[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:41

Nou, ons "Bonkie" zit gewoon braaf en alleen bij mama in de buik...

Vandaag gescand op 21 dagen en wat is het mooi om dan al n hompje te kunnen zien :)
Afbeelding

Ik ben dus nu dubbel zo blij aangezien mijn vriendin gister haar 6 jarige paardje in heeft moeten laten slapen ;( ,na n week van alleen maar praten, huilen en mijn vriendin op de been houden was dit kleine wondertje vanmorgen mogen zien (uiteraard met mijn vriendin erbij want die sliep bij ons) wel echt even iets dat ik nodig had.

Mijn gevoel zegt me dat ik nog even zal moeten wachten op mijn merrieveulen want dit word n hengstje, die naar mijn vriendin zal gaan...

Heel raar mss maar ik geloof er heilig in dat dat ook de reden is geweest dat ze niet meteen de 1e x drachtig geworden is.

Ik ga vanaf morgen proberen bij te lezen en weer mee te volgen...

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:14

Wings: dik worden is geen probleem. Eerste maanden dikken ze aan om vet op te slaan voor de laatste maanden waarin ze minder eten.

Cuba: das een mooi klompje. Ik geloof ook in voorbestemmingen, als jouw gevoel dat zegt, dan is het toch gewoon zo :)

Sparky: dekken nou als de wiedeweerga!

Hier is de gastmerrie nog niet hengstig. In theorie zou dat nog een dag of 8 moeten gaan duren...In theorie...

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:37

Aah dat verklaart het Woogy! Wist wel dat ze aankomen, maar dacht niet zo vroeg al.

Het moest gewoon zo zijn CL! En mag ik even zeggen dat je vriendin heel erg boft met jou :) Wat ontzettend lief ben je voor haar als ik dit zo lees.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:50

Cubalibre : Gefelicteerd! Ik snap dat je/jullie ontzettend blij zijn met dit goede nieuws na zon rot iets...
Ik hoop op een gezond en mooi veulen voor jullie volgend jaar! Dat het verdriet wat gestild kan worden

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:12

Dat verklaard wel dat eusja eet als een bootwerker Woogy :j

Mooi om te zien Cubalibre
Fijn dat er toch nog een sprankje moois was ook voor je vriendin.

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:49

De laatste maanden past er nog maar heel erg weinig in de buik en eten ze vrijwel niet meer.
Voorbeeldje: Pony at normaal net geen kleine baal hooi per dag zo'n 3/4 ervan. Toen ze drachtig was presteerde ze het om 2(!!!!) baaltjes per dag weg te kauwen. Laatste 2-2,5 maand was dat nog maar 3 plakjes per dag.
Niet beknibbelen op voer in de eerste periode, dan hebben ze namelijk genoeg over om de laatste maanden nog goed vol te zijn, dan hebben de baby's de beste start en teert de merrie niet bijzonder veel in.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:52

Wij zouden morgen scannen op kloppend hart, maar kreeg al een telefoontje, was iets tussen gekomen en kwam niet meer zo goed uit. Maandag paste ook niet goed ivm werk en de DA had al een operatie gepland staan, nu wordt het dinsdag.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:53

En ik zei nog zo tegen die van mij, je bent nog niet hoogdrachtig, zo hoef je er ook nog niet uit te zien :+ die is de laatste maanden flink de breedte in gegaan :=

Ze maakte me wel weer een keer aan het twijfelen... De ruin vond dat ze in de weg stond en beet haar bij haar rug om haar vervolgens eventjes vast te houden, ze geeft een enorme gil, springt een meter opzij om vervolgens door haar achterbenen te gaan en een plasje te doen >;) :roll: Mijn vriend vind dat ik niet moet dubben en dat ze gewoon nog drachtig is, merries... :roll: :=

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:11

Eindelijk hengstig sparky
Hopelijk nu meer geluk

Knappe hengst woogy

Cl oh wat mooi om te zien en wat bijzonder verhaal van je vriendin

Ja sommige tonen wel al vlug heb ik de indruk.

Murosch mijne is nu 43 dagen ver.
Nog niks te zien :D maar ze is terug helemaal haar bitchy zelve. Euh niet naar mij hoor, super lief paard maar naar de rest heeft ze heel kort lontje.
Afbeelding

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:28

Dat gedrag herken ik volledig fotsy hier is ze ook weer echt de grand dame. Tegen mij juist extra knuffelig <3

Balen dat je nog langer moet wachten neonlight. Zit zelf een beetje te dubben we gaan naar de veulen keuring g de 13de en ze moet daarna gescand worden ergens wil ik liever van te voren weten van hoe of wat. Ookal geeft het eusja totaal geen stress die vind het allemaal prima en gezellig.

Eusja krijgt onbeperkt dus die kan vreten wat ze wil :=
Ze hebben een weiland en daarnaast een pak hooi in de paddock. Binnen krijgen ze ook weer hooi wat ik twee keer voer in de avond. Meestal is het in de ochtend nog niet op. Ze begint nu gelukkig eindelijk wat minder ribbig te worden.

Milan lover
Och die onzekerheid bij elk gilletje hier denk ik precies het zelfde haha

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:15

Hier vandaag gescand maar geen milimeter teken van hengstigheid. Wel besloten dat zij dit keer uit zichzelf hengstig moet worden en we haar niet weer hengstig gaan spuiten. In principe heeft Bizous een hele mooie cylcus en als ze nu niet meer hengstig wordt dan mag het gewoon niet zo zijn...

Veulen verwacht uit mijn power merrie ( Ungaro x Ferro ) van Cassanova du Bois!!!! 16 juni 2019

Speciaal combi = Speciale veulen + Speciaal kleurtje

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:34

Oef Neonlight kan me voorstellen dat je dan baalt. Gelukkig dat het nog goed gekomen is maar het kan je zomaar een extra ronde kosten voor niks.

Balen Vulina, ik hoop dat Jovian gaat lukken voor je merrie. Ik kende hem niet, even opgezocht maar wel een gave hengst zeg!

DL ik vind hem ook niet lelijk, maar niet iets voor mijn merrie. Ik moet er een bepaald gevoel bij hebben en ik denk dat ik nu een passende hengst voor haar heb gevonden.

luna dank je! Toont ze niet hengstig dan als ze hengstig is? Anders zou ik het gewoon tot de 16de afwachten.

Woogy ah, dan had ik haar al gevonden in een ander topic. Leuk!

Sparky wat fijn! Wat kun je blij zijn met een piesende merrie _O-

Wings_love ik vind het ook geen probleem als een dragende merrie wat reserves heeft. Wainonia was tijdens haar vorige dracht de eerste maanden ook wat ronder maar sjonge die heeft toen veel ingeleverd. Ik heb mijn best moeten doen om haar weer op gewicht te krijgen met het veulen aan de voet. Ik hoop dat me dat nu beter lukt. Ze is op dit moment ook in een wat te rijke conditie maar ik vind dat helemaal prima zo.

Ach CubaLibre dat is wel dubbel dan. Heel erg fijn om bonkie zo mooi te zien zitten. Tja, dan zou een hengstje wel welkom zijn he.

Nou Neonlight, nog maar een paar dagen op je handen zitten dan. Hopelijk dinsdag een mooi kloppend hartje! En nog gefeliciteerd met je trouwdag, die delen we he ;).

Milan_lover ja die momenten brengen je in twijfel. Merries ook!

Fotsy ze ziet er prachtig uit zeg!!

courtjuh balen zeg, hopelijk komt de hengstigheid vanzelf binnenkort dan.

Wainonia is nog steeds hengstig. Vanavond mag de hengst er weer bij (om de dag dekken) voor de tweede keer. Ik ben erg benieuwd hoe lang de hengstigheid gaat duren en ze dan weer naar huis mag. Ze is nu al 2 weken weg, dat is langgggg!

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:08

Mooi CL soms moeten inderdaad dingen zo zijn. Het zal allemaal een verband hebben met elkaar...

Ik zit op dit moment in een wordt vervolgd situatie......oftewel zal ik toch nog 1x wel of niet (met een andere hengst). Ik roep nee en mijn VA roept ja......wordt vervolgd dus ;-)

Jaike G. SPORT Z1+6 / Edou fan 'e Boppelannen SPORT ZZ-zwaar+0 / Tsjikke M1+6 / Blossem / Kjeld fan 'e Boppelannen

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:11

Barb ik zeg ook ja... ik ga het ook nog 1x proberen met een andere hengst... dus ik zeg.. doe met me mee :P

Veulen verwacht uit mijn power merrie ( Ungaro x Ferro ) van Cassanova du Bois!!!! 16 juni 2019

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:37

:D :D

Jaike G. SPORT Z1+6 / Edou fan 'e Boppelannen SPORT ZZ-zwaar+0 / Tsjikke M1+6 / Blossem / Kjeld fan 'e Boppelannen

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:08

Is dat een ‘ja’ Barb????? :o

Ik heb er alle vertrouwen in! Nu nog op het wachtbankje voor hengstigheid

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:56

Ik heb wel een rondje gebeld...

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:25

Waaw weer spannend hier! Gefeliciteerd CubaLibre!! :D Dat zijn beelden die we willen haha!

Barb, je hebt nog tijd om erover na te denken zolang je moet wachten op een hengstigheid dus overhaast beslissen is toch niet nodig wel? Persoonlijk zou ik ook nog een ronde doen, je zit nu toch in de molen!

Courtjuh balen dat ze niet drachtig is... Zou ik eindelijk gezelschap op het hengstig-wachtbankje hebben, kan ik er zelf af :')

Hier is net de DA geweest om te scannen, ze had een mooi ei van 5,5 cm en een perfect hengstige baarmoeder :) Vanavond spuiten we chorulon voor de eisprong, morgen middag komt de HH insemineren, maandag scannen of het ei weg is en (als dat is) wordt ze ook dichtgezet. Eindelijk weer actie! :Y)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:28

Ze zit aan het begin van een hengstigheid dus ik heb geen weken de tijd meer ;-)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:30

Ohnee dan heb je indd niet zoveel tijd :P

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:07

O ja Murosch, helemaal vergeten, jij ook gefeliciteerd! :D

En mooi nog een keer proberen Barb!

Sparky, ei van 5,5 afspuiten en de volgende dag insemineren? Vanwaar de keuze om hem nu af te spuiten en niet morgen? Ik deed het altijd tegelijk met insemineren namelijk, zeker bij zo'n groot ei.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:39

Barb schreef:
Ik heb wel een rondje gebeld...

Ik zeg ook ja! Je hebt nu al zoveel kosten gemaakt, het zou zonde zijn om deze kans niet te nemen. Idd een andere hengst proberen en dan gaan wij met z'n allen heel hard duimen voor je +:)+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:53

ik duim mee Barb, nu moet het echt lukken! welke andere hengst zou je evt willen gebruiken?

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:06

Ik duim ook mee voor je barb!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:38

Duimen draaien mee!