3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Hanmar, Ladybird

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:24

Urosa, wat is er uit je mri gekomen?

Aria, eindelijk klaar *\o/* dat duurt toch ellendig lang he...

Hier is het vrij druk, ik wissel af tussen werken en achter het stuur zitten want ik leg in juli mijn praktijk examen voor het rijbewijs af. Deze ochtend wel al een workout gedaan in het park, moest toch wachten tot het archief open ging *D

En ik wil deze maand weer eens volgens de Sonja Kimpen methode eten: alles vers en VK / Mg en geen suikers. Eens kijken of ik me daar (net als vroeger) energieker bij voel.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:34

Spannend! Voor vrachtwagen of?
Vk/Mg wat is dat?

Ik doe momenteel alleen flink lunch en veel avondeten en daarbuiten alleen fruit. Merk dat ik dat fijnst vindt. Heb gewoon geen honger daarbuiten! Eens wegen aanstaande maandag. :)

Bewegen is even lastig, wil wel weer naar de sportschool maar mijn hielspoor is echt al sinds 16 april aanwezig en wordt alleen maar erger.

Dinsdag:
Lunch: 3 harde broodjes met heksenkaas
t: kersen
A: cannaloni met ricotta en spinazie en kaas etc. Met wat vla na die tijd. :P
Verbrand: 3126 kcal

Woensdag:
L: 2 mini ciabatta’s met zongedroogde tomaat, mozzarella, balsamico en groene pesto
A: bij la cubanita eten (vega en heb me niet vol gegeten)

Vandaag is nog een vraagstuk wat ik ga eten. :P
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-06-18 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:36

Volkoren/meergranen :-)
En gewoon voor de wagen hihi.

Wat heftig van je hielspoor... Het schijnt echt enorm pijnlijk te zijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:38

Heb mijn post nog aangevuld haha. En ja hielspoor is poedersuiker. Zeker met horecawerk mweh. Voelt als enorme blauwe plek op je hak met wat speldenprikjes erbij. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:40

Ik leef nog hoor, maar ga zaterdag op vakantie dus even stressen om alles na werktijd nog te regelen (zorg voor poes + pony tijdens vakantie, laatste spullen kopen, huis netjes etc. etc. jullie kennen het wel :') )

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:21

mag im me melden hier wil graag wat afvallen

ben 167lang en 79kilo (oeps)

ik eet smorgens kom muesli met melk (mueslie vd lidl met noten en rozijnen,) maar heb al snel weer honger.. ik lijk altijd honger te hebben eet nu echt vanalles zo slecht..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:03

Welkom!
Is je ontbijt dat niet te weinig? Ik ontbijt altijd met brood, of havermout, of yoghurt maar dan wel met altijd flink wat dingen (zoals noten en/of havermout en fruit) erdoor zodat het genoeg vult. Als je dan daarna al weer honger krijgt, kun je het beste voor iets van fruit tussendoor eten.

Twee dagen niet gezond gegeten. Wel superlekker uit eten geweest, twee keer. Een keer omdat ik geslaagd ben en de dag erna samen met een vriendin een dagje Den Bosch gedaan. Daar ook heerlijk gegeten. Vandaag weer wat gezonder doen.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:09

Welkom!
Müsli met melk zou voor mij ook niet gaan, heb echt yoghurt en dan banaan of appel nodig.
Kimmie, noten is zo een goed idee! Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb! Ik ga wat amandelnoten bij mijn ontbijt doen, is ook gewoon ontzettend lekker.

Maar heb je de rest van de dag dan wat gezond geweest? Want uiteindelijk is het niet erg dat je uit eten gaat, en zelf uit eten kun je soms een gezonde portie kiezen, maar dat je dan niet ‘opgeeft’ voor de rest van de dag. Tenzij je dat wil natuurlijk :D

Frummels, geniet van je vakantie, heb je 100% verdiend om even te kunnen uitrusten!

Merlindarooz, wat vervelend. En zeker in combi met je werkt moet het erg pijnlijk zijn. Lekkere lijstjes hoor!

Bhriseis, ohja, duurde echt lang! Volgende week mijn punten, we zullen zien.
Succes hoor met rijden! Is best spannend dat rijbewijs. Ik probeer inderdaad ook zo te eten, maar gewoon zo, als je alles vers eet kun je nu eenmaal weinig verkeerd doen :)) maar goed, het lukt ook niet altijd. En sommige voorgemaakte dingen zijn gelukkig oké. Maar veel vleeswaren zijn echt ... gewoon geen vlees _O-
Suikers eet je toch wel, verschil is natuurlijk artificieel of natuurlijk. Effect is met natuurlijk dat je er vaak vezels bij hebt en dat maakt het verschil.
Daarom proberen we bv met wafels bakken, volkomen wafels en dan suiker te minderen en bv banaantje er boven op, dat maakt een wafel meteen een stuk minder een aanslagen op je lijf.
Klinkt alle sinds interessant, vooral omdat jij je er echt beter bij voelt!

Ik ga nog even een rondje lopen voor het hier te heet wordt.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:11

mueslie met yogurt ook ff gehad daar werd ik voller van idd maar van brood krijg ik opgeblazeb buik geb waarschijnlijk prikkelbare darm.. wat eten decrest vd dag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:17

Misschien met soya yoghurt of amandelmelk oid?

Ik ga nu richting de stad, even veel groente enzo halen op de markt! <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:23

Aria_zz: goed dat je het gezonde eten weer hebt opgepakt!

Bhriseis: weet ik nog niet, kan woensdagochtend bellen voor de uitslag als het goed is. Ben bang dat er niks op te zien zal zijn -O- Vind het wel spannend. Zolang naar toe geleefd en hoop op antwoorden.

Leuk, vertrouwen in het examen? Goed van je dat je ondanks de drukke periode toch nog hebt gesport!

MarlindeRooz: vervelend zeg van je hielspoor!

Frummels: fijn even vakantie na zo'n hectische periode, veel plezier!

Welkom SecretLIN!

Kimmie25501: zo'n speciaal iets als slagen moet je natuurlijk ook wel even bewust vieren, hele mijlpaal. En goed dat je het gewoon weer oppakt vandaag!

Ik ga vandaag weer mijn 4de dag gezond eten in. Voel me sinds gisteren gelukkig weer wat beter. Vanavond de stad in TT in Assen, daarna zal het even weer wat minder gaan, maarja dat is dan een bewust genomen risico! Weegschaal vanochtend 63,0 dat is 500 gram zwaarder als op mijn lichtst gewogen moment, maar wel blij mee gezien hoe het ging de afgelopen 2 weken :+

Lijstje:
O: kwark met superfood&notenmix, lijnzaad en honing
L: 2 volkorenboterhammen met tomatentapenade en kaas of kipfilet.
T: banaan, wortel
A: ZV rijst met brocoli, kip en tomaat.
T: bakje magere perzik yoghurt
En dan in de stad vast nog wel een snack later, en een drankje maar niet teveel :Y) Wil ik mijn lijf even niet aan doen. Laat naar bed is al zwaar genoeg tegenwoordig :')

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:36

Secretlin, brood verdraag ik ook niet goed in de ochtend. Maar havermout, cornflakes(zonder suiker) yoghurt, fruit, noten etc gaan net wel omdat die anders verteren. Amandelmelk is ook een goed idee van Marlinderooz :j

Marlinderooz: veel plezier! Heerlijk om lekker gezond eten te kunnen inkopen. Een marktje doen is echt super leuk!

Urosa, dan ben je niet veel bij gekomen! Wat goed. En dat bewust zijn lijkt me eigenlijk het belangrijkste. Dat je weet waar je mee bezig bent en daar ook actief van kunt genieten.

Lopen ging goed, maar was al best warm dus goed gezweet.
Vooral mijn hoofd werkt tegen, ben aan het vechten tegen de gedachte: ik ben dik en mag niet eten.
Dus bewegen helpt. En dan gewoon lekker gezond eten.

Ik ga zo even amandelnootjes inkopen voor mijn ontbijt morgen! Heb kersen staan om tussendoor te eten wat wel fijn is.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:24

Knap met dit weer Aria. En ik ken die gedachtegang heel goed :(:)
Ik heb een dag migraine maar goed, ik heb ook heel veel stress in deze periode. Maar ik zie het helemaal zitten om weer strenger gezond te eten, onder het motto van voor mezelf zorgen. Goede tips van die wafels ook!

Urosa, ik hoop voor je dat ze iets kunnen vinden in die MRI :(:) En wat goed van je gewicht joh!

Secret Lin, heb je de OP al doorgelezen? Post anders eens wat je op een dag eet? Maar neem zeker de OP even door, vol goede info! En die nieuwste voedingsdriehoek vind ik eigenlijk prima qua basis richtlijn.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:57

Het is rustig hier! Hoe gaat het met iedereen?

Aria_zz: goed dat je bewust die gedachte tegengaat en gewoon lekker bezig bent met gezond eten en bewegen.

Bhriseis bah migraine :(:) heel vervelend. Inmiddels weer herstelt?

Gelukkig behalve vermoeidheid de avond stappen goed doorgekomen, denk 3-4 biertjes gehad (kleine glazen) En daarna aan het water. Als snack alleen een broodje hamburger speciaal gehad. Maar zoveel aan het dansen geweest dat ik die ook wel nodig had :') Eten ging ook goed de laatste dagen! Wel keer pizza en patat als avond eten maar de rest van de dag dan netjes en geen snaaibuien, dus ikke = blij. Hopelijk is morgen de vermoeidheid weer een beetje weg. Wil wel graag weer paardrijden, is nu al een poosje geleden.

Lijstje van vandaag:
O: havermoutpap van soyamelk met lijnzaad en no sugar
T: banaan
L: 2 volkorenboterhammen met kaas en tomatentapenade
T: volkorenboterham met pindakaas
A: tagliatelle met spinazie, kip en verse tomatensaus.
T: bakje magere perzikyoghurt.

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:41

Jemig ik ben hier ook al tijden niet geweest, mijn stage was echt mega druk en de scriptie werkt ook nog niet echt mee..
Wel positief, ik heb op mijn stage zo veel gelopen/gelift en gedaan dat ik ben aangekomen in spiermassa, maar ook zeker 6kg ben afgevallen! Wat ik echt even nodig had. Mindere hieraan is dat mijn stage nu is afgelopen, en ik dus nu wel echt moet oppassen haha.

Ik ben nu ook aan het proberen om alleen tussen 12-20 te eten en tot nu toe werkt het erg goed! Ik houd van wat grotere maaltijden en door minder eetmomenten te nemen kan dat ook helemaal geen kwaad.

Kimmie Nog gefelicteerd met je slagen!

Marlinde mijn moeder heeft ook hielspoor is inderdaad heel vervelend! Ik hoop dat daar snel wat verbetering in komt..

Urosa 4 biertjes is zeker nog te overzien voor een keer! Ik had ook de TT op de planning maar daar is helaas niks van gekomen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:04

Hier alleen even een korte zwaai vanuit noord Italië :wave: veel aan het wandelen (ruim 23.000 stappen per dag), fietsen en lekker eten + ontspannen.
Afbeelding

Zal bij terugkomst even bijlezen en weer meepraten :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:26

Geniet er van!!! :D prachtig land en lekker eten daar! :9

Zo even een smoothie maken en een broodje maken voor in de trein. :) kan ik ook geen foute dingen eten onderweg. :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:30

Ziet er heerlijk uit frummels, fijne vakantie!!!

Hier gaat t wat minder met eten, maar maakt niet uit. Heb zaterdag aan een mudrun meegedaan :D overwinning :j
Wat eten jullie met dit warme weer? Merk dat ik echt inspiratieloos ben...

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:36

Gisteravond dit:
Afbeelding

En vanavond courgette spaghetti met groene pesto en parmazaanse kaas. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:11

Wij eten eigenlijk redelijk hetzelfde als wanneer het niet warm is :+ salades etc vallen niet in de smaak bij de kinderen, dus behalve dat de bbq soms aan gaat, verandert er weinig :')
Maar zelf vind ik met dit weer pastasalade, rijstsalade etc erg lekker <3

Fijne vakantie frummels!

Hier gaat t nogal matig... op zich eet ik de meeste dagen redelijk goed, maar veel gelegenheden (feestjes, etentjes, festival) waar ik dan toch te veel eet en drink. Daarmee doe ik steeds mn progress weer teniet :roll:
Daarnaadt staat sporten beetje op laag pitje. Mn man was vorige week op zakenreis, dus toen kon het gewoon praktisch gezien niet. Sindsdien moeite het weer op te pakken, heb ook zo weinig energie steeds -O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:33

Heerlijk Frummels!
Ziet er lekker uit Marlinderooz!
Ik hoor van meerdere mensen eten wat slechter, bij mij ook idd. Er zijn zo veel feestjes, dagjes weg etc. dat het vreselijk moeilijk is goed te eten. Gisteren wel een netjes lijstje:
O: een plakje briochebrood met een gekookt ei en een smoothie van rood fruit uit de diepvries en Griekse yoghurt. (268)
L: drie boterhammen met boter, gelders gekookte worst en hagelslag. (512)
T: een banaan. (124)
A: noedels met groente, champignons, kipdijfilet, kokosmelk en vissaus. (679)
T: een bakje nootjes en daarbij ook wat borrelnootjes. (314)
B: 9000 stappen, 30 minuten paardrijden, 15 minuten fietsen en de hele dag allerlei paarden verzorgd.
Totaal kcal: 1886.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:56

Ik ging de afgelopen week heel netjes, alleen gister een bus pringles leeg gevroten. Echt lopen schransen en daarna in slaap gevallen. :=

Vandaag dus maar even streng!

O: smoothie van amandelmelk met banaan en blauwe bes
L: vegan broodje pulled pork
T: salade wat bij het broodje hoort
A: courgette spaghetti met groene pesto saus en parmazaanse kaas
T: deel 2 van de smoothie

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:01

Even ego post:

Ik heb dus gewoon een hernia. Opgelucht, maar ook kwaad over de medici. Kon 100% geen hernia zijn want dan kon ik echt niet meer wat ik deed en kwam ik niet door de testen.

Als ik er zelf niet om gesmeekt had dan hadden ze me gewoon afgeschreven met chronische pijn. Terwijl hier gewoon wat aan te doen is. Neurochirurg moet uiteindelijk bepalen of ik geopereerd wordt of dat we het eerst proberen met specifieke oefeningen de uitstulping zelf terug te dringen.

Dus wel positief, van deze pijn kom ik wel af! Heb ik tenminste ook iets dat gewoon te fixen is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:04

Hè wat naar en toch fijn urosa!! Hopelijk helpen oefeningen!

Ben mijn broodje vergeten dus moet zo wel wat kopen op het station. :+
Als mijn hoofd niet vast zat...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:06

Wauw Urosa.... wat een blunder van de artsen. Maar wel fijn dat er nu duidelijk is wat er aan de hand is, en dat het meestal wel goed te behandelen is. Al blijft t best heftig...