter en sneller krijgen en op tijd ingrijpen ipv te laat dat scheelt al een hoop :P.

Nynkster; Gefeliciteerd met de drachtigheid :D :D !!

Kabayo; Toffe hengst! Ze staat er al bij las ik haha, hopelijk in 1 x raak!
Jammer dat de wedstrijd nu niet door ging maar tis voor het goede doel :D

Melissa_93; Fijn dat het zadel waar je nu mee rijd nog prima is, scheelt weer!
Fijn dat de tandarts is geweest, super dat je nog even wat extra tijd gegeven hebt. Is nooit verkeerd.

Jolynne; Super braaf zeg!! Kan toch goed eng zijn zon slingerend ding langs je lijft :P

xApple; Super dat Lars het allemaal zo snel oppakt, lijkt me heerlijk om te zien voor jezelf! Voelt goed om te weten dat je een goede keus gemaakt hebt. Superbraaf buiten ook, superpoown :D.
Wat ontzettend balen van de zadelmaker… Wat voor een bedrijf heb je?
Wanneer kan ze nu pas komen dan?

Hier woensdag weer gereden met Baby en weer wat sprongetjes gemaakt. Ging wel aardig. Zijn vooral bezig geweest met mijn handhouding, wisselwerking en spierspanning en het rijden van simpele wendingen. Wil iets te snel onbewust terug werken met mijn hand ook dus dat moeten we even aanpakken .
Hoefsmid is hier ook geweest en bij Krisje ook, mooi tegelijk!
Op Krisje zitten ze sinds begin van deze week op :D. 2e x dat ze er op zaten al gegaloppeerd. Doet ze goed! Volgende week gaan ze naar de rijbaan met haar. Was nu nog in de longeerbak.
Hopelijk lukt het me om dinsdag te gaan kijken. Heb wel een filmpje gehad maar toch leuker om in het echt te zien!

En eindelijk zijn de stallen er! :):) Nog een hoop opruimen, poetsen, toegang maken, beitsen. Nog zat te doen :+.

Voorkant in de achtertuin
Afbeelding

Stallen met 2delige deuren en tralierek in het midden
Afbeelding

Van binnen. Stal is 3,5 x 3 m
Afbeelding

En aan de weidekant een deur.
Afbeelding

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:30

Oh mooi <3 <3 Paarden aan huis vind ik echt een hemel.

Enne nu een afspraak voor de 22e.. Ik heb een eigen kinderopvang thuis. :)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:04

Wauw wat een prachtige stallen hierboven... Mijn grote wens.
Apple, jij hebt ze toch ook aan huis?! Dat dacht ik tenminste :)

Weer een ervaring rijker, vandaag schriktraining met fien! Wat een topper is het ook. Dit zijn denk ik de eerste foto van een training die ik plaats, iets met nooit iemand in de buurt hebben :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:15

Wat een gave stallen!!!!!!

Apple wat is rissa knap! Hoofdstel staat haar echt super! En Lars ook weer zo braaf, heerlijk 2 van die paardjes!

Sbravour wat leuk om jullie ook eens zo op de foto te zien! Ziet er goed uit!

Nog 1 nachtje slapen dan kan ik Lina halen! Al moet ik zeggen dat ik me prima vermaak met Mn kleine smurf, beleer topic 2020 maar ze pikt dingen wel ontzettend snel op, kan niet wachten op Mn span

Afbeelding
Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:21

Die loopt leuk. :D
Mooie stallen! Blijft heerlijk paardjes aan huis.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:30

Dankjullie :D Zijn er ook heel blij mee!

xApple; Ah leuk! Daar kan je niet even snel in switchen nee.

SBravour: Wat leuk een schriktraining! Deed ze braaf dus?

Nynkster: Kan me voorstellen dat ke er zin in hebt dat Linna weer naar huis komt! Ik heb echt een zwak voor die kleine van jou!! Das volgens mij zo'n heerlijk karakterbeest :D

Hier vandaag gereden met vriendinnetje die Baby nog niet gezien had. Ging best aardig! Krijg al iets meer opgelost en ze reageert al steeds wat beter op de zit. Alleen nog niet altijd vloeiend haha maar ze geeft reactie :D
Vriendin heeft ook even gereden. Vond Baby eerst wat spannend maar ging ook goed.
Vriendin had 2 filmpjes gemaakt.

https://youtu.be/LayylooyWFU
https://youtu.be/WHOdn0GRprM

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:34

SBravour schreef:
Wauw wat een prachtige stallen hierboven... Mijn grote wens.
Apple, jij hebt ze toch ook aan huis?! Dat dacht ik tenminste :)

Weer een ervaring rijker, vandaag schriktraining met fien! Wat een topper is het ook. Dit zijn denk ik de eerste foto van een training die ik plaats, iets met nooit iemand in de buurt hebben :D
[ [url=m/krVL8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PA0CLN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CvZR4C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lD5bPD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ci4oj5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt ik heb ze ook thuis. 2 jaar geleden grote inloopstal laten bouwen en vorig jaar alles opnieuw gedraineerd. Dit jaar de bak aangepakt en zo wordt het steeds beter :D

Ah wat leuk een schriktraining.. Moet ik ook echt eens doen :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:48

Yesss Lina weer naar huis!!
Patty: Ja ze was zeker braaf! :) Gek op haar. Wat meer levenservaring en het wordt echt een topmerrie :D Echt mijn once in a life time horse..

Heb je eerste filmpje gezien, zie in de eerste helft een paard dat zich erg vast houdt, boven haar tempo loopt en haar passen niet af maakt. Als je begrijpt wat ik bedoel loopt ze erg in de houding maar doet niets meer haar lijf. Halverwege het filmpje ga je haar enkele centimeters naar beneden rijden met de hals, en dáár gaat ze weer haar passen afmaken en haar lichaam gebruiken. Als ik advies mag geven zou ik die momenten vaker opzoeken met een jong paard, laat het opgerichte even lekker voor wat het is, daar zijn ze nog niet aan toe :) Dus 2e helft is al een stuk fijner dan 1e helft!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:49

Patty : ik mis volgens mij een stukje zweef moment in de draf, loopt nu beetje zoals haflingers doen :+ denk dat dat idd komt over wat sbravour zegr, passen niet afmaken

Ik zit weer in de auto naar de HH, Lina ophalen! Straks caia op de terugweg oppikken en dan gaan ze naar hun nieuwe plekje *\o/*
Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:28

Gefeliciteerd Nynke!! Lekker ophalen en genieten van je drachtige dame <3 En Caia word echt baby-af!

Pattypaard als je die link tussen plaatst hoeven we er niet speciaal op de klikken haha. Iets met luiheid. Ga zo even kijken.
Dankjewel! Hihi klopt. En bij nader inzien. Het regende gister :P De banen waren super slecht. Iedereen gleed uit.. Prachtige stallen!!

Sbravour wat leuk! Zilver vind niks eng. Tor frustraties van fotografen :+

Wauw prachtig xapple. Vind haar erg mooi. Knappe Lars! Hij doet het goed :j

Zilver is gisteren weer gedekt. Volgens mij irriteer ik de hengstenhouder echt met mijn vragen :+ ze is mijn kindje haha

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:30

Hier net zo elina, ik wou ook elk moment van de dag weten hoe het ging eigenlijk :o maar hij hield me heel netjes op de hoogte en ze stond heel braaf bij andere pony’s zonder ruzie, dus was wel gerust gesteld gelukkig :)) Maarja 6 week van huis geweest, dan wil je op gegeven moment ook wel als je het land in staat, dat ze er weer is <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:13

Oh dat herken ik heel erg. Dat deed ik ook toen mijn merrie bij de hengst stond. Ik wilde zo graag weten het ging. Was er het liefst gewoon de hele tijd bij maarja ze stond in Drenthe en ik woon in de kop van Noord Holland :')

Super lekker dat Lina weer thuis is straks *\o/*

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:38

Apple: Fijn dat Lars zo braaf is onder zadel, wel jammer dat de zadelmaker een uur te voren af zegde.

Kabayo: En nu hopen dat het in 1 keer gepakt heeft! Lees net dat ze nogmaals gedekt is, is dit gewoonlijk bij KI?

Nynkster: Gefeliciteerd en nu begint het wachten, gelukkig heb je nog even tot de slapeloze nachten. :P
Je kleine smurf begint ook mooi uit te vouwen!

Pattypaard: Wat een prachtige stallen heb je daar laten zetten! :oo <3

Sbravour: Fijn dat ze zo braaf was bij de schriktraining, velen reageren niet altijd zo rustig op de enge dingen hihi

Wij waren gisteren om 5u30 al de baan op, op weg naar een show. We kwamen met de paarden toe naar onze stand, kwamen de geburen (Amerikanen) eventjes zeggen dat we onze paarden niet aan de rechterkant mochten zetten omdat hun paarden daar stonden (uiteindelijk hebben ze hun niet eens vast laten staan). Mijn mannen aan de andere kant vastgezet en plots werden ze onrustig, waardoor de geburen ons eigenlijk verplicht hebben om Toet terug op de vrachtwagen te zetten..voor de rust in te houden en omdat ik helemaal geen Engels kan heb ik dit maar met flinke tegenzin gedaan. Toet werd in de kwaliteitsklasse 3e en in de vrijheidsklasse (1min zich zo goed mogelijk laten zien en achteraf 1min voor te vangen) werden we gediskwalificeerd. Meneer vond het zo spannend dat hij eigenlijk bij de ingang tegen de dranghekkens aan stond te springen..waardoor wij (vriendin en ik) eigenlijk wel de zweep tegen hem aan moesten doen, voor hem weg te krijgen, maar de zweep mag je paard nooit raken (ongeacht de situatie), dus werden we gediskwalificeerd. Ik baalde enorm want hij liet zich zo goed zien (zei de jury zelf ook), maar veiligheid van mensen/mijn paard en andermanspaarden toch voorop..en een uitgebroken hengst wil je niet hebben op een plaats vol hengsten, (hengstige) merries en ruinen.

Onze andere hengst werd 6e in de vrijheidsklasse, 2e in de kwaliteitsklasse en mocht door naar de kampioenschappen, waar hij helaas niet werd geplaatst. Hij stond een hele dag te slapen aan de stand, net zoals altijd hihi. Gisteren was dus deels een leuke dag en voor mij een leuke herinnering, gezien het gisteren precies 3 jaar geleden is dat ik opnieuw leerde stappen!

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:17

Wat jammer zeg...... maar ik snap heel goed dat je je eigen +pony veiligheid eerst kiest. Ik had hetzelfde gedaan. Wel jammer dat hij zoveel stress had. Leermoment, volgende keer beter!!!

Lina stond binnen 10sec op trailer zonet! Echt super trots! Mijn vriend touw in handen, ik erachter en hengstenhouder aan zijkant om te begeleiden, ginf echt super!

Afbeelding

Zijn even bij mijn ouders langs geweest om te drinken, ze stond braaf te wachten tot we terug waren. Nu laatste stuk naad nieuwe land, caia oppikken (oh wat zal die blij zijn)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:28

Heb je al foto's van je nieuw plekje?

Past op en vorige maand kon de vrijheidsklasse (andere show) dan weer probleemloos :P

Maar ging in ieder geval beter als vorige keer..dan moesten de dranghekkens de lucht in bij het vaststaan aan onze stand. Meneer wou dan heel de tijd zijn halster eraf halen en bleef dan steeds hangen, waardoor de hekkens mee de lucht in gingen of verschoten. Nu kon hij wel vast staan zonder zijn halster eraf proberen te halen, maar stond hij zo en dan ter plekke te trampelen..waardoor ik hem van de geburen echt weg moest doen van onze stand. Volgende maand mag hij opnieuw mee en is het showseizoen op z'n einde voor ons..dan mag hij (hopelijk) schitteren op de hengstenkeuring in januari 2019 en april 2019.

Wel een foto ontvangen van een kennis, die van de fotografe moeten nog komen.
Afbeelding

En dan mijn topper <3
Afbeelding

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:34

Nynkster, wat gaaf dat ze zo braaf was!

Jolynne, wat een super mooi dier!

Amado heeft eergisteren voor het eerst een bitje in gehad en oogkleppen op gehad! Het bit vond hij maar raar hahah
Hij kan bitloos alles al van lange lijnen, ik laat hem komende keren rustig wennen aan het bit tot hij het volledig accepteert en dan gaan we een stapje verder :)
Had hem liever bitloos gehouden, maar voor de kar is dat (nog) niet heel verstandig

Afbeelding

Afbeelding

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:38

Dat is dan al een verbetering jolynne! Komt vast goed met de HK, lekker door ontwikkelen! Wel apart dat ze aan drankhekken moeten staan, dat zou ik niet echt een fijn idee vinden.
Nee nog geen foto’s, zijn over halfuur bij caia en dan klein halfuurtje rijden naar nieuwe plekje

Staat hem goed amado! Bitloos is idd wel altijd dingetje met mennen, moet je maar net durven

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:30

Jolyne he wat vervelend van de buren steeds zeg. Uiteindelijk wel mooie ervaring?

Nynsker wat ziet ze er relaxed uit zo in de trailer!

Knappe Amado. :D

Hier weer even op Kyara. Blijf elle keer weer verbazend hoe braaf. Weer hele baan rond. Stappen, draven. Tempo word ook stabieler en teugeldruk accepteert ze nu ook.
Hond maakte het nog even spannend door langs de baan te lopen, daarna nog een auto en tot slot een wandelaar met vlaggetje. Maar ze bleef goed luisteren hoor. Moest alleen even zeggen dat ze aandacht bij mij moest houden. :))

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:17

Nynkster; fijn dat het zo soepel ging, nu nummer twee nog.
Jolynee: jammer, maar soms loopt het anders dan verwacht. Veiligheid boven alles!
Staat amado goed zeg! Kan mij voorstellen dat bij mennen een bit toch veiliger is :)

Laat je binnenkort weer eens foto’s zien van Kyara? :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:47

Oh dat kan misschien wel volgende keer. Kijken of moeders durft te filmen/foto's te maken.