Sauna Liefhebbers!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Sunflower0

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:46

Zijn er hier toevallig mensen die een sauna maatje zoeken omgeving Brabant? Of mensen die alleen naar de sauna gaan? De sauna is de enige plek waar ik echt tot rust kom, maar alleen gaan tussen ‘alle stellen’ lijkt mij niks...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 05:40

Swah schreef:
Sauna in de zomer vind ik heerlijk; idd hamamdoek ipv badjas en lekker zonnen. Maar met de hitte van aankomende dagen kan ik me er echt niks bij voorstellen... Bij Bussloo zou ik alleen in het meer willen hangen denk ik.

Dan kan je voor het geld beter niet naar de sauna gaan en gewoon bij het meer komen hangen :D Er is ook een naaktstrand naast de sauna, kun je lekker streeploos bruinen :) Weet alleen niet hoe het evt met blauwalg zit momenteel

Sunflower0: waarom lijkt het alleen gaan je niks? :)

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:22

Corelli ik denk dat ik mij dan eenzaam ga voelen! Ik ben nu 20x in een sauna geweest, maar moet toch altijd even wennen aan naakt zijn gezien ik best onzeker ben. Als ik alleen ben heb ik daar minder afleiding van dus heb ik er wellicht meer last van. Maarja dat weet ik natuurlijk pas als ik het probeer :Y)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:22

Ik ga nu ook liever naar de sauna ipv inde winter,ga nu om de week naar spa zuiver.heerlijk zonnen op een ligbed,een opgieting tussendoor alleen jammer dat iets nuttigen er zo prijzig is.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:50

Heeft een van jullie misschien ervaring mer spapuur en spasense?

Wil hier heel graag heen maar is vanaf mijn woonplaats meer dan 2 uur rijden.
Mijn vraag is eigenlijk is het druk en hebben ze veel zwembaden en sauna’s?

i Will never let you go
[PP] [VOLG] mijn gevecht tegen mijn angst
[o]
[PP] [VOLG] het leven van een menpony
Nard<3 05-07-2001<3
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
peppie & flinn

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:07

Sunflower0 schreef:
Corelli ik denk dat ik mij dan eenzaam ga voelen! Ik ben nu 20x in een sauna geweest, maar moet toch altijd even wennen aan naakt zijn gezien ik best onzeker ben. Als ik alleen ben heb ik daar minder afleiding van dus heb ik er wellicht meer last van. Maarja dat weet ik natuurlijk pas als ik het probeer :Y)

Als het om de afleiding in het begin gaat, kun je misschien beginnen met een beetje liggen en lezen ofzo
Even acclimatiseren :) en zodra je je meer op je gemak voelt, wat meer kleding uit doen!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:18

Swah schreef:
Sauna in de zomer vind ik heerlijk; idd hamamdoek ipv badjas en lekker zonnen. Maar met de hitte van aankomende dagen kan ik me er echt niks bij voorstellen... Bij Bussloo zou ik alleen in het meer willen hangen denk ik.

Ik heb net bij de Hema een dunne korte badjas (tot boven de knie) met korte mouwen gekocht. Dat draagt hopelijk wat prettiger. Hammamdoek was ook wel een goede geweest idd!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:42

Ik heb de laatste keer sauna (ook zomer) niet eraan gedacht dat het wel erg warm was in een gewone badjas, man man wat was dat zweten tijdens het eten. Hoefde de sauna niet meer in :+ Hamamdoek is wel een goeie, die heb ik nota bene nog liggen.

Was toen wel jammer bij Soesterberg, de dompelbaden waren echt gewoon lauw, eigenlijk kon je alleen in het meertje echt goed koelen. Weet niet of ze daar vaker last van hebben, maar vond dat wel echt een domper.

darkchrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:13

Met n hamamdoek mag je toch niet de restaurants in?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:20

Ik heb een aantal mensen m zien dragen geknoopt als een soort jurkje, werd iig niets van gezegd. Van gewoon een omgeslagen handdoek wel.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:18

nardxash schreef:

SpaPuur ken ik wel, relatief kleine sauna. Ik ga er niet meer heen, ook al is het maar 15 minuten rijden voor mij vanuit familie. Te veel acties, waardoor het voor mij gewoon te druk wordt. Daarnaast mis ik écht een goede rustruimte in de winter; de enige echte rustruimte is die serre 'boven' het zwembad, maar daar is het altijd vrij warm, voor mij persoonlijk te warm voor een rustruimte. Verder heb je dan wel het restaurant met zitplekken, maar daar heb je dan weer geen stilte.

De sauna's en tuin zijn verder prima, overigens. :j 1 zwembad in ieder geval, volgens mij ook kleine zoutwaterbadjes maar dat weet ik niet meer zeker.

[o]
Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!
Meer Afrika-foto's hier
Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

karuna
Drukke kabouter
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:42

Wat betreft handoek, hammamdoek. Ik ben in veluwse bron een keer het restaurant uitgezet, onverwachts naar de sauna en daardoor geen badjas bij me. Omdat een handdoek me niet gepast leek mijn vest gehaald en aangedaan. Een net dun fleecevest, vrij lang en netjes bedekkend in de kleur frisgroen. Maar nee moest een badjas zijn en heb er dus een moeten huren voor alleen het eten. Was aardig warm die dag en handdoek of vest voldeden goed. Gehuurde badjas was me zoveel te lang en groot dat mijn borsten steeds naar buiten vielen, maar dat was wel ok 8)7

De stoomtrein hoorde ik gaan, fuut fuut met Ozosnel erachteraan. Koudwatervrees, daarom een schoen voor Sinterklaas en Malle Piet
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:24

Sokje_6 schreef:
nardxash schreef:

SpaPuur ken ik wel, relatief kleine sauna. Ik ga er niet meer heen, ook al is het maar 15 minuten rijden voor mij vanuit familie. Te veel acties, waardoor het voor mij gewoon te druk wordt. Daarnaast mis ik écht een goede rustruimte in de winter; de enige echte rustruimte is die serre 'boven' het zwembad, maar daar is het altijd vrij warm, voor mij persoonlijk te warm voor een rustruimte. Verder heb je dan wel het restaurant met zitplekken, maar daar heb je dan weer geen stilte.

De sauna's en tuin zijn verder prima, overigens. :j 1 zwembad in ieder geval, volgens mij ook kleine zoutwaterbadjes maar dat weet ik niet meer zeker.

Bedankr voor je antwoord. Mijn vriend en ik zijn niet van de rustruimtes maar houden wel van de variatie van sauna’s en baden en ik denk dat we dat bij deze sauna missen?
1 zwembad voor 1 sauna vind ik persoonlijk erg weinig.

i Will never let you go
[PP] [VOLG] mijn gevecht tegen mijn angst
[o]
[PP] [VOLG] het leven van een menpony
Nard<3 05-07-2001<3
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
peppie & flinn

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:57

karuna schreef:
Wat betreft handoek, hammamdoek. Ik ben in veluwse bron een keer het restaurant uitgezet, onverwachts naar de sauna en daardoor geen badjas bij me. Omdat een handdoek me niet gepast leek mijn vest gehaald en aangedaan. Een net dun fleecevest, vrij lang en netjes bedekkend in de kleur frisgroen. Maar nee moest een badjas zijn en heb er dus een moeten huren voor alleen het eten. Was aardig warm die dag en handdoek of vest voldeden goed. Gehuurde badjas was me zoveel te lang en groot dat mijn borsten steeds naar buiten vielen, maar dat was wel ok 8)7

Kansloos altijd.. überhaupt dat je persé gekleed moet eten... dat je niet met je schaakmat langs het buffet loopt oké maar verder...

*volg* corine1981 @ [BB-ITP] Woezel de herplaats-Poezel...

In a field of horses, always be a unicorn

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:01

sunflower: omgeving gorinchem

3 dames op stal !!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:09

Ik ben vandaag naar bussloo geweest. Was echt achterlijk druk maar wel heerlijk genoten! In principe was er genoeg ruimte overal hoor. Maar je had wel door dat 't druk was. Schrok wel van de prijzen qua eten. Wij hadden kaartjes via vakantieveilingen. 1x tussendoor gedronken (2 drankjes) 1portie loempia's. Dinerbuffet 2x en bij 't eten 2 drankjes. Voor 2 personen 100 euro kwijt alleen aan wat eten.. Best bizar. Maargoed. Was heerlijk!

Ik hou van kippen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:34

altijd fijn zo via vakantieveilingen aan entree komen,scheelt een hoop, ik doe niets anders,zondag maar weer spa zuiver voor 13 eurie voor 2 personen _/-\o_

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:50

darkchrystal schreef:
Met n hamamdoek mag je toch niet de restaurants in?

Zal wel per sauna verschillend zijn. Wij vroegen het expres vooraf bij de receptie en zij dat ze wellicht wel een uitzondering maken vanwege de warmte. Was ook zo. Deel zat toch met hamamdoek in restaurant.

Een mooi portret van je paard, hond, of iets anders?
Ik maak ook muurschilderingen, kan kindjes schminken en meer... check mijn site: www.flippo-art.nl

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:10

Ik ben net terug van dagje sauna.. heerlijk afwisselen tussen zon en schaduw en koude douches en dompelbad dichtbij.. wel apart dat het zwembad nog steeds verwarmd werd..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:50

Wij zijn zondag na lange tijd weer naar Bussloo geweest. Zo van genoten weer. Liefst doen we hele dag alleen maar opgietingen en dat vind ik ook echt pluspunt daar. Alleen deze keer wat minder variatie :=
Eten en drinken is idd erg duur. Wij waren ook zo 100 euro kwijt.

Ook leuk om te zien dat ze bezig zijn met uitbreiden. Ben erg benieuwd als het af is.

Meestal gaan we naar Emst omdat het zo dichtbij is en vaak gratis kaartjes krijgen maar daar vind ik de opgietingen niet bijzonder(behalve de banja).
En de menukaart is ook al zo lang hetzelfde.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:02

Gisteren voor het eerst naar Soesterberg geweest! Het was natuurlijk heerlijk, dus naast de lekkere baden en de zon ook heerlijk kunnen relaxen op de ligbedjes. Wij hadden de zomerdeal incl ontspanningsmassage en die zorgde er wel voor dat we allebei echt op en top ontspannen naar hui gingen. Het was best druk, dus af en toe duurde vooral de drankjes even, maar verder heerlijk genoten.

A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving
[o]

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:31

De hitte is voorbij, dus maandagmiddag/avond gaan we naar soesterberg voor het eerst. Hebben de zomeractie incl live cooking gedaan :)

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:16

Hanafubuki schreef:
De hitte is voorbij, dus maandagmiddag/avond gaan we naar soesterberg voor het eerst. Hebben de zomeractie incl live cooking gedaan :)

Veel plezier alvast! Ik vind het een mooie sauna :j

Ik ga vrijdag lekker naar de veluwse bron, zin in!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:19

Have fun! Ik moet ook snel maar weer eens, heb nog bonnen liggen.

Zijn Bussloo en Forst Beemster de enige sauna's waar je echt direct aan de sauna kunt overnachten, of zijn er meer opties (Benelux). Weet iemand dat?

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:21

Heeft er iemand al eens gegeten bij Soesterberg? Wat kan ik verwachten bij live cooking? :))

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe