[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:29

Polly schreef:
Nee want halfblind is lichamelijk en adhd geestelijk.

Je moet naar een arts om een geneeskundige verklaring te laten schijven oa over je klachten en medicijngebruik en aan de hand daarvan wsl een rijtest en onderzoek door psych.

Aha, weer wat geleerd :j

Speel mee met Weerwolven van Wakkerdam!
Het leukste en meest verslavende spel van heel Bokt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:15

Net nog 4 proefexamen gemaakt. 2 geslaagd 2 gezakt. Samenvatting gemaakt van alles wat moeilijk vind of foute maakte. Morgen even langs rijschool kijken of voor volgende week een theorie examen kan plannen en da in tussentijd me boek nogmaals lezen en samenvatting

Emmaa_

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:17

Ik heb het uiteindelijk gehaald door de stof goed door te nemen/samen te vatten en daarna vooral gewoon heel veel oefenen. Dan wen je tenminste een beetje aan de vraagstelling en weet je wat je ongeveer moet verwachten, ipv dat je niet oefent en de stof misschien wel kent maar het niet kan toepassen.

Don't look back in anger.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:00

Inderdaad, en ik was voor 95% van mijn oefenen examens gezakt maar heb het toch in 1x gehaald. Niet teveel naar kijken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:33

Valerie93 schreef:
Net nog 4 proefexamen gemaakt. 2 geslaagd 2 gezakt. Samenvatting gemaakt van alles wat moeilijk vind of foute maakte. Morgen even langs rijschool kijken of voor volgende week een theorie examen kan plannen en da in tussentijd me boek nogmaals lezen en samenvatting

Je mag mij evt ook een pb sturen met wat je lastig vind (als het ff kan met screenshots van examen maar hoeft niet) dan kan ik evt even meekijken en je misschien wat handige tips en trucs meegegeven.

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:03

Polly schreef:
Valerie93 schreef:

Je mag mij evt ook een pb sturen met wat je lastig vind (als het ff kan met screenshots van examen maar hoeft niet) dan kan ik evt even meekijken en je misschien wat handige tips en trucs meegegeven.

Bedankt! Ik zal morgen even kijken. Heb alles wel opgeschreven wat ik fout deed. Vaak fout door twijfelen.

Vind vooral de vraag: je rijd in de bergen wat doe je?
Zelfde versnelling op en af.
Omhoog in lagere versnelling en omlaag in hogere versnelling.

Of omhoog in hogere versnelling en omlaag in lagere versnelling.

Erg lastig want mijn 1e examen zei dus omhoog in lagere versnelling en mijn 2e examen zei in zelfde versnelling op en af.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:07

afhankelijk van hoe stijl de berg is he.
Als ie stijl is in lagere op en af.
Denk erom dat je geen antwoorden gaat leren, dat lees ik hier al een beetje "in het vorige examen was dit het antwoord en dat is nu fout". Misschien wel hetzelfde plaatje maar is ook de vraag hetzelfde?

Stuur maar door als je tijd hebt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:12

Polly schreef:
afhankelijk van hoe stijl de berg is he.
Als ie stijl is in lagere op en af.
Denk erom dat je geen antwoorden gaat leren, dat lees ik hier al een beetje "in het vorige examen was dit het antwoord en dat is nu fout". Misschien wel hetzelfde plaatje maar is ook de vraag hetzelfde?

Stuur maar door als je tijd hebt.

Zal ik doen! Zit nu idd te denken dat bij de 1e vraag een helling van 10% was en bij de 2e stond geen foto.
Ik had dus te snel geantwoord.
Weer een eye openener, rustig de tijd nemen en dus goed lezen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:12

vooral goed lezen, het theorie examen is meer een examen begrijpend lezen aan het worden.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:16

Ik kan voorlopig nog even leren. Heb vrijdag 13 juli pas mijn theorie examen. Had gehoopt toch wat eerder op te kunnen maar helaas.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:57

Valerie93 schreef:
Ik kan voorlopig nog even leren. Heb vrijdag 13 juli pas mijn theorie examen. Had gehoopt toch wat eerder op te kunnen maar helaas.

De website 'CBR examens' heeft bij mij heel erg geholpen. Er staan veel examenvragen tussen en je kunt de categorie├źn die het CBR ook hanteert afzonderlijk oefenen wat ik zelf heel erg fijn vond. Vaak ook uitgebreide toelichting bij de vragen. Het kost wel een beetje geld maar dan gaat het om 4 euro voor 5 dagen bijvoorbeeld. Ik ben toen doorgegaan tot 100% voortgang omdat ik bang was dat ik het anders niet zou halen, 60% is echter ook al wel ruim voldoende.

Freija ~ 10 -2018

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:03

3 weken wachten pff , maar heb je ruim de tijd te leren en staan hier goede tips tussen !

Les ging vandaag beter dan vorige week , nog even lesje meegereden het uur erna weer wat kennis extra opdoen :)) (De hoe moet het niet momenten en hoe wel , best leerzaam :) )

Ssstt ben ozosnel /3 <:) :){

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:52

Valerie93 schreef:

Dat valt nog mee, ik wilde vandaag voor een leerling theorie reserveren in Arnhem en toen was de eerste optie pas 29 augustus :oo

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:02

Amaryllis schreef:
Valerie93 schreef:

Dat valt nog mee, ik wilde vandaag voor een leerling theorie reserveren in Arnhem en toen was de eerste optie pas 29 augustus :oo

Zo dan! Daar word je ook niet blij van. Mijn rijschool heeft plaatsen gereserveerd in Haarlem en heel soms Amsterdam. Dus dat scheelt wel in mijn geval

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:08

29 augustus?!
Ik kon voor de 2de keer binnen 6 dagen al terecht in Amsterdam toen. Was wel verder dan Utrecht voor mij maar goed. Wel gehaald. :)

Freija ~ 10 -2018

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:16

Hier gewoon begin juli hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:35

Ik kon zelfs binnen 2 weken nog terecht in Alkmaar voor mijn theorie toen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:51

Vandaag is er gelukkig weer bijgezet voor begin juli :j heb er gister ook voor gebeld naar de klantenservice.

Het wisselt behoorlijk, ook door de dag heen. Het schijnt dat er ook rijscholen/ondernemers zijn die continue examens opkopen voor van die spoedklasjes, waardoor het beeld wat je ziet heel erg vertekend. Niet fijn :n

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:12

Amaryllis schreef:
Het schijnt dat er ook rijscholen/ondernemers zijn die continue examens opkopen voor van die spoedklasjes, waardoor het beeld wat je ziet heel erg vertekend. Niet fijn :n

Hoe zou jij het dan doen als je theorieles aanbiedt met vervoer naar de examenlocatie? Dan is het best handig als ze allemaal ongeveer op hetzelfde moment examen doen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:21

Polly schreef:
Amaryllis schreef:
Het schijnt dat er ook rijscholen/ondernemers zijn die continue examens opkopen voor van die spoedklasjes, waardoor het beeld wat je ziet heel erg vertekend. Niet fijn :n

Hoe zou jij het dan doen als je theorieles aanbiedt met vervoer naar de examenlocatie? Dan is het best handig als ze allemaal ongeveer op hetzelfde moment examen doen

Er staat bijna altijd meerdere plekken voor een dag beschikbaar, daar hoef je dan in ieder geval geen automatisch systeem op te gooien. Dat is meer een kwestie van goed plannen en vooruit kijken als opleider :) want soms moet je inderdaad een groot aantal tegelijk kunnen kopen, dat ben ik met je eens!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:23

eerder had je het nog niet over een automatisch systeem, daar ben ik ook geen voorstander van

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:14

Heb een tijdje niet gereageerd. Helaas mijn theorie de vorige keer moeten verzetten omdat mijn schoonvader is overleden.
Heb nu 3 aug. Mijn theorie. Als deze haal ook gelijk mijn AVD inplannen zodat toch nog deze zomer mijn motor rijbewijs kan hebben!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:25

Gecondoleerd, hopelijk slaag je in 1x

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:52

Polly schreef:
Gecondoleerd, hopelijk slaag je in 1x

Dankjewel. Dat hoop ik ook, ga aankomende week weer mijn boek keer doornemen en de andere week veel online oefenen en herhalen.