Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Bowo

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:39

Ik denk dat iedereen zijn eigen manier van handelen heeft, af en toe zie ik hier wel dat daar niet bij iedereen altijd begrip voor is (soms wordt er wel gezegd dat iedereen zijn eigen manier heeft, maar tussen de regels door lees je dan alsnog afkeuring), dat vind ik wel jammer, maar ik vind het wel juist goed om af en toe een beetje een discussie aan te gaan en de standpunten van anderen te horen, daar leer je alleen maar van. Zelf heb ik nog niet zo veel geplaatst, maar onderbouwde kritiek is bij mij zeker welkom!
Maar ik denk dat feedback ook wel in het top-tip-top format zou moeten worden gegeven, dan komt het al heel anders over

Lina staat knap op de foto's!
Lekker knuffelen is ook fijn KM!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 06:52

Km. Meen je dat? Ik heb bergen kritiek gehad en alsnog gaf ik elke keer netjes reactie wat mijn beweegredenen waren. Waarom ik het deed. Dan ontwijk ik het toch niet?

Ik vind het jammer dat hier alleen oeeeehhh aaaahhh en wauwwww <3 gezegd mag worden. Dan is dit geen geschikt topic voor mij.

Ik wens jullie nog veel plezier met de paarden
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 07-06-18 07:13, in het totaal 2 keer bewerkt

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:04

Volgens mij gaat dit topic over paarden die dit jaar beleerd worden. Niet over methodes waarop dit moet worden gedaan. Iedereen is met veel plezier met zijn of haar dier bezig en met de beste bedoelingen vanuit eigen inzichten. Tuurlijk mag iedereen vinden wat hij vindt, maar dat wil niet zeggen dat een ander het dan maar anders moet gaan doen natuurlijk. Ik ben in dit topic omdat ik het leuk vind om onze vorderingen te delen en om te kijken hoe dit bij anderen gaat. Waar ik denk dat ik iets kan leren, neem ik dat mee. Waar ik denk van niet, doe ik dat niet. Ik vind het heel jammer dat deze discussie nu is ontstaan. Ik waardeer jullie inbreng allemaal en zou het fijn vinden als we hier samen uit komen.

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:18

Murosch schreef:
Volgens mij gaat dit topic over paarden die dit jaar beleerd worden. Niet over methodes waarop dit moet worden gedaan. Iedereen is met veel plezier met zijn of haar dier bezig en met de beste bedoelingen vanuit eigen inzichten. Tuurlijk mag iedereen vinden wat hij vindt, maar dat wil niet zeggen dat een ander het dan maar anders moet gaan doen natuurlijk. Ik ben in dit topic omdat ik het leuk vind om onze vorderingen te delen en om te kijken hoe dit bij anderen gaat. Waar ik denk dat ik iets kan leren, neem ik dat mee. Waar ik denk van niet, doe ik dat niet. Ik vind het heel jammer dat deze discussie nu is ontstaan. Ik waardeer jullie inbreng allemaal en zou het fijn vinden als we hier samen uit komen.

Jij zegt precies wat ik denk! Ik heb het ontzettend druk dus mijn reactie laat op zich wachten maar wou op deze discussie toch even reageren.

De harde kritiek vind ik ook mee vallen. En waar kritiek is, is ook uitleg. Ik vind het altijd erg interresant om te lezen hoe anderen over iets denken of hoe ze iets zien. En dat kan en mag prima iets anders als mijn denk/zienswijze zijn. Dat laat me ooit ook net even anders naar mijn eigen materiaal kijken, in leerzame zin.

Ik zou het heel jammer vinden als er mensen uit het topic weg gaan. Vind het leuk om jullie te volgen en waardeer al jullie inzichten! Ook al ben ik het er niet altijd mee eens, that's fine :)

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[RIJ-ITP] Wat plaatjes van Krisje B & Bowlers Baby

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:28

Kunnen we dan gewoon afspreken op dezelfde voet verder te gaan en ieder doet met de opmerkingen wat hij of zij zelf wil? Als het een Oeh, ah, wauw, topic wordt loopt het gauw dood denk ik :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:40

SBravour schreef:
Kunnen we dan gewoon afspreken op dezelfde voet verder te gaan en ieder doet met de opmerkingen wat hij of zij zelf wil? Als het een Oeh, ah, wauw, topic wordt loopt het gauw dood denk ik :D

Plus het feit dat ik dat zonde zou vinden. Bokt is ook een plek waar je veel kunt leren. En Ookal staat het commentaar je niet altijd aan, kun je er wel iver nadenken. Niemand zet iets neer om te pesten of wat dan ook.

Welsh Mountain pony's <3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:42

Precies. Niets aan toe te voegen!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:30

En het is ook zeker niet verkeerd als mensen dingen doen omdat ze dat willen. Wat mij betreft gooi je er 4 bitten in en 5 hulpteugels, lekker boeiend. Als je het goed kan vertellen waarom is dat toch prima? Het is niet dat mensen zich hoeven te verantwoorden hier. Maar een reden om iets te doen kan weer een leerproces zijn voor een ander. Misschien kom je wel eens in zon zelfde situatie en weet je niet wat je eventueel zou kunnen doen. Dan is het toch fijn als je weet hoe anderen dat toen aangepakt hebben, toch?

Welsh Mountain pony's <3

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 09:38

Commentaar wat onderbouwd/beargumenteerd word is in mijn ogen ook geen probleem. Maar sommige gooien hun mening in de groep zonder ook maar iets te onderbouwen en dan heb ik daar mijn bedenkingen bij.
Wat betreft de slof heb ik onderbouwd het hoe en waarom. Er was vraag en wederhoren, wat een ieder hier kan lezen. Dan vind ik het eigenlijk niet nodig om dan daarna nog te horen hoe ik hier mee om zou moeten gaan of niet. I did it my way and it works for me.
Nogmaals commentaar mag maar houd het voor iedereen gezellig.
Nu ga ik er verder niets meer over zeggen want deze discussie word zo een gebed zonder eind. :+

Balen Km dat je niet een handje extra hebt om naar buiten te gaan.

Nynkster, mooie foto`s van je pony hoor.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+2

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:02

Ben het eens met het commentaar en uitleg stuk, maar toch blijft het een issue omdat ik mij soms ondanks de uitleg gewoon niet kan inbeelden dat men voor bepaalde hulpmiddelen kiest. Maar dat geeft niet, iedereen doet wat in zijn ogen het beste is. Komt helemaal goed, ik hoop dat we nu het topic fijn, leerzaam en gezellig kunnen vervolgen.

Prachtige foto’s van Lina. KM, begrijpelijk hoor savety first.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:28

Mag ik mij terug aanmelden? Ga terug rustig verder met het beleren van mijn 3 jaarse merrie :)

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:01

Tuurlijk! Heb je een leuke foto? Ben benieuwd hoe ze eruit ziet.

e06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:12

ik volg de topic maar ik schrijf niet zo vaak wat
ik zie dat veel mensen er al op hebben gereden

Happy,Marinka

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:17

Nynkster lekker met Lina bezig geweest, heerlijk!

Super Odenxia, groot gelijk dat je de eerste keer even bij de paddock houd!

In mijn ogen geen probleem om er een slof aan te hangen mits je er op verantwoorde manier mee om gaat.
Nageven doet Ken ook nog niet echt. Vraag ik nu ook nog niet van haar. Ze moet van mij eerst gewoon leren op eigen benen lopen en af en toe pakt ze zelf al mooi een stukje op en dat is natuurlijk helemaal fijn

Mirjamalvaro altijd fijn als het even op de film wordt vastgelegd

Ik moet me zusje ook maar eens weer een keer laten filmen

Vind het zeker fijn en goed dat er tips zijn, maar ik denk dat het vooral ook 'leuk'moet zijn om elkaar te volgen en te zien hoe de paarden het oppakken. En dat ieder een eigen manier van opleiden heeft is toch prima? Er is zeker niet maar 1 juiste manier denk ik

Nynkster wat een knappie!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

StalMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:47

wat een leuke mooie paarden komen er toch langs!!

ik had tijdje terug een bericht geplaatst over mijn Goofy, 4jarige ruin die ook zadelmak ga maken, als hij gezond verklaart werd op de foto's...

gister kwamen ze dus hier röntgenfoto's maken, en hij is helemaal goed ! volledig gezond verklaart!

dus vanaf nu ga ik met hem echt aan de gang.

vorig jaar al hem longeren geleerd, en in de stal kent hij het zadel en lichtjes aansingelen al.

nu longeren iets oppakken , longeren met zadel. en beetje gaan hangen, en dan erop.
Ik hoop over een maand of twee er voor het eerst op te zitten
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:54

StalMP: Wat fijn dat hij helemaal goedgekeurd is, is toch wel fijn om te weten! En het is dan ook nog een knap dier en erop zitten, dat zal vast sneller gebeuren als je denkt. Want eenmaal je bezig ben gaat alles toch wel heel snel, ook al is het 2 maand later :P

Ik krijg eind deze maand 2 pony's om te beleren en volgende maand nog 1..
zo heb je maanden niets voor de wagen, plots moet je er 4 beleren. Met andere woorden: een hele drukke maand :+

En morgen gaan we onze nieuwe aanwinst gaan bezichtigen, zal alleen wel nog 3 jaar duren voor we aan de slag kunnen gaan.
In augustus en september zal hij naar de keuring gaan, we hopen uiteraard op een 1e premie!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 08-06-18 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:20

jeetje Jolynne dan krijg je het druk, maar wel leuk druk dus! wat een knap veulen! super!

als het toch over veulens hebben..
gisteren was mijn geluk dag, goofy gezond, en ik heb mijn eigen veulen en merrie weer op mogen halen van de kliniek.

hopelijk komt na Goofy , dan ooit dat veulen en (mijn jaarling, van vorig jaar) ook onder mij dat is toch wel een droom... mijn eigen fokproducten aanrijden!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 14:40

Stoer paard stalMP <3 gefeliciteerd dat hij goed gekeurd is.
Spannend binnenkort erop. Veel succes alvast.

Jij krijgt het lekker druk Jolynne. Doe je dat wel vaker voor andere africhten?

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+2

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:43

Ik doe het inderdaad wel vaker. Voor mijn rugoperatie (8 wervels zijn vastgezet) werkte ik in sportstallen als bijberoep, daar maakte ik steeds paarden zadelmak..na mijn operatie overgaan op het beleren voor de wagen. Wel enkel en alleen shetlander/miniatuurpaarden, gezien ik geen geschikte wagen heb voor grotere.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:19

Toch besloten om te blijven. Vind dit een leerzame groep (en ik hoop dat dat het blijft) Maar die discussie dat kritiek niet gewenst is vond ik persoonlijk nergens op slaan. Kritiek krijg je nou eenmaal in het leven en het is vaak niet om te pesten (al voeld het eerst hardstikke rot. Zelf vaak mee gemaakt, maar als je na je boosheid nadenkt merk ik wel dat ze vaak gelijk hebben :j )

Nynke super gave foto's van Lina <3 Ze word steeds knapper :D

Jolynne drukte! Ik train zelf ook jonge paarden als werk. (Friezen) Ik beleer dan niet, ben erg breekbaar :+ Leuk veulen!

StalMP fijn dieren weer thuis. Waarom stonden ze op de kliniek? Gefeliciteerd dat hij helemaal goed is!! Lekker aan de slag nu

Tuurlijk luna! Welkom terug :)

Compleet met sbravour eens :j

Odenxia weet niet op wie precies je doeld maar ik doe altijd mijn best om goed te onderbouwen en uitleg te geven van mijn bedenkingen en niet zomaar iets neer te kwakken :D

Nahja ik ben er wel over uitgesproken haha

Morgen zilver halen *\o/*

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:36

Zo ik ben terug van een weekje weg {:}

Om in te gaan op de discussie; ik vind dat iedereen altijd gewoon moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt. Alleen vind ik dan weer niet dat mensen het altijd moeten aannemen of moeten zien als leerpunt. Sommige dingen neem je mee en sommige dingen gaan gewoon je ene oor in en je andere uit.. Ik zie hier ook dingen voorbij komen dat ik denk; :roll: Dat zou ik echt noooooit zo doen. Iedereen heeft recht op zijn mening maar een beetje vriendelijk brengen is gratis hé ;)

Die slof tsja ik denk dat de ruiter dit beeld zelf ook niet ideaal vindt, ze ziet en voelde zelf vast ook wel die spanning maar het paard krijgt daar echt niet meteen iets van hoor.

@Jolyne; Wauw wat een scheetje zeg. <3
@Stalmp: Welkom!

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:34

Heb hier even de boel laten rusten. Blijkbaar werd het mij allemaal eventjes te veel, gezondheid, werk, uwv, ziekenhuis. Misschien lees ik dingen daarom ook wel anders dan mensen bedoelen. Kijk het gewoon nog even aan, kan altijd nog stoppen.

Gelukkig geven de paarden mij wel een hoop ontspanning.

XApple lekkere vakantie gehad?
Jolyne krijgt het druk met al haar knapperds.
Kabayo morgen weer herenigd met brave Zilver.
Stalmp gaat ook aan de bak met knappie.

Nou ja zou hier gefilmd worden gistere toen ik Kyara reed. En dat is inderdaad gebeurd. Ze is zo braaf. Begint alles steeds beter te begrijpen en bijna geen hulp nodig vanaf de grond, enkel met de "enge" hoek wat aanmoedigingen.
https://youtu.be/eX0axk93EeE
Ik ben iig reuze trots op haar en hoe ze alles oppakt. Van te voren nooit durven dromen dat het mij allemaal zelf zou lukken.

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:39

@Kabayo: Oh wat fijn ! Lekker Zilver ophalen *\o/* Veel plezier morgen.

@Mirjamalvaro; wat een mooi filmpje. Nog wel onwennig maar zó braaf. :D Leuk om te zien.

Ik heb vanavond weer gereden :):) Het ging super. Ben echt trots op mezelf. En op Lars natuurlijk. Ik blijf het spannend vinden maar ik denk dat het vanzelf minder word als ik vaker ga rijden. Ik durfde nog niet te galopperen, toen ben ik even gewisseld met de instructrice maar dat ga ik woensdag proberen :)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:05

Super! Hier ook nog niet gegaloppeerd. :o

Braaf he :+: Ze is ook nog wat zoekende. En ik schrik vaker dan zij geloof ik :D

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:48

StalMP : Knap paard!

Jolynne : Leuk veulen! Heeft veel welsh in zich of niet? Ook een mini?

Mirjam : Vind deze al fijner dan de vorige!!

Apple : Wat super!!!! Spanning komt wel goed als he wat bevestigd is allemaal! Dat had ik ook toen ik de merrie net beleerd had paar jaar terug!

Lina en ik doen niet zoveel nu het zo warm is. Ik wil graag een kaptoom voor haar kopen en dan wat gaan verdiepen in het grondwerken/werken aan de hand! Lijkt me een leuke afwisseling maar ook nuttig met rechtrichten etc!

Ze is wel erg blij met haar vriendinnetje weer. Ik wordt ontzettend uitgebreid begroet als ze de auto hoort. Komt ze direct naar het hek stormen. Heb het idee dat ze echt op hun plek zijn waar ze nu staan! Caia ontpopt ook helemaal! De haflinger is een stabiele kuddegenoot en dat is ook echt te merken. Er is weinig gedonder meer, met de ruin van vorige stal was altijd wel ruzie omdat hij geen paardentaal sprak. Die had altijd alleen gestaan.

Afbeelding

Edit : Ze hebben de kantjes netjes gemaaid. Het gras op de grote weide is gemaaid en zit al in pakken. dus daar komen ze een van de komende dagen in :)

Welsh Mountain pony's <3