Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:07

Ik ben er weer :wave: Ben een week ziek geweest en had ff geen tijd om bij te lezen. Ga zo een grote bijleespost maken :)

Hier gaat t allemaal goed. Af en toe nog een paar minuten bang maar we gaan vooruit. Ik wil er zó graag vanaf, echt lastig hoor. _-:(

Lars doet het super. Vanmorgen weer gelest en hij was heel braaf.

Afbeelding

We hebben gezinsuitbreiding.. Nog een Stabij erbij :D Volle broer van Hidde mijn andere hond van nu 1,5 jaar.

Afbeelding

Oh en mijn zadel was in de verkeerde kleur geleverd !! Dus ik baal echt als een stekker.. 12 weken voor NIKS gewacht -O- Gelukkig krijg ik donderdag een leenzadel en dan hopen dat de goede snel komt... ;(

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

Cera_D

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:38

@Melanie, wat fijn dat ie zo braaf was! Hij is ook wel echt knap aan het worden hoor

@Apple, wat balen dat je zadel verkeerd geleverd is en dat wachten is al zo lastig :(:)
Maar wat een schattige puppie zeg <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:58

Xapple een stabijtje!!! :+:

Wat is iedereen al lekker aan het lessen. :D

https://stal-de-kreekweg.jimdosite.com/
2 super mooie pony's te koop en 3 lieve merries drachtig.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:15

@Armado, wat knap en leuk om te zien dat het zo goed gaat voor de kar. Vind het wel stoer van je. Lijkt me zelf heerlijk om met de kar weg te kunnen, al denk ik dat die van mij niet echt geschikt zou zijn haha. Heftige tattoo. Ben er zelf niet zo'n fan van, maar kan heel goed begrijpen dat een ander het wel graag wilt. :)

@nouklime, stoere foto. Ook een erg leuk dier. Voor het mooie mag het neusje er meer uit, al heb ik ze liever iets te diep dan tdh. :j Dus komt vanzelf goed. Fijn dat het ook goed ging, is weer even goed voor je vertrouwen.

@Murosch, elke keer als ik je paard zie geniet ik weer van de kleurencombinatie. Die manen, geweldig! Leuke foto's ook en heerlijk om te zien dat je dochter erop heeft gezeten. Spannend moment altijd wel he? Ik had dat laatst met mijn vriend toen hij erop ging. :+ Ik vond het ook spannender dan Rockstar gelukkig, haha.

@AnnetteFlame, toch altijd wel fijn die fysio's en een goede reminder. Longe werk kan ook behoorlijke verbetering geven aan paarden. Al ben ik zelf nooit zo'n fan van veelvuldig longeren in een longeercircel. Ik longeer het liefste in de bak, zodat we wat heen en weer kunnen lopen en ook rechte stukken mee pakken. Ik longeer Rockstar 1x per week en dan vaak aan het halster, is voor hem nog wel afdoende, mits hij 2x gereden wordt. Kan ik hem niet rijden om wat voor reden dan ook, vind ik het ook een heel goede oefening om lekker lang laag aan de longe te lopen. Kan dan echt genieten als ze lekker aan het werk zijn. :j

@ Cera_D, We hebben een heel andere manier van ''werken'' dan wel rijden, maar vind je paard erg leuk en voor jou goed om te merken dat je vooruitgang voelt. :j

@K_M, daar is schimpie weer!! Knap ding! Ben echt benieuwd hoe die uitgroeit.

@Apple, herkenbaar je spanning. Ik had/heb het met Rockstar ook gehad, door wat nare ervaringen voor zijn tijd. Gun jezelf de tijd en doe alles in etappes, maar zorg wel telkens voor een (kleine) uitdaging. Zo heb ik het ook gedaan. En momenteel gaat het erg goed. Longeer niet meer van te voren en stap er zo op, vandaag ook na 3 dagen vrij te zijn geweest (wel in de wei gestaan uiteraard). Af en toe vind ik het ook nog spannend als die ineens versnelt of iets spannends vind, maar dat hou je altijd en mag ook he. :) Aaahhhh....Dat hondje!! <3 Wat een heerlijkheid! Zadel is wel heel zeur, hoe kan dat zo fout zijn gegaan?

:wave: voor iedereen die nieuw is!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) L1+11

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:26

Xapple wat balen van je zadel zeg! Dan verheug je je zo erg ergens op dat is dan zo'n grote teleurstelling.

@Melanie wat fijn dat je zonder hulp nu kan opstappen en ja gaan sturen! Jack loopt idd nog vaak achter de teugel maar ik vind dat niet erg dat is op te lossen met been. En dat ik in mijn vorige post zet hij liep mega goed nagevelijk haha daar bedoel ik ook meer mee dat hij 3x in een rondje een stukje laat zie en daarna 3 rondjes niet. Ik ben nogal van het overdrijven haha! Komt omdat ik een trotse paardenmama ben.

Dit weekend 2 dagen gereden en hij liep weer als een zonnetje. Een stal genootje heeft wat foto's gemaakt.

Even een klein verschil met anderhalve maand geleden. Jack heeft nogal een ondernek en die gebruikt/gebruikte hij graag:
Afbeelding

En zijn heerlijke boevenkop:
Afbeelding

Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack B+7 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:38

KM ziet er lekker ontpannen uit, top!

Melanie war super! Een mooie stap voorruit weer!

Xapple weer helemaal opgeknapt?
Ah de angst oveewinnen komt wel goed, jullie zijn top bezig!
OH wat een dotje, super leuk!!
Wat knullig dat ze m in de verkeerde kleur geleverd hebbben.. moet je nu weer 12 gaan wachten?

Nouklime dat is zeker een hele vooruitgang! Lengt komt straks wel ook als hij wat meer balans heeft
Zo'n lekker stoer koppie heeft ie!

Ken ging gisteren erg fijn thuis :D Galop blijft nog wel lastig maar ook dat komt wel. Maar stap en draf hele fijne stukken <3
En eigenlijk wil ik geen 2 dagen achter elkaar maar vandaag zijn we even een klein stukje langs de straat gegaan, vandaag kon me zusje op haar paard mee die altijd heel relaxt is buiten. 2 rondjes gelongeerd in de longeercirkel en toen opgestapt en langs de straat. Ze was zo onwijs braaf en aan het genieten <3 <3 Onderweg wel dingen die ze nog spannend vind maar ze loopt wel keurig door. Dat smaakt wel naar meer :P

Afbeelding

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+16
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:24

Wat leuk dat t goed ging!
Galop komt idd vanzelf wel
En wauw wat super dat hij zo lief was buiten!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:02

Heeerlijk buiten rijden! Genieten!!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:25

Bijleespost!

Bedankt voor alle tips ivm de galop! Gewoon tijd geven dus. :-)

@mirjamalvaro, zo lijkt die ineens veel kleiner zonder knotten!

@murosch, super herkenbaar die enge hoek. Ik heb er ook eentje, ooit daar een sprintje + rodeo cadeau gekregen. De takken hanger er net iets lager en het is het enige stukje waar je net de weg + het verkeer kan zien. Ik durf er nog steeds geen draf aanrijden :+

Oh juiste galop!! Super goed!

@amado wat fijn dat het voor de kar zo goed gaat! En speciaal zo je tattoo! Wel leuk zo die dubbele betekenis.

@annetteflame fijn dat er duidelijk vooruitgang is! gewoon lekker rustig zo door doen. Ik merk zelf dat ik nu zo iets heb van hmm er gebeurd niet veel, maar eigenlijk net wel! op paar maanden tijd van niks naar gewoon opstappen, dat is toch al heel veel eigenlijk!

@ceraD, Leuke bonte heb je daar! Ziet er ook lekker rustig uit. Komt helemaal goed.

@pattypaard ja even kijken hoe dat loopt meet springen! Gelukkig heb je er meerdere kan je lekker afwisselen, wat een luxe!

@melanieB Leuk he helemaal zelfstandig!! Ik vind het wel eng. Ziet er goed uit zo in de bak, hoe reageert hij op andere paarden? Ik heb nog nooit met iemand anders in de bak gereden, vind dat best eng haha.

@apple, ik volg je ook op insta dus had het al voorbij zien komen! (ps post van lars en larissa joh!! ;-) ) Schattige pup!! Jammer van je zadel, ook wel een erg domme fout seg! Kon je geen compensatie krijgen ofzo?

@nouklime, mooie vooruitgang seg!! Ondeugende kop zit er op ja :+

@melissa, zo wat een grote stap!! Buiten is bij ons echt nog uit den boze, maar zo fijn dat het gewoon kan bij jou! Wat was voor jou de stap dat je het aandurfde? Een goede rem er op of?

Zooo weer helemaal bij! Heel werk altijd, maar vind het wel zo leuk als iedereen beetje op elkaar reageert! Heel leerzaam ook.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:09

Cera_D wat heerlijk dat de arbeidsdraf knop is gevonden en dat je er lekker mee aan het werk kan nu. Dat vluchten is niet echt een pretje, daar kun je weinig aan rijden dan. Maar goed dat de knop nu om is! Leuke foto's van jullie :)

Pattypaard wat leuk, met de vrachtwagen op pad. Voordat ik mijn man leerde kennen had ik een relatie met een vrachtwagen chauffeur en ik ging toen ook wel eens mee naar het buitenland, ik vond het erg leuk, vooral in de bergen met zo'n groot ding.

Amado wat stoer, die tattoo! Heel lief gebaar zoiets.

k_m ik zie jullie per keer vooruit gaan, vertrouwen groeit en inderdaad, daar komt al lengtebuiging! Knap bezig!

Melanie_B dat is super, helemaal alleen je redden! Ik durf dat nog niet, maar we komen er vanzelf. Je foto tijdens de les ziet er ook netjes uit.

xApple oh bah, ziek geweest. Gelukkig nu weer beter. En alweer aan het lessen. Het ziet er netjes uit, lekker bezig. En wat een prachtige pup! Gefeliciteerd ermee, wat een schatje.

nouklime ik begrijp wat je bedoelt nu inderdaad, dan is het wel een hele verbetering. Van daaruit kun je de neus er ook wat uit gaan rijden, maar met die onderhals erop kun je weinig. Lieve foto's ook van jullie samen!

Melissa jij gaat ook top, maakt er een superbraaf paardje van. Ik wil binnenkort ook met Veroon eens naar buiten, het is zo leerzaam! ik moet er alleen voor met de trailer weg, hier uitrijden kan niet helaas.

Nou ik had vandaag een mega penny-modus en heb ons eens uitgedost voor "als we later groot zijn" haha. Eens kijken of het ons een beetje staat zo :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:36

Nou, ziet er heel goed uit!!
Vind t echt een leuk dier

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:53

Bijleesposts worden helemaal niks op mijn mobiel dus ik ga morgenavond eens rustig met de laptop zitten. Kan het anders niet onthouden. :=

Vandaag met Jelle in de buitenbak gespeeld. Hij doet zo graag zijn best! Af en toe tijdens het draven uit zichzelf lengte in de hals en neusje eruit... En zelfs op zijn moeilijke hand deed hij erg zijn best in de galop. Om vervolgens eerst uit zijn stekker te gaan op de lange zijde en daarna te komen knuffelen :+:

En toen ik naar huis ging hinnikte hij heel hard naar me <3

[o]

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:06

Hihi ja ik heb besloten om op mijn mobiel gewoon zo vaak mogelijk te reageren op degene boven mij.
Dus sorry als ik dan iemand een keer oversla! De momenten dat ik op mijn laptop zit lees ik wel goed bij

Wat lief dat ie naar je hinnikt! Dat is altijd zo’n fijn gevoel

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:12

Murosch wat leuk!!! Ziet er ect tof uit. Ik heb ook een setje voor callie en dat heb ik nog niet eens durven om doen, vind ergens dat we nog niet echt genoeg aan het rijden zijn daarvoor ofzo :+

Klinkt fijn @lente!! Heb je foto’s? Vind altijd zo leuk om te zien.

Ik ging vandaag Callista even longeren met een balkje, in een andere piste waar ik haar al wel vaker in heb gelongeerd. Ging ze me toch een pak vervelend doen, na het balkje elke keer uitweg zoeken. Volgende keer maar balkje aan de kant van de omheining leggen. Werd heeeelemaal gek van der. Omdraaien galopperen weer omdraaien trekken, echt doe normaal :+ , gelukkig wel rustig kunnen afsluiten en volgende keer iets tactischer aanpakken blijkbaar.

Dinsdag hebben we een lesje! Hoe vaak doen jullie wat met de paarden? Mijne is natuurlijk al 8 en als het goed gaat zou ik toch graag 3-4 keer rijden in de week nu. Ze verbeterd zo hard met wat routine er in!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:21

Hmm 8 is zeker wel een mooie leeftijd.
Zelf zou ik in het begin 2 keer per week les nemen en daarna 1 keer

Met amado heb ik 1 keer per week menles nu. Verder heb ik hem zelf nog 1/2 keer voor de kar staan en de rest heeft hij volledige rust, lekker stukje wandelen en tussendoor grazen, of wat spelen. Maar geen inspanningen

Het is per paard heel verschillend!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:33

@nouklime, zo dat is echt een heel groot verschil! Echt leuk om dan die plaatjes zo naast elkaar te zien, dan heb je iig bewijs dat je lekker bezig bent ;).

@melissa, de galop vraagt natuurlijk ook wel heel veel kracht en balans, alleen maar logisch dat dat wat langer duurt voordat het echt goed lukt. En wat heerlijk dat ie zo braaf was!

@murosch, ik zie jullie al zo in de wedstrijd ring rijden hoor! Ziet er heel goed uit.

@Lente, dat vrije spelen is ook zo fijn om te doen met je paardje, dan kan je elkaar echt goed leren kennen.

@k_m, soms kan je ook gewoon je paard achter het behang plakken :') ik ken het maar al te goed.

Ik ben nu lekker een weekje op Terschelling, dus dan heeft Diego lekker vakantie. Maar normaal probeer ik eens in de week in de bak te rijden en eens per week een klein rondje om (soms een groter rondje als iemand anders mee kan). Verder longeer ik nog ongeveer 2 keer per week, en dat doe ik dan vrij kort en dan plak ik er meestal nog wat werken aan de hand aan vast. De rest van de dagen gaan we lekker wandelen aan de hand, een stukje fietsen of mag hij zich lekker dik eten in de wei. Ik wissel alles regelmatig af om hem ook nog metaal een beetje actief te houden, dus soms een beetje vd of eens in de maand vrijspringen of balkjes draven met het longeren. En dan hebben we eens in de twee weken ongeveer les, ik wil toch nog minimaal 1 keertje zelf aan de slag met hem in de bak.
Ik ben trouwens per keer ongeveer een half uurtje bezig met trainen.
En hij is natuurlijk al 5, hij hoeft van mij echt niet fulltime aan de bak, maar hij mag ondertussen wel langzaam opgebouwd worden. Zolang hij fysiek/mentaal geen grens aangeeft (en dat laat hij heeeel duidelijk weten := )

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:43

Km ik weet niet zo goed wat de stap was. We wonen aan een weg waar redelijk veel verkeer ook vrachtwagens en trekkers langskomen, daar geeft ze niks op als we rijden. Dus dat is natuurlijk wel een heel fijn idee. Het was vandaag mooi weer en me zusje was vrij van het werk dus eigenlijk genoeg redenen om te gaan. We hebben ook maar een klein rondje gedaan, zijn eerst genoeg indrukken denk ik.
Ik denk ook dat ik het eerst spannender vond dan Ken :')

Murosch met de trailer weg maakt het natuurlijk dubbelop spannend als ze er nog niet zo vaak op hebben gestaan. We moeten hier ook wel grotendeels langs de weg en een aantal zandpaden, maar op zondag ishet meestel wel redelijk rustig met verkeer. Als we straks wat verder zijn wil ik ook wel echt het bos opzoeken maar dan moeten we ook eerst me de trailer.

Wat leuk zo in outfit! Het staat jullie zeker, dat gaat straks helemaal goedkomen

Lente ook een lekker middagje gehad met paard, heerlijk!

KM paardje had er dus echt geen zin in vandaag haha. 3-4x per week prima op die leeftijd! Ken doe ik nu 2x per week, (nu dus een keer 3 met buitenritje erbij) maar ze is ook nog maar 3,5, dus dan vind ik dit nu voldoende. En af en toe ook wel eens een weekje vakantie.

Cera ja dat vraagt inderdaad zeker meer balans en kracht. Is ook niet erg, dat komt vanzelf wel. We hebben geen haast
Je merkt inderdaad vanzelf wel wat ze aanbieden en aankunnen en in welke mate je dat kan uitbouwen.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+16
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:04

@melissa, precies! En we hebben ook geen haast toch ;) Als we het nu goed doen kunnen we er nog zeker 15 jaar mee galopperen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:02

Amado dank je wel :D

Lente fijn dat je lekker hebt gespeeld met hem. Misschien was hij wel heel trots op zichzelf dat hij zo zijn best had gedaan, even afreageren daarna :) .

Ah k_m gewoon een keer doen joh, juist leuk toch! Ik heb de mazzel dat ik gewoon in mn achtertuin rij dus geen toeschouwers die denken "goh, waar is die in vredesnaam mee bezig" haha. Ik deed 1 keer per week wat met Veroon, maar ik ben nu een beetje aan het opbouwen naar 2 tot drie keer per week. Niet te lang, maar wel even samen bezig zijn. Lessen wil ik nu een beetje 1 keer in de 2 a 3 weken aanhouden voorlopig.

Cera_D dank je wel, nou dat gaat toch echt nog wel effe duren. Misschien komende winter eens een onderling b-proefje rijden voor de oefening. Ik hoop volgend buitenseizoen eens officieel te kunnen starten, maar het nadeel is dat ik in de L1 moet beginnen want ik mag geen B meer starten..

Ik heb wel zin om vandaag weer eens iets te gaan doen met een of een paar balkjes... Eens kijken wat we gaan doen!

[o]

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:30

Jaa tuurlijk! Eerst lekker rustig aan doen met haar, is veel beter voor haar.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:04

Murosch, YAAAY beide kanten goede galop, weer een mijlpaal. En wat moet het gaaf zijn om zo'n vertrouwen te hebben in je jonge paard dat je je dochter erop zet. Super! Helemaal in wedstrijdtenue zien jullie er goed uit!

Cera Jij ook weer een mijlpaal met je arbeidsdraf, mooi om te voelen dat ze sterken worden en steeds meer balans gaan vinden. Super dat het longeren ook mooi lang en laag gaat, daar willen wij ook naartoe! Tandarts is altijd goed om bij te houden, zeker bij de jonkies. Geniet van je vakantie

Pattypaard, wel handig om een paard per discipline te hebben :D Is Baby moeilijker dan Krisje? omdat je wel verwacht had dat die wat meer vast zou houden?

Amado mooie tattoo hoor! ik wou wel van kleurrijke plaatjes :D

k_m jullie gaan ook mooi vooruit. Les is altijd fijn, mens op de grond ziet toch altijd meer dan wij haha.
Balen van het longeren. Ik heb nu twee keer in de week les en dan 1x longeren dus erbij. Als we zometeen los bevestigd hebben, ga ik weer 1x pw lessen, maar over 2 weken komt de zadelmaker, dus wil dan het los stappen en draven bevestigd hebben, dus daarom nu 2x per week les. Maargoed we stappen en draven af en toe dus zo heel intensief zijn de lessen ook niet.

Melanie Proficiat! wat gaaf dat je gewoon niemand meer nodig hebt. Officieel beleerd, super!
Ik longeer trouwens ook in de bak, wat jij zegt even lekker stukken rechtdoor tussendoor pakken.

xApple Angst is zoiets moeilijks he, zeker met paardrijden. Ik had daar met vorige paard zoveeel last van en iedereen kan tegen je zeggen dat je gewoon moet ademhalen en moet rijden maar zo simpel is het helaas niet. Hopelijk geeft Lars je genoeg vertrouwen dat je het stapje voor stapje steeds minder eng vindt ;). owwwww PUPPYY <3. Balen voor je zadel, heb je al 3 maanden gewacht, superkut!

Nouklime die onderhals was inderdaad huge haha, dit is inderdaad beter. Het is ook lastig hoor die hoofd hals houding bij die jonkies, zeker als de bespiering en de balans nog aan het ontwikkelen is.

Melissa wow goed bezig zeg, lekker naar buiten!! lekker rechtdoor stappen, ik kijk daar ook zo naar uit!!

Lente leuk hoor, lekker spelen met je paardje

Wij hadden vandaag voor het eerst in bijna twee weken weer les en het was letterlijk (oké na longeren maar dat doe ik altijd haha) opstappen en wegrijden (aan de lijn nog). Echt zoooo bizar, hij is er zoo ontspannen onder.

Eerst gewoon aan de lijn gestapt en gedraaf, dit vindt hij nu ook al de normaalste zaak van de wereld, konden ondertussen gewoon lekker kletsen over de juf haar vakantie.

en toen kwam het moment....... DAT WE LOS GINGEN. Juf klikte ons los en dat ging echt SUPER!! wat bizar en logisch tegelijk. Dat je gewoon kan remmen en sturen en het gevoel hebt dat je controle hebt over je jonge dier, WAT een gaaf gevoel is dat zeg!! jeetje! Natuurlijk hebben we alleen gestapt, als het goed gaat morgen misschien draf en anders volgende week, maar dit is weer zo'n mijlpaal. TROTS
Ze heeft het gefilmd op het eind van de les, alleen die heb ik nog niet binnen

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:10

@annette, wat gaaf zeg! En wat fijn dat het dan ook meteen zo goed ging. De eerste keer los is toch wel een van de specialere momenten van het hele proces.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:17

Amado; Mooi die betekenis zo! Ik had hem zelf alleen een stuk kleiner gedaan denk ik hihi.
Vriendin van me heeft op haar rug een tattoo met ook een van de paarden die ze gehad heeft die ontzettend veel voor haar betekend heeft. Lijkt me toch een heel apart gevoel om zoiets op je lijf bij je te dragen :).

Melissa_93; Meestal een paar dagen idd. Maar ik ben vaak zo snel mogelijk terug hihi. Zit nu ook weer in Duitsland. Vanmiddag aangereden, morgenvroeg lossen en dan direct weer terug naar huis.
Maximale dat ik nu achter elkaar weg geweest ben is 6 dagen. Maar meestal is het 2 a 3 dagen.
Ideaal dat jullie dat ook zo met de buurvrouw hebben :D Ken ook al in de groei.
Super dat Ken zo heerlijk liep! Gaaf ook al een stukje naar buiten! Geweldig dat ze zo braaf was!

K_M; Beeld ziet er fijn uit. Hihi herkenbaar van dat lessen!
Haha meestal doen ze dat voor het balkje ipv er na :').
Oh joh ik dacht dat Callista ook 3 was haha!
Ik doe momenteel 3 x p.w. iets met Baby (4 jaar). En Krisje (3 jaar) is afgelopen maand maar 2 x gedaan. Daar doen we ontzettend rustig mee. Wou iets meer gaan doen maar er moet eerst echt weer even wat meer vlees op. Longeer nu zo goed als nooit maar dat gaat nog wel komen.

Melanie_B; Wauw super! Een grote stap :D. Knap dier.

xApple; Fijn dat je zo vooruit gaat! Dat je nog maar een paar minuten angst hebt soms is positief toch?! Dat klinkt al als een stuk minder als eerder!
Ik heb soms ook nog schrik hoor. Als een paard wat spannend vind of wat fris is of… Hoort er allemaal bij.
Oh gezinsuitbreiding, wat leuk!! Wat een dotje!

Nouklime; Fijn dat paardlief zo fijn liep! Goed verschil al. Vanuit hier lekker die neus gaan uitschuiven inderdaad. Haha een boevenkop heeft hij inderdaad! :D

Murosch; Oh wat leuk samen met je man! Gaaf gevoel in de bergen geeft dat he.
Haha pennymodus ON! Ze ziet er knap uit.

Lente; Fijn dat Jelle zo zijn best doet. Hihi ook al pennymomenten!

Cera_D; Ah lekker op vakantie!

AnetteFlame: Wat heerlijk dat je les zo goed ging! Weer een mijlpaal bereikt :D. Hoe lang ben je nu met haar bezig?
Baby is heel gevoelig en snel nerveus en onzeker. Krisje is wat relaxter en een echte durfal. Die kan je ook een keer fatsoenlijk op haar plaats zetten. Dat gaat met Baby niet zomaar. Met haar moet je toch meer opletten wat en hoe je iets doet.

Krisje heeft vrij gehad en krijgt flink voer. Donderdag mag ze toch weer even een klein rondje doen.
Baby vrijdag gereden in de binnenbak bij de buren. Dacht probeer voor de gein eens een schouderbinnen en verrek ze liep hem gewoon op beide kanten!! Ze wijkt ook al van de A-C lijn naar de hoefslag (pas 2e x dat ik pasje wijken vroeg). Was erg leuk om te voelen! Was gewoon uit controle om te zien of we op de goede weg zijn. Finetunen komt wel met lessen dat het ook zeker fatsoenlijk gaat.
Zaterdag wat kleine sprongetjes gemaakt, deed ze braaf. Vandaag nog even gereden met de bakdeuren open. Dat vond ze toch wel erg spannend. Bij ieder vogeltje of iets dat ze zag schrok ze :'). Maar ze liep er wel langs en probeerde op het werk te blijven letten. Hoewel de trukendoos wel een beetje open gaat de laatste tijd. Proberen of ze een teugel toch niet hoeft aan te nemen, hoofd omhoog gooien met aangalopperen, wachten of ze toch echt op been moet reageren, scheef gaan lopen e.d.
Donderdag gaan we trainen bij een locatie met parcours hier in de buurt. Vind ik heel spannend :=
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 04-09-18 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:18

AnnetteFlame yessss wat goedddd!!! Mooie mijlpaal, gefeliciteerd. Ik ben echt blij voor jullie.

Hier ook een mijlpaal, ik ben opgestapt zonder hulp vanavond! *\o/* . Er was iemand in de buurt die me zou helpen, maar ik zat er al op voordat ze er erg in had. En we hebben lol gehad met een balkje :D

edit.. en toen deed de upload niks?

edit 2: leve tinypic dan maar:
Afbeelding

Afbeelding

[o]

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:19

Thanks Cera, het voelt ook echt als een mijlpaal

Bakdeur open proberen we hier nog maar niet, volgens mijn instructrice is dat bij jonge dieren echt een dingetje. En oh jeetje begint ze te puberen? Die fase krijgen we allemaal ook nog

Veronia straalt echt veel kracht uit op doe foto's!

https://youtu.be/_LWtLo6PiVE

Filmpje van vanmiddag van het uitstappen.
Op de een of andere manier voelt het niet helemaal boktproof haha. Lijk net een reus op zijn rug, en wil wel even toelichten dat ik zelf liever met langere beugels rij, maar in dit stadium met eventuele bokkensprongen (die hij nu bij lamge na niet maakt maar je weet nooit) moesten ze korter van de juf.