[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Nynkster

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:10

Zo.... ik heb vakantie en kan nu actief gaan meelezen, jeetje wat gaat dit hard! je moet eigenlijk wel 3 keer per dag reageren wil je het bijhouden 8-)

Jammer voor de niet drachtigen.. dat waren er best wat!
En gefeliciteerd voor de drachtige merries!

Hier zitten we op dag 50 Ze neemt het dik worden lekker serieus (grasjes grasjes grasjesss)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:13

Barb wat jammer zeg!

Jeetje Noisy dat is echt wel heel veel slecht nieuws bij elkaar. Heel veel sterkte voor je stalbaas en ook voor jou ivm je merrie. Ik hoop dat ze alsnog een mooi veulentje mag brengen volgend jaar en dat de blessure toch mee zou mogen vallen.

Suffie ach dat is ook wel heel erg leuk zeg!! Ik zal mijn dochter die niet laten zien anders weet ik zeker dat ze ook koetjes wil _O-

Oeh Woogy wat een stoere hengst!!

Sparkyy mijn merrie is zondag hengstig gespoten en vandaag voor de eerste keer gedekt. Op de derde dag na het spuiten dus hengstig. Wanneer de eisprong is weet ik nog niet, we wachten af wanneer ze afslaat.

Seven, gefeliciteerd met de dracht van Eusja. Leuk dat je er ook weer bij bent dit jaar.

courtjuh wat ontzettend balen zeg! Ik denk een slimme keuze om van hengst te wisselen, soms wil dat echt helpen. Ik spreek ook uit ervaring hierover met een merrie die ronde na ronde niet dragend werd en na wissel van hengst in 1 keer wel pakte. Soms klikt het gewoon niet met een bepaalde hengst lijkt het wel.

Nou, ik heb dan al meteen ons verhaaltje verklapt. We doen vanaf nu daadwerkelijk echt mee hier want Wainonia is vanavond voor het eerst gedekt dit seizoen (en sowieso, want 4 jaar geleden is ze geinsemineerd en nu voor het eerst natuurlijk gedekt dus ze is officieel "ontmaagd" en dat op onze trouwdag *\%/* *\o/* _O- . We zullen zien hoe lang het gaat duren voordat ze afslaat en dan mogen we aanschuiven op het wachtbankje. Het begint nu wat meer te leven hoor bij ons!

Hier dan even officieel mijn combinatie voor dit jaar:

Wainonia (Oliver v. Voltaire x Wolfgang x Spartaan)
Afbeelding

x

Hot Color L (Smokey x Lupicor x Paradox x Alme)
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:13

Bij du Bois zijn ze erg meedenkend. Heb nu 4 keer op rij met een hengst van hun gedekt, altijd heel fijn gegaan. Dit jaar een uitstapje naar een andere hengstenhouder en dan merk je wel wat een verschil het kan zijn. Op tijd besteld, vrijdag besteld voor zondag, hele dag gewacht, DA ook om te insemineren, zijn ze het sperma vergeten op te sturen. Gelukkig was er nog een ei op maandag en is het alsnog goed gegaan, maar baalde wel, wilde de veulenhengstigheid niet missen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:42

Knappe hengst Murosch! Benieuwd naar het veulen.

Noisy wat een zware dobber. Knap dat je weer overeind krabbelt en stappen gaat zetten. Hopelijk volgt er nog een mooi veulen.

Wat een zware dobber Barb... sterkte ermee.

Hier vandaag een merrie op 18 dagen en voorlopig niet hengstig... hopelijk is het raak want het is haar laatste kans dit jaar (of ik moest nog eens met eigen hengstje proberen)

Andere merrie nu voor het eerst gedekt.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:43

Ja heel bijzonder is dat! Ook omdat mijn merrie vers geinsemineerd moet worden.. dus zonder verdunning. En dat vinden hengsten houders ook echt niet altijd goed.

2 jaar geleden met een hengst van de Lodbergen gedekt. Vond ik ook heel duidelijk maar waren wel streng met bestellen. 5 min te laat en het was helaas pindakaas.

Jaar daarvoor alles via Lauw van Vliet ( insemineert alle merries hier ) voor een KWPN hengst en dat was ook heel simpel.

Maargoed bij beiden was ze in 1x drachtig en hoefde ik geen andere maatregelen te nemen.....

Veulen verwacht uit mijn power merrie ( Ungaro x Ferro ) van Cassanova du Bois!!!! 16 juni 2019

Speciaal combi = Speciale veulen + Speciaal kleurtje

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:47

Wij hadden dit jaar 1 voor blue horse, dat vond ik toch wel een gedoe hoor O:) Springen alleen op ma, wo en vrijdag. Dag ervoor bestellen.. Heb je ze net op zondag of maandag nodig.. Blij dat die drachtig is ;)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:03

Wow Murosch leuke combi, hopelijk pakt het in 1 keer direct

Nynkster ze ziet er mooi drachtig uit amai leuk buikje al is dit vooral nog eentje van de grasjes :D

Wanneer moet je scannen neon?

Courtjuh hopelijk met andere hengst meer succes

Er is veel verschil idd wat betreft hengstenhouders, hier vooral probleem met die Duitsers ambtenaren die verlof nemen en dus het pakketje niet konden verzegelen. Gelukkig wel aangename meedenkende hengstenhoudster. Ben je dan wel weer snel vergeten als het uiteindelijk goed zit.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:08

Noisy. Wat een slecht nieuws allemaal :(:) heel veel sterkte. Het is te hopen dat je merrie toch nog een veulentje kan geven.

Gefeliciteerd Seven en Vulina *\o/*

Barb. Wat verschrikkelijk balen!

Suffie. Wat zijn die koetjes schattig <3

Courtjuh. Wat balen! Hopen dat het nu met een andere hengst wel lukt!

Nynkster. Dat dik worden nemen mijn dames oom heel sireus :+
Grasbuikjes...

Murosch. Hele andere hengst als eerst. Maar erg leuk, ik ben benieuwd! Duimen dat ze mooi drachtig word.

Knolselder. Hopen dat ze drachtig is!

Mijn dametjes zitten alweer op 111 en 76 dagen *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:13

Nynkster, is de laatste foto gewoon een ongelukkig moment? Krijg allemaal alarm signalen van hoe ze erbij staat.
Wel een top mooie pony!

Murosch: een vriendin van mij heeft ook met Hot Color(storend die Amerikaanse spelling :') ) gedekt, zit ook op een wachtbankje.

Super moeilijk al die sperma bestellingen. Tot nu toe zelf gelukkig nog geen last mee gehad gezien ik alleen natuurlijke dekkingen heb gehad. Wel een keer KI maar daar had ik merrie naar de hengst gebracht.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:16

Woogy schreef:
Nynkster, is de laatste foto gewoon een ongelukkig moment? Krijg allemaal alarm signalen van hoe ze erbij staat.
Wel een top mooie pony!

Murosch: een vriendin van mij heeft ook met Hot Color(storend die Amerikaanse spelling :') ) gedekt, zit ook op een wachtbankje.

Super moeilijk al die sperma bestellingen. Tot nu toe zelf gelukkig nog geen last mee gehad gezien ik alleen natuurlijke dekkingen heb gehad. Wel een keer KI maar daar had ik merrie naar de hengst gebracht.

Beetje ongelukkig moment hahahaha, net na het krabben van haar billen met de tanden :+

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:33

Ben ik weer 'opgelucht' haha :D

Oh those blue eyes,

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:47

30cm koetje <3
Zou hier bij de geitjes zo in kunnen

Courtjuh
Hopelijk van de andere hengst wel gelijk drachtig, hier was de overstap naar andere hengst gelijk succes.

Knap beest Woogy, hij kijkt ook alsof hij weet dat hij knap is

Ik duim voor je noisy dat je wat goed nieuws krijgt en je merrie pijn vrij is.

Nynkster
Mooie pony, ze staat inderdaad wat ongelukkig in de laatste foto.
Is ze nog zo dik in de vacht of lijkt dat zo

Murosch
Heel andere combi dan eerder ben heel benieuwd wat wainona we nu van gaat maken :j

Neonlight
Jeetje dat is dom, hoe kunnen ze dat nou vergeten :(

Spannend Knolselder ga je nog scannen of wachtbje het af

Vulina
Dat zul je altijd zien, hebben ze een reden dat ze dan enkel laten springen?

Am horses
Zo je bent al flink op weg met beide dames. Hier nog geen maand vind het echt spannend hoop dag het er nog zit

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:57

Noisy. Wat een slecht nieuws. Kan me voorstellen dat je verdrietig bent. hopelijk kun je nog een mooi veulentje bij haar fokken :(:)

Gefeliciteerd Seven en Vulina

Barb. Wat jammer, wil je haar dan ook weer uitbrengen op wedstrijd of gewoon trainen

Suffie. ik hou van kalfjes aaaah <3 <3 <3 <3 <3 ik vind zo wie zo koeien helemaal geweldig.
heb toen ik gelest heb bij Kim Jacobi, voor het eerst waterbuffels gezien die zijn ook zo gaaf.
kan me ook voorstellen dat je geen stier thuis wil hebben.

Courtjuh. Wat balen! Hopen dat het nu met een andere hengst wel lukt!

Nynkster. nou dat ken ik, fitany is net een bijzet tafel. ziet er niet uit zo plat en rond. en ze krijgt amper wat te eten 8)7 8)7

Murosch. wauw wat een gave hengst echt wauw. ben heel benieuwd wat uit je combi komt.

Knolselder. spannend hopelijk is ze drachtig

hier heel erg druk opt werk lees elke dag bij maar soms gaan jullie erg snel.
Fitany gaat mooi ze zit aanstaande zaterdag op 81 dagen.
toch heeft ze me onwijs laten schrikken toen ze knipperde. eigenlijk ben ik onwijs bang dat ze niet drachtig is maar op 57 dagen zag het er tiptop uit. wel was ze die avond heel nerveus. maar op zen fitany's dus dat was niks nieuws.
veulentjes fokken is mooi maar oef soms neemt het zo veel zorgen met zich mee 8)7 8)7 8)7

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de broekstreek & Neriva van de Tolberg
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:06

Geen idee Seven.. Ze doen het bij alle hengsten, misschien om ze te sparen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:41

Knolselder dank je, jij ook een merrie voor het eerst dit jaar gisteren? Dan hoop ik voor jou ook dat ze deze ronde pakt!

Fotsy dank je wel, hoe ver is jouw merrie nu alweer?

AM_Horses en Seven, klopt inderdaad, heel ander type. Ik had 2 Groninger hengsten op mijn lijstje in eerste instantie maar bij de ene was het allemaal wat onduidelijk qua diepvries/vers mogelijkheden en de prijs daarvan (jonge hengst) en de ander ging op het laatst niet door omdat de hengsthoudster met lichamelijke klachten kampt waardoor ze niet met de hengst naar het dekstation kon. De andere Groningers hebben "het" niet qua beweging of type wat ik toch wel graag zie. Ik wacht mijn kans af op een geschikte mooie Groninger hengst voor mijn jonge (Groninger) merrie en daarmee heb ik geen haast. Wainonia heeft me in die richting eigenlijk al gegeven wat ik graag wou. Dus over een hele andere boeg gegooid naar een chiquer type, springgefokt zoals Wainonia zelf ook is en ook daarin had ik 2 voorkeuren. Deze heeft de doorslag gegeven door zijn karakter en het kleurtje kan natuurlijk ook wat leuks opleveren. Veulen is niet om aan te houden en daarom heb ik de gedachte wat ik zelf graag wil voor mezelf van me af gezet.

Woogy wat leuk, zit ze ook in dit topic (of ergens anders op bokt?

Farahtjuh dank je wel! Laat ze eerst maar drachtig zijn, daarna ben ik benieuwd naar het resultaat haha.

[o]

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:08

Seven' als ze thuis is ga ik haar wel scannen denk ik. Tenzij ze weer hengstig staat :P

Klopt, 1 aan haar eerste ronde en zaterdag gaat er ook 1 voor het eerst. Hopelijk pakt het gelijk.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:23

Hier Uriante niet drachtig. Het weekend insemineren denk ik..

Ik probeer, ondanks dat hij wffs drager is, toch Jovian te krijgen. Merrie is geen drager en ik denk dat de combi heel fijn zou kunnen worden. Jovian dekt alleen vrij veel, dus je krijgt maar 1x een rietje. En als er teveel besteld wordt krijg je helemaal niks |o Op hoop van zegen maar weer..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:41

Ja dat kan natuurlijk Vulina ergens ook wel goed maar lastig als merrie houder

Klinkt als de juiste keuze murosch :j
Ben benieuwd wat ze gaat geven.

Ik hoop het eerste Knolselder ;)

Balen dat ze niet drachtig is Vulina

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:05

Murosch en die Maestro polo dan? Woont bij mijn paardjes in de straat bij bekende en ik heb geen weet van het groninger stamboek, maar geloof dat dat een van de beste was van nu? Ik vind hem echt prachtig en geweldig karakter.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:13

Mijn veulen van 3 jaar geleden is er 1 van de vader van Maestro Polo (Macho Polo) en die vind ik persoonlijk aanzienlijk beter dan zoon Maestro. Is een leuk dier hoor, maar niet voor Wainonia.

[o]

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:48

Heb verdder geen verstand van het Groninger paard hoor maar ik vind het een machtig mooi dier met super karakter :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:43

nynkster, muis neemt dat ook letterlijk, dikker worden :+ Denk dat het toch ook wat hormonaal is hoor. Mijn altijd zo slanke den heeft ineenkeer een klein buikje.

hele mooie combinatie murosch! Vind t n hele gave hengst!

laten we duimen knolselder

Ben ik blij dat mini's natuurlijk gedekt worden over het algemeen, wat een gedoe zeg allemaal!

Gaat goed vooruit bij jou AM-horses, die eerste 100 dagen gaan zo vlot, maar de rest...

Wanneer zou ik maylinn best laten scannen? ze is van de 19de tot de 29ste echt goed hengstig geweest (dat ze echt bijna groen plaste). Dacht zelf de 16de te scannen, maar als ze vroeger haar eisprong had mis ik misschien de volgende hengstigheid

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:06

Murosch, ik durf het niet te zeggen. Zal zo eens een kijkje nemen :)

Ja zit ze, is Dblijham :)

Oh those blue eyes,

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:51

Ik mag eindelijk, na 1,5 maand, van het hengstig staren bankje af *\o/* Dinsdag hengstig gespoten en nu hurkend, gillend en piesend in de stal. We kunnen weer los!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:11

Mooie keuze Murosch! Ben benieuwd wat voor type paard eruit komt rollen!

Jeeejj SparkYY_8! Wat fijn :D Wanneer nu insemineren?

Wings is ook wat dikker, maar dacht eigenlijk gewoon van de grasjes. Maar zou het echt kunnen komen van de dracht? Ben al twee weken aan het proberen haar wat af te laten vallen namelijk, maar ze is nog steeds wat rond.

Jammer dat ze niet drachtig is Vulina! En dan ook zoveel gedoe met rietjes halen. Hopen maar dat ze nu gewoon in 1 keer pakt!