Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:27

Nynkster: Hij heeft inderdaad veel Welsh bloed in zich, beide ouders zijn half Welsh. Is ook een mini, net zoals mijn andere 2..ben zot van mini's met een scheut Welsh in zich, maakt het volledig af qua maat, beweging en uiteraard ook voor mijn doel (mensport). Net een topic aangemaakt voor hem: [KS-ITP] Als je teveel gras hebt voor 2, dan koop je maar een 3e..

Merk je veel verandering nu ze drachtig is? Hier werden de lieverd bitcherig en die dat al krengen waren, werden plots poeslief :P
Hier ook niet veel gedaan ondanks het goede weer, maar dat is omdat m'n lichaam niet mee wilt werken..goed weer met slecht weer op komst is niet goed voor m'n rug, hierdoor moest ik 2 weken geleden opgenomen worden op SEH en moet ik nu nog meer pijnstillers nemen dan ik al nam, terwijl ik al zo zware (morfine) moet nemen.

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:36

Fijn dat jullie eruit zijn gekomen en we weer normaal verder kunnen posten samen hier :)

Luna welkom terug!

stalMP wat fijn dat je aan de slag kunt!

Jolynne Wat een snoesje!

Kabayo spannende tijd voor Zilver! Wanneer kan je scannen?

xApple welkom terug van vakantie :)

mirjamalvaro fijn dat je er nog bent hoor! Je mag zeker trots zijn op hoe ze het doet. Heerlijk!

xApple goed bezig hoor! Zal steeds wel een stukje minder spannend gaan worden. ik vind het ook nog steeds spannend hoor.

Nynkster klinkt als een prima plek voor ze! Heerlijke eigenwijze snoetjes ook :)

Nou hier is de update niet zo leuk. Veronia staat sinds vrijdagavond opeens kreupel. Ik kan er nog geen vinger op leggen wat het is, maar het zit voor. Been is niet warm of dik, hoef ook niks aan te merken. Ik kijk het nog even aan en anders komt deze week de DA er maar bij. Ik baal zo he..

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:41

Jolynne : ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden. Ze is heel lief tegen me, maar dat was ze altijd wel. Ze loopt niet weg als ze me ziet en moet werken, komt hinnikend naar het hek. Maar heb ook het idee dat ze hier beter ip hun plek zijn. En ze krijgen natuurlijk voer als ik langs kom

Wat naar dat je zon last van je rug hebt... dat is echt niks aan met dit weer. En hoe meer welsh bloed hoe beter he {:}

Murosch : wat vervelend!!!! Misschien even verstapt ofzo? Misschien dat her maandag wel weer wat beter is. Misschien kun je wel koelen?

Welsh Mountain pony's <3

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:09

Lieve foto van de kleintjes.

Murosh... hopen dat je niet net zo lang uit de running bent als ik. Donderdag komt hier de DA weer scannen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:20

He bah murosch :(

Hier wedstrijd gehad. Morgen zadelmaker, dus Kya is pas woensdag denk ik aan de beurt.

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:29

Leuke foto Nynkster, fijn dat ze weer bij elkaar zijn!
Beterschap Jolynne!
Balen Murosch! Hopelijk loopt ze snel weer goed!
Hopen op een goede uitslag Bravour!
Ging je wedstrijd goed Mirjam?

Mijn paardje vorige week aan dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat, pa en ma waren toevallig ook deze week op vakantie, dus afgelopen week een stap terug gedaan en alleen gelongeerd en dat hij wel even nodig. Vandaag dus na ruim een week weer opgestapt en hij deed het super! Alleen ging het wel bijna fout xD Ik begin in draf met doorzitten, mocht hij weg springen, dan ben je wat dichterbij dan wanneer je net je stamoment zit van het lichtrijden, dus dat is makkelijker uitzitten. Afhankelijk van hoe hij voelt is het doorzitten dan een paar meter tot een paar rondjes. Omdat hij nu dus al even niet was gereden, had ik een paar rondjes doorgezeten en toen ik ging lichtrijden merkte ik ineens dat mijn rechterbeugel veel langer was. Dus terug naar stap, ik zeg het tegen mijn ouders en pa zegt gelijk dat hij inderdaad veel langer is. Til ik mijn been op zodat mam hem korter kan doen, blijkt de beugelriem bijna volledig van de haak te zijn geschoten, oepsie :oo
Dus toen toch maar even afgestapt en de beugel er weer goed aangedaan. En eigenlijk liep hij daarna nog veel fijner ook xD Toen zat ik dus in het gevalletje paar meter doorzitten en toen kwam hij heel fijn over de rug, dus heerlijk gereden! Hij reageerde ook fijn op mijn hulpen, alleen liep hij wel verschrikkelijk over de linkerschouder weg, beide handen opzij maakte hem niet vul uit, maar het aanleggen van mijn zweepje tegen zijn schouder reageerde hij wel goed op! Galopje wel wat spanning, maar ach, moet kunnen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:46

Oh mazzel dat hij niet volledig los schoot :oo

Wedstrijd ging redelijk. Paardlief bouwde veel te veel spanning op bij losrijden. Pas 5minuten voor de proef kreeg ik hem eindelijk ontspannen. Tussen de proeven ook maar buiten gaan stappen ipv losrijbaan. Wel 2 winstpunten. Mogen nu ZZzwaar, dat is best eng. :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:52

Ah, dat ken ik. Altijd fijn #not
Wel netjes dat je winstpunten hebt kunnen rijden!
Knap dat niveau!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:54

Ja nou, voor mij is alles vanaf het Z al nieuw. Dus heb wel de bibbers voor de subtop hoor. Thuis maar even doortrainen. :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:34

Mirjam gefeliciteerd met je winstpunten. Gaaf hoor zo hoog rijden. Toch mijn doel :D Filmpje met je jonkie ziet er goed uit! Nog wiebelig maar dat heb ik ook :+

Bowo oeh wat eng met de beugel. Kunnen ze raar van schrikken! Klinkt als een fijne rit :j Super dat je na een week kan opstappen en wegrijden

Claudia 20 juni scannen. Nu al dood zenuwachtig :')
Wat balen zeg. En ook geen "symptomen" dat het niet warm of dik is. Geen hoefzweer?

Nynke ben benieuwd hoe Lina (en jij) het op gaan pakken met de kaptoom. Vind dat ook intressant :) Lieve foto. Fijn dat het eindelijk stabiel is!

Super xapple! Ga zo door

Zilver gister opgehaald. Schatje. Ik merkte wel dat ze anders was. Zo relaxt. Zo rustig. Normaal stormt ze overal heen, is ze lomp en drammerig. Nu totaal niet. Toch drachtig?? (Of ik zie ze vliegen _O- )
Baaaasje
Afbeelding
Afbeelding
Zag wel dat haar anus is opgezwollen. Vind het zo sneu dat met het opvoelen de hele hand erin moet. Arme pop.
Vandaag voor de sleep gehad. Een zware zodat ze goed ging trekken. Ging heel goed! Ging zo goed dat ik besloot de tuinstoel erop te zetten en erachter te "mennen". Volgens mij ben ik te dik want na 10 meter knapte het borsttuig :+ Balen... Zilver vond dat wel wat spannend maar luisterde super naar de ho. Trots
Afbeelding
Bij het afspoelen haar tieten aangeraakt. Normaal slaat ze dan en nu niks!! Hoe trots kan je zijn :D
Nog 10 dagen wachten tot de scan!

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:36

Haha grappig. Ik pak dat al vanaf het leren borstelen mee, de uiers aanraken. Ze tilt soms zelfs haal been op, zo van baasje wil je even jeuken :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:40

SBravour schreef:
Haha grappig. Ik pak dat al vanaf het leren borstelen mee, de uiers aanraken. Ze tilt soms zelfs haal been op, zo van baasje wil je even jeuken :D

Nou ik niet :+ want in het begin mepte ze al als je de achterbenen wou borstelen. Heb het heeeeeel langzaam uitgebouwd. Heel wat werk met zilver gehad. Zo makkelijk is ze niet. We zijn al een halfjaar aan het oefenen hoor, met uier aanraken. Maar dan staat ze zowat te bokken/piafferen want ze vind het écht niet grappig. Dus eerst buik aaien. We zijn net voorbij de etappe binnenkant been en voor het uier. En dus vandaag echt aanraken :D

Mijn pony's vonden het héérlijk. Ene pony deed het been omhoog en de andere flemen haha. Dan pulk ik die troep ertussen weg :+ Ik hou van pulken haha

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:32

Haha grappig hoe anders ze zijn. Omdat wij ook echt van 0 zijn begonnen, zijn wij gestart met de TTouch methode, overal met een stick/zweepje aanraken. Daarna met je hand, en daarna met de borstel. Die van mij kon je niet eens aanraken aan de benen, dan stond ze al te steigeren. Toen ik haar zover had dat ik mocht aanraken kwam het uitkrabben..... wat een heisa was dat. Heb het aangeleerd als een trucje, ‘ voetje’ is optillen dus. Vast houden was enorm eng, vooral achter. Nou toen dat bevestigd was kwam het volgende heikelpunt, de hoefsmid.... Mijn god ik heb er 3 versleten die mijn paard ‘gevaarlijk’ vonden omdat ze uit onbalans niet op 3 benen kon blijven staan en dus inderdaad haar been terug trok. Ja als je dan vast gaat houden krijg je of een mep of eentje die gaat steigeren... Blij dat het nu een stuk beter gaat :) ik kan alle benen gewoon doen, hoefsmid kan voor bekappen, achter ook 1 maar die andere is nog erg spannend.
Ik zit nu gewoon in de wei op de grond, en dan knuffel ik haar benen, buik etc Worden ze lekker makkelijk van!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:39

Uier kan ik hier net aan aanraken. Hoeven achter waren juist makkelijker dan voren. Bij de voorbenen trok zr los of ging in spaanse pas achtig iets. Had een super hoefsmid met veel geduld, helaas is hij er mee opgehouden. Maar nu is ze super braaf bij de smid. :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:56

Het scheelde dat die van mij wel al veel in de hand was geweest toen hij bij ons kwam. Meeste werk zat in het afdwingen van respect, hij had geleerd om altijd naar je toe te komen, maar had dus geen enkel begrip voor persoonlijke ruimte (is nog steeds soms wel wat minder dan gewild). Maar hij heeft ondertussen wel veel respect voor een zweepje, dus op moment waarvan ik weet dat hij lomp kan worden (bijvoorbeeld bij afspuiten), pak ik er voor de zekerheid een zweepje bij, enkel aanleggen is voldoende voor reactie.
Ik mag hem wel overal aanraken, rond zijn geslachtsdeel vindt hij alleen niet zo grappig, maar is nou ook niet bepaald vaak nodig :P Controle kan wel goed, want hij laat zijn ding zo ongeveer standaard na het rijden even luchten, hij is uiterst charmant xD
Achterbenen optillen is soms ook nog wat lastig, maar gaat ook steeds beter.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:49

Stal MP super fijn dat hij helemaal is goedgekeurd! Lekker aan de slag nu

Jolynne wat een knapperd!

Mirjamalvaro erg leuk paard!! Zou proberen om m iets meer voorwaarts te rijden, het lijkt nu alsof ze soms wat taktfouten maakt, maar volgens mij puur doordat ze net niet voldoende voorwaarts is/lijkt.
Merk bij Ken soms ook dat het nog wat voorwaartser mag, al is het voor mijn gevoel vaak best wel voorwaarts :P
Trots mag je iig zeker zijn!!

Xapple super zeg! Galoperen komt vanzelf. Bij ons ging dat de eerste keer ook per ongeluk. En dan is daarna ook minder spannend om het zelf te doen

Nynkster heerlijk als je zo begroet wordt! Doen Ken inmiddels ook als ik 's ochtends kom om te voeren :')

Murosch wat rot zeg.. Misschien iets verstapt? Hopelijk dat het gauw vanzelf over is :(:)

Ohoh Bowo dat is wel flink schrikken zeg, gelukkig net optijd erbij!

Mirjam wat knap dat je ZZZ mag starten!!

Haha Kabayo, wie weet zijn het voortekenen van drachtig. Ik hoop het voor je!

Vandaag met het andere paard Enjoy the Ride gereden. Was super leuk, prachtige omgeving en heerlijke relaxte paarden.
Daarna Ken nog even gedaan en die was even weer boef op de uitgang. Had het draadje bij de uitgang niet dicht en dat het ze heel snel door :') Hek zit wel gewoon dicht maar had de laatste tijd extra draadje er voor gedaan. Slim paard haha.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:04

Uier aanraken zal hier niet lukken met alleen maar hengsten. :') :') Maar toen ik nog merries had zat ik wel geregeld aan hun uier
, want ze moesten er toch aan wennen voor wanneer ze op het einde van hun dracht zaten en/of veulen aan de voet hadden.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:21

Wat vervelend murosch :( hopen dat t snel over is

Kabayo, wat zonde van je tuig! Wel fijn dat ze er rustig onder bleef

__

Zo nu en dan.. loop ik in de Epplejeck en kom ik in de meest grote penny bui ooit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kon t echt niet laten.. ik moest en zal t halster en de hoorn hebben

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:45

Whagahaha :')

StalMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:38

Odenxia ,Nynkster, Murosch en Melissa_93 dankjullie wel!
Mirjamalvaro : wat een super fijn en leuk paard!

Kabayo schreef:
StalMP fijn dieren weer thuis. Waarom stonden ze op de kliniek? Gefeliciteerd dat hij helemaal goed is!! Lekker aan de slag nu

De bevalling ging al niet lekker, veulen lag ondersteboven. Gelukkig door goede hulp van DA hadden ze dat overleefd.
Toen kreeg de merrie twee dagen na de bevalling Baarmoederontsteking en de volgende ochtend was het veulen slap en kon niet meer drinken, darminfectie... dus best kritiek allemaal. Maar na 8 dagen Lingehoeve waren ze weer fit om naar huis te kunnen!! *\o/*

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 12:50

Mirjamalvaro, herkenbaar die zenuwen hoor. Maar je doet het toch maar moet je maar denken *\o/*
gefeliciteerd met je winst!

Voor wat betreft je filmpje. Ik zou proberen om iets meer voor uit te draven dan zit je denk ik net wat meer in zijn ritme, waardoor hij beter zijn passen afmaakt en ik verwacht ook net wat meer in balans loopt. Soms is het een beetje zoeken in het tempo waar het ritme ligt. De een juist meer naar voren en de ander wat meer terug.
Die van mij is van nature erg voorwaarts en al snel wat loperig, daar moet ik juist meer de rust in zien te krijgen. Door net wat rustiger te draven loopt zij in een beter ritme en heeft ze meer balans.
Zo zie je maar ieder paard is weer anders :j

Amado, :') :') :') vreselijk _O- _O-

Murosch, vervelend zeg hopelijk snel weer opgeknapt.

Kabayo, Tuig gebroken :\ Hoe kan dat gebeuren dan? Leer moeheid ofzo >;)

Melissa, Enjoy the ride lijkt me erg leuk om aan mee te doen :)) Zeker in zo`n mooie omgeving. Ik zit dichtbij het strand, dus zou graag eens op de Veluwe gaan rijden ofzo. Lijkt me onwijs gaaf. Heb het altijd al gewild ook met mijn vorige paard, helaas is het daar nooit van gekomen. Maar met Kens ga ik zeker weten een keer een weekend naar de Veluwe.

Bowo, gelukkig kwam je optijd er achter en is je beugel er niet afgeklapt.

StalMp, Wow wat een verhaal van moeder en kind. Gelukkig nu alles weer thuis en rustig.

Gaan er hier nog mensen mee doen in Oktober met de VWF?

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+2

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:00

Wat is de de VWF? :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:10

Ik wil misschien met Kyara naar VWF :j Maar staat nog geen info verder op de site.
Tempo ben ik inderdaad nog naar zoekende wat het beste is. Vandaag 5 passen galop. :D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 14:28

SBravour schreef:
Wat is de de VWF? :D

aanleg test voor 3 jarige dressuur paarden

mirjamalvaro schreef:
Ik wil misschien met Kyara naar VWF :j Maar staat nog geen info verder op de site.
Tempo ben ik inderdaad nog naar zoekende wat het beste is. Vandaag 5 passen galop. :D

Leuk, wij misschien ook als ze zo blijft ontwikkelen. 20 Oktober is het dus hebben nog even.

Gaaf de galop meegepakt *\o/* Ging het perongeluk of doelbewust aangegalloppeerd?

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+2

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:39

Oh is de datum bekend nu? 20 oktober, zet ik in agenda.

Doelbewust galop. Eerst tig rondjes in uitgestrekte draf toen ze eindelijk in galop ging. Pffffff viel niet mee. :')