[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:52

Gefeliciteerd voor de drachtige merrie!
Luna, ze ziet er lief uit! Gefeliciteerd!

Ik zit hier te wachten op de bijdrage van de hengst.

Seven

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:13

Ja hij is genoeg aan de maat :j

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:00

3x insemineren is niet erg hoor, hooguit wat ongemakkelijk voor de hengstenhouder, vooral als ze er elke keer voor moeten komen. Kans op dracht vermindert er niks door.

Onze Nakagami Le Donia vandaag, 1 dagje oud <3Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:47

Sorry ik ben even afwezig geweest :o maar ik ga nu weer fanatiek proberen te volgen :j

Jael gefeliciteerd met de dracht.

Seven, jeetje flink aan de maat zeg! :oo

Annelies, gefeliciteerd met dracht van Inka :)

Vulina, wat een plaatje zeg <3

Hier verloopt het nog niet voorspoedig helaas :n
Merrie2 bleek helaas leeg en is afgelopen week terug hengstig geworden dus ze gaat momenteel voor de volgende ronde. Hopelijk dit keer raak...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:59

Stom Linda :(

Vulina, knappe baby :)

Ik heb vandaag voor de 5de keer een van de gastmerries gedekt...dag 10 hengstig dus. Eigenaar vertelde gelukkig dat ze wel eerder lang hengstig is geweest dus dat is wel een geruststelling.

Over Ebby zijn we er hier thuis nog niet over uit wat we nou moeten voelen, het is zo dubbel. Alle ellende voor niets geweest, maar nu kan ze wel een jaar goed herstellen van de ellende...En het malen malen malen, hoe nu volgend jaar. Wel of niet dekken, insemineren, of gewoon niet meer...Zucht...

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:11

Een heleboel mensen of het wachtbankje zie ik, wat een drukke boel haha. En wat een comfortabele bankjes zie ik voorbij komen :D

Ook een aantal merries niet drachtig en niet hengstig zie ik, dat is helemaal balen!

DL, gefeliciteerd! 3 merries drachtig, dat wordt weer een drukke boel bij jou :)

Jeetje pretty, wat een gedoe met die merrie! Ik snap heel goed dat je er nu klaar mee bent!

Vulina, wat jammer dat de hengst die je gaat gebruiken drager is. Maar zolang er doordacht mee gefokt wordt is het geen probleem.

Jael gefeliciteerd! En, is het overgebleven vruchtje mooi blijven zitten?

Kabayo, in theorie zou je meer kans moeten hebben op een hengst. Maar bij mij is in de praktijk (niet met diepvries, maar wel met insemineren na de eisprong) het tegendeel bewezen, dus ik geloof er allemaal niet zo in.

Diertjec, wat vervelend dat je merrie niet fit is, fijn om te horen dat ze al wel weer wat opknapt.

Neon, wat leuk dat je er ook weer bij bent, gefeliciteerd! En zou het dan weer 5 mei worden? Ik ben heel benieuwd!

Knolselder, ook welkom en gefeliciteerd!

Cio, fijn dat alles nog goed zit!

Wat balen Linda :(

Ach Lisa, wat jammer dat Ebby niet drachtig is. Al kan ik me jullie twijfels heel goed voorstellen! Ik zou sowieso even afwachten wat ze bij de controle op de kliniek zeggen, en dan rustig na gaan denken over wat de beste keuze is voor volgend jaar. Ik zou natuurlijk dekken persoonlijk niet zo snel meer aan durven denk ik, het zal altijd een zwakke plek blijven (denk ik?). Ik zou me iig goed laten informeren op de kliniek wat betreft de eventuele risico's bij een dracht/bevalling.

Ik zit hier ook even in de stress, zou eigenlijk tot 2 juli wachten met scannen, maar ik ga maandag bellen voor een afspraak. Aleeyah toont weer hengstig :(
Nu deed ze dat de vorige keer ook de dag voor de scan, en toen bleek ze drachtig te zijn, maar nu twijfel ik toch.. Ik heb het idee dat ze nu ook anders toont, maar ja, vorige keer heb ik direct gescand, dus heb ik ook wat minder op verdere verschijnselen gelet. En het stomme is, naar mijn ruin (laat gecastreerd, vertoond nog hengstengedrag) toont ze wel, maar naar mijn hengst (waar ze drachtig van is/was) is ze alleen maar heel chagrijnig.
Maandag iig maar bellen voor een afspraak en dan weten we meer.. Of het zit er niet meer, of ik heb weer eens een verschrikkelijke fopmerrie :x

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:22

Woogy schreef:

Ik heb vandaag voor de 5de keer een van de gastmerries gedekt...dag 10 hengstig dus. Eigenaar vertelde gelukkig dat ze wel eerder lang hengstig is geweest dus dat is wel een geruststelling.

Over Ebby zijn we er hier thuis nog niet over uit wat we nou moeten voelen, het is zo dubbel. Alle ellende voor niets geweest, maar nu kan ze wel een jaar goed herstellen van de ellende...En het malen malen malen, hoe nu volgend jaar. Wel of niet dekken, insemineren, of gewoon niet meer...Zucht...

Ik had een gastmerrie die is bijna 2 weken gedekt om de dag... lastig hoor en weet ook niet wat goed is. En opvallende; niet eens dragend dus..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:24

Caesar schreef:
Woogy schreef:

Ik had een gastmerrie die is bijna 2 weken gedekt om de dag... lastig hoor en weet ook niet wat goed is. En opvallende; niet eens dragend dus..

Mijn merrie die wel drachtig is, liet zich ook lang dekken. Bijna 2 weken geloof ik.
Andere merrie presteerde zelfs 3 weken, maar die was dus niet drachtig...

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:29

Vaak is het zo dat als ze heel lang hengstig staan en zich laten dekken dat ze daar niet drachtig op worden.

Hier 1 keer geinsemineerd en dus direct raak. Wel veulenhengstigheid, die geeft, mits de bevalling goed ging, toch het meeste kans.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:45

Neonlight schreef:
Hier 1 keer geinsemineerd en dus direct raak. Wel veulenhengstigheid, die geeft, mits de bevalling goed ging, toch het meeste kans.

Dat is ook altijd zo'n discussie punt hè..
De ene zegt juist de meeste kans, de ander juist weinig kans...

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:49

Ik heb, als ik op veulenhengstigheid insemineerde, altijd alles direct drachtig gekregen. :j
Nu waren we met Rose te laat (dag 7, op dag 8 naar de hengst gebracht maar moest er niets meer van weten) en die is niet meer hengstig geworden daarna.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:33

Meer kans op goed ei, maar wat minder kans op goede innesteling.

[KS-ITP] Pretletter Uut Uune: Lord Europe x elite eptm v Belissimo
24-3-21 Lowlands x Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:29

Gefeliciteerd aan de drachtige merries.

Wachtbankje wordt wel heel gezellig zo. Wel doorschuiven he dames ;)

Nou veulenhengstigheid wordt veel van gezegd maar geloof daar ook niet in. Bij mijn merrie is hij snel en kort. Vorige keer de hengstigheid erna en direct drachtig.
Alles hangt van de merrie af vind ik.

Ohja en de mannelijke zaadcellen zijn niet sneller zoals bij mensen het geval is. Het gewicht tussen de twee is verwaarloosbaar. Vandaar dat ze ook geen sexzaad scheiding kunnen doen zoals bij koeien. Maar ze overleven wel minder lang in dr baarmoeder en al zeker als deze heel zuur is. Sommige merrie’s zijn van nature zuurder vanbinnen dan andere endat geeft meer kans op merrie.
Vorig jaar was Flo maandag geïnsemineerd en pas woensdagavond af. Dus ik was er zeker van dat het weer een merrie ging zijn, ook omdat ze nog nooit een hebgstenveulen had gehad dus ze moet wel zuur zijn vanbinnen :')
Dus hoe meer tijd tussen de inseminatie en eisprong, hoe meer de verhouding 50-50 merrie-hengst verschuift.
Dus na de eisprong insemineren is gewoon de snelste zwemmer die het haalt. _/-\o_

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:41

Roma poterdrie Aleeyah moet even normaal doen. Misschien is het hormonale schijnhengstigheid!

Fotsy: ik heb Pris dit jaar maar wat fanatieker op de appelazijn gehad, misschien dat ze dit jaar wel zo zuur was dat er een meid uit komt rollen volgend jaar :D

Oh those blue eyes,

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:49

Gefeliciteerd aan alle met drachtige merries!

Ik hoop donderdag van het wachtbankje af te zijn... nog steeds n heel goed gevoel maar zeker weten doen we het pas bij de scan ;)

Ik heb altijd gedacht dat hoe korter op de eisprong, hoe meer kans op hengst... maar goed, je hebt sowieso 50/50 en dan ligt t idd ook nog aan de zuurtegraad.

Hier uit 3 verschillende merries:
merrie (Chennai, B register NRPS),
hengst (Rambaldi, B register NRPS),
hengst (Dazzle Me CL, A register NRPS, gefokt uit Chennai),
hengst (A DOLLAR FOR A ROSE, APHA).
(Als ik t zo ga bekijken mag ik al blij zijn dat mijn 1e gefokte veulen n merrie was :D )

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:54

Hier nog zo’n hengstenfokker;
2015 - hengst
2016 - merrie
2017 - hengst
2018 - 3x hengst
En sommige mensen maar vragen waarom mijn 2016-veulen zo veel betekenis voor mij heeft :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:59

Hier ook meer hengsten :+

2015: 1 hengst (doogeboren)
2016: 2x hengst
2017: 0
2018: 1x merrie, 1x hengst

hopelijk 2019 een merriejaar! Hoop op 3 dames dan

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:10

Hier ook
2013 bruine hengst
2014 bruine merrie
2016 grijze hengst
2017 bruine hengst

Wedden..krijg gewoon weer een bruine hengst :') ...of moet dat nou deze zijn ;(

Oh those blue eyes,

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:21

Yes na 2 x niet en baarmoederontsteking nu nog pril op 16 dagen heel mooi drachtig.
Super blij mee. Nu de laatste nog onderweg naar de 16 dgn.

Rust zacht lieve Zirola, wij zorgen voor je veulen Phirola!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:23

Fijn Baudyh, gefeliciteerd!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:25

Wij fokken juist graag hengsten. Verkopen beter
Dit jaar super gelukt met 100% hengst.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:27

Gefeliciteerd Baudy!

Wij willen enorm graag een merrie uit Pris, de dame is nu 20 en een opvolger voor de schoonheid zou geweldig zijn.
Plus hengsten verkopen van geen kant :\

Oh those blue eyes,

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:34

Gek hè het ene ras juist wel hengsten en de andere niet. Maar herkenbaar hoor. Wij hadden zo een gave merrie maar die heeft ons 5 hengsten op rij gegeven. Dat was erg jammer. Daar had ik graag een merrie van gehad.
En nu met onze dressuur merrie zou ik ook graag een merrie veulen uit willen. Nu ook al 4 hengsten op rij.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:12

Gefeliciteerd baudyh!

Hier wil ik ook héél graag een merrie van Aziza, inmiddels 21 en ik heb 1 merrie van haar gefokt, echt een droom merrie, een once in a lifetime paard, maar helaas is die net voor haar tweede verjaardag overleden.. Rahnanah, bij een aantal van jullie nog wel bekend denk ik.
Daarnaast liggen de veulens van Aziza (en zijzelf) mij qua karakter heel goed, dus zou dolgraag een veulen van haar hebben om aan te houden. Al heb ik nu ook een 3-jarige ruin (Amir) van haar, waarvan ik nog niet helemaal weet wat ik met hem ga doen.

En daarnaast net wat Woogy zegt, de hengsten verkopen heel slecht.

Mijn lijstje tot nu toe:
2010 - Aziza merrie (helaas overleden) - lease merrie hengst
2011 - Hala hengst
2012 - Aziza hengst - Hala hengst
2014 - Mausi merrie (Aleeyah)
2015 - Aziza hengst - Mausi hengst
2016 - Aziza hengst - Mausi hengst

Dus 10 veulens, 8 hengsten en 2 merries (waarvan 1 overleden).

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:23

Mijn Score staat op 100% hengst.
Maar dat is natuurlijk makkelijk als er pas een veulen is geboren :+
Voor het veulen van Smarti maakt het me niet uit, misschien dat een hengst wel een lichte voorkeur heeft voor de toekomst als speelkameraadje voor Elliot.
Maar goed, eerst maar eens drachtig zien te krijgen. Of hengstig.

Voor gezonde, eerlijke en veilige producten rechtstreeks van de boerderij bij jou in de buurt: www.findfarm.nl !