[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

GabberGill

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:06

Mijn merrie was ook maar 1.60 hoor. Volle fries. Toonde wel groter.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:05

GabberGill schreef:
Mijn merrie was ook maar 1.60 hoor. Volle fries. Toonde wel groter.[ [url=m/8N4HL5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WkUJ8j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jURFsK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tqSjgc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja maar dat is toch een dikke 10 cm verschil. En valt wel binnen de maat eisen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:58

Heb al een tijdje niet meer gepost, maar wel gezellig meegelezen. Maar wil nu toch weer wat van mij laten horen ter steun.. Tamme heeft al sinds januari een blessure; eerst aan zijn rechtervoorbeen (in de winter gestruikeld over een molshoop... |o ), nu lijkt hij linksachter niet helemaal zuiver te zijn. Weken loopt hij wel oké; kort en stijf, maar niet kreupel, en kunnen we stapritjes maken van een half uur om hem wel soepel te houden. Maar de volgende dag kan ik op stal komen en loopt hij in stap al goed kreupel.. om de dag erna weer oké te lopen.... Ik weet 't dus niet meer en wil duidelijkheid. Morgen komt mijn dierenarts om al z'n benen op de foto te zetten.... Ben een beetje huiverig voor wat we aan gaan treffen.. -O-

Ik ga dit uitzicht toch zo missen...

Afbeelding

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:08

Haar moeder was 1.57 trouwens.

Ik zou der gewoon een x meten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:47

Wat ontzettend balen xXutopiaXx! Veel sterkte gewenst.

Hier ook minder leuk nieuws. Na lang twijfelen heb ik besloten om te stoppen met Floris. Ik heb snel last van mijn lijf en door het rijden van Floris wordt het chronisch. Toen ik op vakantie was was ik opeens van mijn pijn af. Na weer gereden te hebben was het direct terug. Ik ga nu een paard rijden van een bokker, een kwpn'er die wat minder hoog opgooit.

Ik heb Floris twee jaar lang met veel plezier gereden, maar ook vaak met pijnklachten. Desalniettemin heb ik een band met hem opgebouwd en ga ik hem heel erg missen.

Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:44

Maanlicht schreef:
Wat ontzettend balen xXutopiaXx! Veel sterkte gewenst.

Hier ook minder leuk nieuws. Na lang twijfelen heb ik besloten om te stoppen met Floris. Ik heb snel last van mijn lijf en door het rijden van Floris wordt het chronisch. Toen ik op vakantie was was ik opeens van mijn pijn af. Na weer gereden te hebben was het direct terug. Ik ga nu een paard rijden van een bokker, een kwpn'er die wat minder hoog opgooit.

Ik heb Floris twee jaar lang met veel plezier gereden, maar ook vaak met pijnklachten. Desalniettemin heb ik een band met hem opgebouwd en ga ik hem heel erg missen.

[ [url=m/phyYhK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah nee wat jammer maanlicht! Ik vermoedde het al toen ik je rond zag vragen of iemand nog een friese ruin bij wilde rijden.

Helaas staat hij voor mij te verweg om met de fiets te doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:45

Ahh da's ook rot zeg Maanlicht.. Jullie zijn een mooi duo :+:
Maar je moet helaas soms ook aan jezelf denken inderdaad..

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:06

Afbeelding

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:00

Sterkte beiden! :(:)

En leuke foto's Talithah! :)

Art speaks where words are unable to explain

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:36

Waar ik al bang voor was: artrose.. -O-
Gaan het behandelen en dan kijken wat het teweeg brengt..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:17

Hij had goede hoop volgens mij.. maar eerst zien en dan geloven..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:27

xXutopiaXx schreef:
Hij had goede hoop volgens mij.. maar eerst zien en dan geloven..

Inmiddels al nieuws?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:53

Wat lief dat je ernaar vraagt :) Vorige week is hij ingespoten. We zijn nu aan het wandelen, naast boxrust mag hij 5 minuten per dag lopen en dit moeten we langzaam opbouwen.. Dus heb een doodongelukkig paard op stal staan.. :(:) Maar het is (hopelijk) voor een goed doel.. Volgende week komt de dierenarts nog weer naar hem kijken en dan zien we weer verder..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:20

xXutopiaXx schreef:
Wat lief dat je ernaar vraagt :) Vorige week is hij ingespoten. We zijn nu aan het wandelen, naast boxrust mag hij 5 minuten per dag lopen en dit moeten we langzaam opbouwen.. Dus heb een doodongelukkig paard op stal staan.. :(:) Maar het is (hopelijk) voor een goed doel.. Volgende week komt de dierenarts nog weer naar hem kijken en dan zien we weer verder..

Kun je hem niet op een afgezet Postzegel stukje op een schrale wei zetten met hooi?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:35

Nee dat durf ik echt niet aan. Tis een hengst, die normaal heel goed te handelen is, maar nu zwaar gefrustreerd raakt en hij mag nu écht zijn gewrichten even 2 weken niet overbelasten, dus wil ik de kans dat het verkeerd gaat zo klein mogelijk houden. Als ik hem buiten zou zetten, zou hij altijd door of over het draad kunnen gaan of toch even een steiger omdat de andere paarden hem opnaaien.. nu weet ik dat dat niet gebeurt. Hij staat in een stal van 4x4 en half buiten. Dus hij staat gelukkig niet in het donker/stof.. Maar ik zie ze toch altijd liever blij in de wei lopen :P Hopelijk kan dat straks wel weer, maar nu ff doorbijten..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:28

Hmm lastig hoor...

Ik ben 1,5 week m'n zadel kwijt. Blijkt dat de vorige zadelmaker de kussens er scheef opgezet heeft en alles scheef ingezakt is waardoor het zadel diagonaal scheef over de rug trok... Arm paard.

Dus die moeten er weer opnieuw opgezet worden en een nieuwe vulling.. Maarja laat nou net de zadelmaker deze week op vakantie zijn. :'). Dus ik krijg 'm volgende week pas weer terug.

En dan kan ik m'n nieuwe beugels met schuine blokjes er aan hangen.
Ik ben al een half jaar aan rekken en buigen en zonder beugels aan het rijden om te proberen om m'n tenen naar binnen te draaien maar het wilt gewoon niet.

De binnenkant van m'n voet komt van het voetbed af en ik leun dan op de buiten kant van m'n voet en naja dat resulteerd in beugel verlies.

Ook heb ik m'n nieuwe dekje binnen dus die wil ik heel graag er op leggen natuurlijk :):) :):) Afbeelding

Nog heel heel heeeel even wachten dus.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:39

Aaaah supergaaf dekje!

Wel jammer dat het anderhalve week duurt... Hopelijk werken de schuine blokjes :)

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:02

Wat super gaaf dekje mijn tenen wijzen ook altijd naar buiten wat helpt als je naar voren wil.hebben

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:47

Oehhh da's een tof dekje! :D

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:55

Afbeelding

Ja nog eventjes wachten en dan kan ik kijken hoe het staat!

Ondertussen leeft meneer een luizenleventje met een beetje longeren en grond werk en vooral heel veel eten! Eindelijk zijn zijn ribben niet meer zichtbaar!

Vandaag even bezig geweest met hem zonder halster naast me te laten stappen, halthouden, draven en halthouden en hij vond het machtig mooi werk!

Hij vind het zo leuk om dingen te leren en al helemaal als ik er naast loop. Ik heb echt het idee dat ik kan lezen en schrijven met dat paard soms. <3

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:04

Afbeelding
Zo staat het dekje bij die van mij <3

Over die tenen, weet je zeker dat je je been vanuit je heup al plat tegen je zadel ligt? Dus je knie ook daadwerkelijk naar voren wijst? Want dan hangen je onderbenen automatisch met je tenen recht naar voren zonder dat je daar veel moeite voor moet doen. En een paar stevige kachelpijpen helpt ook enorm je voet al netjes stil en juiste positie te houden

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:12

Afbeelding
Er is ook nog een deken van, halsterset en beenbeschermerset :o :D

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:52

BopjeBo schreef:
[ [url=m/qM3B9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo staat het dekje bij die van mij <3

Over die tenen, weet je zeker dat je je been vanuit je heup al plat tegen je zadel ligt? Dus je knie ook daadwerkelijk naar voren wijst? Want dan hangen je onderbenen automatisch met je tenen recht naar voren zonder dat je daar veel moeite voor moet doen. En een paar stevige kachelpijpen helpt ook enorm je voet al netjes stil en juiste positie te houden

Het komt vanuit mijn rug vrees ik. Ik weet al heel lang dat mijn rug niet helemaal is zoals het hoort. Er zit veel te weinig beweging in de wervels van mijn onderrug en alles trekt daardoor helemaal strak. Dus ipv een nette 's vorm. Gaat het bij mij meer richting een vraagteken zeg maar.

Ik heb het ook als ik zonder zadel rij. En naja dan is er helemaal niks wat mijn lijf in een geforceerde positie brengt.. ;(

Rechts is ook veel erger als links. Die enkel is ook verzakt en als ik loopt staat die ook altijd naar buiten. Ik vrees dat er gewoon niks aan te doen is middels oefeningen of een ander zadel. Ik heb ook wel aardige x beentjes dus ik hoef niet echt na te denken over m'n boven been en knie. Al stop je daar vijf keer een euro munt tussen die gaan echt nergens heen Ik zou eerder moeten proberen om m'n benen heel iets minder straks tegen het zadel aan te hebben.

Dus ja het is gewoon zoeken. Wat werkt. Misschien is er wel een zadel wat perfect werkt voor mijn houding en geweldig ligt op m'n paard. Maar dat geld ga ik niet uit geven aan bijrijd paard. En de eigenaar gaat dag geld niet uitgeven aan een zadel waar alleen ik op kan rijden comfortabel. Dus ik blijf voorlopig maar gewoon rijden met het zadel van m'n vriend.

En ja die deken en die bescherm set wist ik! Die deken wil ik ook wel heel graag. Die bescherm set vind ik niet zo. Te druk voor op de benen denk ik. En dat halster vind ik ook onwijs stoer!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:03

Ohhh BopjeBo, zo gaaf <3 <3