[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:03

*\o/* gefeliciteerd met de drachten pretty en vooral kikkie *\o/*

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:16

Pretty haha uitgelubberde merries :') Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Cheyenne oh wat erg. Is je vriendin overleden? Die van jou al 76 dagen. Gaat snel :j

Juval fijn dat ze zich nu goed laat dekken.

Luna jeetje zeg. Zo lang :wow:

Jaaaa gefeliciteerd CubaLibre *\o/*

Barb dat klinkt positief! Maar deze ronde (weer) niet drachtig begrijp ik?

Candalisa oh dat is dan wel weer positief. Ik hoop ook dat Zilver nu drachtig is.

Zooo gaaaf. Zilver en ik staan zomaar op de cover van de Phryso!! <3 (Maandblad van het stamboek) Zo ontzettend leuk :D
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

farahtjuh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:44

gefeliciteerd voor alle nieuw drachtige merrie's

heb het mega druk op mijn werk maar lees wel elke dag bij :)
gaaf zeg Kabayo. prachtige foto ook.

ik heb gister een doodschrik gekregen van fitany.
ze zit morgen op 75 dagen. gister was mijn verzorgster haar lekker aan het wassen maar als ik bezig ga met van alles en nog wat vooral met de andere paarden raakt ze nogal gefrustreerd.
dus kwam ik met men jongte weer uit dak en ging ze plassen en knipperen dat ik dach aaaaaaaah neeeeeee maar dat was het ook. echt heel raar. ga er van uit dat het door de stress kwam even en haar dominantie.

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de broekstreek & Neriva van de Tolberg
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:15

Kabayo, leuk zeg!

Pretty, gefeliciteerd!! Dat klinkt allemaal veelbelovend, ook van Kikkie :D leuk!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks
[EJL-ITP] 2019 met mijn fjordentoppers!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:50

WoW kabayo mooie foto ook

One life, live it.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:13

Pretty: hoe scannen ze? Op de buik net als bij vrouwen? Daar zitten toch de darmen voor bij paarden?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:15

Kabayo wat leuk,toffe foto ook!

Farah das een hobby van die merries,ineens gaan knipperen of piesen om ons om de tuin te leiden. -O-

Woogy zo een beetje voor de uier links en rechts. In de flanken lukte niet. Het is een handigheid,en ja,darmen zie je ook verschijnen op het scanapparaat. :P Tot je dan ineens een zwarte massa ziet met een rondzwemmend wondertje erin. 8-)

Ja Fotsy ik mag me er nog niet te hard op vast pinnen maar het zou het allermooist zijn als Kikkie drachtig is. (merrie van mijn profielfoto voor diegenen die ze niet kennen). Ik hoop maar echt dat we er recht op zitten,maar nog even afwachten tot we opnieuw gaan scannen,dan moet het in elk geval een stuk duidelijker zijn. :j

Ella 343 dagen
Vera op 336 dagen bevallen!

01/4

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:15

Wij hebben toen ook eerst een buik echo gemaakt bij mijn shetje daar konden we ook de ruggenwervels idd zien ze was alleen al best ver in de dracht dus waten echt alleen gedeeltes die je kon zien!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:22

Inderdaad,normaal scannen we hier vanaf zo een 5 maanden dracht en dan zie je echt gedeeltes en ribbetjes en stukken van benen verschijnen. :+
Maar zo vroeg is dat echt ook nog een cirkeltje en het zwemmende vruchtje in zijn geheel die je kunt zien. 8-)

Ella 343 dagen

01/4

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:34

Klinkt echt leuk, zo'n scan vanaf de buitenkant. Ik ga eens vragen of ze dat bij mijn DA ook doen :)

Gaaf Kabayo! Toffe foto ook!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:39

Wat leuk pretty...ook al slurfjes of gleufjes vast kunnen stellen??

Oh those blue eyes,

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:43

Hihi neen nog niet. Maar we gaan meer scannen,mijn pony's dienen als proefproject voor mijn vriendin/DA dus wie weet kunnen we ineens iets zien! Of liever,niet zien. :')

Diertjec maar bij een groot paard zijn die vruchtjes natuurlijk ook al veel snel groter en zie je zeker maar gedeeltes meer. Maar hoe vroeger,hoe handiger dan denk ik!
Hier zijn het allemaal maar kleine prutsen van paardjes. 8-)

Ella 343 dagen

01/4

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:54

CubaLibre gefeliciteerd!! Echt fijn voor je dit.

Pretty jij ook gefeliciteerd en hopelijk klopt wat jullie zagen bij Kikkie. Na zoveel moeite zou dat meer dan verdiend zijn.

Kabayo wat gaaf dat jullie op het voorblad staan, is ook een hele gave foto hoor!

Bij ons nog weinig te melden. Wainonia is nog niet verliefd op de hengst (niet hengstig dus) en ze staat nu op stal naast de hengst om elkaar te leren kennen. Volgens mijn berekeningen zou ze komend weekend hengstig moeten zijn, maar ze toont thuis zoooooo slecht, dus ik hoop dat mijn gevoel goed zit.

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:30

Pretty gefeliciteerd! Tof dat uitwendige scannen lijkt me!

Kabayo super leuke foto! Ik zag hem op FB al voorbij komen!
Om terug te komen op je vraag: ik was op dag 9 bij de VA en dan kan ze nog helemaal niks zien. Dan is het nog te klein. Dinsdag zitten we op 14 dagen en dan gaan we nog een keer kijken.

Jaike G. SPORT Z1+6 / Edou fan 'e Boppelannen SPORT ZZ-L+7 / Tsjikke M1+6 / Blossem / Kjeld fan 'e Boppelannen

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:08

Gelukkig weer n aantal merries die meewerken met ons ;)

Hier gister dus op 14 dagen gescand en n mooi vruchtje te zien, eind volgende week nog n keer die kant op omdat er dus n kans bestaat dat er nog n vruchtje zit maar die zagen we gister nog niet....

Ik zit iig op n roze/blauw wolkje :)

Zo blij dat het nu goed gegaan is, nu nog 3x scannen (volgende week dus rond dag 22, dag 30 en 100 dagen) en daarna zal t wel goed zitten.

Kruip dus even in de meeleeshoek want heb het momenteel druk :D

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:10

Er gaat vandaag weer ene gastmerrie naar huis. Ik kijk wel echt uit naar een beetje rustiger vaarwater :D
Merrie is nog niet hengstig...Hoop toch wel dat het een klein beetje door zet.

Hier hebben we vooral een mega invasie aan dazenbeesten :\

Oh those blue eyes,

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:12

CubaLibre schreef:
Gelukkig weer n aantal merries die meewerken met ons ;)

Hier gister dus op 14 dagen gescand en n mooi vruchtje te zien, eind volgende week nog n keer die kant op omdat er dus n kans bestaat dat er nog n vruchtje zit maar die zagen we gister nog niet....

Ik zit iig op n roze/blauw wolkje :)

Zo blij dat het nu goed gegaan is, nu nog 3x scannen (volgende week dus rond dag 22, dag 30 en 100 dagen) en daarna zal t wel goed zitten.

Kruip dus even in de meeleeshoek want heb het momenteel druk :D

Fijn dat het gelukt is! :D

Is het niet handig om nog eens op dag 16/17 te scannen voor een tweeling?
Stel er zou op dag 22 alsnog 2 vruchtjes zitten, dan ben je te laat om eentje af te knijpen, zou zonde zijn.
Ik had dat namelijk vorig jaar, alleen heeft de dierenarts toen een fout gemaakt.
Dag 16 zaten er 2 en is eentje gecrusht, dag 18 zat er nog maar 1 en heb haar toen ook rond de 22 dagen nog eens laten scannen en toen zaten ze er nog alle twee maar helaas al aan elkaar vast gegroeid.

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:59

Mijn da wilde pas dat ik met 30dgn terug kwam en dat wil ik dus niet ivm het niet makkelijk meer weg kunnen knijpen dan....

We denken niet dat er echt ook nog 1tje extra zal bijkomen maar de kans is er wel, daarom dus ook ergens eind volgende week nog n keer scannen.

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:01

wat fijn pretty zo kunnen scannen, wij doen alles via KI centrum, daar worden ze gescant door een vrouwtje met hele fijne handen.

gefeliciteerd aan de mensen met drachtige paardjes!

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:05

Gefeliciteerd Pretty!!!

Sara: Het kan nog hoor. Hier zijn mijn 3 drachtige merries tussen de 11 en 13 dagen hengstig geweest en alle 3 netjes drachtig. Pinta echter met 3 weken dat was wat teveel van het goede. Dus ik sta van 11 dagen nog niet te kijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:30

3 weken :') Das inderdaad wat teveel van het goeie.

Ella 343 dagen

01/4

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:51

Hier ook al eens twee weken gehad en ook drachtig. Drie iswel veel, profiteurtje :P

Goed dat je nog eens scant cl, hier normaal ook op 15, 25 en dan 40 en eventueel 105.

Hier ook gelukkig heel goed nieuws. Jessie is nog steeds mooi drachtig. Op de scan was echt al een heel paardje te zien. Het hoofdje vier beentjes en zelfs staart was goed te zien. Mooi kloppend hartje en het zag er al 40 dagen uit terwijl ze volgens mij op 35 zit. Dus ab en ziek zijn heeft gelukkig geen effect gehad op het veulen. Da’s zeiden ook dat ab geen kwaad kan, koorts daarentegen is heel slecht dus kreeg een pluim dat ik zo snel ingegrepen had.
Beentjes lagen naar omhoog.
Afbeelding

Jessie ook nog even en de hengst showen voor wie ze nog niet kennen.

Afbeelding

Afbeelding

Da zei om niet meer te scannen, alles zag er zo goed uit dat het niet nodig was tenzij ik het geslacht wou weten. Maar wil een hengst dus wordt vast en zeker weer een merrie. :P
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 29-06-18 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

One life, live it.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:59

CubaLibre schreef:
Mijn da wilde pas dat ik met 30dgn terug kwam en dat wil ik dus niet ivm het niet makkelijk meer weg kunnen knijpen dan....

We denken niet dat er echt ook nog 1tje extra zal bijkomen maar de kans is er wel, daarom dus ook ergens eind volgende week nog n keer scannen.

Ik geef je zelf een tip om op dag 16 of 17 nogmaals te gaan scannen ipv dag 22.
Mocht er op dag 22 toch 2 vruchtjes te zien zijn, is het eigenlijk al te laat voor nog te gaan crushen.
Zou zonde zijn als het ene vruchtje ook mee af gaat of dat ze al aan elkaar zitten.

Ik heb dit zelf namelijk meegemaakt vorig jaar, ook rond deze tijd. En dan zit je alweer te laat in het seizoen voor een nieuwe poging.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:33

Hier een ervaringsdeskundige als het om tweelingen gaat. Ik zou ook echt rond dag 16/17 gaan scannen als er een vermoeden tot tweelingdracht bestaat. Je kunt er veel gedoe mee voorkomen. Nu kunnen de vruchtjes nog makkelijk gemasseerd worden wanneer ze te dicht bij elkaar zouden liggen. Met 22 dagen heb je kans dat je ze beschadigd.

Fotsy, als het embryo er nu mooi uitziet dan zou ik ook niet meer gaan scannen. Ik weet niet of je met een gustregeling zit voor 1 oktober, maar meestal kun je toch wel zien dat de merrie drachtig is tegen die tijd vanaf de buitenkant. Wij scanden altijd op 16 dagen en zo rond de 35/40 dagen, daarna was het goed.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:21

Nee geen gustregeling, heb levend veulen garantie dus mocht er in tussentijd of na de bevalling toch iets mis zijn, mag ik opnieuw dekken zonder extra kosten. Bovendien zit er nog 1 rietje diepvries in Merelbeke.
Kon toch maar tot 1 juli zaad krijgen.

Het bleef toch echt leuk om te zien hoe alles al gevormd was, terwijl het allemaal nog zo klein is. Tjonge kreeg bijna tranen in men ogen terwijl dit toch niet de eerste keer is voor me. :o

Tweelingendracht geen ervaring mee.

One life, live it.