Ik hoop je morgen te volgen

Moderators: Nicole288, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne, Apple
Woogy schreef:Vraagje: heb een gast merrie staan die 28 mei tot minimaal 30 mei echt heel hengstig is geweest, liet zich dekken door hun ruin etc.
Die is hier 16 juni heen gebracht. Mooi op tijd voor de volgende hengstigheid zou je zeggen. Nou is ze nog geen dag hengstig geweest.
De andere twee gastmerries die we hadden werden ook beide na bijna 2 weken pas hengstig(12 en 14 dagen). Alleen van beide dames wisten de eigenaars niet wanneer ze hengstig moesten worden omdat ze thuis niet toonden bij gebrek aan kerels.
Nou heb ik wel vaker gehoord dat een merrie haar ei resorbeert als er spanning is en weer opnieuw begint.
Hoe lang mag daarvoor staan? Mijn logica zegt 18 dagen, als ze weer helemaal opnieuw beginnen. Maar er zitten altijd wel andere kleine eitjes klaar, schiet er daar dan 1 van door?
SparkYY_8 schreef:Woogy schreef:Vraagje: heb een gast merrie staan die 28 mei tot minimaal 30 mei echt heel hengstig is geweest, liet zich dekken door hun ruin etc.
Die is hier 16 juni heen gebracht. Mooi op tijd voor de volgende hengstigheid zou je zeggen. Nou is ze nog geen dag hengstig geweest.
De andere twee gastmerries die we hadden werden ook beide na bijna 2 weken pas hengstig(12 en 14 dagen). Alleen van beide dames wisten de eigenaars niet wanneer ze hengstig moesten worden omdat ze thuis niet toonden bij gebrek aan kerels.
Nou heb ik wel vaker gehoord dat een merrie haar ei resorbeert als er spanning is en weer opnieuw begint.
Hoe lang mag daarvoor staan? Mijn logica zegt 18 dagen, als ze weer helemaal opnieuw beginnen. Maar er zitten altijd wel andere kleine eitjes klaar, schiet er daar dan 1 van door?
Je bent altijd welkom op mijn 'hengstig-staren-bankje'
Noisy schreef:Woogy, hier hebben we ook een merrie op stal die gedekt moet worden. Vanaf het begin van het seizoen mooi hengstig geweest en nu ze willen dekken niks. Gescand omdat de hengstigheid uitbleef en wat blijkt... Muisstil daarbinnenWaarschijnlijk ook door stress want Arabiertje en sinds een week of 3 nu hier op stal.
Hengstig-staren-bankje
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 1 bezoeker