Ik ben transgender

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Banjer
Correspondent

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:52

Hoe gaat het nu Hiraeth? Ben je alweer wat verder ?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 15:37

Ik heb morgenmiddag een afspraak in het UMCG. Mijn moeder gaat mee. :D Vandaar ook de radiostilte, ik heb namelijk niet super veel te vermelden tot die tijd. :P

Wel ben ik begonnen met hardlopen (en vind ik het verrassend leuk :+). Zit nu ook echt lekker in mijn vel daardoor, en het kan nooit kwaad. :j

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Banjer
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:46

Hardlopen? Wat goed van je :D

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:19

Sterkte morgen en hardlopen vind ik echt stoer!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:26

Succes morgen!

Jij bent uniek! want jij bent jij <3
"Kan ik het helpen dat ik je soms mis" ;(
'Als je verdrietig bent, kijk dan in je hart! Daar zul je ontdekken dat je huilt om dingen die je ooit vreugde schonken.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 17:24

Vandaag een fijne afspraak gehad! Mijn moeder was mee en eigenlijk was dit gesprek meer voor haar. :j Moest wel lachen toen hij vroeg: "Had je dat verwacht?" alsof iemand van halverwege 50 uit een klein dorpje uit Overijssel, wonend op het Drentse platteland ooit heeft gehoord van het begrip 'transgender'. :+

Mijn moeder was wel superlief en ze had niet eens super veel behoefte aan vragen stellen, want ze wist alles al. :D

In Augustus heb ik nog één afspraak met deze meneer en dan word ik doorverwezen. :j Voor het genderteam in Groningen is de afdeling algemene psychiatrie een beetje de slagboom. Als zij denken dat je niet in aanmerking komt kunnen ze de slagboom dichthouden, zo niet zetten ze hem open zodat je verder kan. :)

― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:30

Top!

Banjer
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:42

Klinkt goed!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:45

Ik volg dit topic al een tijdje, ik heb je nu ook even gevolgd op Twitter om daar mee te lezen hahaha. Fijn dat alles tot nu toe goed lijkt te gaan!

♡♡♡♡♡

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:19

Fijn dat het goed gegaan is enne Hiraeth onderschat nooit moeders zo blijkt maar weer. De liefde van moeder tot haar kind is vaak enorm en helpt met moeilijke issues rondom "de kuikens " ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:00

Wat een mooie update weer. Had ik al geschreven dat ik je moeder top vind? :D

Ik gun je van harte dat de slagboom open gaat in augustus.

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

SplashIsLief
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:02

Wat fijn dat de afspraak zo goed verliep!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:15

Ik lees ook mee met jou verhaal en vind het mooi hoe open je erover bent. En ik snap dat het gesprek ook voor je moeder was want laten we eerlijk zijn; de ontwikkeling dat mensen open staan voor dit soort dingen en struggles van onze medemens is eigenlijk nog heel pril! Kijk waar we de afgelopen 50 jaar zijn gekomen en hoeveel meer respect er is! We zijn er nog niet, dat weet ik ook wel en juist daarom vind ik het zo mooi dat je mensen (op een forum dus onbekend en daardoor kwetsbaar) mee wil nemen in jou proces. En ik lees weer verder mee maar moest dat even kwijt

When nothing goes right,

go left.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:20

Ontzettend mooi topic. Hoop dat ze je toelaten tot het traject en dat al je wensen en dromen uit komen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:49

Wat een lieve moeder heb je, het lijkt me dat haar steun erg belangrijk voor je is.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:50

Wat een fijne update en top dat je moeder je zo steunt! +:)+

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 14:13

theadora99 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, ik heb je nu ook even gevolgd op Twitter om daar mee te lezen hahaha. Fijn dat alles tot nu toe goed lijkt te gaan!

Oh gut. :') Mijn twitter is echt een helse plaats, dus respect. _O-

piendumaitre schreef:
Fijn dat het goed gegaan is enne Hiraeth onderschat nooit moeders zo blijkt maar weer. De liefde van moeder tot haar kind is vaak enorm en helpt met moeilijke issues rondom "de kuikens " ;)

(en andere mensen die mijn moeder zo lief vinden :D)

Ze is echt geweldig. Soms vergeet ik dat ik zo veel geluk heb omdat ik het natuurlijk gewoon ben geraakt, maar in situaties als deze kom je er dan achter hoe je het getroffen hebt. Ik had ook helemaal niet verwacht dat ze research had gedaan, maar blijkbaar had ze al gezocht op google en youtube en was ze dus al behoorlijk op de hoogte. <3

Bedankt voor de berichtjes! Het is jammer dat ik niet vaker kan updaten, maar uiteindelijk komen we er wel. :D

Trouwens, Rytir: wat een super lief berichtje! :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:14

Oh joh, mijn Twitter is echt niet beter hoor :+ had alleen met mijn verkeerde axcount je gevolgd dus candaag nog een keer met de goede (waar ik ook actief ben). Lees hier ook nog wel mee hoor :)

♡♡♡♡♡

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:05

Nu ben ik nieuwsgierig xD wat is je twitter dan?

Jij bent uniek! want jij bent jij <3
"Kan ik het helpen dat ik je soms mis" ;(
'Als je verdrietig bent, kijk dan in je hart! Daar zul je ontdekken dat je huilt om dingen die je ooit vreugde schonken.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 12:53

Ladybird schreef:
Nu ben ik nieuwsgierig xD wat is je twitter dan?

Ik stuur wel even een PB voor het hier helemaal off-topic gaat. :o

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:28

Heyheyy,

Ik volg ook mee! Ik vind het echt superstoer dat je dit zo op bokt durft te zetten! Respect!
Veel dingen die je schrijft vind ik erg herkenbaar. Ik ben een (Bijjjjjna!!) 17-jarige meid, biseksueel. Door privéredenen ben ik niet bij mijn ouders in huis opgevoed, en ben ik op woongroepen opgegroeid. Je zit daar voornamelijk met alleen maar jongens, dus daardoor ben ik ook een beetje als jongen behandeld. Maar ook wanneer ik de mogelijkheid had om met meiden om te gaan, trok ik me toch naar de jongens toe. Meiden vond (nu nog steeds soms hihi :+ ) ik altijd maar mieperds. Ieee een vlekje, aaah mijn haar zit niet goed, uuuhh mijn make up is uitgelopen. <- Daar kan ik dus niks mee haha.
Bij jongens voelde ik me altijd meer op mn gemak. Gewoon lekker direct zijn, geen stom gegiechel, gewoon lekker jezelf kunnen zijn. Vond ik prima. Middagje voetballen met de jongens, of rellen in het dorp was mijn ding :')
Nu ik ouder ben, weet ik wel dat ik me prima voel in een vrouwenlichaam, maar ik vind het wel fijner om als man behandeld te worden. Sommige mensen vinden me hierdoor maar raar, maarja dat is dan hun probleem toch haha.

Anyway, top dat je hier zo open over bent, en ik wil je veel geluk toewensen in het traject dat je doorloopt!

I'm not weird. I'm a limited edition.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:40

Ik ben zo benieuwd Hiraeth hoe je het gaat ervaren!
Stoer, maar ook wel heel spannend en ik snap enigsinds wat er komen gaat.
Zelf heb ik door ziekte wat issues hormonaal.
Ik heb in een jaar tijd meerdere hormonen toegevoegd aan mijn medicijnen, zoals testosteron, oestrogeen, groeihormoon.
En zeker testosteron en oestrogeen heb ik ónwijs aan moeten wennen.
Eigenlijk aan allemaal wel, maar het was een wereld vol verwondering en rare emoties om dingen die ineens op zijn plek vielen. :)
Het is bést heftig, en eigenlijk niet te omschrijven wat dat met je doet.
En dan ging het hier niet eens over een transitie, ik voel me echt een meisje en laat dat ook graag zo. :D

In het ziekenhuis heeft mijn moeder ook wel eens gelachen hoor, de genderpoli zit hier bij endocrinologie.
Mijn moeder zat in de wachtkamer, en zo kwam er een verpleegkundige aanhobbelen met de vraag of ze voor de genderpoli kwam.
Dat leverde het antwoord op: ‘ik laat het graag zoals het is, is dat goed?’ :P
Tja dat leverde wel even hilariteit op, in positieve zin. :D

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:04

Hey Hireath, zo fijn om te lezen dat je aan je moeder zo'n fijne steun hebt. Samen kom je een heel eind! Ik vind haar nu al geweldig. Ik ben oprecht blij voor jullie.

Wij hebben ook al heel wat afgelachen samen. Door alle verwarring heen, maken we er gewoon maar wat leuks van. Humor is het beste medicijn soms. Wij zitten in de "nieuwe-naam-fase". Of althans, ik zit in de nieuwe-naam-fase want mijn kind was er allang over uit dat er een nieuwe naam moest komen.

Al ploeterend door de baby namen boekjes overviel mij een lichte paniek over de vreselijke namen die je gerechtigd bent je kind te geven ;) . De keuze is reuze in namen die ik persoonlijk vreselijk vind dus met lood in mijn schoenen heb ik gevraagd of mijn kuiken al een keuze had kunnen maken uit het namen-menu.

Ja hoor! geen probleem...en by the way op school noemen ze me al zo. :# Na een kwartiertje aan de AED tegen hartritmestoornissen, durfde ik ook te vragen wat die naam dan wel was (dapper hé - ik begrijp ineens die struisvogels en hun manier om de waarheid te ontlopen). Stel je voor dat ik het niet mooi zou vinden, stel je voor dat het strijd zou worden, stel je voor...stel je voor... Mijn hoofd maakte overuren in 10 seconden.

Nou....de naam is prachtig! Precies wat ik zelf zou kiezen (het kind heeft mijn smaak - kan niet anders). <3 Past helemaal bij ..euh.. hem haha. Ja ja, want het gekke is, "zij" gaat ook fysiek meer op een "hij" lijken als je je "zij-bril" gaat afzetten en de "hij-bril" op zet. Ineens wordt het een beetje raar om haar te zeggen in plaats van hem.

Pfff...de nieuwe-naam-fase is voorbij maar ik voel een hij-zij-hem-haar-verwarring-fase aankomen.

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:14

julhan99 schreef:
Hey Hireath, zo fijn om te lezen dat je aan je moeder zo'n fijne steun hebt. Samen kom je een heel eind! Ik vind haar nu al geweldig. Ik ben oprecht blij voor jullie.

Wij hebben ook al heel wat afgelachen samen. Door alle verwarring heen, maken we er gewoon maar wat leuks van. Humor is het beste medicijn soms. Wij zitten in de "nieuwe-naam-fase". Of althans, ik zit in de nieuwe-naam-fase want mijn kind was er allang over uit dat er een nieuwe naam moest komen.

Al ploeterend door de baby namen boekjes overviel mij een lichte paniek over de vreselijke namen die je gerechtigd bent je kind te geven ;) . De keuze is reuze in namen die ik persoonlijk vreselijk vind dus met lood in mijn schoenen heb ik gevraagd of mijn kuiken al een keuze had kunnen maken uit het namen-menu.

Ja hoor! geen probleem...en by the way op school noemen ze me al zo. :# Na een kwartiertje aan de AED tegen hartritmestoornissen, durfde ik ook te vragen wat die naam dan wel was (dapper hé - ik begrijp ineens die struisvogels en hun manier om de waarheid te ontlopen). Stel je voor dat ik het niet mooi zou vinden, stel je voor dat het strijd zou worden, stel je voor...stel je voor... Mijn hoofd maakte overuren in 10 seconden.

Nou....de naam is prachtig! Precies wat ik zelf zou kiezen (het kind heeft mijn smaak - kan niet anders). <3 Past helemaal bij ..euh.. hem haha. Ja ja, want het gekke is, "zij" gaat ook fysiek meer op een "hij" lijken als je je "zij-bril" gaat afzetten en de "hij-bril" op zet. Ineens wordt het een beetje raar om haar te zeggen in plaats van hem.

Pfff...de nieuwe-naam-fase is voorbij maar ik voel een hij-zij-hem-haar-verwarring-fase aankomen.

<3 <3
Ik ken je niet, maar ik hou een beetje van je.

Stam+t, doe er niets mee!